|
» Online brugere: 383 |
| 0 medlemmer og 383 gæster |
| No Medlemmer online |
| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |
|
 |

11-05-2014, 11:27
|
|
|
|
Du skal have en trykmåler der spændes fast, der er så meget kompensation at det bliver unøjagtigt med en hånd holdt.
|

11-05-2014, 11:56
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Citér:
Originally Posted by je__ns
Du skal have en trykmåler der spændes fast, der er så meget kompensation at det bliver unøjagtigt med en hånd holdt.
|
Er med på at den skal spændes fast - Men kan det ikke være en OK metode at fastspænde en model med gummikegle? Har ikke lige mulighed for selv at lave en "testdyse" der kan fastspændes.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

11-05-2014, 19:47
|
|
|
Bare du får den spændt ned så den slutter tæt, burde det være ok.
|

11-05-2014, 19:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Det vigtigste er, at kompressionstesteren slutter tæt mod sit sæde. Hvordan du gør det, er underordnet.
Slutter kompressionstesteren ikke tæt, er målingen misvisende !
__________________
Chi non risica, non rosica
|

11-05-2014, 21:58
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Endnu engang mange tak for alle inputs.
Jeg har idag været ved båden. Og idag brugte jeg mere min lugtesans end forrige gang. Og jeg kan ikke (umiddelbart) lugte at den skulle brænde olie, men det lugter istedet meget af "dieselrøg". Altså den slags hvor man, hvis det var fra bilen foran, ville slå over på recirkulering. Så nu tror jeg at jeg får de dyser afmonteret, og for dem trykprøvet. Samtidig vil jeg lave en kompressionstest.
En anden ting jeg noterede mig da jeg skulle checke oliestanden, var hvor forholdsvis klar den stadig er. Motoren har godt nok kun gået ca. 3 timer med olien, men jeg syntes at når man skifter olie på en diesel bil, så skal den ikke have gået mange km før den nye olie er ret sort igen. Fortæller det noget som helst??
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

17-06-2014, 23:13
|
|
Amfibiedyr
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
|
|
Hejsa,
Jeg har været ved båden her til aften, så der er lidt opdateringer i sagen.
Jeg har pt. haft ca. 20 drifttimer på motoren. Olien har nu rykket sig ca. 1/5 ml. min/max. - Hvilken mængde det svarer til ved jeg ikke helt. Men mon ikke der er ca. 0.5l fra min til max. Olien er stadig ganske klar.
Og så har jeg været lidt mere grundig mht. undersøgelse af turboen. Første gang jeg kiggede til turboen var motoren kold. Og der syntes jeg ikke jeg kunne mærke der var slør i akslen. Men nu her til aften der mærkede jeg for slør med driftvarm motor. Og så kunne jeg både mærke og høre slør fra side til side - Ganske tydeligt faktisk. Selve møllen rotere ganske fint og uden nogen mærkbar modstand.
Så det kunne tyde på at turboen trænger til en overhaling. Syntes at kunne huske at jeg har læst en anden tråd hvor der stod at det koster ca. 3500 kr for sådan en omgang. Er der nogle der kan af-/bekræfte det beløb.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
|

18-06-2014, 05:21
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, beløbet for en renovering af turboen f.eks. hos H.Daubjerg, er som ofte i omegnen af 3500,- kr.
Hvis du har tyrenummeret og fabrikat på turboen, kan ovenstående firma nok give dig en konkret pris inden renovering.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 130,383
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, OmaBadilla |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:39.