Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 613
0 medlemmer og 613 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 16,598, 28-04-2026 at 09:03.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 23-05-2014, 18:57
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Man kan vel forestille sig, at de kunder som selv har skulle sørge for indbetaling af statsafgiften, men ikke har gjort, vel næppe har nogen forsikringsdækning selvom de har betalt præmien til VELOS.....
Jeg er ikke jurist, så det kan være at det er derfor jeg ikke kan overskue ovenstående.

Hvorfor skulle der være en sammenhæng mellem forsikringsdækning og manglende indbetaling af statsafgift ?
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 23-05-2014, 19:13
gimse gimse er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 11
Hysteri

Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-05-2014, 17:44
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by gimse Se indlæg
Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
nej --velos --er ja ikke en forsikringsselskab men kun en meget lille formidler som er fuld med snyd og falsk marketsføring
,og at de tilbyder før - ulovligt- at ikke opkræver afgift for at få max. kunder i bixen , er dybt useriøst for en forsikrer
som også kan koste en straffesag mod velos pga. skattesvigt
jeg nedsætte ikke velos-- dette klare de fint nok selv- uden min hjelp--jeg afventer lige historier om deres dækning-
see vedl.. forsikringsbetingelser i denne tråd ..


-- JEG ADVARE kun alle danske bådejer at ikke betale eller *glemme * afgift som kan koste RIGTIGT dyrt i sidste ende ..
husk CT assurance , LEMA mm.


Nb . jeg hader den idiotiske afgift fra Holger k og co..
men lovgivning skal overholdes---
husk din stemmeret til næste valg .. ..

Sidst redigeret af Manorwar; 26-05-2014 kl. 17:49.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 26-05-2014, 18:35
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: _Ringsted
Indlæg: 75
http://np.netpublicator.com/netpublication/n83169264

gå ind og læs på side 28

og pas så din egen biks manorwar
__________________
jeanneau 40.3 2006
yanmar 4jh4e 55 hk
Reply With Quote
  #5  
Gammel 26-05-2014, 18:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Punkt 2 fortæller IMØ klart, at det er det udenlandske forsikringsselskab, som skal svare afgiften til den danske stat - og ikke bådejeren, som VELOS anmoder deres kunder om at gøre....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 26-05-2014, 19:06
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: _Ringsted
Indlæg: 75
Det er nemlig rigtig Rolf så derfor kan de danske forsikringstagere ikke gøres ansvarlige for den side af sagen
__________________
jeanneau 40.3 2006
yanmar 4jh4e 55 hk
Reply With Quote
  #7  
Gammel 26-05-2014, 20:12
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
det er mere bekymrende, når en assurandør ikke kende reglerne.

Men jeg kender nu heller ikke reglerne, men hva P....., jeg er også bare Elektriker og forøvrigt er min båd, af så lille værdig, at jeg gladeligt må bruge Ærø
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #8  
Gammel 26-05-2014, 22:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by dolphin Se indlæg
Det er nemlig rigtig Rolf så derfor kan de danske forsikringstagere ikke gøres ansvarlige for den side af sagen
Men VELOS skriver jo også, at såfremt man ikke følger gældende dansk lovgivning f.eks. ved manglende indberetning af statsafgiften, så bortfalder forsikringsdækningen ved skade.......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #9  
Gammel 26-05-2014, 17:33
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Jeg er ikke jurist, så det kan være at det er derfor jeg ikke kan overskue ovenstående.

Hvorfor skulle der være en sammenhæng mellem forsikringsdækning og manglende indbetaling af statsafgift ?
i velos policer stå KLART at gældende dansk lovgivning skal overholdes og dette er grundlag af policen og er en fast del af policen -overholde du ikke dansk lovgivning (her afgift ) reskere du forsikringsdækningen .
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 133,503
Emner: 5,116
Indlæg: 47,924
Velkommen til vores nyeste medlem, rosagrogrunt.ru
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden