Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 506
2 medlemmer og 504 gæster
Patrickvoide, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 02-01-2014, 16:42
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Sæson 2013

Sæson 2013 er forbi - og et kig i skibsloggen giver et billede af, hvilken sommer, vi har haft; 18 søsætninger blev det til for Fletcher'en. Det er det næstdårligste i de 5 seneste sæsoner - og vidner om, at det har været en dårlig sommer med alt for meget blæst og uforudsigeligt sejlvejr. Sejltimer er 82 timer, hvilket er det næsthøjeste i samme 5 sæsoner, og vidner om, at der er blevet sejlet længere når den var i vandet. Det stemmer også; I år har budt på fantastiske ture, der blandet andet inkluderede besøg på Flakfortet, rundt om Amager og over Køge Bugt. Den bedste sommer er endnu 2009, der bød på 27 søsætninger - og forudseligt sejlvejr med stribevis af strandture. Første søsætning i 2013 var 13. april. Det er det dårligste nogensinde i de 5 seneste sæsoner. Bedste år var igen 2009, hvor første søsætning var 31. januar, noget koldt, men en skøn tur på Isefjord - og første solskinscruise under blå himmel og havblik over Køge Bugt var 11. marts. Wow. Lad os håbe, 2014 bliver lige sådan. Fletcher'en er nu adskilt og motorens drev ligger lunt, godt og smurt over vinteren. Projekt nye-sæder er i gang.

Sidst redigeret af Fletcher14; 02-01-2014 kl. 17:07.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-01-2014, 17:29
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Det ser næsten ud som om du mener at vejret var dårligt i sommeren 2013. Gør du virkelig det?
Jeg synes det var fremragende, og det har klart været min bedste sæson. Har ikke gjort regnskabet op, men der er slet ingen tvivl om at det var det bedste nogensinde for mig.

Og så er jeg nysgerrig mht. din sæde-projekt. Lad os høre og se hvad du har i tankerne.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-01-2014, 01:10
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Ulman, nu har du jo også en mere sødygtig og brutal Sea Ray, hvor du stående med læder i røven nemt bryde bølgerne i op til 10 m/s vindstyrke. Det hjælper gevaldigt på sæsonen. Hvis vi medtager 10 m/s, så har du nemlig ret i, at det har været en forrygende sæson med meget sol og blå himmel. Jeg ved naturligvis ikke, hvor du sejler, men, her på Øresund er Drogden og Kongedybet særdeles brutal i 10 m/s - og ikke noget for lavt fribord som min Fletcher. Vi skal ned på max 5 m/s før disse farvande kan sejles sikkert - uden bølger indover stævn og vindspejl - og vi skal helt ned på 3 m/s før det også er behageligt i planende fart. Tallene er DMI's og FCOO's middelvindstyrker.

Jeg er også mega spændt på sædeprojektet. Der er for tiden 2 solosæder i kunstlæder. De er monteret på rustfrie aluminiumskinner - og kan ikke klare mere nu - og må udskiftes. Med projektet kommer muligheden for, at lave og montere sofa i stedet for 2 solosæder. Jeg sejler ofte med 3 personer og det vil være rart, at få mere vægt frem - og det vil være rart for personer bagerst at komme fri af udstødningsrøgen, der ofte sværmer i et vacuum foran motoren. Udover det, kan man slappe mere af på en sofa når man ligger for anker på et skønt solspot. Hvis sofaen også kunne lægges ned, ville det jo være super lækkert i sådan et solspot. Ibber herinde er med-ingeniør på projektet og har viden om de her konstruktioner og betrækning. Jeg synes, det er spændende, at bringe sådan noget her fra tegnebræt til skruetvinge, men, har ikke den store erfaring i sådan noget endnu.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,462
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Patrickvoide
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden