Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Markedet > Salg > Salg af båd

» Online brugere: 586
3 medlemmer og 583 gæster
BasirImponia, Levfwm, SanulBow
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-02-2009, 09:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
DRACO 1800 Suntop.

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=6692

Prøv lige at se denne båd.

Båden har iflg. sælger sejlet 290 timer fra ny og ser ud fra billederne absolut godt ud. Se pladsen i cockpittet. Det ligner en balsal.

Eneste minus er motoren, der måske kan volde ejeren problemer.

Prisen på 95000,- kr. synes måske lidt i overkanten, når motoren er den mindre populære 3.7 liters Mercruiser.

Alt i alt en klassiker af de helt store.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-02-2009, 10:20
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Ja det er dælme en flot båd

Motoren er Mercruisers berygtede 3,7 liter 4 cylindrede - den kan dog ved rigtig pleje sagtens gøre god gavn i mange år - generator kit findes til den ( den originale generator er et misfoster der volder problemer) og passer man den korrekt kan den sagtens gøre god gavn i mange år
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-02-2009, 10:28
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Ja, generatoren kan være af tvivlsom karakter. Heldigvis har både GLM, Sierra Marine og Mallory Marine lavet erstatningskit til denne type generator, så pålideligheden øges.

I øvrigt er motoren ferskvandskølet. Det er et stort plus.

Manifold i støbejern og afgangsknæ i aluminium, så vidt jeg husker.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-02-2009, 16:00
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg har (selvfølgelig) snakket med ejeren igennem et stykke tid, han vil gerne have noget med en smule kabine i, i stedet. Han har ikke haft den så længe, men er meget glad for den og er også lidt træt af at skulle sælge den. Men han vil altså have noget med bedre overnatningsmuligheder.

Maskinen, ja den har et lidt blakket ry. Da den kom frem, var det jo en vældig revolution. De kan fås med 4 portet karburator og 190 hk, i de vildeste udgaver.

Så vidt jeg ved, blev den lavet for at erstatte den klassiske 6 cyl 4,1 L rækkemotor med 165 hk. Nu kan jeg ikke huske tallene, men tror nok at 3,7'eren er noget lettere, samtidig har den jo nogle mere praktisk indbygningsmål.

Når man ser tilbage, var det nok bedre at Mercruiser fortsatte med række sekseren, for det er en fantastisk maskine; simpel, slidstærk, driftsikker, behagelig gangkultur.

Men jeg mener at Chevrolet stoppede med at lave den, så der skulle ske noget.

Da 4,3 V6'eren begyndte at blive produceret i midt 80'erne, blev 3,7'eren overflødig, de sidste blev lavet i 1986 ca.

3,7'eren er jo fin i den forbindelse, at der er ferskvandskøling på både blok og manifold. Men resten kan så være noget skrammel.

Jeg tror at man skal sejle med den i et stykke tid, lave de småting som kommer, uanset hvad det er for en motor, og får man et godt tilbud på en V6'er, så få den byttet ud.

Generatoren er ganske rigtig noget mærkeligt mekanik, monteret på krumtappen, med vandkølet laderelæ.................

Cirkulationspumpen er også en halv-underlig konstruktion. Det er noget med, at hvis de to pakdåser som sidder på akslen bliver utætte, kommer der vand i olien.

Pumpen på 3,0 og V6/V8 er dejlig simpel og nem at udskifte. Der sker ikke den store katatrofe ved at den er lidt utæt. Man skal selvfølgelig få det lavet, men det er ikke ensbetydende med at der kommer vand i olien eller lignende.

Selve den grovmekaniske del af motoren er så vidt jeg ved OK; stempler, blok, topstykke(som stammer fra en Ford Bigblock V8)

Men jo, prisen på båden er lige i overkanten, selvom der er en trailer med. Motoren trækker nedaf.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-02-2009, 16:29
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Det er en klasikker

Jeg har nogengange ærgret mig over at jeg ikke her sidst købte en klasikker og lavede i stand - det kunne fx have været denne drago

Motoren skulle jeg som nok holde liv i - den ville bliver eftergået ombyget med en ny generator etc og så kunne den nok have gået mange år på "min" sø.

Jeg har som haft mange motorer igennem tiden som i folkemunde havde et dårligt ry - men at forstå svaghederne læse værkstedsmanualen og forebygge svaghederne vedligeholdelse er alpha og omega for at få en driftsikker motor.
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #6  
Gammel 15-02-2009, 16:59
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Det er en klasikker

Jeg har nogengange ærgret mig over at jeg ikke her sidst købte en klasikker og lavede i stand - det kunne fx have været denne drago

Motoren skulle jeg som nok holde liv i - den ville bliver eftergået ombyget med en ny generator etc og så kunne den nok have gået mange år på "min" sø.

Jeg har som haft mange motorer igennem tiden som i folkemunde havde et dårligt ry - men at forstå svaghederne læse værkstedsmanualen og forebygge svaghederne vedligeholdelse er alpha og omega for at få en driftsikker motor.
Husk nu at det staves med C: DRACO

DRAGO er de der græske både :-)

Styrken er at kende svagheden. For teknisk snilde personer(som dig ENN:-)), skal maskinen såmænd nok med almindelig brug, holde i mange år endnu. Men kommer den i hænderne på nogle, der ikke har så meget forstand på mekanik, så risikere de at støde panden mod muren et par gange.

Personlige er jeg heller ikke bange for motoren, jeg har arbejdet på en kammerats 3,7'er, men købte jeg en båd med den maskine i, ville jeg nok med tiden finde en V6'er eller V8'er.

Nu er jeg også rasende glad for de sidstnævnte motorer, i går købte jeg nemlig en 5,7L V8'er til min Suntop........
Attached Images
File Type: jpg Nymaskine.jpg (126.4 KB, 3 views)
File Type: jpg Nymaskine-1.jpg (60.3 KB, 5 views)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-02-2009, 17:21
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Nu er jeg også rasende glad for de sidstnævnte motorer, i går købte jeg nemlig en 5,7L V8'er til min Suntop........
Det lyder spændende med den nye motor. Hvad skal der ske med den gamle i Suntop´en ? Skal den monteres i FlyFish´en ?

Suntop´en bliver en racer uden lige med 5.7 liter V8 maskineri.

Motoren ser fin ud og er endda med vertikal ferskvandskøling.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 15-02-2009, 17:48
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det lyder spændende med den nye motor. Hvad skal der ske med den gamle i Suntop´en ? Skal den monteres i FlyFish´en ?

Suntop´en bliver en racer uden lige med 5.7 liter V8 maskineri.

Motoren ser fin ud og er endda med vertikal ferskvandskøling.
Ja, V6'eren som ryger ud af Suntop'en kommer i Projekt Flyfish. Alternativt overvejer jeg at sælge alle 3 V6'ere som jeg har og købe to nye Vortec V6'ere, altså som shortblokke uden karb, strømfordeler, pumper osv(alt det har jeg). Vortec V6'ere skal man ikke gå af vejen for, de er altså fede.

V8'eren stammer fra en Draco 2700, som nu skal have en diesel kværn, så den kommer jo til at føle sig hjemme, når jeg får den puttet i min båd. Jeg er rigtig glad for at den har kørt med ferskvandskøling. Kompressionstesten sagde over 10 bar på alle cylindre, så det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, for andet en rengøring og gejl-lakering.

Jeg når ikke at få den i, i år. Planen er at bruge sommeren på at få alle stumper "linet" op og gjort klar. Der skal også SX drev på båden, så det griber lidt om sig.

Har spekuleret på at installere indsprøjtning på V8'eren, ikke så meget på grund af hk, men mere for at få en altid stabil motorgang. Det tager også tid at få det kørt i stilling.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #9  
Gammel 15-02-2009, 19:22
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Ja, V6'eren som ryger ud af Suntop'en kommer i Projekt Flyfish. Alternativt overvejer jeg at sælge alle 3 V6'ere som jeg har og købe to nye Vortec V6'ere, altså som shortblokke uden karb, strømfordeler, pumper osv(alt det har jeg). Vortec V6'ere skal man ikke gå af vejen for, de er altså fede.

V8'eren stammer fra en Draco 2700, som nu skal have en diesel kværn, så den kommer jo til at føle sig hjemme, når jeg får den puttet i min båd. Jeg er rigtig glad for at den har kørt med ferskvandskøling. Kompressionstesten sagde over 10 bar på alle cylindre, så det er ikke nødvendigt at skille motoren ad, for andet en rengøring og gejl-lakering.

Jeg når ikke at få den i, i år. Planen er at bruge sommeren på at få alle stumper "linet" op og gjort klar. Der skal også SX drev på båden, så det griber lidt om sig.

Har spekuleret på at installere indsprøjtning på V8'eren, ikke så meget på grund af hk, men mere for at få en altid stabil motorgang. Det tager også tid at få det kørt i stilling.
Det lyder til at det er en kernesund motor du har fået fat i. Kompressiontesten lyder så godt som et HC Andersen eventyr...

Ja, Vortec motorerne er fantastiske. ENN kan uden tvivl fortælle mere om dem. Her er han også på "hjemmebane"....

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #10  
Gammel 15-02-2009, 19:41
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
Helt enig i det med karburatorlyden.
og så lidt musik fra udstødningen.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #11  
Gammel 15-02-2009, 19:41
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Det lyder til at det er en kernesund motor du har fået fat i. Kompressiontesten lyder så godt som et HC Andersen eventyr...

Ja, Vortec motorerne er fantastiske. ENN kan uden tvivl fortælle mere om dem. Her er han også på "hjemmebane"....

Lyder af karburatorer der får benzin er ubeskrivelig - det er næsten bedre end kvinder - og jeg synes måske det er synd at bygge indsprøjtning på den nye
V8´er.... Behold den som den er. Original og med ferskvandskøling evt. med et logo på luftfilteret "Powered by horizonblue"....
Ahr - lyden af kvinder..... Tja måske med indsprøjtning - men ellers .....
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Billig draco 2000 dc. Strøyer Off topic 17 03-03-2009 23:15
Draco 2500 projekt ENN Ældre både, vedligeholdelse og mekanik 11 05-12-2008 21:08

» Statistikker
Medlemmer: 114,550
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BasirImponia
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden