Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 367
9 medlemmer og 358 gæster
AkraborForne, Dylanod, jpdrsen, KillianArcadbady, miteenhah, Shawnmhk, Silasdolloms, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 18-05-2012, 20:47
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Navionics

Jeg har downloadet den til min iPad, og her til aften var vi på fjorden, hvor jeg testede den op imod min Garmin.

Jeg må sige, at jeg er noget imponeret. Programmet er spot on med samtlige tal og oplysninger som min Garmin, og skærmen er jo af en noget andet og bedre størrelse.

Jeg kan kun anbefale programmet, dog med det forbehold at jeg kun har testet den et par timer omkring Kolding fjord.
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 18-05-2012, 21:26
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Er det en betalings-app?
Kan du sige lidt mere om oplevelsen?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-05-2012, 21:36
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er en betalings app, den kostede lige omkring 500 kr.

Den kan som sådan alt hvad min Garmin også kan. Du kan lave ruter, track points, den måler din fart etc.

Det gode er at skærmen er stor, og at du lynhurtigt får zoomet ind eller ud, hvis der er noget du skal se.

Alle dybder, bøjer, ledninger m.m. Er med på kortet.

Jeg har haft overvejet en ny gps, det gør jeg ikke mere.....jeg vil gætte på at min Garmin fremover vil blive brugt som kontrol af Navionics og ellers kun som dybdemåler.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 18-05-2012, 21:55
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den har iøvrigt også Info om alle havne og oversigts tegninger over broer m.m.

Du kan få den til at tage udgangspunkt i en hvilken som helst havn, så finder den alle havne med km angivelse fra den havn du har angivet.

Jeg har for sjov lige læst om Amsterdam havn i programmet. Ligeledes har jeg tjekket de havne jeg kender her i området, og alle Info er korrekte.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 18-05-2012, 23:08
asap_217's Avatar
asap_217 asap_217 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2011
Bopæl: Jylland
Indlæg: 79
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg har downloadet den til min iPad, og her til aften var vi på fjorden, hvor jeg testede den op imod min Garmin.

Jeg må sige, at jeg er noget imponeret. Programmet er spot on med samtlige tal og oplysninger som min Garmin, og skærmen er jo af en noget andet og bedre størrelse.

Jeg kan kun anbefale programmet, dog med det forbehold at jeg kun har testet den et par timer omkring Kolding fjord.
Jeg har også Navionics på en iPad. Jeg har brugt det gennem det meste af sæson 2011. Dog er der en meget træls ting ved programmet! Det kan ikke sættes så kortet drejer med retningen man sejler i (kaldes også course up navigation). Det er en meget træls ting. Det kan programmet fra iSailor til gengæld og det er samtidig billigere. iSailor har dog ikke så godt et kort som Navionics og jeg er stødt på en del kortfejl i iSailor. Den dag navionics tilbyder "course up navigation" så får det toppoint. Desværre er der ikke noget der tyder på at det er på vej. Jeg har foreløbig ventet et lille år nu!!!
Reply With Quote
  #6  
Gammel 19-05-2012, 12:30
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det bruger jeg heller ikke på min Garmin, som så meget andet er det hvad man er mest til.

Og det er bare en vane sag.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 19-05-2012, 19:21
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hej,

Jeg havde faktisk også selv min iPad med på sejllads igår. Har dog ikke et kort der hvor jeg sejlede, men havde åbnet en GPS-Data app jeg har installeret. Har hørt flere fraråde at bruge iPad da skærmen ikke skulle være så tydelig i kraftig solskin - Hvordan er din vurdering af det sammenlignet med din Garmin?

Jeg syntes at jeg kunne få begge situationer da jeg sejlede. Hvis solen stod lige på, så var det svært at læse GPS-data. Men hvis man lige vippede den lidt til den rigtige vinkel så kom data igen rimelig tydelig frem igen.

Har i iøvrigt en eller anden "box" til at pakke jeres iPad ind i, eller ligger/sidder den bare uindpakket?
Reply With Quote
  #8  
Gammel 19-05-2012, 19:56
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg havde ingen problemer med skærmen.

Jeg har et etui hvor jeg kan få iPad'en til at stå op i forskellige vinkler....

Om der til sommer med solen ( forhåbentlig ) bliver problemer med at læse skærmen, det ved jeg ikke. Men umiddelbart tror jeg det ikke.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 19-05-2012, 23:43
asap_217's Avatar
asap_217 asap_217 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2011
Bopæl: Jylland
Indlæg: 79
I en lukket kabinebåd er der ikke nogen grund til at pakke iPad ind, men i en åben båd med risiko for saltvand bør den beskyttes. Der findes nogle vandtætte "poser" af forskellig slags som kan gøre iPad saltvandssikker og som ikke koster en formue. En iPad er ikke superlet at se med solen stående lige i skærmen - i åben båd og høj solskin kan den derfor være meget svær at se. Om en ipad3 er bedre på det punkt ved jeg ikke - men sikkert bedre pga. anden skærmtype. Mine erfaringer er baseret på ipad2.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 27-05-2012, 17:01
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
I fredags var vi bare ude at ligge for anker....

Men i dag er vi sejlet til Haderslev, hvor vi bliver for natten.

Jeg har hele dagen sejlet med min Garmin og Navionics på min iPad.

Og jeg er stadig imponeret og glad for det program. Det er da den billigste plotter med så stor en skærm, man kan komme i nærheden af.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 28-05-2012, 07:18
langebo langebo er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2011
Bopæl: Djursland
Indlæg: 9
Husk at det er Kun Ipad med Simkort der har GPS modul i sig
Man kan dog købe en dims til og sætte på (bad elf)
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,304
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Silasdolloms
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden