Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 423
0 medlemmer og 423 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-01-2009, 20:55
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Og lidt om den "virus" på dansk.

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=18244


Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #2  
Gammel 27-01-2009, 21:31
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Hellere være på den sikre side.
- dog var første indskydelse at det nok var kædebrev...
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #3  
Gammel 27-01-2009, 21:34
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Principielt videresender jeg aldrig noget
Jeg kan huske en "low tech" virus, der var en advarsel og en instruktion i at fjerne "farlige filer". Hvis man fulgte instrukserne smadrede man registreringsdatabasen.
__________________
www.jess.dk

Sidst redigeret af Jess; 27-01-2009 kl. 21:43.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-01-2009, 21:38
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg åbner aldrig vedhæftede filer hvis jeg ikke kender afsenderen og ved hvad det er - og så er man rimeligt sikret

Derudover kører jeg back up i 2 tempi - har en kopi af HD på en ekstern HD og den eksterne HD har jeg 2 af - den ene på arbejde den anden hjemme så der er backup af alle data mindst hver uge - så skulle en virus eller noget andet ødelægge indholdet på Hdd så har jeg mindst 1 kopi
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #5  
Gammel 27-01-2009, 22:02
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Jeg åbner aldrig vedhæftede filer hvis jeg ikke kender afsenderen og ved hvad det er - og så er man rimeligt sikret

Derudover kører jeg back up i 2 tempi - har en kopi af HD på en ekstern HD og den eksterne HD har jeg 2 af - den ene på arbejde den anden hjemme så der er backup af alle data mindst hver uge - så skulle en virus eller noget andet ødelægge indholdet på Hdd så har jeg mindst 1 kopi
Sejler du også med ekstra propel & reservedunk
Reply With Quote
  #6  
Gammel 27-01-2009, 22:07
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg har en emergency plastic propeller fra Mercruiser med altid - men reservedunk har jeg ikke længere da de 2 sidste begyndte at lægge (brandfare) så jeg tager ikke reservedunk med mere - men reserve/nødpropeller i plastic er altid med - samt lidt værktøj (bare sådan det nødvendigste til en mindre hovedreparation) + nødraketter VHF og...drikkevarer så man ikke tørster
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #7  
Gammel 27-01-2009, 22:17
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg har en helt ny prop til at ligge som reserve i båden og reserve dunken står i ankerbrønden.
jeg vil sgu da være sikker på at komme hjem igen
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 130,262
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Reubentainy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden