Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 369
11 medlemmer og 358 gæster
AlexSr, Austinalet, Bernadocer, EnzoJikibia, HamilGeraHaita, Owenkag, Raymondphimi, RonaldLah, SnorreOutside, Svetlybo, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 12-06-2015, 20:21
DEC DEC er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 4
Billeder: 4
Starter bliver ved med at køre

Hejsa

I går, da jeg var på årets første sejltur skete der pludselige det at starteren "satte ind" midt under Sejladsen. Jeg drejede straks nøglen på fjernbetjeningen for at stoppe motoren, men kunne da konstatere at intet skete - motoren fortsatte ud af det vilde liv!!! Først da jeg tog stelforbindelsen til starteren, kunne jeg få ro på. Jeg startede efterfølgende motoren med træk snoren og satte kurs mod havn uden problemer. Nu er båden trukket i land og fejlsøgning begyndt. Problemet er der stadig - så snart stelforbindelsen sættes til, uanset om tændingsnøglen er i eller ej, går starteren i gang 😥 Hvor i ligger mit problem? Er det starter relæet der er stået af? Er der ting jeg kan gøre for yderligere fejlsøgning? Fakta: 15 HK parsun påhængsmotor med fjernbetjening.
PFT og god sommer!!

Dennis
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-06-2015, 11:13
krisjensen's Avatar
krisjensen krisjensen er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: May 2015
Bopæl: København
Indlæg: 10
Fejlsøgning

Jeg ville hive startrelæet af og måle det igennem, om det afbryder forbindelsen på hovedstrøms benene... Sætte strøm til og se om det klikker som det skal... Evt. åbne det og se om det er iret/sidder fast...

Ville også tjekke tændingslåsen... Det kan være den har lavet en kortslutning, så den sender startsignal ud konstant... Mål på ledningen der kommer fra tændingen om den afbryder startsignalstrømmen fra tændingslåsen, når du drejer den...
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-06-2015, 14:22
Siesta's Avatar
Siesta Siesta er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: DK
Indlæg: 51
Sikkert et defekt startrelæ

vh. Michael

Citér:
Originally Posted by krisjensen Se indlæg
Jeg ville hive startrelæet af og måle det igennem, om det afbryder forbindelsen på hovedstrøms benene... Sætte strøm til og se om det klikker som det skal... Evt. åbne det og se om det er iret/sidder fast...

Ville også tjekke tændingslåsen... Det kan være den har lavet en kortslutning, så den sender startsignal ud konstant... Mål på ledningen der kommer fra tændingen om den afbryder startsignalstrømmen fra tændingslåsen, når du drejer den...

Sidst redigeret af MartinN; 17-06-2015 kl. 15:00. Begrundelse: Citat ret
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,255
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bernadocer
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden