Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 306
8 medlemmer og 298 gæster
CurtisSwerhal, Darmokavecigo, Dorianked, JarockUnrelry, Marcusket, pemapeent, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 20-06-2012, 23:34
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Ny instrumentering

Halløj....

Nå mens vi venter på det dejlige sejlervejr og sejlerferie, var vi trætte af de gamle instrumenter. Alle instrumenter virker men der var et par stykker der var blevet lidt matte indefra og svære at aflæse.... Desuden var "vi" også trætte af trælook så nyt instrumentbrædt skulle også laves. Det blev så lavet i sidste uge og monteret færdig i søndags.

Brugte en plexiglasplade og med den gamle som skabelon skar jeg den med en stiksav og en matal klinge og i lave omdrejninger. Efterfølgende slebet til. Huller skåret med hulbor. Hele pladen blev slebet og fik 2 x plastic grunder og malet med blank sort. (og jepp malerarbejdet blev noget værre lort fordi jeg var for utålmodig).

De nye instrumenter blev monteret og alle instrumenter virker med startet motor . Har dog ikke testet under sejlads endnu. (spedometer) Timetælleren står desværre på nul, men det må jeg finde en løsning på..

Det hele virkede perfekt indtil min søde kone siger at måske ville det være bedre med en mørke grå baggrund til de nye instrumenter..Det passer jo også til garmin farven..... Så det nye sorte er gråt Er igang med en ny plexiglasplade... og har nu bestilt en mørkegrå folie der skal på. Så bliver det mere enkelt bare at bestille en folie hvis farven ikke passer..

Og desuden blev et nyt rat monteret samtidig. Sort læder og alu.

Næste projegt er at vi åbenbart skal ha tv i båden..Så det er jeg i gang med....

J
Attached Images
File Type: jpg Malerkabinen.jpg (547.0 KB, 9 views)
File Type: jpg monteret.jpg (401.7 KB, 11 views)
File Type: jpg Originale.jpg (64.0 KB, 9 views)
File Type: jpg Plexiglas udskåret.jpg (446.6 KB, 10 views)
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,278
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JarockUnrelry
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:24.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden