| 
	
		
			
				| » Online brugere: 390 |  
| 0 medlemmer og 390 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				16-10-2013, 22:00
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
				
				Zink oven på kobber ??
			 
 Min far er kommet til at male med zinkbaseret bundmaling, oven på en kobberbaseret. Han var ikke opmærksom på at det han malede med i foråret, var med zink. 
Er det ikke fy fy? 
Og hvordan retter han evt op på fejlen? Maling af, eller kan han blot male videre med zinkbaseret næste sæson?
 
Mvh, og på forespørgsel fra ovenomtalte.  
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-10-2013, 20:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Amfibiedyr |  | 
					Tilmeldelsesdato: Mar 2011 Bopæl: Dragør 
						Indlæg: 246
					      |  |  
	
	| 
                  
		halløj 
hvis jeg husker rigtigt blandede man i gamle dage kobber i zinkmalingen for at holde 'utøj' væk fra skroget... men pga mijlø sker det ikke så meget mere... 
(blander man zink og kobber sammen i det rigtige forhold får man til sidst messing...      )
  
J
				__________________Jimmy L
 
 
 2001 Sea Ray 270 Sundancer
 Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
 Kohler 5KW generator
 Garmin 525S gps m/fuelsensor
 Alu targaøjle
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-10-2013, 00:31
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hey!    
Min far mener at der var betydeligt mere begroning i år, i forhold til sidste år. 
Men min teori om at han blot skal fortsætte med zinkmaling, er i så fald ikke helt gal?
 
Mvh
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
	| 
			
			 
			
				18-10-2013, 23:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ingen der kan hjælpe med lidt kvalificeret viden her?
 Mvh
 
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2013, 19:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
                  
		Et svar på 124 visninger... 
Tror sgu jeg melder mig ud.  
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2013, 19:15
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		Det kunne jo være ( som mig ), at jeg ikke kender svaret, men gerne vil vide det, derfor klikker jeg ind, men jeg har ikke noget at byde ind med.... |  
	
	| 
			
			 
			
				19-10-2013, 20:18
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Måske en henvendelse til HEMPEL eller International, kan kaste lys over dit spørgsmål...... 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-10-2013, 03:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
                  
		He he.. Hvis jeg ønskede at spørge Hempel, gennem snørklede kommunikationsveje, så havde jeg da gjort det allerede. 
Jeg valgte at satse på medlemmerne og Fenderen's ekspertise.    
Alt undskyldt.. Jeg var måske lidt vel krævende. 
Jeg har blot lovet min gamle far et kvalificeret svar. Og flere gange tidligere opfordret ham til at lære at gå på Fenderen.dk.
 
Peter og Rolf, det er mig der undskylder.
 
Mvh
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-10-2013, 04:18
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Norvik20"  He he.. Hvis jeg ønskede at spørge Hempel, gennem snørklede kommunikationsveje, så havde jeg da gjort det allerede. 
Jeg valgte at satse på medlemmerne og Fenderen's ekspertise.    
Alt undskyldt.. Jeg var måske lidt vel krævende. 
Jeg har blot lovet min gamle far et kvalificeret svar. Og flere gange tidligere opfordret ham til at lære at gå på Fenderen.dk.
 
Peter og Rolf, det er mig der undskylder.
 
Mvh |  HEMPEL plejer at være ganske hjælpsomme ved direkte henvendelser - det er min erfaring.
 
Det er en god ide at fatte sig i korthed ved direkte henvendelser, så modtageren ikke tror, at de får en "ven" på mailen forever... 
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-10-2013, 12:25
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: 8860 Ulstrup 
						Indlæg: 381
					      |  |  
	
	| 
                  
		Tak for rådene, og takker for svarene.   
Det vil jeg gøre.
 
Mvh
				__________________Norvik 20"
 Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
 Fast skrueaksel
 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,133 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NadiaLamin |  |