» Online brugere: 164 |
0 medlemmer og 164 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-02-2014, 12:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
|
|
Jeg har en kritik-historie mere om Mercedes-Benz. Denne gang i udlandet.
Jeg kom kørende i høj fart på den tyske autobahn - og pludselig blev der bremset hårdt op i alle vognbaner. Jeg flyttede foden til bremsen i god tid - og lige som jeg nærmede mig stopklodsen, satte de i gang igen. Kraftigt. Jeg flyttede foden fra bremsen til speederen - og da jeg var i hurtigbanen, og havde biler nærmende sig bag fra, trådte jeg pedalen i bund, så vi kunne komme op i fart. Der blev lavet kickdown. Nu startede problemerne.
Den store Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic ville ikke længere skifte gear. Den blev simpelthen i første gear! Jeg søgte ind på en rasteplads. Jeg prøvede alt muligt; Op og ned med pedalen. Gearvælger frem og tilbage. Sluk motor. Intet hjalp.
Jeg ringede så til MB's store internationale værkstedsnetværk. Nu skulle det stå sin prøve! Manden i den anden ende kunne kun tale gebrokkent engelsk - og han kunne ikke udtale adressen på nærmeste værksted. Vi var i Frankfurt. Han råbte så: "JUST FOLLOW THE STAR" og lagde på. Jeg var helt målløs - og kiggede ud på min egen stjerne på motoren. Håbløst. Jeg tog mig noget aftensmad - og solen gik ned. Pludseligt kunne jeg se, at der var en MB-stjerne langt væk - og jeg kørte derhen i første gear. Lovende!
Bilen kom ind på værkstedet. Der var 3 ældre, kompetente mekanikere, der hurtigt gik igang. De var dog lige så hurtigt klar med en diagnose. Automatgearkassen var defekt. Og de var helt sikre i deres sag! Jeg blev ved, at tvivle - og til sidst pegede chef-mekanikeren op, hvor der hang 3 andre automatgearkasser. De var åbenbart også defekte. De tilbød, at skifte ud med en brugt, her og nu, for 30.000 danske kroner.
Jeg kunne ikke fatte det. Den bil. Den gearkasse. Det forløb. Ingen mislyde. Ingen røg. Ingen lugt. Ingen olietab. Jeg afviste og satte mig ud i ankomstfoyeen. Opgivende, som jeg så ud, bemærkede jeg en meget sød ung herre i ankomstskranken. Han kom hen og sagde, at han havde fri om kort tid - og han ville godt tilbyde, at vi kunne køre hjem til ham, hvor han havde et værksted selv. Jeg var frisk - og vi kørte en lang tur i første gear.
Hos ham kom en kammerat over - og han fik nøglerne. Han kørte bort. Jeg blev noget bekymret - men også overrasket da jeg så MB'en passere i meget høj fart. Problemet måtte være løst. Han kom tilbage - smilende - og sagde, at problemet var, at kickdown-mekanikken havde sat sig. Han rev tæppet væk - og viste mig en dims under speederen. Jesus!! Jeg gav dem begge et pænt honorar - og kørte så resten af turen hjem til Danmark. Ingen problemer!
Det er simpelthen endnu et eksempel på elendig, bekostelig, bedragerisk diagnosticering. En udnyttelse af intet-anende kunder. Føj! Det var et utroligt held, at deres egen receptionist turde modsige sin arbejdsgiver - og være så behjælpelig, som han var. Uden ham, havde det set sort ud.
Sidst redigeret af Fletcher14; 12-02-2014 kl. 12:30.
|

12-02-2014, 13:45
|
|
|

12-02-2014, 18:47
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
|
|
 Nå, Casper T er du mekaniker ved Mercedes ? 
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

12-02-2014, 19:10
|
|
|

12-02-2014, 19:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
|
Er der uddannede mekanikere hos Mercedes......  ? Det virker som om, at kunderne er bedre til at fejlsøge end de ansatte "mekanikere" hos Mercedes....
Alligevel, er der en person ansat hos MB CPH, som kan sit kram - han laver udelukkende renoveringer af automatgearkasser....   Han ved, hvad han snakker om, tro mig. "Der Mercedes-Meister" er hans navn blandt kendere.....
Sidst redigeret af Miss Mancini; 12-02-2014 kl. 19:45.
|

12-02-2014, 21:12
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
|
Er tråden gået af sporet,tror det var tro mod bådmærker..........men jeg har da en stiga havetraktor til salg.
|

12-02-2014, 21:21
|
 |
?
|
|
Bopæl: nordjylland
|
|
Hvad koster den ?
Jo du har ret.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

13-02-2014, 15:39
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
|
|
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.
Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

13-02-2014, 17:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.
Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?
|
Jeg shopper gerne rundt imellem de respektive bådmærker... 
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off