Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 385
6 medlemmer og 379 gæster
AlexSr, Eusebioanenurf, Kalanpladlessy, KnutAwaisse, pemapeent, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 18-08-2017, 18:21
Searay Searay er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2014
Bopæl: Hvidovre
Indlæg: 32
Mercury 4.6 LV gik ud.

Havde en mærkværdig oplevelse idag da vi skulle ud og sejle en tur. Sejler fre Greve og skal en tur til Hvidovre Havn. Vi sejler små 6 knob altså stille og roligt og pludselig går motoren ud. Alle forsøg på at få den igang igen mislykkes. Fik fat i en havnefoged som kom ud og hentede os, for en is.. Smukt træk.

Vi havde lige tanket små 120 liter og motorene får også Benzin nok. Den har desværre kun karburator og så et T Tændningssystem. kan ikke se på billedet hvad det hedder da jeg er kommet hjem.

Skulle der være en herinde der tør give sig i kast med at fejlfinde på den inden jeg ringer efter en kørende mekaniker.? Båden er i Brøndby, Betaler selvfølgelig for ulejligheden.

På forhånd tak for jeres tid og svar.

Edit.

Jeg kan se at der er flere der har haft problemer med dette modul. Mercruiser Thunderbolt IV Module er der en der kender til disse problemer og kan det skyldes at motoren ikke starter. ?

Sidst redigeret af Searay; 18-08-2017 kl. 21:04.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-08-2017, 07:52
Searay Searay er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2014
Bopæl: Hvidovre
Indlæg: 32
Efter at have sovet på det, tror jeg det skyldes vand i tanken. Jeg har monteret luftvarmer i båden så det vil sige at båden har været kold og varm et utal af gange. Så min plan er nu at hælde noget karburator sprit i tanken og så få den i gang med noget æter. Det lød også som om den prøvede på at starte, så inden der bruges en formue på nye dele skal det prøves.

Skulle det ikke lykkes må jeg få den slæbt hjem på plads og så få gennemgået motoren når den er kommet på land igen.

Skal så også have fundet på en nødløsning såfremt motoren skulle finde på at gå i stå ude på vandet igen. Heldigvis drev vi ind imod land, men så er det prøvet for første eneste og sidste gang.

Vender tilbage med en opfølgning.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 19-08-2017, 08:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Vand er en oplagt mulighed i benzintanken.

Tilslut en reservedunk til motorens benzinpumpe, inden du foretager dig yderligere. Starter motoren og kører problemfrit er fejlen fundet.

Karburatorsprit hjælper dig næppe, hvis du har flere liter vand i benzintanken...vandet skal suges op.

Din motor er nok en 4.3 liter V6 med Thunderbolt tænding IV..Det er mit gæt.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 19-08-2017, 18:29
Searay Searay er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2014
Bopæl: Hvidovre
Indlæg: 32
Så fik jeg prøvet og give motoren noget æter. Der skete intet, den tørnede motoren men ville ikke komme i gang. Så fik jeg fat i en kørende mekaniker Niels som kom forbi og kikkede på den. Det viste sig at det var en Hallgiver og en ny rotor der skulle til. Så kørte den faktisk bedre end den har gjort i den tid jeg har haft båden.

Båden ligger nu på sin plads i havnen, selvom det var lidt af en tur med de bølger der var på vandet i dag.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 19-08-2017, 20:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Ja, hall-sensoren i bunden af strømfordeleren er et kendt problem på Thunderbolt tændingen. Svigter den, svigter hele maskineriet.

En ny rotor og evt. strømfordelerdæksel, kan gøre underværker.

Happy boating.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,269
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Eusebioanenurf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden