Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 618
4 medlemmer og 614 gæster
Irinyza, MnoioPhore, Vikirnw, Vilianaogf
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 21-05-2012, 13:08
Jli Jli er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2011
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 70
Billeder: 3
Klonk

Langt!

Vi var havnefronten rundt i lørdags, med et hold venner, forøvrigt sæonens første tur. Efter ca 20 min. sejlads, hvor vi lige havde planet fra KMD bygningen til havnebadet (Aalborg), sejlede vi mod jernbanebroen med ca 6 knob, da jeg får samme fornemmelse, som hvis man lige tager bunden med drevet, omdrejningerne ændres en lille smule, men så sagde det klonk, og motoren gik ud med det samme (dybde 10m).
Herefter kunne motoren ikke tørnes, nøjagtigt som om et stempel havde sat sig. Jeg havde en fornemmelse af at det var drevet, så det kørte jeg op men der var ikke noget at se.
Jeg fik ringet efter en klub kammerat, som kom og slæbte os ind. Vi prøvede alt muligt men motoren kunne stadig ikke tørnes.
Et par timer senere ville jeg lige demonstrere for en anden klubkammerat, hvordan den lød. Og hvad sker der, motoren springer igang, som om ingenting var sket???
Jeg lod båden ligge ved proviant kajen natten over, og igår tog jeg ned for at flytte den på plads, og havde troet at jeg skulle trække langs pælene, hvis drevet var gået.
Men den tog gearet som altid og sejlede lige så fint hen på plads, med tilhørende frem og bak manøvrer.
Nu er spørgsmålet jo så, hvad skete der? Er der nogen der har prøvet noget lignende, med en Mercruiser og Bravo 3?
Det skal lige siges at da motoren gik i stå, chekkede jeg drevolien, den var lige under full level. 2 timer senere var beholderen tom..
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,577
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, MnoioPhore
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden