Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 372
10 medlemmer og 362 gæster
AlexSr, Austinalet, Gelfordmiste, Juliyja, LiskNesKelend, mealeSedRah, Raymondphimi, RonaldLah, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-09-2013, 23:03
storejohn storejohn er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 2
yamaha F115 cut off ved idle

Havde "fornøjelsen" af at blive trukket i land i dag da min motor stallede da jeg skulle sætte den i gear. Havde sejlet i ca. halvanden time ved forskellige hastigheder, men havde gået 6 knob forbi Majestic Maersk og skulle uden om skuespils huset (Københavns havn) da motoren satte ud (efter et kort stop).

Det er nu anden gang denne sæson at den gør dette, forrige gang var efter lidt planende sejlads så motoren var givet også godt varm der.. Forrige sæson var der ingen problemer, men for to somre siden gjorde den det også et par gange.. har dog altid været i stand til at starte igen, men ikke denne gang.

Fik i Maj fuld service samt skiftet tandrem, men tænker at det er ok da motoren har sat ud før dette også..

Nogen gode ideer eller nogen der ved hvem der måtte kunne finde ud af hvad der er galt?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 26-09-2013, 13:49
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Velkommen her på forummet. Var det en af de der legendariske Fletcher'e, der bugserede dig sikkert til kaj?
Reply With Quote
  #3  
Gammel 26-09-2013, 14:15
storejohn storejohn er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 2
Ja, det var en en legendarisk Fletcher der trak mig i land... Ser ud til at man skal investere i noget ældre (og simplere) motor for at få ægte pålidelighed :0)..

I øvrigt er båden blevet sejlet tilbage til sin plads, da den startede fint i morges, skulle godt nok dreje nøglen 3-4 gange, men så kørte den problemfrit og jeg lavede 4-5 start/stop øvelse både inden afgang og efter ankomst til min havneplads.. ret irriterende fejl.. Tænker om det har noget med kølevand samt evt. thermostat at gøre?

er der i øvrigt nogen mulighed for at justere på tomgangshastigheden - da det også virker som at motoren går ca. 100 omdrejninger ned per minut når den bliver rigtigt varm - og det er typisk der den stopper når man sætter i gear igen..
Reply With Quote
Svar

Tags
cut, f115, idle, motor, yamaha

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,248
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Gelfordmiste
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden