Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 640
1 medlemmer og 639 gæster
timcr69
Fleste brugere online var 945, I dag at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-01-2011, 14:11
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
trekroner forsikring smidt ud af tursejlerne

newsflash
danmarks tursejlerforeining har stoppet alt samarbeite med trekroner forsikring
pga 15% præmienstigning hos trekroner per 1.1.
nu har de valgt samarbejte med ærø søassurance ...
men nu har ærø ja ikke den beste navn i branchen pga deres dårlige dækning..
og der er nu mange nye kunder på market
spænnene for mig som helt udenstående .
jeg har idag købt en masse printerpapier
og sekretærens ferie er cancelt!
pga.. tilbudforespørgelser rassler in idag helt VILD hos piraten

Sidst redigeret af Manorwar; 07-01-2011 kl. 16:14.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-01-2011, 14:37
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
jeg har intet hørt fra trekroner om præmieforhøjelser jeg har alle mine forsikringer hos dem pga. mit medlemsskab hos tursejlerne som giver en stor rabat på alle forsikringer. Kommer der størrere stigninger flytter jeg igen og så får Manorwar lige en forespørgelse på Bådforsikringen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-01-2011, 14:49
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Det er dejligt at høre at det går godt for dit pirat!
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-01-2011, 15:05
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Ja, jeg hører naturligvis gerne når i forsikrer både i Grønland....
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-01-2011, 15:10
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
jeg har idag købt en masse printerpapier
og sekretærens ferie er cancelt!
pga.. tilbudforespørgelser rassler in idag helt VILD hos piraten
Det lyder skide godt !!!

- jeg tager fat i Lars med det samme og beder ham sætte prisen op på Bavarias sponsorat på Fenderen
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-01-2011, 15:25
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg vil gerne gentage mit forsvar for Ærø Søassurance når du det igen skal stå for skud. Det er et fremragende selskab, og jeg nyder at have min forsikring der. Jeg har været ca. 3 år på bådmarkedet og jeg mener ikke Ærø har et dårligt navn. Tværtimod er det meget ofte det selskab der bliver rost. Der kan være mange andre gode forsikringer, og det er jo bare dejligt
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-01-2011, 15:28
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
jeg har intet hørt fra trekroner om præmieforhøjelser jeg har alle mine forsikringer hos dem pga. mit medlemsskab hos tursejlerne som giver en stor rabat på alle forsikringer. Kommer der størrere stigninger flytter jeg igen og så får Manorwar lige en forespørgelse på Bådforsikringen.
goffy du er velkommen hos piraten
samarbejte mellem tursejler og trekroner er defenitv opsagt .
du få nog snart en bref fra trekroner, senest til din hovedforfald ....
hvis du ikke tro på mig check lige tursejlernes hjemmeside

ulman
jeg er ikke enig med dig ...har du samenligt ydelser og præmier ???
hvis du med glade betale flere 1000 kr for en forsikring med en dårliger dækning ,
so er der bar din problem ..(";


bar og spørge hviken som helst bådforhandler eller mekker om ærøs dækning med drevskader..og deres mening dermed ...
kunden skal selv betale 25% af drevskaden + selvrisiko?? dette duer ikke ..kun erø har denne mærklige dækning.
nu skal folk ja også har gps instalert med nye motoren ...mfl.
og præmien er ca 35% dyrer end os uden allrisk-dækning og yachtassistance
naja folk skal selv vælge --
jeg har fåed nog nye kunder "SMF " og vi regner med en stigning med ca 300% i omsætning i 2011
allene pga vores intesive vinterarbejt med tilbud til alle danske sejlklubber og rigtig fine resonace dermed ..
og nu kommer yderliger mange jo også snart fra tursejlerne ...

BAVARIA igen forhøjer ikke præmier i 2011...so nu 12 år i træk uden forhøjelse ..
heller ikke noget med indexregulering ...

Sidst redigeret af Manorwar; 07-01-2011 kl. 16:05.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 07-01-2011, 15:36
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
samarbejte mellem tursejler og trekroner er defenitv opsagt .du få nog snart en bref fra trekroner senes ttil hovedforfald ....
hvis du ikke tro på mig check lige tursejlernes hjemmeside
jeg har tjekket deres hjemmeside, og den er go nok. jeg læste i mine policer at alle stigninger ud over normal index vil blive varslet, så jeg hører nok fra dem.
jeg har mange forsikringer hos dem.
Båd
2 biler
2 fritids/ulykke
familie/indbo
hus/brand
knallert 45
det bliver sgu spændende at se hvad det betyder for mine forsikringer.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #9  
Gammel 07-01-2011, 15:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by mohabba Se indlæg
Ja, jeg hører naturligvis gerne når i forsikrer både i Grønland....
desvære ikke pt ..
Reply With Quote
  #10  
Gammel 07-01-2011, 15:58
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
jeg har tjekket deres hjemmeside, og den er go nok. jeg læste i mine policer at alle stigninger ud over normal index vil blive varslet, så jeg hører nok fra dem.
jeg har mange forsikringer hos dem.
Båd
2 biler
2 fritids/ulykke
familie/indbo
hus/brand
knallert 45
det bliver sgu spændende at se hvad det betyder for mine forsikringer.
tro ikke at de sender dig en info før din forsikring udløber ,ellers miste de jo mange kunder på en gang ..
ang dine andere forsikringer
find dig en good forsikringsmægler og hente tilbud hos andere selskaber
dækning med bil ,bolig etc er nog de samme med alle selskaber .. da er sagtens penge til at hente med en skift til en andere selskab ...
Reply With Quote
  #11  
Gammel 07-01-2011, 16:01
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ChristianX Se indlæg
Det er dejligt at høre at det går godt for dit pirat!
i am surviving
Reply With Quote
  #12  
Gammel 07-01-2011, 21:57
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg vil gerne gentage mit forsvar for Ærø Søassurance når du det igen skal stå for skud. Det er et fremragende selskab, og jeg nyder at have min forsikring der. Jeg har været ca. 3 år på bådmarkedet og jeg mener ikke Ærø har et dårligt navn. Tværtimod er det meget ofte det selskab der bliver rost. Der kan være mange andre gode forsikringer, og det er jo bare dejligt
Jeg har også kun gode erfaringer med Ærø.
Bavaria vil ikke forsikre de små både. "Fandens til arrogance over for os små fisk"
Det vil Ærø til gengæld. Så for mig tæller kundeloyalitet også den anden vej, så når jeg bliver et rigt svin og køber en 60 fods luksusyacht, så glemmer jeg ikke dem, der var der for mig og hjalp med en forsikring, da jeg var på vej op.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #13  
Gammel 08-01-2011, 09:06
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Jeg har også kun gode erfaringer med Ærø.
Bavaria vil ikke forsikre de små både. "Fandens til arrogance over for os små fisk"
Det vil Ærø til gengæld. Så for mig tæller kundeloyalitet også den anden vej, så når jeg bliver et rigt svin og køber en 60 fods luksusyacht, så glemmer jeg ikke dem, der var der for mig og hjalp med en forsikring, da jeg var på vej op.
ikke noget med arogance at gør men en klart virksomhedsbesluttning efter antaltet fra tyveri og svindelsager er ekstremt stigende -vi er ikke en socialkontor men skal drive en sucsesfuld virksomhed ..
nu er der ja ikke kun de "rige svin" vi forsikre..(by the way mener du at alle folk med både over 100k er "rige svin" ? so har du ja ikke mange venner her ud over brolfchen )

Vi skal holder vore skade% ned ellers blive vi nød til at forhøje præmien til ALLE vores kunder ..
og dette passer ikke i vores virksomhedspolitik om fast præmietaxt -nu i 12 år.

problemen er høj tyveririsiko og ekstrem høj antalet fra svindelsager siden 2008 pga finaskrise ,
folk kan ikke kommer af med deres både til en fair pris so båden er meld stålet til forsikring .
specielt trailerbåde under 100.000 dkr har en 4 gange højer skaderisiko med tyveri og totalfolis end andere både .eks fordi den 15 år gammel udenbordmotor trænger lige til en udskiftning og jeg har ja en forsikring..
samme gældene med vandscooter /jetskis de har en 48% risiko for tyveri idenfor de første 5 år ..


Hvis ærø eller andere selskaber ønsker at forsikre højrisikokunder so er deres besluttning - men en dyrt en -
og jeg afventer også at de danske selskaber IGEN forhøjer præmien i 2011...trekroner stiger ja med 15% i 2011..
so de andere selskaber skal nog følge...Hvert år de samme spil..en starter resten følger..
goofy
har lige fundet ud at præmienstigning hos trekroner gælder kun bådforsikring ikke dine andere forsikring og hvis du blive med din båd få du en "gratis" ansvar med i købet -efter du har få en stigning på kasko med 15%

Sidst redigeret af Manorwar; 08-01-2011 kl. 13:04.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 08-01-2011, 09:33
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
ikke noget med arogance at gør men en klart virksomhedsbesluttning efter antaltet fra svindelsager er ekstremt stigende-vi er ikke en socialkontor.

ja det er jo tankevækkende at når Manowar's selskab tager en beslutning, så er det med baggrund i ovenstående....Når andre selskaber gør det, så er de ublu på det nærmeste svindlere....

Ellers vil jeg som Ulman også endnu 1 gang forsvare Ærø, jeg har selskabet og modsat så mange andre, har jeg ren faktisk haft brug for mit selskab.

Det har jeg tidligere beskrevet, også beskrevet hvilken fremragende og hurtig service jeg fik fra dem, da jeg havde mit havari, så det gider jeg ikke igen.

Jeg oplever på ingen måde at de har et dårligt navn, tværtimod hører jeg dem altid kun positivt omtalt, hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....
Reply With Quote
  #15  
Gammel 08-01-2011, 10:38
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
ikke noget med arogance at gør men en klart virksomhedsbesluttning efter antaltet fra svindelsager er ekstremt stigende-vi er ikke en socialkontor.

ja det er jo tankevækkende at når Manowar's selskab tager en beslutning, så er det med baggrund i ovenstående....Når andre selskaber gør det, så er de ublu på det nærmeste svindlere....

Ellers vil jeg som Ulman også endnu 1 gang forsvare Ærø, jeg har selskabet og modsat så mange andre, har jeg ren faktisk haft brug for mit selskab.

Det har jeg tidligere beskrevet, også beskrevet hvilken fremragende og hurtig service jeg fik fra dem, da jeg havde mit havari, så det gider jeg ikke igen.

Jeg oplever på ingen måde at de har et dårligt navn, tværtimod hører jeg dem altid kun positivt omtalt, hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....
hmmm
lige en kort svar...peter prøv googel..
som sagt --der er kundens besluttning om han gilder at betale flere 1000 kr for en forsikring med en helt klart dårliger dækning..
fint at du har haft en god oplevelse med æ...so har sagtens også andere.

og jeg har ja ikke sagt at de ikke dække MEN peter spørge lige en bådforhandler om deres drevdækning..
specielt til bådejer med UB motor
3.Påhængsmotoren skal være fastlåst til fartøjet med tilstrækkelig låseanordning (låsebolte e.l.) og skal uden for de i §1.3 nævnte perioder – hjemtages og opbevares i lukket aflåset rum.
so udenfor sejlperioden skal kunden afmoter sin motor i vinterlager og låse den inde HJEME??????
nemt nog meden 5 hk UB men med en 200 hk ?
yderliger er vintersejlage ikke dækket..
eller læs lige dene link med erfaringer fra andre af æ.. Kunder..

.http://www.baadgalleri.dk/html/for_m...p?MSG_ID=12388


regner lige selv
selskabet Æ...
drevskade 20.000 (ny drev under en år gammel)
kunde skal selv betale 25% af skaden-der er 5000
minus standartselvrisiko 10.000
selskabet betaler 5.000 kunde 15.000
hvis drevet er mer end 2år gammel dertil også yderlige standartafskrivninger..

selskabet B..
Drevskade 20.000
minus standart selvrisiko 3750
selskabet betaler 16.250 kunde kun 3750
forsikring betaler aktuell handelsværdi med drev ældre en 2 år


og hvad mener du peter med " hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....???
peter kom lige med nogen eksempler.jeg har hantert ca 800 skadesager siste år og 99% af mine kunder er meget tilfreds ...
selføligt har alle selskaber nogen kunder de er ikke glad .
nogen halt mer end andere ...SMF.

Sidst redigeret af Manorwar; 08-01-2011 kl. 12:00.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 08-01-2011, 10:41
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
ikke noget med arogance at gør men en klart virksomhedsbesluttning efter antaltet fra tyveri og svindelsager er ekstremt stigende -vi er ikke en socialkontor men skal drive en sucsesfuld virksomhed ..
nu er der ja ikke kun de "rige svin" vi forsikre..(by the way mener du at alle folk med både over 100k er "rige svin" ? so har du ja ikke mange venner her ud over brolfchen )

Vi skal holder vore skade% ned ellers blive vi nød til at forhøje præmien til ALLE vores kunder ..
og dette passer ikke i vores virksomhedspolitik om fast præmietaxt -nu i 12 år.
Ja jeg er selv et af de "rige svin" (du skal lige læse mit indlæg om satireprogrammet "Rytteriet" og "snobberne", hvor udtrykket er hentet fra).
"Rige svin" er i denne sammenhæng ment ironisk om ressourcestærke danskere (og tyskere :-) der har god økonomi, men som "glemmer" at andre, mindre heldigt stillede, måske har brug for hjælp.

Min pointe er bare at det er for nemt at holde priserne nede, ved at udelukke alle os med mindre både fra at få en god forsikring. Og så nedgøre de selskaber som gør det. Jeg bliver også en potentiel kunde for dig om et par år, Ralph, det håber jeg da.
Men så vil jeg da have Ærø som foretrukne selskab, fordi jeg kender dem, og de ydede en god service, dengang da jeg havde behov for det.
Kunderne tænker langtfra altid i økonomi når de handler.
Se bare hvordan der sælges økologiske varer f. eks.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #17  
Gammel 08-01-2011, 11:06
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
Jeg stemmer i med Ullman, Clasq og Peter 508.

Også synes jeg ikke disse skadesfro tråde, klæder Bavaria særlig godt :O(
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #18  
Gammel 08-01-2011, 11:22
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Sjip Se indlæg
Jeg stemmer i med Ullman, Clasq og Peter 508.

Også synes jeg ikke disse skadesfro tråde, klæder Bavaria særlig godt :O(
i må nu ikke misforstå mig -jeg mener sagtens ikke at ærø er en dårlige selskab eller yde dårlig service eller ikke kulant og hjelepfuld i en evtl. skadesag.


jeg er hverken skadefro eller arogant eller nedgøre ærø ,hvofor skal jeg?

jeg kan ja ikke klage,jeg har ja en god produkt med gode ALL RISK forsikringsbetingelser ,god pirateservice og til den rigtige pris..
der viser antalet af nye kunder i 2010 og mange anbefalinger fra tilfredse kunder..

forsikringsbetingelser er en djungel og jeg prøver kun og afklare .
desvære optager mange kunder dårlige forsikringsbetingelser alt for sent og dette kan koster kunden mønten i en evtl skadesag.
jeg holder mig her til de rene facts og lytter ikke til falske utaleser på nettet..

søassurancen ærø har ekstremt dårligere forsikringsbetingelser med alt for mange utagelser og høje standartafskrivninger..
samligende med andere selskaber eks Pantaenius ,BAVARIA,trekroner, mfl.
og forsikringsbetingelser er gældende hvis sagen kør hard på hard...

http://lystbaade.com/?i=5
jeg håbe kun at tursejlerns medlemmer har forhandelt sig til bedere betingelser i den nye samarbejdemed ærø end deres nuværende kunder har..

Sidst redigeret af Manorwar; 08-01-2011 kl. 12:05.
Reply With Quote
  #19  
Gammel 08-01-2011, 11:40
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
og hvad mener du peter med " hvilket man bestemt ikke kan sige om alle de selskaber der er omtalt i denne tråd....???
peter kom lige med nogen eksempler.jeg har hantert ca 800 skadesager siste år og 99% af mine kunder er meget tilfreds ...

nu skrev jeg med vilje ikke noget specifikt selskab, føler du dig da ramt ?
Reply With Quote
  #20  
Gammel 08-01-2011, 11:43
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Manorwar: Det er fint nok at du gerne vil promovere dit selskab og det skal du hjertens gerne have lov til. Du vil ikke få én eneste kritisk kommentar fra mig hvis du gør det ved at fremhæve positive sider ved dine forsikringer og dit selskab generelt. Men du kan regne med at du får besked når du laver markedsføring ved at fremhæve negative sider ved andre selskaber. Det er bare ikke i orden. Du har tidligere fremført at "du blot informerer" din kære Fenderen-medlemmer om forsikringsbranchen, men den holder altså ikke. Det er ikke troværdigt og det er ikke god markedsføringsskik at gøre det. Så et godt råd fra mig til dig er udelukkende at skrive om de gode sider ved dit eget selskab.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 115,478
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, timcr69
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden