Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 580
1 medlemmer og 579 gæster
priscillarm4
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-01-2010, 14:36
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
Smile andet job.

ville lige høre jer herinde om i har nogen forslag til evt andet job.

jeg arbejde nu som tekniker på et autoværksted. uddannelse er automekaniker, derud over har jeg mere end 25 kursus. i forskellig forme for nyvogn, nyteknik, osv.

er endlig gået og bleven lidt træt af det. der sker ikke rigtig noget nyt længere. har været i det samme firma i 10år nu. så er begyndt og kikke efter noget andet job.
og det skal ikke bare være et andet tilfældligt job på et autoværksted.

men synes jeg er lidt på bar bund. nogen af jer herinde der har nogen forslag hvad man kan finde af job. men den baggrund. evt hvad man kunne uddannelse sig til.

jeg er 27 år gamle
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-01-2010, 15:46
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Man får som regel et job i en anden branche ved at ha' en interresse for noget, måske i en helt anden boldgade. Ellers er der vel nogle mellemtekniker uddannelser.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.

Sidst redigeret af lynæs; 03-01-2010 kl. 15:53.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 03-01-2010, 16:32
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Teknikker på en fabrik, dem har vi ude hvor jeg arbejder, så kan du rode med Luftteknik-El- Valser osv. ( Produktions Maskiner ) det er mekanikkere der hvor jeg er og de kan rigtig godt lide det
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 03-01-2010, 17:30
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du har flair for ledelse, så har du den rigtige alder til at begynde at søge mindre ledelses stillinger, som eksempelvis værkfører eller 1. mand på diverse værksteder.

Det behøver ikke nødvendigvis at begrænse sig til auto branchen, det kan sagtens være på reperations værksteder på større fabrikker, det kan være som medarbejdende værkfører på mindre fabrikker, hvor man i produktionen typisk har en medarbejdende værkfører som udover at være chef for produktionspersonalet også er opstiller/reperatør på maskinerne....

Mulighederne er mange med din baggrund, du skal bare tænke ud af boksen...

Jeg er selv uddannet maskinarbejder på et slagteri, og jeg har gået fra medarbejdende værkfører, til produktionschef, til distriktschef, og nu er jeg markedsdirektør....jeg er 40 år, og blev værkfører da jeg var 26....
Reply With Quote
  #5  
Gammel 03-01-2010, 17:49
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Det er da en rigtig solstrålehistorie, sker ikke for så mange, og måske skulle det lige nævnes at det er slut med 37 timers arbejdsuge, og hvad kræves der af indsats for at nå dertil, det rækker jo ikke at sige, det kunne jeg godt tænke mig, men en kæmpeindsats for at sætte sig ind i en masse nyt, som regel også efter fyraften, samt det pres man er udsat for, på grund af det ansvar man har.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 03-01-2010, 18:10
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lynæs jeg går ud fra at det var til mig

Ingenting kommer af ingenting...det er da fuldstændig korrekt, at jeg har brugt og bruger en god del af min tid på mit arbejde. Men jeg har de sidste 10 år haft hjemmekontor, og vi har indrettet vores liv efter mit arbejde. Det giver selvfølgelig nogle begrænsninger for familien, omvendt giver det også en hel del goder, eksempelvis styrer jeg fuldstændig suverænt selv min tid ( selv om min sekretær ikke er helt enig )....

Jeg bor i Kolding og har dels hjemmekontor og dels kontor i KBH. Jeg pendler til KBH 2-3 gange i ugen, og ja det er da tidskrævende, men det er et valg vi har foretaget os, altså ikke at ville flytte efter jobbet....

Udover det brugte jeg ikke som distriktschef væsentligt flere timer end de 37 i ugen, jo i starten ( ca 1 - 1 1/2 år ) gjorde jeg, for at som du selv skriver, at sætte mig ind i et helt nyt job, og en hel anden branche...

Med hensyn til ansvaret så er det bestemt noget man skal trives med, på alle ledelses niveauer, kan man ikke det, så skal man ikke gå den vej. For ellers vil jobbet køre en psykisk ned, og det er der intet job der er værd...

Personligt brænder jeg for, og trives meget med, ansvar og indflydelse, og det mere end noget andet driver mig....Men det er jo forskelligt fra person til person.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 03-01-2010, 18:18
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
yes Peter.
Jeg har selv været turen igennem, og synes lige der skulle en anden farve end lyserød på. Jeg går på pension til maj og glæder mig til et roligere liv. Det har krævet megen vedholdenhed gennem tiderne. Er iøvrigt også maskinarbejder, og har anskaffet mig en lille drejebænk, som jeg vil prøve om jeg kan huske at bruge.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 03-01-2010, 18:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har tit tænkt på at skippe mine to jobs og blive ansat i Falck Vejservice.

Arbejdet hos Falck er godt selvom arbejdstiderne kan være svingende. Jeg nyder faktisk at hjælpe andre mennesker - det kan jeg mærke ved mine daglige jobs.

Andre folks glæde og begejstring når de bliver hjulpet giver mig lysten til arbejde. Hos Falck er der som ofte et stærkt sammenhold imellem de ansatte og arbejdspladsen kan også være alsidig.

Jeg tror det er muligt at planlægge sin hverdag langt bedre med familien end det er med mine nuværende jobs. Som situationen er idag, er jeg tidligt oppe, arbejder hele tiden, kører mange kilometer, leverandør- og udstillingsbesøg i ind-og udland, og sent i seng uden egentlig at have set synderligt meget til familien - det er synd, for familien er det bedste man har.

Ansættelsesvilkårene i Falck er gode, men lønnen kunne være bedre.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #9  
Gammel 03-01-2010, 18:46
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
det er jo altid et godt udgangspunkt at gerne ville netop det. Min far var redder i ca. 30 år. Hvad lønnen angår, ja den har aldrig været i top.
Men en lille nebengeschæft er vel ikke udelukket, og når man tænker på hvor mange timer man er på job, er interresse da et uvurderligt plus.
Så spring du ud.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 03-01-2010, 19:32
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Selv tumler jeg tit med det omvendte problem, jeg fik min første træbåd da jeg var 6, og var med til at bygge 28 optimistjoller nogle år senere, hvorfor i alverden blev jeg ikke bådebygger ? Det lå lissom aldrig lige for, har tit ærgret mig, men jeg var nok for meget kylling til at skifte hen ad vejen, og lod udviklingen bestemme.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 03-01-2010, 19:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
det er jo altid et godt udgangspunkt at gerne ville netop det. Min far var redder i ca. 30 år. Hvad lønnen angår, ja den har aldrig været i top.
Men en lille nebengeschæft er vel ikke udelukket, og når man tænker på hvor mange timer man er på job, er interresse da et uvurderligt plus.
Så spring du ud.
Jo, interessen for jobbet skal være der ellers går det ikke - at sidde på sin flade rumpe dag ud og dag ind, giver tvivlsomt engagerede medarbejdere.

Selvom jeg er glad for mine jobs, kan jeg også se hvor hurtig udviklingen med livet kan ændre sig og netop derfor synes jeg, at tiden med familien skal prioteres først - efterfølgende må der findes et job, som kan passe ind i dagligdagen.

Der er mange muligheder for at skifte retning mht. jobbet.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #12  
Gammel 04-01-2010, 22:13
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Skal man prøve noget andet, skal det være mens man har helbredet til det, og lysten også, man kan lynhurtigt stå i en situation, hvor man bliver sat ud af spillet, og så ville det jo være ærgerligt at sidde som pensionist, og ikke have levet drømmen ud, så go for it mens tid er.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 05-01-2010, 09:26
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Høvding,

Det er nogle gode overvejelser du gør dig. Jeg er selv af den overbevisning at man ca. en gang hver 5 år bør tage sit arbejdsliv op til seriøs overvejelse. Man bruger rigtig meget af dagen på sit arbejde, så det er vigtigt at man trives. Hvis man ikke gider sit arbejde påvirker man ikke kun sig selv men også sin omgangskreds i en alt for negativ retning.

Man har så vidt jeg ved (og tror på) kun et liv, så det er bare om at få det bedste ud af det.

Hvad er dine interesser?
Kan du godt lide at arbejde med mennesker?
kan du lide at arbejde med dine hænder?
Arbejder du meget selvstændigt?
Er du meget boglig eller meget lidt boglig?

Har du prøvet en samtale med en coach?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #14  
Gammel 05-01-2010, 09:29
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Måske vi skulle oprette entråd hvor i vi kort beskriver hvad vi arbejder med.? Så kunne man jo også søge råd inden for andet en blot "både"
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #15  
Gammel 06-01-2010, 12:45
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Måske vi skulle oprette entråd hvor i vi kort beskriver hvad vi arbejder med.? Så kunne man jo også søge råd inden for andet en blot "både"
Det var måske ikke nogen dårlig idé. Ikke at man behøver at hænge sig i titler, men det gør jo vores netnærk meget bredere, hvis vi kan hente hjælp til andet end både...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #16  
Gammel 06-01-2010, 15:54
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Personligt synes jeg Fenderen skulle forblive " klasseløs ", men man kunne da oplyse branche.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #17  
Gammel 06-01-2010, 18:10
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hmmm god pointe Erik - Jeg prøver at lægge ud med denne tråd
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #18  
Gammel 07-01-2010, 20:58
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
hej
tak for de mange forslag.
det var netop fordi jeg sad og tænke at jeg vil med livet fremtiden med arbejdet. har alle muligheder personligt for og prøve noget nyt ingen kon eller børn og økonomien i orden.
selvfølgelig skal man i de her tider være glad for og ha et job. men derfor må man jo godt tænke fremad.
skal nok være noget hvor man skal bruge hænderne. men er rimlig boglig og har fint styr på alt med elektronik pc osv. har også haft tanken og starte op som selvstænding.
men lige hvad jeg skal ved jeg ikke. derfor jeg samler insprirition og i er kommet med flere gode bud.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,528
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, priscillarm4
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden