Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Import af båd fra udlandet samt CE

Import af båd fra udlandet samt CE Her kan du stille spørgsmål til import af båd fra udlandet, samt spørgsmål til CE-mærkning

» Online brugere: 178
3 medlemmer og 175 gæster
LavillGiple, mzpvwatorwv, pemapeent
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 31-08-2010, 00:11
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Birchwood i York.. http://www.boatshop24.co.uk/MjE3Njc3...wood_TS37.html
Den ser bare velholdt ud, nye tæpper og delvist nyt pantry.. og en fornuftig pris 590,000 Kr men hvordan kommer jeg igang med en sådan handel?? er det nok at finde en brooker i England, og hvordan ved man om det er en der gør sit arbejde godt nok?? checker båden ordentligt osv, for fejl og mangler... man bør vel selv ta' derover og se den eller va'?? har hørt folk ta noget hjem fra USA uden at ha set det andet end på billeder.. er der slet ikke nogen der har en ide...
Havde jeg bare været lidt mere opmærksom så har jeg lige denne weekend været i York. Jeg kunne have taget nogle billeder derfra og set den ude fra.
Jeg er stadig i nærheden, men har ikke en fridag de næste 10 dage inden jeg skal hjem.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #22  
Gammel 31-08-2010, 01:54
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
nej en skam... det må du ikke engang sige for sjov.. :-( der er en del billeder af skibet på York Marina hjemmeside, men det er altid svært at dømme.. havde sgu glædeligt betalt lidt mønt for info.. den ser super super ud, det ville være rart at vide om den er skramlet ude, og ikke mindst om den er velholdt indeni, og ikke lugter al for meget røg og mug/fugt. Har lige fået en del links på YBW, der ligger en surveyer lige i nærheden der udfører presale boat checks, men det er når du har besluttet dig for køb, hvis så noget falder ved siden af så kan handlen aflyses.. har godt nok været steward i SAS i 17 år, men hvor flyver man til i nærheden?? Manchester eller Leeds?? kan regne ud du er på job der.. sådan en skam, bedre held næste gang til LIndegaard he he
Ha en god uge..

Claus
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #23  
Gammel 31-08-2010, 06:19
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
nej en skam... det må du ikke engang sige for sjov.. :-( der er en del billeder af skibet på York Marina hjemmeside, men det er altid svært at dømme.. havde sgu glædeligt betalt lidt mønt for info.. den ser super super ud, det ville være rart at vide om den er skramlet ude, og ikke mindst om den er velholdt indeni, og ikke lugter al for meget røg og mug/fugt. Har lige fået en del links på YBW, der ligger en surveyer lige i nærheden der udfører presale boat checks, men det er når du har besluttet dig for køb, hvis så noget falder ved siden af så kan handlen aflyses.. har godt nok været steward i SAS i 17 år, men hvor flyver man til i nærheden?? Manchester eller Leeds?? kan regne ud du er på job der.. sådan en skam, bedre held næste gang til LIndegaard he he
Ha en god uge..

Claus
Hej Claus.
Der et par lufthavne her. Jeg arbejder på Humberside airport HUY og der er der daglige afgange til Amsterdam. For hvis du stadig kan få airline discount vil CPH-AMS-HUY være det nemmeste tror jeg. Der er 46 mil herfra i bil. Avis tilbyder lejebil fra fredag til mandag for 42£ og så finde en B&B og blive et par dage.
Leeds, Manchester og Doncaster ( Robinhood airport ) er også muligt, men jeg ved ikke om der flyves fra CPH. Nogle lufthavne beflyves af Easyjet og Ryan air, med det er forbindelsen fra CPH der kniber.
Hvis du vil køre selv er muligheden at sejle fra Rotterdam til Hull, men det er vist ikke billigere.

Hilsen Jan
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 31-08-2010, 11:09
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Hej Jan... så var den god nok den afgang jeg havde fundet... cph-ams-huy... ganske kort, det er lidt urellevant for denne tråd, fik en arbejdsskade ombord, hjem fra Peking, hvilket kostede 3 operationer i ryggen med protese indsat, og den kunne ikke godkendes til flyvning af flyvemedicinsk, så efter 17 år blev jeg afskediget.. desværre.. havde man været pilot ville man have beholdt sine biletter i det antal år man havde været ansat.. sådan var det desværre ikke længere nede af rangordenen ;-) Hvad arbejder du med derovre.. ?? er på jagt efter et fleksjob, gerne indenfor luftfarten igen, og staten betaler ½ delen..

Nå tilbage til tråden.. en billet kan fåes for 4200 Kr.. samme som til BKK he he, men sådan er det bare.. kan jo tage en masse stop undervejs, og sikkert få det billigere, men så bliver rejsetiden også det længere..
Overvejer kraftigt at ta' over at kigge på den, da der er stor forskel i pris på den og så den jeg kigger på herhjemme, 260K, så selv med den kaleche jeg vil ha', heldækkende (41K) og transport for skibet, road,(ca. 35K), så vil der være en pæn del sparet hvis skibet er i en sådan god stand at der ikke behøves ofres noget, ikke mindst indeni. Det ser udtil at Pantry er noget nyt, nye tæpper og hynder ser det også ud til, så den minder meget om det flotte eksemåplar der står herhjemme.. bar med de motorer der sælger bedre, volvo penta. De vil ha' 64500 pund, og den kan måske handles ned i 60K, altså rammer man måske i nærheden af 620K men hvem siger ikke at den herhjemme kan handles ned, den er sat alt for højt og på niveau med en magen til i nyborg, der er 2 år yngre og med volvo penta i stedet for BMW.

Rigtig god arbejdslyst, og tak for respons..

Hilsen Claus
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #25  
Gammel 31-08-2010, 11:18
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Hej Jan... så var den god nok den afgang jeg havde fundet... cph-ams-huy... ganske kort, det er lidt urellevant for denne tråd, fik en arbejdsskade ombord, hjem fra Peking, hvilket kostede 3 operationer i ryggen med protese indsat, og den kunne ikke godkendes til flyvning af flyvemedicinsk, så efter 17 år blev jeg afskediget.. desværre.. havde man været pilot ville man have beholdt sine biletter i det antal år man havde været ansat.. sådan var det desværre ikke længere nede af rangordenen ;-) Hvad arbejder du med derovre.. ?? er på jagt efter et fleksjob, gerne indenfor luftfarten igen, og staten betaler ½ delen..

Nå tilbage til tråden.. en billet kan fåes for 4200 Kr.. samme som til BKK he he, men sådan er det bare.. kan jo tage en masse stop undervejs, og sikkert få det billigere, men så bliver rejsetiden også det længere..
Overvejer kraftigt at ta' over at kigge på den, da der er stor forskel i pris på den og så den jeg kigger på herhjemme, 260K, så selv med den kaleche jeg vil ha', heldækkende (41K) og transport for skibet, road,(ca. 35K), så vil der være en pæn del sparet hvis skibet er i en sådan god stand at der ikke behøves ofres noget, ikke mindst indeni. Det ser udtil at Pantry er noget nyt, nye tæpper og hynder ser det også ud til, så den minder meget om det flotte eksemåplar der står herhjemme.. bar med de motorer der sælger bedre, volvo penta. De vil ha' 64500 pund, og den kan måske handles ned i 60K, altså rammer man måske i nærheden af 620K men hvem siger ikke at den herhjemme kan handles ned, den er sat alt for højt og på niveau med en magen til i nyborg, der er 2 år yngre og med volvo penta i stedet for BMW.

Rigtig god arbejdslyst, og tak for respons..

Hilsen Claus
Hej Claus.
Jeg er helikoptermekaniker for Bristow Helicopters og er lånt ud til vores Europæiske afdeling fra International. Normalt befinder jeg mig alle andre steder end Europa.
Held og lykke med dit søgen både job og båd.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 31-08-2010, 11:32
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Du må ikke tro, at selvom du har købt en Supra årgang 1993 der fungerer problemfrit, at det så også gælder ved et bådkøb, hvor båden i dette tilfælde er årgang 1988 - du kan blive slemt overrasket.

Ved køb af brugt i den årgang og prisklasse du søger, så må det forventes, at der kan forekomme større eller mindre omkostninger forbundet med reparation-og vedligeholdelse indenfor den nærmeste fremtid.

En anden ting du skal have i erindring er drift og vedligeholdelse af båden.
Her tænker jeg på:

- Havneplads
- Brændstof
- Forsikring
- Drift- og vedligeholdelse
- Udskiftning af evt. defekte komponenter
- Investering af nødvendigt udstyr

Til inspiration:
Familiens motorbåd ( 40 fod ) har årlige omkostninger for 25000,- kr. I dette beløb, er der kun medregnet havneplads, landstrøm og forsikring.

En båd fra 1988 har måske haft flere ejere og udokumenterbar historik, hvilket kan sætte sit præg på bådens stand.
så langt er jeg med..
Den herhjemme har 2 dokumenterede ejere, de første 15 år en bådebygger, derfor trægulvet i hele skibet og ingen tæpper, bla. og så nuværende ældre herre, og den er flot bevares, hvis der har været noget er det blevet lavet med det samme eller udskiftet ved sidste ejer, og derfor er der regninger på alt, alt det kedelige er af nyere dato, instrumenter, lader, kaleche, køleskab toiletpumper osv.. har set alle regninger, så der er jeg ikke nervøs, det kan man nok ikke få papirer på ved køb i England, med mindre de foreligegr, så der kan jo sagtens være en del der står for udskiftning snart.. det er vel det man får lavet en prepurchage survey for.. ;-) så er man ligesom advaret mod forventede udgifter i nær fremtid... måske he he..

dette er indhentet:

Forsikring ved købpris 850K : 17500 Kr (den vil jo falde lidt hvis købspris falder)
Havneplads : 2300 pr md, (pladsen købt for 42K)
Driftomkostniger : 36,000 Kr (afsat beløb 3000 Kr pr måned)

Derudover: Båden herhjemme: intet nødvendigt udstyr mangler, læs oven, næsten alt nyere.
Båden i England: kendes ikke pt. men forventer der er noget der ikke fungerer, nye batterier, lader osv... har dokumentert ejerskab tilbage til 1988, annoncen siger 98 men det er en fejl siger Richard, York Marina.

Men er glad for at du påpeger de forskellige ting.. det er jo ikke kun bådens pris der er gældende, der vil altid være en masse udgifter forbundet med en båd, lidt som at forsøge at grave et hul i havet ik hi hi
Men godt at vide...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #27  
Gammel 31-08-2010, 12:11
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
For mig lyder det som om, at du har tænkt over tingene, at du har sat dig ind i det og at du har besluttet dig for en Birchwood.

Så go for it.

Birchwood TS37 er en super fed båd, visuelt er den noget flottere end tilsvarende flybridge både fra de årgange.

Jeg har en bekendt, der har haft en i en del år, og han var rigtig glad for den, og havde iøvrigt ingen problemer med den.

Held og lykke med købet.
Reply With Quote
  #28  
Gammel 31-08-2010, 12:55
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Hej Claus.
Jeg er helikoptermekaniker for Bristow Helicopters og er lånt ud til vores Europæiske afdeling fra International. Normalt befinder jeg mig alle andre steder end Europa.
Held og lykke med dit søgen både job og båd.
Havde en god forsikring.. så det haster ikke med job lige nu.. ;-)
God arbejdslyst derovre..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #29  
Gammel 31-08-2010, 12:57
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
For mig lyder det som om, at du har tænkt over tingene, at du har sat dig ind i det og at du har besluttet dig for en Birchwood.

Så go for it.

Birchwood TS37 er en super fed båd, visuelt er den noget flottere end tilsvarende flybridge både fra de årgange.

Jeg har en bekendt, der har haft en i en del år, og han var rigtig glad for den, og havde iøvrigt ingen problemer med den.

Held og lykke med købet.
Nemlig,har sgu checket alt hvad der kan findes om den på nettet.. bevares findes der lignende,men bare ikke lige den stil, og vi syntes personligt også det er et af de fedeste design der stadig holder efter 22 år...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #30  
Gammel 31-08-2010, 13:02
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hvad venter du så på.. Tag den flyver

Du kan jo evt. Få Richard til at skude alle mulige og umulige billeder af båden og dens vinkler.

Jeg tror jeg fik mailet flere end 100 billeder af min, inden jeg traf beslutningen om køb.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #31  
Gammel 31-08-2010, 13:12
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hvad venter du så på.. Tag den flyver

Du kan jo evt. Få Richard til at skude alle mulige og umulige billeder af båden og dens vinkler.

Jeg tror jeg fik mailet flere end 100 billeder af min, inden jeg traf beslutningen om køb.
Har forsøgt kontakte ham her i over en uge.. ingen på tlf.. og mails bliver ikke besvaret... lidt bekymrende da der ikke er ferie.. fik den besked fra et andet fora medlem.. så enten er den solgt, og bare ikke fjernet fra nettet, ellers ved jeg ikke, skrev en lang mail med en hel del spørgsmål vedr. skibet og om det var det værd at komme og kigge på, den har nye tæppper osv. men er det en helt nedslidt, det ser det ikke ud til, så kan jeg lige gerne forsøge at handle den herhjemme ned i et ordentligt leje.. ;-)

Skal nok gi lidt info når der er nyt... om det bliver det ene eller andet
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).

Sidst redigeret af Lindegaard; 31-08-2010 kl. 13:35.
Reply With Quote
  #32  
Gammel 31-08-2010, 22:13
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Underligt med denne båd, at der ikke er flere oplysninger tilgængeligt, heller ikke via google...ligger i Glasgow
http://www.boatshop24.de/web/dk/such...&totalcount=28
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #33  
Gammel 31-08-2010, 22:22
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Underligt med denne båd, at der ikke er flere oplysninger tilgængeligt, heller ikke via google...ligger i Glasgow
http://www.boatshop24.de/web/dk/such...&totalcount=28
tror jeg har set den via www.yachworld.dk eller også her http://www.en.best-boats24.net/werft...RCHWOOD/1.html (kun birchwoods). er du også ude efter en sådan??
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #34  
Gammel 31-08-2010, 22:30
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
tror jeg har set den via www.yachworld.dk eller også her http://www.en.best-boats24.net/werft...RCHWOOD/1.html (kun birchwoods). er du også ude efter en sådan??
Nej for pokker, jeg er off. ansat, så jeg må nøjes med Flipperen, men det er sgu en lækker båd, du går efter.
Når Lotto-millionerne ruller ind på kontoen, så kunne jeg også godt bruge den Princess 78 fods med jacuzzi på flybridgen, som jeg så i Marselisborg for 3 uger siden
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #35  
Gammel 31-08-2010, 23:03
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
hov hov jeg er også offentligt ansat ;-), ingen fejl på lønnen her... desværre gik begge mine forældre bort, alt for tidligt, så arvede et gældsfrit hus og div. og nu efter mange år har jeg besluttet at låne i firværdigen... jeg kan jo ikke æde murstenene.. jeg skal sgu ikke ende som de gamle, spinke og spare for at efterlade det hele ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #36  
Gammel 31-08-2010, 23:08
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Nej, der er ikke noget ved at være den rigeste på kirkegården, så hellere lidt sjov mens man er her. tiden er sgu knap. Heldigvis kender vi ikke afgangstiden
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #37  
Gammel 29-06-2013, 12:03
myg25 myg25 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2009
Bopæl: Odense
Indlæg: 38
Talking biligt

http://www.boatshop24.com/en/birchwo...Motorboat/9737

fundet på netet
Reply With Quote
  #38  
Gammel 01-07-2013, 10:32
LarsG's Avatar
LarsG LarsG er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Citér:
Originally Posted by myg25 Se indlæg
sidste indlæg er for 3 år siden, så mon ikke at Lindegaard har fundet båden nu
__________________
Lars


Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 108,943
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, mzpvwatorwv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden