Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 573
1 medlemmer og 572 gæster
LavillGiple
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 05-12-2009, 22:24
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
dette må du selvføligt gerne.nu tvinger jeg ja ingen...
specielt hvis du op peter er so glad for ærøs forsikring..
men komm ikke hylende til mig ,hvis din båd er stjålen og du få ikke en fair erstattning..
som sagt -kunden bestemmer..
..

Sidst redigeret af Manorwar; 05-12-2009 kl. 22:34.
Reply With Quote
  #22  
Gammel 10-12-2009, 07:55
Mr_Matthew00 Mr_Matthew00 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Thisted
Indlæg: 25
Billeder: 15
Ei, hold så igen! Jeg synes da vi skal give manden lidt credit for, at han ønsker og hjælpe og alle til en bedre og billigere forsikring! Han skriver jo på intet tidspunkt om holdninger, men holder sig til rene FACTS! Derfor er det da komplet usagligt når i to begynder at hakke ned på ham! DÉT er nemlig dårlig stil! Der bliver jo netop også opfordret til, at man selv kigger på forskellige forsikringer for at dække sit behov bedst. Jeg synes da i burde tage de upartiske briller på og læse både Bavaria's og jeres egne betingelser igennem, inden i sviner folk på den måde!

Just my 5 cent

Mathias
Reply With Quote
  #23  
Gammel 10-12-2009, 09:25
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg bare i omtrent 4 år læst det samme og samme igen og igen fra ham af, og på flere forskellige fora'er....

Jeg prøvede at få en forsikring igennem BF og ham, da BF var verdensmestre i alt, og alle andre selskaber var det rene lort....Tilbuddet fra BF kom i løbet af 3 dage, jeg accepterede umiddelbart, til gengæld så jeg aldrig skyggen af en police....

Og trods gentagne mails og opkald til manden, skete der aldrig en rygende fis....andet end at jeg fik en sludder for en sladder....

Så skifter manden til et andet selskab, og vasker total hænder i forhold til hans tidligere virke, det mener jeg faktisk er ganske utroværdigt....

Udover det så er det i DK ikke lovligt i følge markedsføringsloven, at profilere sig på baggrund af andre konkurrenter. Hvis det var så ville reklame billedet straks være noget anderledes end det er.

Og jeg køber på ingen måde, at han udtaler sig som privat person, han bestiller ikke andet end at henvise til egne fortræffeligheder, kontra konkurrenternes mangler.

Jeg skrev sidst i mit første indlæg, at det er først når man har haft brug for sit forsikringsselskab, at man virkleig lærer det at kende. Og jeg har haft brug for Ærø, og de var virkelig fremme i skoene, og reddede vores sommerferie. Og ved dem gik der 48 timer fra afgivet tilbud, til jeg ren faktisk havde en police.

Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at du skriver som du skriver alene på baggrund af denne tråd, denne tråd ligner bare 500 andre fra ham af.....
Reply With Quote
  #24  
Gammel 10-12-2009, 10:37
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
na peter hold opppe - nu bliver du ja lid for persønligt...skru lige lidt ned, tak.
er du sur at BAVARIA ikke forsikre din båd pga gering værdi ??eller hvad?

Denne enlag her har med Ærøs kæmpe præmiestigning og deres forsikringsbetingelser at gør
og ikke med mine person eller reklame af BAVARIA , so venligts hold dig idenfor themaen ,tak
svinefora har vi ja nog andere steder ..*GG*

At du har haft problemer med funk, beklager jeg
MEN at han har ikke send dig en police er ikke min problem og har altrig været.
jeg har kun arbejdet som ansat med skadebehandling hos FUNK .og om dette har jeg altrig få klager om .
spør strøjer ..
Policering er funks ting , SO den ansvar er klart hos Hr.funk og ikke hos mig...
So, igen hold dig venligst til FACTS og themaen .tak

IGEN en gang til -som sagt nu flere gange er der her mine rent persønlige mening og ikke noget kundehussle.

BAVARIA ytter en kanon service og en god ,hurtig og fair skadebehandling til Danmarks BESTE pris.
OG igen -jeg få kunder nog.


ang. skadebehandling og dækning fra ærø må du gerne ringe til leiflarsen marine
han har nogen fine historie om ærø gemnen sine erfaringer ang skadebehandling og betaling..
FACT.
leifs kunde har haft en skade med grundstødning-skadesum 20000 kr.og ærø har kun betalt 5000.kr
kunden skal selv betale 15.000.kr
skadesum -10.000kr selvrisiko -25% egenbetaling fra totalsum med drevskade..
med BAVARIA skal kunden kun betale 3000 i selvrisiko..
NU snakker vi mønter igen.

ps peter der er jo fint at ærø har levert dig en god service ,tilykke
MEN har ærø også betalt din propeller med 100%?
dette glemme du lige at fortælle her. ikke?
venligst skrive lidt om din skade sum-erstattning-selvrisiko-egenbetaling etc .TAK
som du siger Søassurancen dækkede ALLE omkostninger dette tro jeg nu ikke på ..
og en spørgsmål til - har du ikke mistet din skadefrirabat ?
er du ikke ryget op med præmien efter din skadeanmeldese/erstattning ??
normalt ryger du op til 10% og miste 30% af din skadefrirabat.eller få du VIP treatment ??*GG*
skaden lytter jo ikke dyrt -kan der betaler sig på lang sigt at anmelde so en lille skade og ødelegge sine rabatter ????


OG igen, ikke noget dårlig marketsføring her fra mine side ,hvor har du dette fra???
læs venligst loven FØR du kommer med falske beskyldninger her.TAK
..jeg poster rene FACTS.og selvføligt ingen løgnhistorier .jeg henviser dig venligst til marketføringsloven.

§ 3. Der må ikke anvendes urigtige, vildledende eller urimeligt mangelfulde angivelser, som er egnet til at påvirke efterspørgsel eller udbud af varer

Jeg forventer med glade en uafh. baadforsikringstest i starten af 2010 fra en stort dansk mediamagasin. so vi kan sammlige priser og betingelser korrekt..
FACT- ALL risk forsikring eks panthaenius /bavaria har KLAR bedere forsikringbetingelser end enkel risikoforsikringer fra danske forsiringselskaber eks ærø/tryg /yachtpool mm. Kunden få bedere dækning med all risk.
Fact -Nyværdiforsikringer få man ikke fra danske forsikringselskaber.
Fact -tyske selskaber generell billiger en danske med bådforsikringer ..
Fact -BAVARIA har ikke førhøjet præmien i 12 år .
Fact - kun BAVARIA tilbytter Yachtassistance med motorstop,havsnød mm.

og ang. dine "tvivler" om BAVARIA ..
BAVARIA er en af europas største Yachtforsikring
ca 75% af alle danske bådforhandler anbefaler BAVARIA Yachtforsikringer.
Peter ,tro du at kettner outdoor med 40 danske forhandler har ingåed samabejde med BAVARIA hvis tingene er ikke i.o?

Sidst redigeret af Manorwar; 10-12-2009 kl. 11:59.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 10-12-2009, 10:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Kunne vi ikke holde tråden til at omhandle Ærø Søassurance og deres præmiestigning på 16%, forsikringsdækning mv. ?

En præmiestigning på 16% er for mange af os bådejere ikke verdens undergang sammenholdt med de udgifter vi ellers har til verdens bedste fritidsinteresse.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #26  
Gammel 10-12-2009, 12:25
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Kunne vi ikke holde tråden til at omhandle Ærø Søassurance og deres præmiestigning på 16%, forsikringsdækning mv. ?

En præmiestigning på 16% er for mange af os bådejere ikke verdens undergang sammenholdt med de udgifter vi ellers har til verdens bedste fritidsinteresse.
Det kan vi godt, og så kan jeg jo gentage mit første indlæg omkring det:

Manorwar: Du kan godt spare dig. Ærø Søassurance vinder måske ikke på prisen, men på deres troværdighed og service. Jeg har også forsikring der, og jeg stiger med 16%. Det får mig ikke til blinke 2 gange, og jeg fortsætter helt sikkert med min forsikring der. Jeg er HELT på linie med Peter508 :-)
Reply With Quote
  #27  
Gammel 10-12-2009, 12:30
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
jeg har kun arbejdet som ansat med skadebehandling hos FUNK .og om dette har jeg altrig få klager om .
spør strøyer ..
Jeg har ingen klager tværtimod.
I min sag var der styr på sagerne og det gik hurtigt.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #28  
Gammel 10-12-2009, 12:40
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
ulmann jeg har ingen problem med ærøs troværdighed og service
som sagt --kunden bestimmer ---
men tilbage til Ærøs Forsikringsbetingelser.
her lige en af ærøs "Specielle" forsikringsbetingelse til brugerns omtanke og diskusion..

3. Påhængsmotoren skal være fastlåst til fartøjet med tilstrækkelig låseanordning (låsebolte e.l.) (fintmed mig, MEN nu følge Hammern)

og skal uden for de i §1.3 nævnte perioder(sejlperioden) – hjemtages og opbevares i lukket aflåset rum
Mener klart at kunder med eks.en 300 kg 200 hk UB motor skal demontere motoren fra vinterlager udenfor hjemmet og tage den med hjem med lange arme ,oppe på 4. sal i en lille lejlighed. og opbevare den i en lukket og låst rum
-eller INGEN dækning med tyveri.
Hvis båden stå hjemme i en åben carport e.l.,skal den motor også demonteres og låses idenfor..
Motoren skal opbevares HJEMME ,hvad med dækning med reperatur hos en forhandler??forhandlerns forsikring dækker heller ikke..

hvem fafan har haft denne smarte idee???????..der er jo praktiskt umuligt.

Sidst redigeret af Manorwar; 10-12-2009 kl. 14:09.
Reply With Quote
  #29  
Gammel 10-12-2009, 12:47
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er efterhånden bare blevet utrolig træt af at se, hvordan en repræsentant fra et andet selskab konstant hænger andre selskaber ud, og samtidig prøver at profilere sig selv og sit eget selskab.

Og jeg gentager gerne, hvis ens eget produkt er supert, er det fuldstændig unødvendigt at lave negativ promovering af andre selskaber, man kunne nøjes med at promovere sit eget, alt andet er i min bog udenfor god forretningsskik, og til stadighed meget på kant med markedsføringsloven.

Og ja jeg fik ALLE udgifter betalt, incl. 1 overnatning for familien, incl. leje af bil, incl. propel, incl. en ekstra forstærkning af akselen, incl. arbejdsløn.

Og nej jeg er ikke steget med noget som helst, andet end den nu varslede stigning på 6%.

Og jeg havde personligt ingen problmer med Funk, jeg havde kun kontakt med Ralph, hvordan det så er organiseret i huset, aner jeg ikke noget om.

Jeg ville aldrig forsikre noget som helst igennem den danske repræsentant for Bavaria, selskabet er garanteret helt okay, min tillid til repræsentanten er bare mindre end nul....

Igen må jeg sige, at man skal gøre hele pakken op imod hinanden, og der findes bestemt andre faktorere end pris....
Reply With Quote
  #30  
Gammel 10-12-2009, 13:18
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmmmmmm min tillid til peter historie er også bare mindre end nul...
Der lytter jo helt mærklig mærklig at du ikke mistet din skadefrirabat..DEN FÅ MAN JA KUN HVIS MAN HAR INGEN SKADE..


Du har heller ikke betalt din selvrisiko OG ærø har betalt ALT ??
har du haft en helt nyt motor fra 2009?
so at ærø har ikke trækket ingenting?
jeg henviser venligst til ærøs afskrivningssystem.
hvem skal tro på dette ?sagtens ikke en forsikringspirate..

incl. leje af bil og hotel??????????????????????

Hvad har din bådforsikring med din bil-leje eller hotelophold at gør i forbindelse med en grundstødning?
der er måske din rejseforsikring den dække denne slags men ikke din bådkasko..

i ærøs betingelser stå klart...
1. Tidstab, hyre- og kostpenge, tab af fartøjets anvendelse (liggetid) samt rejseudgifter og udgifter til ophold, erstattes ikke.
Har du måske ekstra specialt VIP TREATMENT med ærø som Executive VIP - Kongen af Jylland - Kejser Paulo d. 1.

lige en til...forstærkning af akslen??? hvad er dette for en nonsense??
har jeg altrig hørt om før..hvem har reparet dreven??
normalt skifter man ja propelleraksel og prop med grundstødning so man ikke ødelegger gearene ..i øvrigt standart hos BAVARIA
So peter HELT ERLIGT-denne historie her kan du fortælle andere folk uden erfaring i forsikringsbranchen, ikke til mig ...
jeg tro ikke en skid på , hvad du prøve at fortælle os her..

men komm gerne lige med flere details ,priser,erstatningssum mm.med din skade..
og du må gerne poste ærøs skriftlige erstattningsafgørelse her på siden,
so måske få du lidt troværdighed tilbage fra min side..
.
og husk nu at opbevare din motor hjemme hos dig - indendørs- under lås * SMF*udenfor sejlsesonen.

Sidst redigeret af Manorwar; 10-12-2009 kl. 14:10.
Reply With Quote
  #31  
Gammel 10-12-2009, 13:38
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu lyver jeg så faktisk aldrig, det har jeg intet behov for...så nu er det vist dig, der ryger over i den personlige grøft.

Jeg havde selv en ekstra propel liggende, og den afkøbte Ærø af mig, og de gav 2000,- mere for den end min selvrisiko var.

Der skulle støbes under bænken i agterkabinen med epoxy, af den årsag kunne vi ikke sove 1 nat i båden.

Der blev ved samme lejlighed fabrikeret og monteret en afstiver af lejehuset.

Jeg lejede en bil for at køre til Kolding og hente min propel, det var billigere end at betale en fragtmand for det, derfor betalte Ærø også for det.

Ellers noget ?
Reply With Quote
  #32  
Gammel 10-12-2009, 13:41
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
og lige som et nb....

det er lige præcis min historie der gør, at jeg er umådelig tilfreds med Ærø. 1 ting er hvad der står i betingelserne, 1 hel anden ting er hvordan der ageres når man har brug for dem.

Jeg håber aldrig at jeg får brug for dem igen, men jeg ved at de yder en rigtig god service, jeg har nemlig haft brug for dem.
Reply With Quote
  #33  
Gammel 10-12-2009, 14:23
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jeg er af den personlige mening at har man haft en god oplevelse med sit forsikringsselskab og folkene der varetager sagen, så er det jo der man bliver, for der er jo en vis trykhed i at vide at de er til at tale med.
Jeg er ikke selv "forsikringsrytter" der flytter selskab for at spare et par håndører.
Men flytter gerne for en bedre forsikring.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #34  
Gammel 10-12-2009, 14:28
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Lad mig nævne som pendant til Peter508´s indlæg omkring valg af forsikringsselskab.

Jeg har haft CODAN forsikring ifb. med bil- og husforsikring. Det er dyre forsikringer - ingen tvivl om det - men når behovet er der for hurtig og problemfri skadesbehandling, så har CODAN altid været meget large og ydet mere end forventet. Da min tidligere 4x4 brændte pga. eksploderet turbolader betalte de prisen for en tilsvarende bil i brugt stand incl. de reparationsomkostninger vi have haft på bilen igennem 12 mdr. - det var jeg meget tilfredse med.

Valg af forsikringsselskab skal ikke altid vurderes ud fra prisen.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #35  
Gammel 10-12-2009, 15:13
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
na peter
jeg siger ikke at du løgner men jeg tro bar ikke helt på dine historie
og hvis sagen er sodan, lytter der jo lidt anderleds ...
no hard feelings
MEN at en forsikringselskab betaler hotelomkostninger etc i klar strid med deres forsikringsbetingelser , er desvære uhørt i brachen ..og tro mig ,en skadebearbejder skal kør en erstattningsag 100% revisonsikkert efter forsikringsbetingelser ..ellers resikere at miste sin job.
Hvis der er rigtigt er ærø ja en absolute førsteklasse forsikring og jeg skifter gerne -men først efter de skifter forsikringsbetingelser fordi jeg gilder ikke at transportere min 250kg UB motor i og ud fra huset hvis jeg skal sejle i vinter ....
so ærø har købt reserve propellen fra dig og ikke trukket dig selvrisiko??
men. du mangler ja nu en reservepropel.ik?..one way or the other har du ja betalt selvrisikoen ..
by the way -hviken selvrisikobeløb har du med ærø??er der ikke 8000-10.000kr ?
og en til . du kan få en ekstra præmiestigning pga. anmelded skade og miste 30% af din 40% skadefrirabat ..men først med dine næste års regning ..
ærø er ja ingen socialkontor .ik?.



ang din reperatur af skaden - fabrikeret og monteret en afstiver af lejehuset.
nu har jeg mistet tråden komplet ,
HVAD mener du dermed ?og hvorfor????
hvis lejehuset og proppen har få skade so har sagtens også få dine aksle en ..men den har du ja ikke skiftet og resikere nu en dyrt følgeskade på gearing -
naja --jeg stoppe nu

ng pers. angreb/grøft -dette har du jo selv startet ..

Sidst redigeret af Manorwar; 10-12-2009 kl. 15:59.
Reply With Quote
  #36  
Gammel 10-12-2009, 16:00
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
na peter hvis sagen er sodan, lytter der jo lidt anderleds ...
no hard feelings
MEN at en forsikringselskab betaler i klar strid med deres forsikringsbetingelser betaler, er desvære uhørt i brachen ..
med hvis der er rigtigt er ærø ja en absolute førsteklasse forsikring og jeg skifter gerne men jeg gilder ikke at transportere min UB motor i huset ..
so ærø har købt propellen fra dig og ikke trukket dig selvrisiko??
naja jeg stoppe nu
og ang pers. angreb/grøft -har du jo selv startet sagen ..
Reply With Quote
  #37  
Gammel 10-12-2009, 18:47
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er sådan set temmelig ligeglad med hvad der er uhørt i branchen, jeg sendte samtlige kvitteringer til dem, og de dækkede alt.

Og jeg har ingen steder skrevet, at jeg ikke skulle betale min selvrisiko, selvfølgelig skulle jeg det, og den er iøvrigt på 5000,-

Propellen jeg havde var en brugt, den gamle har jeg fået lavet for 800,- så jeg har stadig en reserve.

På den båd jeg har, er lejehuset for drivakselen åbenbart et svagt punkt, derfor fabrikerede og monterede værkstedet en afstiver for lejehus, også det ekstra arbejde dækkede Ærø.

De betalte iøvrigt også for at båden stod på bedding i 2 dage....

Aksel - lejer og alt blev målt igennem, det fejler intet.

Ligegyldigt hvad du skriver, så får du mig på ingen måde til at ændre holdning, jeg har absolut ingen tiltro til dig og din fremgangsmåde, og jeg er ualmindelig glad for mit forsikringsselskab. Det ville klæde dig at acceptere, at der ren faktisk findes selskaber som har eksisteret i mange år, og derfor ved hvad de har med at gøre.

Jeg har intet imod dig personligt jeg bryder mig bare overhovedet ikke om din fremgangsmåde med konstant at prøve på at gøre dine konkurrenter dårlige, nøjes dog med at fremhæve dit eget produkt, og lad andre have deres i fred.

Det skal samtidig siges, at jeg er spritny kunde i Ærø, jeg har ikke været der 1 år endnu. Jeg har tidligere været i Pantanius, men der oplevede jeg ikke servicen tilstrækkelig god.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden