|
 |

11-02-2014, 17:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Jeg skal have ny bil indenfor et års tid, og der kommer en ny C klasse og en GLA og på billederne ser de begge interessante ud...selvom jeg er lidt i tvivl om størrelsen på GLA.....
|
Hold dig til C-klassen - GLA´en kan ikke leveres med et rigtigt "bulder" ude foran. Det kan C-klassen med modelbetegnelsen "C63 AMG"....  og som "Benzinhøvding af Danmark" skal du næppe tænke på, hvad literprisen er, når hesten skal fyldes op..... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

11-02-2014, 19:24
|
|
Næh liter pris og km pr liter er lidt ligemeget
Men det er min beskatning dælme ikke....
Jeg har 220 cdi nu med 170 hk, det er alt rigeligt....hvis jeg får mere, mister jeg sgu pappet....
|

11-02-2014, 19:27
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Næh liter pris og km pr liter er lidt ligemeget
Men det er min beskatning dælme ikke....
Jeg har 220 cdi nu med 170 hk, det er alt rigeligt....hvis jeg får mere, mister jeg sgu pappet....
|
Jeg kører selv MB ML V8 benziner, og pappet er intakt efter 220000 km på 3 år og uden "bidemærker" fra Lauritz Betjent......
Og jo, jeg overvejer da alternativer til min næste bil fremfor en MB - ingen tvivl om det. Det skyldes flere faktorer, men grundlæggende, at jeg finder service, reservedele og viden på et aut. MB værksted under al kritik....Nøj, de er arrogante, intetvidende og helt ude i hampen med priserne med mange af deres reservedelspriser. Selvom reservedelspriserne er tårnhøje, er levetiden mange gange under al kritik.....Jeg købte originale bremseskiver, klodser mv. til min ML´er, og efter 3 mdr. var det høvlet helt i bund selvom prisen var 8000,- kr. + moms, og så skulle jeg selv montere det.
Kørselsmønstret var uændret i forhold til de andre bremsedele på bilen.....
Tænk Flexleasing........
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 11-02-2014 kl. 19:35.
|

11-02-2014, 19:48
|
|
Det billede af mit Mercer værksted kan jeg overhovedet ikke genkende.
Service er i top, kvaliteten er super og jeg har stort set ikke haft den på værksted udover service og dæk skift.
En enkelt gang havde jeg en dyse der var sodet til, de tog den med det samme, jeg fik en anden at køre i, og den var lavet samme dag....helt super hele vejen igennem...
Men nu bor jeg jo så også i Jylland 
|

11-02-2014, 19:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
Men nu bor jeg jo så også i Jylland 
|
Prøv MB CPH - så tager vi den derfra......
Og netop derfor, at kun KLEEMANN Danmark A/S laver min bil "ved kritiske situationer" - alt andet laver jeg selv !
__________________
Chi non risica, non rosica
|

12-02-2014, 08:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.
Jeg skulle have serviceret motorstart på min Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic - og indleverede den. Og så startede problemerne ellers.
1. Dagene gik - og ingen meldinger om status blev sendt.
2. Jeg besøgte værkstedet flere gange - og bilen henstod forskellige steder. Det blev lovet, at nu blev der taget fat.
3. Endelig kom der en klarmelding - og jeg tog afsted. Jeg blev overrasket over, at de var helt vilde for, at få deres betaling med det samme - inden bilen kom ud! En kæmpe regning på 9.0000 kr. Jeg lugtede, at noget var galt, og insisterede på, at prøve bilen. Det viste sig, at bilen slet ikke kunne gå ordentligt. Motoren hostede og spruttede. Som en Puch Maxi med vand på tændrørskablet. Værkstedet afviste, at det kunne være deres mekanikere og gik bort fra pladsen. De var endda så frække, at spørge, om den ikke altid havde gået sådan.
4. Jeg kiggede selv motoren efter - og bemærkede, at de nummererede tændrørskabler ikke passede med numrene på cylindrene. Jeg kaldte på chefmekanikeren. Han var ikke særlig interesseret - men måtte indrømme, at det så forkert ud. Jeg byttede dem nu selv rundt - og motoren gik pænt herefter. Jeg nægtede nu, at betale den regning - for så elendig, ringe og skadelig service.
5. En måneder lang inkassosag startede nu - og endte heldigvis med, at Daimmler-Benz trådte ind i sagen - og gav mig medhold. En symbolsk regning blev forliget på sagen.
Elendigt, skadeligt og forrykt.
Med så elendig værkstedsmæssig opbakning, og hundedyre reservedele, var der kun en udsigt; At skille sig af med Mercedes-Benz - og anskaffe en ordentlig vogn - med den fornødne opbakning; Volvo 245 eller Ford Granada.
Sidst redigeret af Fletcher14; 12-02-2014 kl. 08:48.
|

12-02-2014, 08:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.
|
Jeg har en tilsvarende oplevelse med MB CPH Herlev.
Min mors fine MB E320 ( W124 - benzin ) begyndte at gå ujævnt i tomgang og gik i perioder i stå ved langsom kørsel under nedbremsning. Jeg undersøgte på internettet, hvad der kunne være galt og fandt ud af, at det elektroniske gasspjæld var den hyppigste årsag til det omtalte problem. Et nyt gasspjæld kunne leveres igennem MB for ca. 17000,- kr. + moms og montering.
Jeg besluttede at indlevere bilen til MB CPH Herlev, og fortalte dem om symptomerne - uden at tøve sagde værkstedschefen med det samme, at det med overvejende sandsynlighed var gasspjældet og en samlet pris på 23000,- kr. + moms for udskiftning af gasspjældet.
Bilen kom på liften og mekanikeren havde via sit diagnosestik til bilens CPU fundet ud af, at gasspjældet var defekt - husker ikke fejlkoden, men der skulle i hvert fald et nyt gasspjæld på....Hmmm, tænkte jeg. Gad vide, om man ikke kunne finde et brugt og sætte på ? Værkstedet lavede en regning på 2500,- kr. + moms for diagnosticering af fejlen dog med sædvanlig kredit på løbende mdr. + 30 dage.
Bilen blev hentet af Falck og transporteret hjem i min indkørsel imens jeg summede over en løsningsmodel mht. gasspjældet. Brugte gasspjæld kostede alt for meget og et nyt ville jeg ikke købe. Jeg undersøgte bilen nærmere en lørdag formiddag og adskilte stikforbindelserne på gasspjældet - ingen fejl at finde....W124´eren har nogle svaghedspunkter bl.a. sikringsboxen, hvor sikringerne til tider kan svigte pga. fugtdannelser. Jeg undersøgte alle sikringer og fandt ud af, at sikring nr. 7 var defekt - "elektronische komponenten Motoren"...Ny 10 Amp sikring monteret og bilen startet op... 
Ingen fejl at spore overhovedet og tomgangen var retningsstabil på 750 omdr.min....Et brev til MB CPH og jeg fik en kreditnota på deres diagnosticering....
Tro mod mærket, men der findes andre værksteder, som kan løse problemer med MB´ere....  Spørg man min mor, så vil hun have en MB igen, hvis det skulle blive aktuelt.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 12-02-2014 kl. 09:03.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,776
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Svetldzg |
|