Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 195
0 medlemmer og 195 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-09-2013, 16:37
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg mener at min kammerat gav 14000,- også hos AH Marine - og den blev lavet nede på Roskilde Havn.
Det var i øvrigt en 7.4 MPI'er.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-09-2013, 18:22
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Motoren er helt ny (dog ikke drev og transom) og har kun sejlet meget få timer i år!

Men den tidligere ejer som skiftede motoren havde vist skiftet motoren sammen med en bekendt, så der er nok ikke noget at komme efter!

Er det det der ifbm. serviceeftersyn kaldes "oplejring af motor" som så har stået så skævt at det er gået så galt?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 05-09-2013, 20:33
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg syntes ikke det lyder helt rigtig
At koblingen måske er gået burde da ikke have nogen indflydelse på om motoren kan starte. motoren skulle da gerne kunne starte også selv om drevet og koblingen blev helt afmonteret
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 05-09-2013, 22:00
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
da jeg fik problemer med Flo-Torq kunde den IKKE sejle frem eller tilbage,
så fejlen skal nok findes andet sted

__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #5  
Gammel 06-09-2013, 06:51
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
jeg syntes ikke det lyder helt rigtig
At koblingen måske er gået burde da ikke have nogen indflydelse på om motoren kan starte. motoren skulle da gerne kunne starte også selv om drevet og koblingen blev helt afmonteret
Engine coupleren og drevet er jo netop monteret. Så hvis engine coupleren er smadret kan den vel godt midlertidig side så skævt at den kan være svær at tørne med drevet monteret. Selv i frigear følger akslen til drevet med rundt.

Kig bag på motoren og se hvordan det ser ud, hvis det er til at komme til. Vil hurtigt kunne konstateres om drev akslen følger med rundt som den skal. Hvis den ikke gør så er det engine coupleren.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 06-09-2013, 07:16
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Engine coupleren og drevet er jo netop monteret. Så hvis engine coupleren er smadret kan den vel godt midlertidig side så skævt at den kan være svær at tørne med drevet monteret. Selv i frigear følger akslen til drevet med rundt.

Kig bag på motoren og se hvordan det ser ud, hvis det er til at komme til. Vil hurtigt kunne konstateres om drev akslen følger med rundt som den skal. Hvis den ikke gør så er det engine coupleren.
Vi er helt enige, men det jeg mener er at hvis motoren tørner fint rundt når nøglen drejes er der også noget andet galt. Jeg syntes bare de svar der er kommet indikerer at hvis koblingen er defekt kan motoren ikke starte, og det syntes jeg lyder forkert. kan motoren roterer uhindret skal den kunne starte, med eller uden defekt kobling.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 06-09-2013, 14:21
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
kan motoren roterer uhindret skal den kunne starte, med eller uden defekt kobling.
Enig
Reply With Quote
  #8  
Gammel 09-09-2013, 12:49
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Noget nyt?

Jeg hælder nu stadig til at det skulle være koblingen, selvom jeg ikke har lyst til at sætte noget skrækscenarie i gang hos din kammerat..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 126,509
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JasonWhaph
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden