Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 570
1 medlemmer og 569 gæster
DarmokBem
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-07-2009, 23:33
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Læs lige dette..

http://www.fyens.dk/article/1277259:...v-i-Middelfart
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-07-2009, 23:42
steffen m steffen m er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
forbandet svineri bare fordi det offentlige skal spare i hoved og røv
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-07-2009, 01:11
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
nu er nyehete ud ,tv, bt ekstrabl c ..
tro jeg har en mega travlt dag imorgen ..
tv 2 er hel kl 7 ..ekstrbl vil har ekskusiv med mig .
heldigvis har piraten en masse fotos ..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-07-2009, 06:07
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
nu er nyehete ud ,tv, bt ekstrabl c ..
tro jeg har en mega travlt dag imorgen ..
tv 2 er hel kl 7 ..ekstrbl vil har ekskusiv med mig .
heldigvis har piraten en masse fotos ..
Give them hell - boy . Det er fandeme surt og det gav kø ved håndvasken med det samme. Men de bør sagsøges herfra og til fattiggården !!!
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-07-2009, 08:15
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Linket virker vidst ikke mere, men går ud fra det er denne?

http://www.fyens.dk/article/1276355:...baade-og-biler
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-07-2009, 09:26
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Hørte det godt i radio 100fm i morges - der kommer til at rulle hoveder!! Og et ordentlig rivegilde om, hvem skylden skal placeres hos.. Men umiddelbart lød det til Vejdirektoratet tog den på sig... Men, det hjælper jo ikke jer en skid!!! Bare giv dem tørt på i medierne, det stunt der er simpelthen for stupidt....
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-07-2009, 23:11
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Der var jo nogen der var klogere tidligere, så de er ikke uvidne...
http://www.fyens.dk/article/1278050:...Lillebaeltsbro
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-07-2009, 19:23
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
ny i sagen

Kan vejdiktoratet venligts tage hurtigst muligt "konkret ",stilling til ,

om VD som skadeforudsager fjerner den farlige "svævestuv" hurtigst muligt ,fra vores huser ,gøre rent efter jeres miljøsvineri i vores beboelse
område og fjerne ALT farlig materialei har blæst på vores grunde, huse ,biler og både i ugevis

Eller kan VD som skadeforudsager anviser os KLART os om, hvad vi skal gøre for at fjerne jeres farlige materiale fra vores beboelseområde.

So at vi ikke bliver belastet yderliger og at vores sygdome bliver hvære og vi ikke riskere varige mén.


Jeg oplyser hermed at vores forsikringselskaber desvære ikke dækker den slags skade ,og VD kan ja ikke forventer at vi som skadelidte betaler dette selv.

Til jeres info,pt er 5 mensker her alvorig syge med akute luftvejsymtome.

Vi forventer at VD som skadeforudsager finder ud hvofor, og begrænser omgående yderlige skader på vores helbred.

Yderliger forventer jeg en klar "skriftlig" anerkendese fra VD om fuld overtagelse af ansvaret inkl. erstattningsansvaret
af div ødelegelser , svie og smerte og evtl varige men .

Vi forventer vi en hurtige undersøgelse fra en uafhængigt sagkyndige inkl. at tage luft og støvprøver i vores huse
om der findes andere farlige stoffer i dette ,eks. asbest,chromium mf. fra betonarbejte med den 39 år gamle bro.

Vi forventer at VD undersøger til grunds ,om der kan ske flere miljøbelastlinger og kræftriskoer med nyopstart af renovatonen og at i
garanter os skiftlig at der ikke igen bliver blæst farlige stoffer i vores huse FØR i starter renovationsarbejte igen.

Vi forventer at renovation bliver sat i bero til alle untersøgelser er afsluttet og VD bekræfte skriftlig os beboer at arbeitet
bliver udført sundhedsmæsig fuld forsvarligt ,fordi beboer i området er blived bange .

Kan VD venligst forklare os hvofor der ikke blivet brugt sikere arbejtsmetoder fra starten ,og hvor der ikke blivet taget ansvarlige tilsyn .

Jeg informere hermed vejdiktoratet også om at vi har taget fat i en advokat i vores erstatningsag imod jer
og at vi selvføligt anmelder de ansvarlige pga. klart overtrætelse af straffeloven§196 ,mf. til politi.

Mediaen også meget interesert i jeres svar ..

Greepeache.org har idag send mig info om planlagte aktioner på jeres byggepladsser i danmark ,hvor tørt sandblæsning med farligt kvartssand bliver brugt.

Vi har også taget kontakt til enhedslistens parti ,mf ,og som bekent er der bliver ansøgt om forklarelse i sagen fra transportministern og om at sagen kuglegraves.


Ang.embedslæges utagelse fra igå, at støved er ikke farlig med kortvarig inondning.

Vi har idag få utagelse fra en speciallæge med luftvejsymtomer ,at der er faktisk fuldstændig ligemal om belastning er "kortvarigt"

Problemet er at den respirable "svævestøv" fra den kræftfarlige kvartssand ,hvis først i vores lunger kan ikke fjernes og giver en "ekstrem høj risiko for sygdom /kræft ."



Jeg henviser VD at belastning har ike foregåed "kortvarigt" men over 4 uger på dgn. basis og at der bliver brugt tonns af kræftfarlig kvartssand materialie.



Denne "svævestøv kan bliver i vores huse i flere uger og dette forhøjer kræft og sygdom risikoen yderliger .

"svævestøv, fra kvartssand ,små, luftfbårne partikler, kan holde sig svævende i uggevis. De mindste partikler kan komme ned i lungernes forgreninger og kan give lungekræft."


Yderlige info om svævestøv fra en tysk universitet.

Svævestøv er især et stort problem.
Uanset hvilken form for støv, man indånder, har partiklerne som sådan med deres mekaniske virkning, når de trænger ned i luftvejene, en irriterende virkning.

Hvis bronkierne i forvejen er beskadiget, forstærkes denne virkning.

Desuden er der bundet andre skadelige stoffer til disse partikler, som f.eks. allergener, som på denne måde kan trænge dybt ned i lungerne og kan fremkalde tilsvarende reaktioner.

Desuden er forskellige former for støv ansvarlige for en række af sygdomme.

Cement og betonstøv f.eks. angriber lungernes bindevæv og ødelægger derved alveolerne.

Rene luftbårne partikler aktiverer blodplader, gør således blodet mere tyktflydende og forhøjer risikoen for en hjerteinfarkt.

Nogle former for støv så som asbest og kvartssandstøv er kræftfremkaldende.

En EU-undersøgelse har vist, at svævestøv forkorter menneskets forventede levetid med 9 måneder.

WHO er nået frem til lignende resultater.



Dr. Dipl.-Ing. Andreas Winkens VDI

Gesellschaft für Umwelt- und Innenraumanalytik –

GUI, Mönchengladbach, Tyskland









Mvh.



Ralph Krestoffer Andersen

Formand beboeriniative gl.strandvej
GL.Strandvej 81
DK-5500 Middelfart
Fon. 00 45 21 31 13 10
Reply With Quote
  #9  
Gammel 08-07-2009, 22:34
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
siste nyt

http://www.fyens.dk/article/1278793:...-skal-forbydes
Reply With Quote
  #10  
Gammel 09-07-2009, 06:14
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Godt at se i har støtte i medierne.
Nu bliver der sgu kø ved håndvasken, alle de fjolser der skal til at "vaske deres hænder"
Jeg fik at vide for ca. 10 år siden at det var noget farligt lort, af en sandblæser!!
Godt du er steget i graderne, nu er det sgu morfarpirate style...
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #11  
Gammel 09-07-2009, 06:37
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
vores huse er stændigvæg fuld med farlig støv 1 uge efter vi har anmeldet de miljøsvineri ..
vores sydommer bliver være og være,nu har vi ovepå luftvejssymtomer seriøse allergiske reaktioner ,
opkasterie ,hæved slimhender og ansigter ,øene der kløer . mavegerner .
ingen hjelp fra komunen ,vejdiktoratet etc..
hvofor bliver ikke taget luftprøver i vores huse ??vi har anmød om dette overalt .
er de bange for resultater ??
folk bliver ja bange ..og hvad gør de ansvarlige ??
gemmer sig ,svare ike på mails eller tel..
svinerie
VD beklager ? og ? hvofor reagere de ikke ??
vores huse skal gøre komplet støvrent .NU..
desvære betaler vores forsikringer dette ikke .
Reply With Quote
  #12  
Gammel 09-07-2009, 07:17
steffen m steffen m er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
ja dte værste er altid ventetiden med at finde ud af hvem der skal betale gildet. og alt i mens den ventetid kan folk så gå og blive syge osv...
systemet er desværre bygget på penge og tager mindre hensyn til borgerne. hvis forsikringsselskaberne gad, kunne de uden videre betale for at få det gjort rent, og derefter slæbe kommune eller firmaet der har lavet det i retten, men det gider de sq nok ikke besværet med og reelt set er det jo heller ikke det de har tegnet forsikring på så forstår dem måske godt.
at kommunen ikke handler er forkasteligt men desværre ikke noget nyt. det sylter bare sagen til deres valgperiode er slut, så kan de næste sidde og diskutere det hvis de gider
men denne sag er jo alvorlig tæt på at der skal køres civile retsager mod firmaet kommunen da de har udsat jeres helbred, og hvad med værdien af jeres grund hvis den er forurenet med giftigt støv
tror faktisk jeg ville snakke med min advokat, om ikke andet kan det da være at der sker noget lidt hurtigere hvis de lige får en stak breve fra diverse advokater
Reply With Quote
  #13  
Gammel 09-07-2009, 08:12
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
vores advokat er her kl.10 for at besigtige skader og plane slagtet .
jeg er so sur, jeg flipper snart ud med denne lorte komune her ..
lige en komentar fra den asvarlige i miljøafd. middelfart komune af min spørgsmål hvofor der ikke blived taget prøver ednu.

"Jeg kan forstå at du har talt med Erik Lønbæk, Natur- og Miljøafdelingen i går eftermiddags. Jeg har ikke yderligere at kunne tilføje."
og fra ham har vi ikke få en svar..

der kommer civile og strafretsager.men der hjelper ikke ednu
der er en svinerie at de ikke tager prøver med de samme ..
vi kender ja ikke alle farlige stoffer her i huset . .. måske der der asbest eller chromium i støvet ..so alle holder bar kæft og alt er lukket ned ..

faktisk anmelder vi VD idag til politiet med §196 mf straffeloven (hvis politiet gilder at behandler vores anmeldese .)

§ 196. Med fængsel indtil 6 år straffes den, der under skærpende omstændigheder i strid med miljølovgivningen


1) forurener luft, vand, jord eller undergrund med den følge, at der sker betydelig skade på miljøet eller fremkaldes nærliggende fare derfor, eller

2) opbevarer eller bortskaffer affald eller lignende stoffer med den følge, at der sker betydelig skade på miljøet eller fremkaldes nærliggende fare derfor.


Stk. 2. På samme måde straffes den, der i strid med miljølovgivningen forurener luft, vand, jord eller undergrund eller opbevarer eller bortskaffer affald eller lignende stoffer, når der er tale om overtrædelser af mere systematisk eller organiseret karakter.

Sidst redigeret af Manorwar; 09-07-2009 kl. 08:21.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 09-07-2009, 08:16
steffen m steffen m er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
vore advokat er her kl10 for at besigtige skader og plane slagtet .
jeg er so sur, jeg flipper snart ud med denne lorte komune her ..
held og lykke med sagen...tror ikke den kommune er værre end nogen af de andre, de er sq alle sammen nogen svinehunde der bare skal spare spare spare
Reply With Quote
  #15  
Gammel 09-07-2009, 23:18
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
nu kommer røvfuld.ala morfarpiraten

MIDDELFART ADVOKATERNE
Jensen-Dahm, Gorm Pedersen & Schroll Madsen
Møderet for Landsret og Højesteret
Tinghuset. Algade 6 . Box 87. 5500 Middelfart. kontakt middelfartadvokateme.dk Fax 6441 52 99 . Telefon 64 41 00 52
Poul Jensen-Dahm Advokat (H)
Mai!: vd(~vd.dk Autoriseret bobestyrer
Ib Gorm Pedersen Advokat (H)
Vej direktoratet Forsvarsadvokat Auktionsleder
Flemming Schroll Madsen Advokat (H)
Niels Juels Gade 13
1022 København K
Middelfart, den 09.07.2009 J.nr. 38596-1 Sekr. Anne Mette Buus Hansen
Vedr. støvskader efter sandblæsmng af Den Ny lillebæltsbro
Som advokat for Iben Rudebeck Sommer og Ralph Kristoffer Andersen, Gi. Strandvej 81, 5500
Middelfart, retter jeg henvendelse til Vejdirektoratet i anledning af de skader, som sandblæsning af
Den Ny Lillebæltsbro har påført mine Idienter.
Jeg kan forstå, at Direktoratets personale med Teknologisk Institut vil komme på besøg hos mine
klienter i morgen med henblik på afldanng af situationen.
Mine klienter oplyser, at de begge har fået lungebetændelse efter at have været udsat for
kvartssandstøv fra sandblæsningen af broen og er under penicillinbehandling. Deres øjne er hævede,
de har udslæt i ansigtet og har forringet almentilstand. Min klient Iben Rudebeck Sommers astmalidelse
er tillige blevet voldsomt forværret — hun havde ellers fået det væsentlig bedre efter at være
flyttet ud i den friske luft ved Bæltet. Nu er hendes situation voldsomt forværret med åndedræts
besvær og deraf følgende manglende iltindtag.
Mine klienters bekymring går primært på deres helbredsmæssige tilstand og de er begge i behandling
ved læge Niels Gerdes, Fredericia fra hvem de er anmodet om at fremskaffe lægeerklæring. De er
ængstelige over det meget fine støv, der lægger sig overalt — også indeni huset, hvorfra det hvirvies op
og indåndes.
Jeg kan på mine klienter forstå, at Arbejdstilsynet sidestiller kvartssand med asbest og jeg kan
ligeledes forstå, at blandt andet Sverige har forbudt brugen af kvartssand til sandblæsning.
Mine klienter er nervøse for hvilke stoffer de har været udsat for, da kvartssandblæsningen af
Lillebæltsbroens underside jo dels har frigjort betonrester og rust, men det forlyder , at der i betonen
også er krom og muligt asbest.
Jeg tager derfor forbehold for senere at rejse krav om erstatning for påførte ulemper I tabt
arbejdsfortjeneste / svie- og smerte / varige mén.
Mine klienter kræver, afVejdirektoratet følgende:
- en tilbundsgående rengøring med specialudstyr af ejendommen udvendig og indvendig samt
rengøring af elektronik, da mine klienter har faet orientering om, at støv i elektronik kan
medføre risiko for brand / risiko for fugtskader med nedbrud til følge.
Mine klienter rejser herudover krav om tilbundsgørende renovering / rengøring af glasfiber båd
CAMPION EXPLORER 542 SC, årgang 2002. Mine klienter indhenter fra sagkyndig en vurdering af
hvorvidt gelcoaten er så beskadiget, at den skal nedslibes og lægges på påny, hvilket vil være en meget
omkostningstung affære.
Herudover kræver mine klienter tilbundsgående rengøring og nylakering af 2 toprenoverede
maghonymotorbåde, dels Boesch 590, årgang 1971 og del en meget sjælden (der findes 3 i hele
verden) FAUL Swisscraft årgang 1962.
Bådene har faet 16 lag lak. Støv og rust mv. synes at have ædt sig ned i lakken med det til følge, at en
fuldstændig nedslibning og genlakering kan være nødvendig. Min klient indhenter fra taksator en
vurdering heraf.
Mine klienter kræver herudover total rensning og oppolering af lakken på deres 2 biler
Mine klienters forsikring har oplyst, at man ikke dækker skaderne på hverken hus, både eller biler.
Mine klienter oplyser, at de har faet orientering om, at personalet fra Jorton, der udfører sandblæsning
fejer de tunge sandelementer, som lander lige under broen, sammen, og at disse køres væk til speciel
deponi. Alt det, der har været i meget fint forstøvning og som er landet i mine klienters både, biler, hus
og lunger skal naturligvis også- så vidt det er muligt- fjernes på Vej direktoratets regning.
Om Vej direktoratet kan videresende ansvaret til entreprenøren Jorton eller det tilsynsførende
ingeniørfirma, COWI Consult, må Vejdirektoratets vel overveje.
Jeg skal anmode om at fa nogle fakta på bordet:
1) Hvilket materiale anvendes (fabrikat, type, størrelse mv.)
2) Hvilken sundhedsfare er der ved brug af dette materiale?
3) Er Arbejdstilsynets krav til anvendelsen af materialet overholdt? — kopi af de krav som
Arbejdstilsynet sædvanligvis stiller udbedes, ligesom kopi afArbejdstilsynets rapporter efter
sagens fremkomst udbedes.
4) Mine klienter mener at have erfaret, at Jorton havde meddelt Vej direktoratet, at kvartssand var
for farligt at bruge, men at man havde fastholdt at det skulle anvendes. Vejdirektoratets
bemærkninger hertil udbedes.
5) Mine klienter mener at have erfaret, at grænseværdieme for kvartssand skulle være 0,1 mg pr
kubikmeter luft over 8 timer. Hvis disse grænseværdier er blevet overskredet, var materialet
kræftfremkaldende. Jeg udbeder mig oplysninger om sådanne grænseværdier.
Mine omkostninger forbeholdes.
Med venlig hilsen
Ib Gorm Pedersen
Reply With Quote
  #16  
Gammel 10-07-2009, 07:29
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Så er der røvfuld fra Morfarpiraten og hans lejesvende. De skal ikke have lov at slippe.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #17  
Gammel 10-07-2009, 13:43
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg er lige tilbage fra speciallægen ..
jeg har fafan fået asma ..ikke kun lungbetændelse
aarhus universitæt har taget prøve fra støvet idag t!
vores huser er stændig fuld af støv .og vejdiktoratet negter til pressen at kavatssandstøv er farlig
fafan jeg er so pissesur over de idioter fra VD
Reply With Quote
  #18  
Gammel 10-07-2009, 19:26
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
siste nyt fra mediaet

Tør fristråleblæsning med kvartssand, er gammeldagsteknologi

Hvad får Vejdirektoratet ud af at entrere med en virksomhed, der ikke er speciallister i overfladebehandling?
Ældgammel, lidet effektiv, stærktforurendende og sunhedsskadelig arbejdsmetode, der viser sig at påvirke omgivelserne i miles omkreds.
Det er muligt at foretage vådfriståleblæsning med forskellige former for slagger og bl.a. vand.
Højttryksrensning kombineret med rustbankning og vaccuumblæsing, er en tredje metode.

Frank Thaulow fra 3F udtaler, i følge Fyens Stiftstidende, at medarbejderne ikke skal pakkes ind på grund af sundhedsfarlige arbejdsmetoder.
Han har naturligvis ret, men udsagnet er noget naivt, da enhvor afrensning frigør forurenende parikler til indåndingszonen.
Derfor vil beskyttelsesudstyr og åndedrætsværn være et must, sammen med en høj personlig hygiejne.

Det store spørgsmål er:
Hvor er planlægningen af det sikire og sunde arbejde blevet af?
Hvem er bygherrens sikkerheds- og sundhedskoordinator på projektet?
Hvorfor er der ikke foretaget en forudgående risikovurdering af arbejdets udførelse?
Findes der gode svar på disse spørgsmål, så havde Vejdirektoratet ikke stået i denne elendige situation, lige nu.




lige morfarspiratens menig ,den mand få en kasse bajer..

puha jeg er so pissesur påå VD idioter
Reply With Quote
  #19  
Gammel 01-08-2009, 22:47
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Hvordan går det i den her sag med vores allesammens 'støv-pirat'??
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #20  
Gammel 03-08-2009, 07:07
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
undersøgelse fra teknologiske institut har ikke bevist asbest ,
der blivet fundet lidt nikkel og krom ,måske grunden hvofor kærstens alllergier/astma er blivet værre.
vi har haft undersøgelse med arbejtsmed. speciallæge i vejle .
jeg har fæet astma ,men der forventer ikke at vi har fået yderlige varige mén
jeg er sygmeldet i min 2 mdr..i dag kommet VD med teknl. institut og opgår skaden ..
uafh. taxator har vuderet skaden på 3 bådene til 180.000dkr


-----------------------------------------------------------------------------------
Deres klienter har oplyst, at der er sket skader på deres ejendom på grund af støv fra
renoveringen af Lillebæltsbroen. Deres klienter har i den anledning krævet erstatning for
skaderne hos Vejdirektoratet.
Vejdirektoratet har bedt Mogens Pedersen, Danmarks Teknologisk Institut, om at foreta
ger en besigtigelse og registrering af skaderne til brug for Vejdirektoratets behandling af
Deres klienters erstatningskrav. På Vejdirektoratets vegne beder jeg derfor om, at Mo
gens Pedersen kan få forevist skaderne på Deres klienters ejendom.
Mogens Pedersen kan komme mandag den 3. august 2009 mellem kl. 11.00 og kl. 15.00.
Mogens Pedersen skal også besigtige skader fra støv andre steder, og derfor kan jeg ikke
give Dem et mere præcist tidspunkt endnu. Deres klienter skal regne med, at besigtigel
sen kommer til at vare Ca. V2 time.
Når Mogens Pedersen har foretaget besigtigelsen og registreringen af skaderne, vil Vejdi
rektoratet tage stilling til, om Vejdirektoratet kan anerkende Deres klienters erstatnings
krav. Der skal således ikke tages stilling til erstatningskravet under besigtigelsen.
Jeg beder Dem meddele mig, om Deres klienter er indforstået med, at Mogens Pedersen
foretager besigtigelse på Deres klienters ejendom og i givet fald bekræfte, at de har mu
lighed for at være hjemme på mandag i det ovennævnte tidsrum.
bref fra kammeradvokaten

Sidst redigeret af Manorwar; 03-08-2009 kl. 07:12.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Lige noget for ENN Anders kr Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 0 09-06-2009 19:36
Jeg har lige brændt Dannebro.. Strøyer Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 2 10-05-2009 20:43
Tjek lige den, der kan vi lære noget herhjemme lille tut Generelle spørgsmål 4 05-03-2009 17:37
Så er jeg lige... JOR Off topic 42 22-11-2008 09:39

» Statistikker
Medlemmer: 114,559
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DarmokBem
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden