» Online brugere: 225 |
0 medlemmer og 225 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-03-2013, 20:32
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Citér:
Originally Posted by Rolf T
Hvad så med bilen man kører i vaskehal - med tiden kommer der også vaskestriber i lakken. Skal man så også have kompensation for det på tankstationen eller hos producenten af vaskemaskinen fordi det ikke står nævnt på et skilt ved vaskehallen eller bag på bon´en....?
Mange ting mister farveglansen med tidens slid, sol og i dette tilfælde også, når havvandet rammer kalechen.
Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.
|
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.
I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.
Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?
Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??
Sidst redigeret af Hugoianer; 19-03-2013 kl. 20:37.
|

20-03-2013, 09:15
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|

20-03-2013, 09:58
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!
Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
|
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|

20-03-2013, 10:07
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
|
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
|

20-03-2013, 10:31
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by thg
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
|
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
|

20-03-2013, 12:40
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
|
|
Citér:
Originally Posted by dhnmdst
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
|
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
|

20-03-2013, 12:46
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by Hugoianer
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx
Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
|
Ser ikke ud til at jeg kan klage ad den vej 
Jeg må jo så prøve at rette henvendelse til Advokatvagten eller domstolene som der foreslås...
|

20-03-2013, 09:59
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
|
|
Citér:
Originally Posted by Hugoianer
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.
I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.
Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?
Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??
|
Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved kalechen lige nu - giver lige Kalechesmeden en chance for at komme på banen først...
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,037
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, TiffaniJtl |
|