|
 |

21-11-2008, 21:54
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
|
|
Tak for de mange forslag og ideer.
Jeg har stukket en slange i søvandsfilteret og ladet motoren køre i 5 - 10 minutter i ferskvand. Herefter hældte jeg kølervæske ned til impelleren indtil det kom ud af udstødningen. Ferskvandssystemer er frostsikret til -30 grader, så kølesystemet skulle vel være OK.
Men hvad med strømmen, skal batteripolerne afmonteres ?
Hvad med olie i cylindrene, det lærte jeg at det var vigtigt da jeg havde påhængsmotor, skal det ikke gøres med en diesel ?
Båden har søtoilet med holdingtank, - den er tømt efter anvisningen, men er der mon stadig vand i der kan fryse ?
Jeg har godtnok haft båd i mange år, men aldrig før en med indenbordsmotor, så jeg vil meget gerne høre hvad i andre gør.
VH/Ole
|

22-11-2008, 11:01
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
|
|
Citér:
Originally Posted by hammerholt
Tak for de mange forslag og ideer.
Jeg har stukket en slange i søvandsfilteret og ladet motoren køre i 5 - 10 minutter i ferskvand. Herefter hældte jeg kølervæske ned til impelleren indtil det kom ud af udstødningen. Ferskvandssystemer er frostsikret til -30 grader, så kølesystemet skulle vel være OK.
Men hvad med strømmen, skal batteripolerne afmonteres ?
Hvad med olie i cylindrene, det lærte jeg at det var vigtigt da jeg havde påhængsmotor, skal det ikke gøres med en diesel ?
Båden har søtoilet med holdingtank, - den er tømt efter anvisningen, men er der mon stadig vand i der kan fryse ?
Jeg har godtnok haft båd i mange år, men aldrig før en med indenbordsmotor, så jeg vil meget gerne høre hvad i andre gør.
VH/Ole
|
toilettet giver du noget kølevæske og pumper et par gange så skulle den kunne tåle frosten

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,459
Emner: 5,115
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Terrydof |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:13.