Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 148
0 medlemmer og 148 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #5  
Gammel 15-01-2009, 16:03
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Enig langt hen af vejen med dig Nicolai - men en turboladet motor stiller en anelse højere krav end en sugemotor - og en Diesel ligeledes lidt højere end en benzin det skyldes

-Turboladeren smørres/køles af olien og olien kan derved blive ekstrem varm - det tåler en godkendt olie - men en ikke godkendt kan nedbrydes og brænde fast i lejerne i turboen

-En dieselmotor arbejder med meget højere kompresionstryk end en benzinmotor og det stiller krav til motorolien

Så anvend en der er godkendt - mærke er ligegyldig - køb den der hvor du finder den billigt

Jeg kører på mercruiseren på Mercruiser semi syntetic olie fordi Marineparts24 sælger den ligeså billigt som jeg kan købe Castrol olien for

På mine biler anvender jeg Castrol Edge som er castrols topmotorolie med alle godkendelser - pris i butikkerne 5-900 kr/4 liter (afhængig af tilbud etc) jeg giver 240 kr for en dunk med 4 liter idet jeg får den til indkøbspris

Og til Rolf - hvorfor benytter du ikke en af de fine olier du sælger i NytDrev - du må jo også kunne "få" dem til indkøbspris?
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 15-01-2009 kl. 16:29. Begrundelse: Slåfejl rettet
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Motorolie Casper T Off topic 2 08-03-2009 21:17

» Statistikker
Medlemmer: 127,475
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, pattirr6
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden