|
 |

13-03-2014, 18:23
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren.
Min tidligere"garagenabo" havde en grovtunet JEEP som han kørte race med.
Når han kørte til syn, stoppede han rustfri grydesvampe i udstødningerne for at dæmpe støjen.
Måske kan det være en løsning, for at glæde den rare synsmand... 
|
Ja, rustfrit materiale KAN være en løsningsmodel.
Jeg kan til inspiration fortælle, at jeg har købt 15 meter ståluld, en rulle hønsenet og 4 rustfri spændebånd, til at holde hønsenettet stramt om udstødningen og naturligvis ståluldet inde i afgangsrørene...  Ja, det lyder som en plan fra den gode hr. Egon Olsen... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-03-2014, 21:18
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
|
|
Hej Rolf.
Held og lykke med lyddæmpningsprojektet.
Ang. dit baghjul...... Så skurrer det i mine ører (eller øjne) at den er gal med styretøjsvinkelen på dit venstre baghjul.
Man kan ikke justere på baghjulene, en komplet 4-hjuls udmåling, kan kun justere på forhjulene ifht baghjulene. Ikke omvendt.
Det lyder helt galt i mine ører..
Ved en 4-hjuls udmåling, retter man forhjulene ind efter baghjulene, plus giver dem (forhjulene) de grader i camber/caster og toe-in/out som er foreskrevet af producenten.
I princippet kan en bil på den måde, være sporet korrekt, og køre ligeud hvis man slipper rattet, som den jo skal, og uden at slide dækkene skæve, men køre skævt med karrosseriet, set fra en der kører bagved.
Man kan ikke justere baghjulene, de er fast fikseret i deres kørestilling.
Ellers skal der da være opfundet noget nyt, på nyere biler, som jeg aldrig har hørt om....(?)
Jeg kunne godt forudse, at du har et træls problem der.
-Er du sikker på at begge fælge bag, er identiske i indpresningsdybden??
Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
|

14-03-2014, 06:06
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Norvik20"
Hej Rolf.
Held og lykke med lyddæmpningsprojektet.
Ang. dit baghjul...... Så skurrer det i mine ører (eller øjne) at den er gal med styretøjsvinkelen på dit venstre baghjul.
Man kan ikke justere på baghjulene, en komplet 4-hjuls udmåling, kan kun justere på forhjulene ifht baghjulene. Ikke omvendt.
Det lyder helt galt i mine ører..
Ved en 4-hjuls udmåling, retter man forhjulene ind efter baghjulene, plus giver dem (forhjulene) de grader i camber/caster og toe-in/out som er foreskrevet af producenten.
I princippet kan en bil på den måde, være sporet korrekt, og køre ligeud hvis man slipper rattet, som den jo skal, og uden at slide dækkene skæve, men køre skævt med karrosseriet, set fra en der kører bagved.
Man kan ikke justere baghjulene, de er fast fikseret i deres kørestilling.
Ellers skal der da være opfundet noget nyt, på nyere biler, som jeg aldrig har hørt om....(?)
Jeg kunne godt forudse, at du har et træls problem der.
-Er du sikker på at begge fælge bag, er identiske i indpresningsdybden??
Mvh
|
Justering af styretøjsvinklerne er muligt på ML´eren - der er slidser i de øverste bagerste ophæng, hvorpå justeringen af styretøjsvinklen kan foretages. Det er den eneste bil jeg har haft, hvor det er muligt. Hvorfor vides ikke, men det er tilfældet på ML-klassen.
Fælgene har siddet på bilen siden jeg købte den i juni 2010. Eneste ændring er, at jeg i september 2013 købte nye vinterdæk i størrelsen 285/45/19 i stedet for 275/45/19, som jeg ellers har benyttet. Årsagen var, at Continental ikke kunne levere den mindre størrelse længere, så derfor blev der opgraderet.
Indpresningen og spacere på alle fire hjul er uændret. Jeg har ikke haft skader på bagakslen, bagbroen har ikke skubbet sig osv.
Jeg tror simpelthen bare, at styrevinklen på bagakslen i venstre side har skubbet sig evt. ved kørsel på hullet/ujævn vej.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

14-03-2014, 18:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Så er db-måleren modtaget.
Første måling i henhold til typegodkendelse;
Uden ståluld i udstødningen:
Tomgang, 60 db
4000 omdr.min, 90 db
Jeg har ikke foretaget en måling endnu med ståluld i udstødningen.
Det skal nævnes, at db måleren er meget følsom og blot et lille vindpust giver hurtigt udsving i resultatet.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

15-03-2014, 23:01
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Købte du den af en jyde eller en fynbo ? :-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 15-03-2014 kl. 23:06.
|

16-03-2014, 07:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Købte du den af en jyde eller en fynbo ? :-)
|
Han var fynbo...  Sagde han, men prisen signalerede, at han var jyde, eller som vi kalder dem herovre i Hovedlandet, en jøde....
Det var som om, at sælgeren benyttede et "Jødeorgel", da prisen skulle regnes ud... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

16-03-2014, 10:34
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Rolf T
Han var fynbo...  Sagde han, men prisen signalerede, at han var jyde, eller som vi kalder dem herovre i Hovedlandet, en jøde....
Det var som om, at sælgeren benyttede et "Jødeorgel", da prisen skulle regnes ud... 
|
Hovedlandet ?
På mig lyder det som om at i har for lidt plads, ligusterhæksfacisme og for mange synshaller.
Jeg bliver her uanset navn :-)
Du ved jo godt hvordan man finder en jyde ovre på øen ikk?
Spørg efter chefen 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,146
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Anya109Ma |
|