Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 50
3 medlemmer og 47 gæster
KamakRanyfrany, RolanMor, ZapotekIngeshy
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 09-07-2010, 14:54
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sådan smadrer man en Wellcraft

Det siges at et uheld sjældent kommer alene, det tror jeg er sandt.... Jeg har haft 14 dage med forskellige uheld. Først mistede jeg min propel, så sejlede jeg på grund i vandet omkring Skærbæk 300 ude i vandet, og så kom det værste her i formiddags.

Jeg havde min båd til salg, og en køber kom med sin ca. 5 årige søn helt ovre fra Sjælland af for at se på den. Han ville naturligvis have en prøvetur for at se at alt på båden virkede som det skulle.

Efter jeg havde sat den i vandet og vi skulle til at starte ud, satte jeg den i fremad gear for derpå at dreje 90 grader med bagbord for at komme fri af broer m.m

Da jeg satte den i gear og rakte min arm fremad for at tage rattet greb mit ærme fat i gashåndtaget og trykkede det lidt fremad, ikke meget, men nok til at båden gav et ryk fremad så jeg fik overbalance og tumlede bagover og derpå havde båden direkte retning mod en bro, jeg fik fat i rattet med højre hånd og drejede hårdt til bagbord, men ikke nok til at undgå broen som vi ca. ramte i en vinkel på ca. 45 grader, og derpå tog båden retning mod nogle både der lå fortøjret ca 30 m fra broen mens den byggede fart op. Den ramte først en tyk pæl der knækkede som en tændstik og omtrent samtidig venstre bag-ende på en fortøjret båd´s badebro som den derpå gled op ad.

Jeg havde som sagt en mand og hans søn med i båden, heldigvis sad drengen således at han blev trykket fast i et hjørne og ikke tumlede rundt, værre gik det med hans far, han tumlede rundt da vi ramte broen, og da vi ramte den anden båd røg han ud af båden og landede på en helt tredje båd´s badebro godt forslået. Han søn skete der heldigvis intet med, han syntes endda det var helt sjovt.

Jeg selv flækkede et øjenbryn og fik nogle skrammer og blå mærker rundt omkring på kroppen. Og så føler jeg mig meget lille og meget dum, som man nu gør når ens stolthed lider skade og man føler skyld.

Den båd jeg ramte fik nogle grimme skader, bla, revnede glasfiberen helt nede ved vandoverfladen, og der skete også andre skader på den, og Hans som ejer den anden båd skulle ellers have den i havet næste weekend for at holde ferie i den nogle dage, det har jeg nok fået ødelagt. Hans tog det rigtigt pænt, selvom han er den type der passer på sin båd og pusler om dem.

Jeg har det rigtigt dårligt pga. den skade jeg har påført en uskyldig passager og fordi jeg har ødelagt en ferie på vandet for nogle klubkammerater...

Moralen er, at havde jeg bare taget sikkerhedsnoren til tændingen på var alt dette ikke sket, så havde den jo rykket splitten ud og motoren ville have stoppet med det samme da jeg tumlede bagover, men den mente jeg ikke var nødvendig ved havnefart...

Jeg skriver om dette uheld for at gøre opmærksom på at det kan ramme alle, der skal blot en lille fejl eller dumhed til, så kan det udvikle sig til et større uheld på micro sekunder.

Det endte med at han købte båden afligevel, selvføgelig med en meget stor rabat der langt overstiger det der vil koste at få skaden på båden udbedret, og det dulmede lidt min samvittighed at han følte han gjorde en god handel trods alt.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 115,241
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, ZapotekIngeshy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden