|
 |

23-04-2014, 15:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Opfølgning.
Da båden skal søsættes lørdag ville jeg lige prøve at starte motoren , og kunne konstatere at søvandspumpen ikke virker  
De nye pakninger + simmerring er monteret og har nu haft alle slanger afmonteret og konstateret er der ingen forstoppelser er. 
prøvede at afmontere sugeslangen mellem drev og oliekøler og monterede en anden stump slange som så skulle suge fra en spand. slangen som går fra pumpe til termostathuse blev afmonteret ved termostathuset og jeg spædede den med vand, nu må den da suge  men nej ikke en dråbe vand 
selv da jeg med vandslangen hældte vand direkte ind i sugeslangen ville den ikke smide vandet ud.
blev sgu så arrig at jeg greb telefonen og bestilte en ny pumpe 
da jeg talte med sælgeren og forklarede ham hvad jeg havde prøvet, var han også meget undrende, og spurgte om jeg var sikker på impellen kørte rundt, og her tænkte han på en knækket aksel
nu venter jeg på den nye pumpe og er også lidt spændt på om problemet er løst
problemet er kommet over et par år og er blevet værre og værre
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-04-2014, 18:45
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Preben har den stået med frostvæske ved impelleren, og det er kun galt når du skal i vandet????????? GLEM DETTE læste først tråd igennem bagefer
drevet af og prop hullet i transklokken derefter slangen af på sugesiden af pumpen og sæt vandtryk på og se hvor den er læk, hvordan ser sugeslangen ud fra klok til trans og gennemføring i trans???
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
Sidst redigeret af lille tut; 23-04-2014 kl. 19:04.
|

23-04-2014, 19:08
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Preben har den stået med frostvæske ved impelleren, og det er kun galt når du skal i vandet?????????
|
ja den har stået med frostvæske siden sidst i november hvor det blev kørt igennem. det er galt hver gang den har været på land eller drevet har været kørt helt op, drevet er monteret højt så propellen er næsten fri af vandet når drevet køres helt op.
jeg prøvede også med en ny impel uden held. alle slanger har været afmonteret for at tjekke og ingen fejl.
havde jo også en stump slange på pumpen, så den kunne suge fra en spand der stod ved siden af motoren det kunne den heller ikke ? ?
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-04-2014, 19:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
ja den har stået med frostvæske siden sidst i november hvor det blev kørt igennem. det er galt hver gang den har været på land eller drevet har været kørt helt op, drevet er monteret højt så propellen er næsten fri af vandet når drevet køres helt op.
jeg prøvede også med en ny impel uden held. alle slanger har været afmonteret for at tjekke og ingen fejl.
havde jo også en stump slange på pumpen, så den kunne suge fra en spand der stod ved siden af motoren det kunne den heller ikke ? ?
|
Ok har du vendt endedækslet
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

23-04-2014, 19:28
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Ok har du vendt endedækslet
|
der er ingen endedæksel på den type pumpe
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

23-04-2014, 19:41
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
Citér:
Originally Posted by goffy
der er ingen endedæksel på den type pumpe
|
Ja ja ja    dumme mig, sad og tænkte på den gamle type pumpe, har du prøvet at måle dybden ind i pumpehuset og hvad måler den over kammen samt dia
Jeg har et pumpehus med disse mål
dia 55,1
kam 50,3
dyb 36,7
__________________
Monterey 265
Volvo penta 5,7gxi
Dp-s-drev
|

23-04-2014, 19:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by lille tut
Ja ja ja    dumme mig, sad og tænkte på den gamle type pumpe, har du prøvet at måle dybden ind i pumpehuset og hvad måler den over kammen samt dia
Jeg har et pumpehus med disse mål
dia 55,1
kam 50,3
dyb 36,7
|
Jeps og målene ligner dine, jeg købte ny pumpehus sidste år da jeg mente kammen måske var slidt og det viste sig også at kammen kun var 3 mm på den gamle, men jeg så også at der er nogle dybe slidmærker på bagpladen ind mod remhjulet.
problemet er komme langsomt over de sidste 2 år og bare blevet værre og værre.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,044
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, DanielHekly |
|