|
|
 |

24-09-2014, 17:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
|
Ingen deciderede erfaringer med Bell Add, men her lidt forslag til fejlfinding bl.a;
- Chokerfunktion
- Tændrør
- Tændingsindstilling
Blå røg er tegn på olie i cylindrene...Kan skyldes for tynd olieviskositet - hvad har du hældt på ?
Problemet med motoren er til at løse uden alt for store omkostninger.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

24-09-2014, 19:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
En korrekt udført kompressionsprøve til også kunne bidrage til fejlsøgningen og prøv med nye tændrør.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

25-09-2014, 10:09
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: København SV
Indlæg: 9
|
|
Ok.. Tak for inputs.. Lyder betryggende.
mht olie, ved jeg det ærlig talt ikke.. Men jeg har som sagt ikke oplevet det mindste før lige i forgårs, og det var meget lidt. Tænker der måske er en sammenhæng med vejrtemperaturen er faldet, pumpede lidt for meget benzin ind og den har stået en uge (Ved ikke om det er helt ude i hampen? For så ville røgen vel være sort?)
Derudover virker det ikke somom den bruger særlig meget olie.. Oliebeholderen er stadig halvfuld.
Well... Olien skal skiftes alligevel. Hvad kan anbefales?
- Min sæson er ikke ovre endnu, så jeg prøver lige med noget Bell Add.. Og ser om det renser dyserne.
- Og når den så ryger i hal, vil jeg gøre som i nævner.
-____________(y)____________-
I dont set sails, I just turn the key.
|

25-09-2014, 11:26
|
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2012
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 54
|
|
|
Hvis det er en tændingsfejl kan du feks.
Hvis du tager en vandforstøver (Damefrisørsdims) og sprayer med førstøver indstillingen ikke vandpistolindstillingen på dine tændingsdele (Sekundær delene naturligvis) kan du teste om ledningerne, tændrørshætter, tændspolen, tænddækslet er defekte. Da fugten i vandet vil fremprovokere fejlen, hvis den er alvorlig nok. Blæs delene af med en kompresser bagefter og giv dem silicone ellers giver det måske ballade på et senere tidspunkt.
Du kan også se i tænddækslet og på rotoren om der er "knaster" på forbindelserne. Pas på at kullet i midten af dækslet ikke falder ud når du afmonterer og monterer det.
|

29-09-2014, 20:50
|
|
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: København SV
Indlæg: 9
|
|
Citér:
Originally Posted by Mads
Hvis du tager en vandforstøver (Damefrisørsdims) og sprayer med førstøver indstillingen ikke vandpistolindstillingen på dine tændingsdele (Sekundær delene naturligvis) kan du teste om ledningerne, tændrørshætter, tændspolen, tænddækslet er defekte. Da fugten i vandet vil fremprovokere fejlen, hvis den er alvorlig nok. Blæs delene af med en kompresser bagefter og giv dem silicone ellers giver det måske ballade på et senere tidspunkt.
Du kan også se i tænddækslet og på rotoren om der er "knaster" på forbindelserne. Pas på at kullet i midten af dækslet ikke falder ud når du afmonterer og monterer det.
|
Ok, tak for go info. Det skal gå´s igennem.
Prøvede lige med en gang Bell Add, det ser ud til at gøre en forskel.
__________________
-____________(y)____________-
I dont set sails, I just turn the key.
|
 |
| Emne værktøjer |
|
|
| Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,283
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
| Velkommen til vores nyeste medlem, QuincyShep |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:47.