Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 316
6 medlemmer og 310 gæster
Juliodup, pemapeent, Shakyorhal, StevenNic, Thomasmum, UmulIdearma
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-08-2014, 20:31
Claus Claus er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Odense
Indlæg: 3
Talking Brug af søtoilet..

Hej..

Jeg købte min første båd i fredags og syntes det er rigtigt godt at den har et søtoilet..

Jeg var så forbi den igår hvor jeg fik ryddet op og renset toilettet godt i bund, hvor jeg ser at diametren på hullet i bunden ikke er mere end ca. 5 cm i diameter..

Når det skyller, skyller det vel med noget der ligner 2 dl vand, hvor jeg så tænker om det er nok til at man bare kan fyre en god morgen prut af.. , smide noget papir oven i også måske bruge en halv time på at få bugt med gårdagens livretter..

- Ja jeg må indrømme at den største frygt nok består i at have gæster med ombord f.eks min aldrende mor også skulle forlade rorpinden for mindre spændende opgaver..

Nu ved jeg godt at ens mave godt kan gå i stå hvis man er ude og sejle en dags tid eller to, men hvad gør i andre når naturen kalder, her forefindes jo ikke det moderne begreb der hedder " affaldskværn " i toilettet..

Vil det kunne klare mosten..? , skal den bides over.. , eller at det bare at give den gas.., eller har jeg endeligt fundet ud af hvad jeg kan bruge resten af mine sorte sække til nu de ikke vil have dem på genbrugspladsen længere..

( Dette er mit første indlæg her på fenderen.. Jeg lover at kommende indlæg ikke vil have samme strejf af charme som dette.. )
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-08-2014, 10:23
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Du kan skifte til denne model med indbygget affaldskværn


Toilet med elpumpe
Maritimt toilet med elektrisk tømning. Robust konstruktion med porcelænsskål samt toiletsæde og låg af lakeret træ. Fungerer med både fersk- og saltvand. I bundet af toilettet findes en el-pumpe med indbygget affaldskværn, der kværner affald og papir. Toilettets indløb til spulevand tilkobles til vandtilførslen vha. en bøjelig 19 mm (3/4") sanitetsslange. Toilettets afløb tilkobles til septiktank eller skroggennemføring vha. en 1" sanitetsslange. Strømforbrug: 16 V (12 A). Tilkoblinger: indløb 3/4" og afløb 1". Mål: 340 x 480 x 380 mm (b x d x h). Vægt: 12 kg.
http://biltema.dk/da/Bat/VVS/Toilet/...lpumpe-259925/
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-08-2014, 11:59
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
tror da alle el-toiletter har indbygget kværn. er det en alm. manuel med håndtag er det jo kun et spørgsmål om at pumpe længe nok til gårdsdagens rester er skyllet helt ud.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-08-2014, 13:31
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hej,

Personligt bruger jeg og min kone kun vores manuelle toilet til "bimmelim". Men der er et eller andet med børn - incl. vores 3 drenge - der gør at så snart det er en lidt "anderledes" oplevelse at komme på toilet, ja så skal de bare. Og det er både bimmelim og bummelum. Og det går uden problemer på et manuelt toilet. Dog kan vores tvillinger på 6 år ikke selv pumpe med tilstrækkelig stor kraft til at papiret kommer med ud. Så der må der lige lidt hjælp til fra en voksen.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #5  
Gammel 25-08-2014, 08:50
Claus Claus er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Odense
Indlæg: 3
Mange tak for jeres svar Kim, goffy, og megelundo..

Umiddelbart må konklusionen være at det går i den mindre afdeling og i nød situationer også i den store, hvis man er lidt risiko villig..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 25-08-2014, 22:00
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
""eller har jeg endeligt fundet ud af hvad jeg kan bruge resten af mine sorte sække til nu de ikke vil have dem på genbrugspladsen længere..""

papir er vel det sværeste at få ud ,så måske du skulde tage de sorte sække med på sejltur
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #7  
Gammel 27-08-2014, 19:24
Claus Claus er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Odense
Indlæg: 3
He he Kim..

Tanken har haft strejfet mig at der kunne være en fordel ved at tage nogle poser med til papiret..

Nu er jeg grænse søgende af natur, så hvis jeg på et tidspunkt får muligheden for at slutte af med en gang papir, så skal jeg da lige se om det kan trække det, ellers må jeg have en legetøjs skovl eller en pølse tang med som fiskeredskab..

Jeg bruger i øvrigt en gammel grydeske til at rense mine tagrender med, det kan da være at den søger nye udfordringer..
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,360
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Shakyorhal
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden