Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 541
0 medlemmer og 541 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 02-12-2009, 11:12
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ærø søassurance pråmienforhøjelse 16%

forsikringsnyheder1.12.09 ..
Ærø søassurance/CODAN forhøjer præmien med Bådforsikring fra idag med 16%...
so måske nu en idee at skifte til BAVARIA -en fair forsikring til en fair pris ..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 02-12-2009, 11:34
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
so måske nu en idee at skifte til BAVARIA -en fair forsikring til en fair pris ..
Ja, men agenten i Danmark er da helt ude i hampen..

Er der noget nyt om baadforsikring.dk og Klaus D. Funk ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 02-12-2009, 12:01
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja ham piraten er jo ikke nemtmen dygtigt er han
ang funkproblem
FUNK er ude i regn ..MH har stopped alt samarbejte og afrenger lige portovilen med funk so jeg regne jeg med en overtagelsefra ca 2500 DK BF.dk både til BAVARIA per 1.1.2010
nemt og smertefrit via piratens BAVARIA servicekontor ..Funk kunder få en brev fra MH om dette .
vi har en siste møde med MH den 9.12.02 i muenchen..
so piraten få lidt dubloner ..

Sidst redigeret af Manorwar; 02-12-2009 kl. 13:49.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 02-12-2009, 12:36
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Gad vide om Bavaria er interesseret i at forsikre både i Grønland?....
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
  #5  
Gammel 02-12-2009, 12:44
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
ikke pt.men vi har planer ...
BAVARIA har ja ingen servicekontor på grønland ednu .so vi mangler lige en samarbejtspartner i Nuuk
den grønlanske market er ja interessant og BF .dk har ca 400 både på grønlandforsikret siden 2006 .
Citér:
Originally Posted by mohabba Se indlæg
Gad vide om Bavaria er interesseret i at forsikre både i Grønland?....
Reply With Quote
  #6  
Gammel 02-12-2009, 12:59
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er de 16% forhøjelse for trailer både, både med drev og udenbordsmotorer...

Os andre får en forhøjelse på 6%.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 02-12-2009, 13:39
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ja ham piraten er jo ikke nemtmen dygtigt er han
ang funkproblem
FUNK er ude i regn ..MH har stopped alt samarbejte og afrenger lige portovilen med funk so jeg regne jeg med en overtagelsefra ca 2500 DK BF.dk både til BAVARIA per 1.12.2010
nemt og smertefrit via piratens BAVARIA servicekontor ..Funk kunder få en brev fra MH om dette .
vi har en siste møde med MH den 9.12.02 i muenchen..
so piraten få lidt dubloner ..
1.12-2010 der er et helt år til,jeg må vidst hellere selv opsige og tegne en ny
Reply With Quote
  #8  
Gammel 02-12-2009, 13:48
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
ups en piratefejl
selvføligt per 1.01.2010


Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
1.12-2010 der er et helt år til,jeg må vidst hellere selv opsige og tegne en ny
Reply With Quote
  #9  
Gammel 03-12-2009, 15:48
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Unhappy

Problemet for os med gamle billige både er at vi må bide tænderne sammen og sige "nåh" Ellers skal jeg skrue prisen på min båd op til 75000 for at komme ind ved Piraten - og det er jo heller ikke realistisk. Men sjovt er det sq ikke med 16% stigning...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #10  
Gammel 03-12-2009, 17:09
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg ikke helt hvad andre betaler, men stigningen i kr. øre for mig er mindre end 300 kr. om året....

Nu stiger jeg med 6% og ikke 16%, men hvis det var 16% ville jeg stige med ca. 700 kr. om året, det er selvfølgelig også penge, men det er en konsekvens af tyverier....og de ekstra 60 kr. pr. mdr. skulle nu ikke få lov til at bringe mit pis i kog....

Man må jo tage hele pakken og sammenligne, det tyske selskab vil ikke forsikre både under 75.000 kr., det er der sikkert en grund til, ydermere forlanger de gps tracker i bådene ( såvidt jeg erindrer ), det skal jo også finansieres....

Man skal huske at veje hele pakken op imod hinanden, og ikke kun brudstykker som jeg synes der er en tendens til.

Jeg havde et havari i min sommerferie med min båd, og det tog 2 dage så var vi sejlende igen, og Søassurancen dækkede alle omkostninger uden nogen problemer overhovedet, de hjalp hele forløbet igennem så vi følte os ualmindelig godt behandlet.

Det er først når man har brug for sit forsikringsselskab, at man virkelig lærer dem at kende....
Reply With Quote
  #11  
Gammel 03-12-2009, 17:52
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg er din mening...når man har brug for sit forsikringsselskab, at man virkelig lærer dem at kende...

husk lige at ærø også har en rigtigt dårlig dækning (enkeltrisiko)og en mega mærklig afskrivning% med drevskader og UB motoren.
ærø(codan) er i forvejen med kasko ca 35% dyrer end BAVARIA ..so fra nu mer end 50%
da snakke vi mer end 300 kroner IKKE

Æro (codan)skriver om at ALLE danske selskaber forhøjer.

Generel er situation at alle Danske forsikringer i stieger voldsomt i 2010,
med erhvervforsikring op til 25% ekstra .
Der er rigtigt at skade% er forhøjet specielt med tyverieskade
MEN jeg tro at danske forsikringsselskaber har haft en rigtig dårlig år pga den dårlige kapitalmarkt.og kunden skal betale.for dette STORT minus i forsikringspengepungen ...


BAVARIA sætter IKKE prisen op næste seson
pga. vores gesamt europæiske marketstrategi.
Vores omsætning I DK er op med ca 45% i 2009
Selvom vi har haft en kæmpehøj skade%.(men kun i DK)
har vi nu 12 år uden præmieforhøjelser..
og lige lidt reklame *GG
.BAVARIA Yacht .dk en fair forsikring til en fair pris

Ydeliger er der ikke krav om GPS track(rabat 10%)med BAVARIA men vi skal desvære sætter minimum forsikringværdi op til 100.000
Reply With Quote
  #12  
Gammel 04-12-2009, 08:26
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Så skal der sq stoppes meget bling-bling i båden for at nå derop
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #13  
Gammel 04-12-2009, 09:15
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
bar få en banklån til blinkblink..
her lige en utog af ærøs forsikringsbetingelser ENKELTRISIKO

I perioden 16.09-31.03 dækkes der kun for tyveri/hærværk, såfremt påhængsmotor befinder sig i aflåset, lukket rum eller på aflåst trailer på ejers hjemadresse.
af

a at fartøjet ikke var sødygtigt, forsvarligt lænset og behørigt udrustet og bemandet, selv om forsikrede ikke har vidst dette.

b at de til fartøjet benyttede fortøjninger og ankergrejer ikke har været forsvarlige, og fortøjningen af fartøjet ikke har været forsvarlig.

c at åbne eller delvis åbne fartøjer har henligget uden for havn, uden at cockpittet har været

forsvarligt overdækket med presenning.

d at fartøjet under henliggen/oplægning ikke har været under effektivt og regelmæssigt tilsyn.

e at fartøjet under henståen på land ikke har været anbragt på fast grund og forsvarligt afstivet.

f at fartøjet ved henliggen på land på åben kyst er blevet taget af søen eller beskadiget, fordi søen har kunnet nå det.

g Slid, alder, råd, rust, tæring, rotter, mus, orm, svamp eller andre årsager, som kan ligestilles hermed.

h Skade på genstande som følge af almindelig brug, vejrligets påvirkning, samt ridser, småskrammer

og tilsmudsning.

i Forurening af sejl, kalecher og anden presenningdug.

j Materiale- eller konstruktionsfejl, fabrikationsfejl og skader omfattet af garantiordning.

k Overtrædelse af offentlige myndigheders sikkerhedsforskrifter.

Ved eksplosion er den eksploderende genstand ikke dækket. Skade på motor, som følge af eksplosion i denne er ligeledes undtaget.

Skade på elektriske maskiner, ledninger, apparater og lignende foranlediget ved kortslutning i disse eller andre rent elektriske fænomener - hvortil også henregnes induktion fra elektrisk uvejr, dækkes ikke

b Påhængsmotorer og drev vil uanset stand ved totalskade eller tab blive erstattet med følgende

procent af nyværdien for tilsvarende ny genstand.

lder Erstatningsprocent

indtil 1 år 100%

indtil 2 år 90%

indtil 3 år 80%

indtil 4 år 70%

indtil 5 år 60%

indtil 6 år 50%

indtil 7 år 40%

derefter 30%
c Søassurancen er berettiget til at anvise anden erhvervsdrivende reparatør end den af forsikringstagerens

udpegede, uden at selskabet derved påtager sig ansvaret for skadens håndværksmæssige udbedring.

d Undtagelser:

1. Tidstab, hyre- og kostpenge, tab af fartøjets anvendelse (liggetid) samt rejseudgifter og udgifter

til ophold, erstattes ikke.

2. Forøgede udgifter ved reparation foretaget udenfor normal arbejdstid, samt eventuel forringelse

af fartøjets handelsværdi samt kosmetiske fejl, som følge af skadens udbedring, erstattes ikke.

3. For maling og lakering erstattes kun i det omfang beskadiget materiel kræver det.
2.2 Ansvarsforsikringen dækker ikke ansvar for

a Ting, der tilhører forsikringstager, bruger eller andre ombordværende personer, eller ting som disse personer har til lån, leje, opbevaring, befordring eller som af anden grund befinder sig i deres varetægt.

b Skade på de sikrede personer og andre ombordværende.

c Vandskiløbere o.l., der trækkes af fartøjet og disses ansvar overfor andre.

d Skade opstået under transport pr. skib, auto, trailer eller bane.

Sidst redigeret af Manorwar; 04-12-2009 kl. 09:26.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 04-12-2009, 10:50
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Manorwar: Du kan godt spare dig. Ærø Søassurance vinder måske ikke på prisen, men på deres troværdighed og service. Jeg har også forsikring der, og jeg stiger med 16%. Det får mig ikke til blinke 2 gange, og jeg fortsætter helt sikkert med min forsikring der. Jeg er HELT på linie med Peter508 :-)
Reply With Quote
  #15  
Gammel 04-12-2009, 14:10
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
na ,mener du at BAVARIA ikke er troværdighed og bytter en dårligt service til vores ca 130.000 kunder ??dlof--f

Selføligt er der ja allene op til kundenen om han vill betaler 50% ekstra for en meget dårliger dækning og høje trækprocenter med erstattning med ærø ..og nu snakker vi ja ikke om 100kr men om masse penge og dette HVERT år so hvis du har din båd i 10 år forsikred snakker vi ja om mange 1000 kr ..vi alle skal ja spare lidt pt .ik ?

Har jeg glemt at nævne også, at Ærø har ikke en nyværdi erstattning ..
Hvis du har købt en nyt båd få du med Bavaria idenfor de første 5 år den fulde købspris tilbage med totalforlis ..(sakset fra BAVARIA Forsikringsværdi – faste tariffer
Forsikringssummen er lystbådens værdi(inklusive det samlede udstyr og tilbehør) på
tidspunktet for begyndelse af forsikringsaftalen.Værdiens størrelse er den aftalte forsikringssum
og anses som fast tarif
.

med Ærø kun handelsværdi og har ingen fast tarif (sio du få kun ca 50% af bådens nyværdi efter 5år)
.NU snakker vi RIGTIGT MØNTER i en evtl.erstattningsag med totalforlis/tyverie af båden ...
.
og en ting til. ¨Ærø tilbytter ingen YACHTassistance som BAVARIA.(slags Falck service med eks motorstop mm. på vandet -uden ekstra omkostninger)

jeg infomere bar om dette ENORME pris stigning /forskel og mellem en enkeltrisiko eks ærø og en ALL risk eks BAVARIA ..

jeg få nye kunder nog ...jeg prøver jo ikke at gø ærø dårligt ang service.ikke ? jeg poster kun rene FACTS
jeg mener KLART at ALLE forsikringskunder skal finde en time og gemnengå deres forsikringskontrakter/betingelser og undersøge market, specielt efter de nye EKSTREME prisstigninger ..
jeg har undersøgt market ang alle mine forsikringer ,bil ,firma etc og spare nu ca 15.000 per år ...
so der er lidt til øllet

Sidst redigeret af Manorwar; 04-12-2009 kl. 14:44.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 04-12-2009, 14:55
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
desvære fik jeg ikke nøgleringe/samt t-shirt da jeg skiftede til BF,ligesom da jeg tegnede bådfors.hos TRYG
Reply With Quote
  #17  
Gammel 04-12-2009, 15:44
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
HAHAHHAHHHAHAH
for den præmieforskel fra næsten 60% kan du køber dig kistevis nøgleringer og reklametishirts .. ...
og der er ja i slut dig du betaler for dette ..
jeg skla nog finde lidt dejilge gaver til kundene i næste seson ..
Reply With Quote
  #18  
Gammel 05-12-2009, 15:39
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg synes at det er ualmindelig dårlig stil, når en repræsentant for et konkurrerende selskab konstant prøver at promovere sit eget selskab ved at hakke ned på konkurrenterne.

Faktisk så er det meget på kant med markedsførings loven, og er direkte i strid med god forretnings etik og moral.

Hvis ens eget produkt er så godt som der påståes, så burde det overhovedet ikke være nødvendigt at prøve på at hævde sig på andres bekostning.

Den eneste effekt det har på mig, er at jeg bliver mere mistroisk overfor firma'er/selskaber der har repræsentanter der opfører sig på den måde.
Reply With Quote
  #19  
Gammel 05-12-2009, 21:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmmmmmmm okey so hvis du mener at jeg eller BAVARIA har brug for dette som reklame her tænker du lidt forkert..

men okey,so i få ikke flere mega hemlige insidertips fra mig....-SMF*

men som sagt er der ja kun reelle facts.
og kan læses i forsikringsbetingelser....

jeg taler ikke dårlig om ærø..eller hakke???

som sagt tale jeg om de kæmpe fordele fordele med en ALL RISK..fra eks. panthenius eller bavaria


PS.jeg udtale kun mine private mening her, selvføligt ikke BAVARIAs


helt ærligt -at forhøje præmien med 16% er rigtig frækt , dlof--f
men peter -- igen... kunden bestimmer.*GG*
derefor har jeg lige snupdivup skiftet forsikringselskab
efter de trusser med at forhøjer mine erhversforsikringer med 20%..

Sidst redigeret af Manorwar; 05-12-2009 kl. 22:22.
Reply With Quote
  #20  
Gammel 05-12-2009, 22:00
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg synes at det er ualmindelig dårlig stil, når en repræsentant for et konkurrerende selskab konstant prøver at promovere sit eget selskab ved at hakke ned på konkurrenterne.

Faktisk så er det meget på kant med markedsførings loven, og er direkte i strid med god forretnings etik og moral.

Hvis ens eget produkt er så godt som der påståes, så burde det overhovedet ikke være nødvendigt at prøve på at hævde sig på andres bekostning.

Den eneste effekt det har på mig, er at jeg bliver mere mistroisk overfor firma'er/selskaber der har repræsentanter der opfører sig på den måde.
Enig. Det er fuldstændig latterlig læsning. Og det har samme effekt på mig. Jeg tænker: Selskabet Bavaria er sikkert OK og forsikringen udmærket, men repræsentantens stil er så latterlig at jeg holder mig væk.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,567
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Thomastaw
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden