Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 588
3 medlemmer og 585 gæster
Kentraf, Leifkayasidly, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #61  
Gammel 06-10-2011, 07:50
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Status er:

1. Båden har været startet, som i kan se på videoen, men båden kan ikke stå i tomgang.

2. Mekanikeren har monteret brugte dele, selvom hans undskyldning for ikke at dukke op som aftalt, var at han ventede på en ny starter fra Triton Marine (som så forøvrigt skulle være lukket). I øvrigt står der på Bavarias hjemmeside at man bytter reservedele til nye, og ikke brugte dele!

3. Båden skal hives op i weekenden, for ellers kan den ikke komme på plads, hvor den skal stå vinteren over.

Tænk at så lidt, kan tage over 8 uger, og alle fortæller mig hele tiden at jeg skal være meget nervøs for min motor..... så hvor godt tror i jeg sover om natten
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #62  
Gammel 06-10-2011, 08:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har ny starter + eksternt startrelæ på lager til omgående levering.

Ud med tændrørene - tørn motoren flere gange - motoren druknes i konserveringsolie.

Ring ved interesse.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #63  
Gammel 10-10-2011, 08:55
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Allan eller Ralph - Noget nyt?
Fik mekanikeren den til at gå pænt igen? og var det godt at komme ud igen fredag var jo en pæn god dag til at være en tur på vandet?
Fik hevet min egen op
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #64  
Gammel 17-12-2011, 16:40
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Ih. Sikke tiden flyver. Det er nu længe siden, der var liv i denne tråd, og der er kun tre måneder til sæsonstart, så det er vist på tide, at høre, hvordan det er gået i KS1s lille forsikringssag med Bavaria. Der var vist, helt ekstra-ordinært, tegnet en udvidet, all-risk-dækning, for en sikkerhedsskyld, så ethvert tænkeligt uheld for den kære KS1 skulle være dækket.

Jeg husker, at det var noget med et klassisk tilfælde af manglende strøm, der førte til, at lænsepumpen ikke kunne køre i regnvejrsperioden, hvorefter båden tog vand ind. Så hørte vi lidt om en mekaniker, der ikke kunne holde aftaler, inden en tung tavshed lagde sig over båden og tråden. Men, hvordan gik det? Er båden kommet op af vandet? Er der lavet en liste over skaden? Er skaden udbedret? Dækkede forsikringen som forventet?
Attached Images
File Type: jpg boat_trouble.jpg (186.9 KB, 7 views)

Sidst redigeret af Fletcher14; 17-12-2011 kl. 16:48.
Reply With Quote
  #65  
Gammel 20-12-2011, 10:33
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg tænker på, om KS1 har fikset SeaRay'en selv - og taget på oversøisk cruise? Det kunne den lange svartid da i hvert fald tyde på.
Reply With Quote
  #66  
Gammel 20-12-2011, 13:23
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Så endelig som aftalt og lovet lidt sidste nyt!
Først tak til alle de som har sendt mig en pm, som lovet skal jeg nok svare endeligt når det endelige resultat ligger, og skal nok også prøve at opdaterer lidt mere her inde!

Pt. Er der desværre lidt forskellig opfattelse af hvad skades-afdelingen i Tyskland har af opfattelse af en "All-risk" aftale, mod hvad jeg har af opfattelse.

Men status er hvertfald pt. At de i Tyskland mener båden kan laves for ca. 750 euro, hvilket vil sige at Ralph vidst skal til at ansatte en tysk mekaniker, som kan hjælpe os alle, for de priser må siges at være fantastiske

Pt. er status at båden står på land, og der næsten intet er sket med den, men mon ikke der snart sker noget, jeg er hvertfald ved at gå ned pga. stres over det ikke spiller
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #67  
Gammel 20-12-2011, 13:45
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Man må da formode at Bavaria fragter båden til en reparatør og får lavet båden inden for rimelig tid - sådan en sag skal vel ikke tage meget mere end en mdr. fra skaden er sket til båden er klar igen!

Du skriver at den tyske afdeling har en anden opfattelse af "all-risk" dækningen - hvordan det? De har vel godtaget skaden, men har bare været ekstremt urimelig længe om det?

Uanset hvad Bavaria mener det skal koste, så er det jo kunden uvedkommende - de må bare finde et værksted og sørge for at få den lavet tilfredsstillende der, hvis de mener at kundens valgte værksted er for dyrt!

Skal man forstå det sådan at Bavaria vil overføre 750 Euro til dig og så skal du selv sørge for at få den lavet eller? Bavaria må da formodes at følge skaden "til dørs" og hjælpe kunden...?
Reply With Quote
  #68  
Gammel 20-12-2011, 15:10
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Det er godt skrevet, thg. Prisen er kunden uvedkommende.
Reply With Quote
  #69  
Gammel 20-12-2011, 16:03
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øøøøhhhh nu er det mere end 4 måneder siden, du har fået skaden....

Det er dælme da under al kritik. Nu har jeg læst tråden igennem igen, og jeg fatter bjælde af at det skal tage så lang tid.

Uanset dårligt knæ af mekanikeren, prisen på rep. osv så falder forsikrings selskabet da fuldstændig igennem i den sag her. Intet af overnstående er da dit ansvar som forsikringstager, det er da selskabets ansvar at få sådanne ting til at glide. Tænk hvis skaden var opstået i Maj måned, så havde hele sæsonen været væk....eller endnu værre at skaden ikke er udbedret til Maj måned....

Jeg har været sejlet på grund med vores båd, hvor vi måtte søge i havn grundet at skruen var bøjet på alle blade. 2 dage efter grundstødningen var der skiftet skrue, drivakselen forstærket med jernstivere, og nogle revner agter udbedret med epoxy. Jeg havde selv en ekstra skrue liggende, og den købte forsikringsselskabet af mig.

Forsikringsselskabet havde helt klart den holdning, at nu skulle vi bare på vandet igen, også måtte vi klare alt det praktiske efter det....

Som sejler er jeg helt personligt villig til at betale lidt ekstra for sådan en holdning.
Reply With Quote
  #70  
Gammel 20-12-2011, 16:06
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...
Reply With Quote
  #71  
Gammel 20-12-2011, 16:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
Reply With Quote
  #72  
Gammel 20-12-2011, 16:36
ufio ufio er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.

http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx

Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
Reply With Quote
  #73  
Gammel 20-12-2011, 18:41
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #74  
Gammel 20-12-2011, 19:29
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ufio Se indlæg
Det er muligt at klage/anke over sit forsikringsselskab til et anke nævn hvis det er medlem af Ankenævnet for Forsikring. Hamburg-Mannheimer Sachversicherungs-AG og Hamburg-Mannheimer Versicherungs-AG er medlemmer, om det så også dækker Bavaria uklart. For eksempel er Lloyd's v/First Marine A/S klart medlem.

http://www.ankeforsikring.dk/Om_anke...Medlemmer.aspx

Et forsikringsselskab skal overholde de regler der er for den brancheforening de er mellem af, Bavaria er ikke medlem af nogen danske Brancheforeninger så vidt jeg ved, men skal stadig overholde loven.
Ja -BAVARIA er via vores rykforsikringselskaber medlem ..
og Værnetinget er sø og handelsretten i KBH ..
Reply With Quote
  #75  
Gammel 20-12-2011, 19:30
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Hvad har Ralph mon at sige til sagen ?
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....

HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .

Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..

Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .

Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.

So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..

Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..
ingen skadeanmeldese- ingen dokumentation fra kunden -ingen erstattning muligt (med alle selskaber ) ..
Vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .
som nu bliver idenfor kort tid blive revuderet fra os

ang reperation
Bådsejer er kontrakt partner med Jr marine .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .
At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens .vi dækker kundens økonomiske tab og hjelper med bjergning /assistance .
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...

Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 19:36.
Reply With Quote
  #76  
Gammel 20-12-2011, 19:33
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
Hej drenge
Lige en kort info ,selfom jeg ikke pleje at komentere aktuelle skadesager...
Klapp lige på hesten her ....

HUSK nu at båden er fra 1990 og forsikred til tidsværdien ,dette mener at da kommer selføligt fradrag (jeg mener, i den sag med ca.50%) med nye reservedele til den 20 år gammel motor ,og dette er YDERST FAIR .
Med andere selskaber er fradraget 10 % per år .

Han kan ja sikkert ikke forvente helt nye dele til en 20 år gammel brugt motor .
Dette har ingen ting med ALL risk dækning at gøre ..

Arbejdsomkostninger/timeløn bliver 100% betalt .

Jeg mener også at 750 euro erstattnings tilbud er ikke nok og jeg har allerede siste uge send sagen til revudrering til vores skadeafdeling .
Dette har jeg meddelet kunden på mandag.

So jeg vundere mig lidt om den brock her på siden fra kunden ..

Forsinkelsen med afgørelsen er ikke fra min side eller BAVARIAS skyld
Skadeanmeldese er først send til os fra bådejern for 2 uger .. efter flere henvendelser og rykker fra mig til kunden ..ingen skadeanmeldese -ingen erstattning ..vi har send en erstatningafgørelse idenfor 2 uger .


ang reperation .
Peter er ikke BAVARAIAS faste rep.man og ikke på min lønliste men jeg har anbefalet ham til kunden ..
På skadetidspunkt har han haft tid og han plejer at levere sine arbejde hurtig og effektiv .At der er ikke sket her er ikke min eller BAVARIAS skyld .
Der er ikke forsikringsselskabes afgabe at finde en rep.værksted og komme med en rep tilbud .og dokumentation
men kundens ..
Jeg har valgt nu at ikke anbefale peter yderliger til mine kunder ...
Den 18/8-2011 er sendt en skades anmeldelse til din kollega Ulrich, i den spørger jeg også om der mangler andet, og har intet svar fået fra ham før end for 2 uger siden, hvor han beder om den på tysk eller engelsk!

Ligeledes vil jeg gøre opmærksom på at Peter står på din hjemmeside som være skadeskonsulet/bjærgning så noget må han da have med Bavaria at gøre?

Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal have penge i hånden, jeg skal bare have lavet en båd, så den kan sejle igen! Derfor jeg betaler forsikring!

Ligeledes har I (bavaria) også bestemt værdien af min båd, for 1 år siden, men pludselig er den INTET værd, fordi den får en skade? Jeg forstår det ikke!

Og forstår heller ikke hvordan jeres mekaniker kan kommer 5 gange, og i nu vil udbetale mig penge.
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991

Sidst redigeret af KS1; 20-12-2011 kl. 19:39.
Reply With Quote
  #77  
Gammel 20-12-2011, 19:39
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?

Det er heller ikke i orden at kunden skal oversætte en skadesanmeldelse til tysk eller engelsk. Man har tegnet det igennem et firma med dansk adresse, så må det være dem som oversætter og sender anmeldelsen videre - alt andet vil være urimeligt... Virker også helt undsvagt at den danske afdeling skal diskutere med det tyske om hvor meget det koster at udbedre en skade i Danmark - ihvertfald hvis det sænker processen for kunden... Den danske afdeling må jo aftale med at værksted hvad der skal laves og hvad det koster (sådan fungerer det jo også med autoskader) og så er den jo ikke meget længere??

Og nej, det er da ikke i orden pludselig bare at vil udbetale nogle penge til kunden så han selv skal sørge for reparation, medmindre at båden er skadet for så meget at den går ind under totalskadet, hvis der er noget der hedder det for både, ligesom der er for biler og i såfald må det være den aktuelle dagsværdi der skal udbetales...

Om det så er med brugte dele eller ej som bruges til reparation, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...

Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 19:51.
Reply With Quote
  #78  
Gammel 20-12-2011, 19:41
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden - uanset hvor gammel den er - så forstår ikke helt hvad der menes med fradrag på 50% - betyder det at ejeren skal betale 50% af skadens pris eller hvordan skal det forstås?

Om det så er med brugte dele eller ej, så er det jo også sådan det fungerer i autobranchen (her tvinger taksatorne værkstederne til at bruge brugte dele og uorg. dele fra bilerne er ca. 4 år gamle og jo ældre de bliver, jo flere brugte og uorg. dele tvinger taksatorne autoværkstederne til at bruge)...
Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #79  
Gammel 20-12-2011, 19:43
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Vi har tidligere tilbudt assistance og gør det gerne igen i denne sag.

Vi kan afhente båden ( hvis den står på ind.reg. trailer ) og udføre reparationen på eget serviceværksted i Nordsjælland.
Timepris, kr. 795,- + moms.

Lad høre.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #80  
Gammel 20-12-2011, 19:45
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Brugte dele er vel også ok, så længe der er garanti på dem!

Ja så længe båden ikke er i dårligere stand end før skaden, så vil jeg ikke mene der er noget at komme efter på det punkt...
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,557
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Kentraf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:06.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden