Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Træbåde

» Online brugere: 246
4 medlemmer og 242 gæster
CarterItash, Matthewsmott, Natashalys, Veronaquc
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-07-2009, 21:14
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
svineri fra lillebeltbroen

puha piraten her er MEGA pissesur..
3 af mine både er seriøst beskædigt idag i lack,gelcoat,polster etc etc og min hus og vores biller er fuldstændig svined fuld,
næborskabet har de heller ikke få de beddre
ca 20 biler ,camper har få skader i lacket..

grundet er renoveringsarbeite med sandblæser på rust i betonen med lillebeltbroen uden at renoveringsfirmaen JORTON har brugt afdækning eller fugt sandblæser og firma har også brugt vinkelsliber ..de har heller ikke taget henssyn til vindretning ..
de idioter har bar blæst hele dagn med rust , beton og metalstuv og tons af saltgranulat 50m fra mine både , u båden ,boeschen og swiscraften er fuld med rustpletter..jeg kunne hyler eller :chains awguy:
huset er fuld med saltgranulat.og rust.og metallstøv.
jeg har ringet til middelfart komune og de har stoppet byggeri med de samme og vi har anmeldet skaden med top dannmark,og dette bliver rigtig RIGTIGT dyrt.
rusten har spiest sig i lacken og i de fine nye polster af mine både..
tv2fyn og fynsamtsavis har intervieved mig ..linket følger..
piraten er mega vræde og kanoner er klart!
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-07-2009, 21:19
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kæft nogle fjolser

Det gør mig sgu trist for dine fine både....ja også hus og biler, men specielt bådene....
Reply With Quote
  #3  
Gammel 03-07-2009, 21:29
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Er Bosch´en så blevet billigere....

Fandeme surt med skaderne på både, hus, biler mv. Hvad siger forsikringen til saganlægget ?

En båd som Swissen eller bosch´en kan jo ikke restaureres til nuværende stand - de er jo helt sublime.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 03-07-2009, 21:40
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
jep der har næste gørt mig at hyler ..jeg har "næsten "slå de idioter hjel idag ..hvor DUM kan man hvere !!
på bådener er tusendvise små ca 1 mm rustpletter.på polster .lack og selv på kortplotterndisplayen glas er den lort brænt in ...og cm høj saltrustjern lort ..
fra forsikringselskab top danmark har jeg kun få en skadenummre og INGEN hjelp ,ingen skadekonsulenter eller skadeservice på vej etc .de skal ja på weekend og jeg skla bar sender regning og min krav til firmaet ...jeg glader mig at sparker rigtigt røv i div medier ..HVAD med begrænsning af skaden?
..men vorhelvede mine både ...de skal jo allesammen har en kompletrenovation ..
da ryger jo lige en mill eller mer kun til bådene ..og sejlsesonen er ogsa FUCKET!
alle biller huser,både etc her i områden skal snartes vasker FØR der kommer fugt /regn i weekenden
fordi ellers ruster den hele lort og ødelager helet totalt ..
jern stuv salt og fugt på mine 16 gange perfekt lakerte manhonnys ..
jeg har haft vinduer åben i kontoret pga varme og har haft 2 cm stuv rust etc på mine computer ..
den lort er so agresiv at den spiser i gelcoaten ,lack ,polster etc
jeg har lidt foto men jeg kan ikk oploade dette her ..GRMPF

Sidst redigeret af Manorwar; 03-07-2009 kl. 22:04.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 03-07-2009, 22:38
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1081
Reply With Quote
  #6  
Gammel 03-07-2009, 22:50
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Det er da det glade vanvid.

Det er godt nok ærgeligt. Der er ikke andet at gøre end at skrue bissen på og kræve fuld erstatning.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 03-07-2009, 23:19
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Den er ikke god fra Jortons side af. Der er nok lidt ekstra varmt på deres kontor de næste par dage Fantastisk godt klaret, og når der ligefremst blir fotograferet mens de kan se det, ville jeg som arbejder nok lige have vurderet om det nu var skide smart det man havde gang i..

Fredags- lige om hjørnet....!
Reply With Quote
  #8  
Gammel 04-07-2009, 09:11
JOR's Avatar
JOR JOR er offline
Junior admin
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 705
Billeder: 104
Hvor træls!!! - Håber alle skader kan udbedres....
__________________
Jan Rasmussen
40 74 04 25
Reply With Quote
  #9  
Gammel 04-07-2009, 09:13
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
De klaphatte burde kølhales under et hangarskib !!!
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #10  
Gammel 04-07-2009, 10:42
steffen m steffen m er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: bogense
Indlæg: 133
håber fandme i får det hele erstattet, men damn det er synd for de gamle både der
Reply With Quote
  #11  
Gammel 04-07-2009, 12:37
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Det er ikke tilladt at sandblæse uden afskærmning og uden at samle alt affald (sand rust malingsflager) op

Da jeg for mange år siden arbejdede på et skibsværft var kravene ved at kvæle os - alt skulle afskærmes og alle rester fejes op af dokken før et skib kunne søsættes - jeg tror ikke kravene er mindre i dag - tværtimod

Det er noget forbandet svineri det de har gjort - og i burde også nævne for kumunen at malinfsrester nu er spredt i jeres haver og har forurenet jorden
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #12  
Gammel 04-07-2009, 13:17
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
http://www.fyens.dk/article/1276355:...elaegger-baade


jep enn.mærklig også at jorton bruger salt at fjerne rust ...og tonnsvis..
tro ikke at de renovering holder i lang tid hvis de sandblæser med salt..
jeg tro at man bruger sand..
men arbejtet er stoppet..og vi er nu ca 30 husejer i områden med problemer..den lort hænger over alt..
men som jeg har hørt skal de faktisk sprøte beton på de renoverte områder....so hvad er de næste????
bliver mine mahonnys nu til ferocementbåde?

lige lidt fra AT.dk
På områder, hvor der udføres sandblæsning, skal der opsættes advarselsskilte og foretages afspærring, så uvedkommende færdsel hindres.

Sandblæsning med tør fristråle må som udgangspunkt ikke foregå udendørs.
Hvor det er nødvendigt at foretage tør sandblæsning skal der, hvor det er muligt, tilsættes et støvnedsættelsesmiddel, fx skumgummigranulat.
Arbejdet skal foregå under presenning eller en anden afdækning, der er lige så tæt. Afdækningen skal sikre, at støvet ikke spredes til omgivelserne.

so nu skal jorton lige forklare hvfor de har ikke afskermet omrædet..

Sidst redigeret af Manorwar; 04-07-2009 kl. 13:43.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 04-07-2009, 21:09
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
siste nyhed fra lillebeltbroen

nu få firmaet jorton --rigtigt problemer med piraten
de må ikke tør blaeser uden afskæming der er nu klart ..
problemet er de har ikke brugt salt som blæsemiddel som projektledern har sagt til mig og andere folk i området MEN kvartssand .

vi har taget idag prøver af deres blæsemidler fra blæsemaskinen
og vi har fundet pallehvis den lort på byggepladsen - markert kvartssand typ 100..fra dansand.dk
alt fint taget på cameraen ,selvføligt .piraten skal jo lige sammler beviser

kvartsandstøv er faktisk KRÆFT fremkaldese . den grenzvært fra AT.dk er 0,1 mg per m3 luft K
og min hus er fuld med lortet cm høj- kvartsandstøv blandet med cement og betonstøb med rustende jernpartikler ..lækker coctail..
Støv fra mineraluld, beton og cement kan også irritere.på luftveje..
Yderligere er beton og cementstøv ætsende, når det kommer i kontakt med fugtig hud og slimhinder



jeg har undret mig hvofor vi huster de siste uger so meget og at mine øgne er løbende irretiert ..
og at jeg har fået en masse pimpler over hele kroppen
kærste har asma og har haft mage probleme med at få luft de siste tid ..hun bruger pt ca 4 gange fler medicin med end normalt ..

en ting er at de har ødelagt mine både/biller

MEN hvis de ødelager ,kærstens og børnenes og piratens sundhed få de RIGTIGT stress ..

her i omrødet er ca 30 familier belastet..vi har haft møde idag ..og mandag tage vi til komunen ..og til lægen ..

der kommer en Kæmpe enlag på mandag i avisener/tv etc .. ..jeg har snakkket med flere journalister idag ..

Sidst redigeret af Manorwar; 04-07-2009 kl. 21:44.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 04-07-2009, 21:31
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Super godt at de så de sidste 2 mdr. har været igang her på vores bro i Sønderborg og jeg lige er nabo til, hvis de har brugt kvartsand og det er kræftfremkaldende Wauw

Tror jeg gir dem en pølse over hegnet imorgen :P
Reply With Quote
  #15  
Gammel 04-07-2009, 21:40
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Det er mes sikkerhed ulovligt det de har gjort - held og lykke med sagen
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #16  
Gammel 04-07-2009, 23:28
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Det er sgu noget lort...
det er kun en positiv ting at sige, det er at dine naboer har en nabo der er PIRAT.
Manorwar.. Æd dem på piratvis, du har det hele på din side og har dukumentationen iorden.
Free pirat style..
Håber ikke jeres helbred har taget skade.
Fuck båd, fuck hus, fuck biler,
Men pas på helbredet, for uden det er det meget sværer...

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 04-07-2009 kl. 23:36.
Reply With Quote
  #17  
Gammel 06-07-2009, 12:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
siste nyt i sagen
jeg blive konstiert i dag hos min læge akut svært lungebetændlse ,same med min kærste og vi skla måske inlæges på sygehus
.huset er stændigvæk fuld af farlig støv ..
vi har ikke fået hjelp fra topdanmark ednu .
kærsten har ogsa astma og asmaværdien er 6 gange højer end for 3 uger
ca 10 andere personer ,også en speed barn 4uge gammel har akute luftvejsymtomer ,inkl lungebetændelse ..
jeg har anmeldet sagen idag til politet..
Reply With Quote
  #18  
Gammel 06-07-2009, 16:26
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
siste nyt i sagen
jeg blive konstiert i dag hos min læge akut svært lungebetændlse ,same med min kærste og vi skla måske inlæges på sygehus
.huset er stændigvæk fuld af farlig støv ..
vi har ikke fået hjelp fra topdanmark ednu .
kærsten har ogsa astma og asmaværdien er 6 gange højer end for 3 uger
ca 10 andere personer ,også en speed barn 4uge gammel har akute luftvejsymtomer ,inkl lungebetændelse ..
jeg har anmeldet sagen idag til politet..
Jeg ønsker jer rigtig god bedring, og så håber jeg at de ansvarlige bliver straffet for dette.

Det er så uansvarligt og så tåbeligt som noget kan være. Utroligt at sådan noget kan ske i 2009.
Reply With Quote
  #19  
Gammel 06-07-2009, 21:51
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
svar fra /til middelfartkomunen..jeg retter stavefejl

----- Original Message -----
From: Erik Lønbæk
To:
Cc: Anne G. Pedersen ; Hanne Laursen
Sent: Monday, July 06, 2009 4:34 PM
Subject: Reparationsarbejder på Lillebæltsbroen


Til Ralph Andersen

Arbejdet på broen udføres af COWI for Vejdirektoratet med Jorton A/S som entreprenør.

Arbejdet blev indstillet i fredags, da entreprenøren vurderede, at sandblæsningen medførte for meget støv ved boligerne på Gl. Strandvej mfl., hvilket er helt i overensstemmelse med kommunens tilladelse til arbejdet.

COWI og Jorton har i dag foreslået at ændre arbejdsmetoder ved arbejdet, selv om man ikke er enig i de fremførte klager.

Det betyder:

- at vindretningen skal være mod Lillebælt ved støvfrembringende aktiviteter

- at liftkurvens stålnet og stilladsnet forbedres, så mest muligt materiale ledes ned i kurven

- at tør sandblæsning erstattes af våd sandblæsning og efterfølgende spuling med vand

- at betonreparationerne udføres med støbning i stedet for sprøjtebeton

Det er Middelfart Kommunes vurdering, at dette bør reducere støvgenerne til et minimum, og kommunen har derfor ingen indvendinger mod at arbejdet fortsættes, når de beskrevne ændringer er på plads.

Kommunen har desuden drøftet sagen med Embedslæge Henrik Hansen.

Han udtalte at kvartssand fra sandblæsning ikke må ”falde direkte ned i hovedet på folk”, men han oplyste samtidig, at en kortvarig påvirkning ikke skulle kunne give anledning til en langtidsvarige mén.
Han sagde desuden, at kvartsstøv er uproblematisk, når det har lagt sig, og at det kan tørres af med en fugtig klud.



Venlig hilsen

Erik Lønbæk
Middelfart Komune
------------------------------------------------
svar fra piraten,stavefejl skal rettes sevføligt---------------------

Hejsa Erik

Jeg henviser jeg dig venligst til at JORTON byggeansvarlige har først stoppet arbejtet EFTER jeg og flere beboer på gl strandvej
har opfordert om dette og KUN efter vi har involvert journalister fra fyens stifidende på fredag ,og ikke fordi jorton har feststellt dette.!!

Den ekstrem høje støvbelastning med tør sandblæsning har ja foregåed igenem flere uger.Vi har dokumetert dette med fotos,video etc.
Vi beboer her på Gl.strandvejen har klaget mange gange over de siste 3 uger til jortons ansvarlige på byggepladsen
og til middelfart komunens miløafd. ansvarlige ,anne pedersen ..uden at der sket en skid .
Anne pedersen har forklaret flere beboer siste fredag med tel.henvendelse at HUN har stoppet arbejte .ikke noget om jorton.
Danmark i en nødeskal.
.

Til sagen .

Må jeg so venligst spørge om, hvofor middelfart komune har givet tiladelse til Jorton og andre
ang.brug af tørt sandblæsning med betonrenovering af lillebeltsbroen i en tæt beboelseområde ,ofte kun få mtr. fra beboelse.
i klart strit med AT-vedledning.D 2,1. http://www.at.dk/sw4546.asp

Tørt sandblæsning skal ske i overensstemmelse med denne At-vejledning,
eller på en måde, der er tilsvarende sikkerheds- og sundhedsmæssig forsvarlig.
Ved sandblæsning opstår der en uacceptabel støvbelastning.
Støvet kan indeholde sundhedsfarlige bestanddele.

Blæsning med natursand, der indeholder kvarts, bør undgås.
Kvarts er særligt sundhedsfarligt og indebærer fare for silikose og kræft.

Jeg anmode hermed komunen om en omgående forklaring,
hvofor middelfart komune har givet tilladelse med tørblæsning og brug af oventørt kvartsand P-100 fra dansand.dk selvom der er bekennt at denne stoff kan giver kræft ..
Jeg henviser om at AT grensværdien med kun 0,1mg per m3 luft over 8 timer ,respirable kvartssandstøv.
pga høj kræftrisko.
Dette blivet klart overskredet over flere uger og uden at komunen og jorton hat taget tilsrækligt tilsyn med dette.

Yderliger informer jeg komunen om, at er der en klar forbud de siste 12 år med brug af kvartsand med tørblæsning i mange EU medlemslande , pga høj kræftrisiko.


Fra at.dk)
På områder, hvor der udføres sandblæsning, skal der opsættes advarselsskilte og foretages afspærring,
så uvedkommende færdsel hindres.

Sandblæsning med tør fristråle må som udgangspunkt ikke foregå udendørs.
Hvor det er nødvendigt at foretage tør sandblæsning skal der, hvor det er muligt, tilsættes et støvnedsættelsesmiddel, fx skumgummigranulat.
Arbejdet skal foregå under presenning eller en anden afdækning, der er lige så tæt.
Afdækningen skal sikre, at støvet ikke spredes til omgivelserne.

Jeg henviser til vedl div .fotos .

Jeg anmøde om en klart forklaring fra komunens side hvorfor der ikke blived taget løbende tilsyn på byggepladsen de siste uger,hvofor der ikke blived brugt varselskilte etc.

Specielt med denne klare oplæg fra AT.dk om TÆT afdækning ,
Og hvofor der ikke blived brugt støvnedsættelsemidler, våd blæsning eller andere sikkere behandlingsmateralier ?
Er der måske økonomiske grunde til dette ?


Yderlige henviser jeg venligst ,at belastning er ja ikke kun med farlig resp.kvartssandstøv/partikler
men også med fint cement/betonstøv ,og evtl mange andere farlige stoffer i den 30år gammle beton ..
fx.asbest m.f.

Støv fra beton og cement kan irritere luftveje.
Yderligere er cement og betonstøv ætsende, når det kommer i kontakt med fugtig hud og slimhinder.

Jeg informer komunen hermed om at pt.allene i vores hustand 2 personer sygmeld med akut lungebetændelse,
yderlige med øgenproblemer og hudeksemer efter belastning af dennne blandning over de siste 3 uger og vi har fået akut lægehjep .
Vi bliver nød at tage penecilin og kodein .
Min kærste lider i forvejen på allergisk astma og hendes astmaverdier er pt. 4 gange højer end normalt.
Hun har store probleme med at få luft i huset og er pt. flyttet til sin familie til kolding og kun kortvarig i huset

Vores læger har vorklaret os at belastning af den støvblandning er skyld i vores akute helbredsproblemer og om risikoen med langtidsvarige mén.


Også har flere beboer i områden fået akute luftvejsymtomer/sygdom ,herunder en spædbarn på kun 4 uger .

Forklaringen fra embedslægen kan jeg ikke følger og tage seriøst,speciel hvis han kun skriver om "kortvarige" kvartssandstøvbelastning.
Den høje støvbelastning med tørt sandblæsning har ja foregåed som bekent i området igenem flere uger. og kvartssand P-100 bliver brugt tonsvis.

Jeg amøder hermed , at komunen at omgående undersøger sagen med en speciallæge med luftvejsymtomer.
og jeg vorventer at der blivet taget omgående støv og luftprøver til analyse om evtl.andere farlige inholdstoffer i støvet..ikke bar for en sikkerhedsskyld, men til afklaring om vores symtomer.

Vores huser er fyld med støvblandning af respirable kvartssand-cement -og betonstøv og dette bliver til "svevestøv" og dermed menes at at dette IKKE bar kan fjernes med en våd klud.
Dette har vi gørt de siste 3uger på dgl.basis og støvet er stændigvæk overalt i huset..

Denne ekstrem farlige "respirable" svevestøv (minipartikler),kan blive i husets luft i flere uger,er iøvrigt fra førende ATspecialister i hele EU blivet ligestilled med asbest ,
og belaster vores allerede syge luftvejer yderliger på daglige basis og vorhøjer sydomsriskoen inkl. kræftrisikoen ekstremt...

Jeg henviser igen til AT grensværdi med respirable kvartsstøv fra KUN 0,1mg/m3 luft /8 timer .

Støvet sider eks. i sofaen og blived hurtig frigived i luften igen og igen ,med alm. brug af huset..

So jeg ondere mig meget om at embedslægen ikke har hørt om dette (selv min alm.huslæge kender jo til dette og har advared mig idag om dette problem )

Jeg har idag kontakte min forsikringselskab og vores hus bliver gørt komplet støvfri(hvis muligt) via en kompetent skadeservice ,
fordi jeg ikke gilder at riskere flere sundshedsproblemer til mine familie og mine person .
Jeg regner med at forsikringsselskabet vil tage regress med de ansvarlige
.


Jeg ondere mig i højste gradet også om at komunen og andere HAR GLEMT hat informere os beboer i området om evtl.belastning med tørt sandblæsning
FØR opstart med projektet og GLEMT at informert om den høje sydoms/kræftrisiko.
Jeg forventer en omg.forklaring på dette fra komunens side..


Yderlige henviser jeg komunen om at ,med tørt sandblæsning af stark rustende armeringsjern i den gammle beton og brug af vinkelsliber
uden nogsomhelst afskærming eller afsugning.(see vedl foto )
bliver kaster hunderttusende af små jernstøv /rustpartikler i luften og på vores biler ,både og huse i omkreds fra 500m fra byggepladsen.

Pt. er der problemer med rust/jernpartikler i lacket på ca 30 biller og både med millonværdier i området og ca 10 huse har fået skade.
ca 20 beboer har allerede anmeld skader til forsikringselskaber.

Jeg opfordere hermed komunen at sørger før ,at arbejtet KUN kan genoptages hvis dette er sikkerheds og speciel sundhedsmæssigt 100% fuld forsvarlig.
Og vi forventer som skatteyder ,at sagen bliver kuglegraves med de samme fra de relev.mundigheder.

Jeg informere komunen hermed også om at jeg har anmeld sagen i dag til AT FYN ,om luft og støvprøve fra byggepladsen og vores huse,
og sender en klage om middelfarts komunens miløafd.ansvarlige mangelde tilsyn til miløministern og andere relevante mundigheder

So snart jeg er rask igen ,sætter jeg min advokat på sagen og kræver fuld erstatning af omkostninger inkl.svie og smerte til min famile,
og jeg anmelde alle ansvarlige i sagen til politiet og relevante myndigheder pga. overtrætese af straffeloven § 196, 185,291

Alle I sagen involverte komunal ansatte,inkl ansate i vejdiktoratet bliver anmeldet efter § 156, 157 og jeg holder komunen og andere involvert i sagen hermed fuld ansvarligt på vores sygomproblemer og skader pga.mangelde tilsyn. mf.

Venligst informere mig omgående om klagevedl. til komunen, miløminesterium og jeg anmøder hermed om fuld akteinsigt i sagen ,
kopi af byggetiladdelse,inkl kopi af komunens tiladelse til firma jorton med brug af tørt sandblæsning i vores beboelseområde.

Kopi af denne email bliver send til miløministerium ,statsministerium og div danske og internationale medier .



Med venlig hilsen.

Ralph Krestoffer Andersen
Beboeriniative Gl.strandvej



GL.Strandvej 81
DK-5500 Middelfart
Fon. 00 45 21 31 13 10




Denne e-mail indeholder fortrolig information. Modtager du ved en fejltagelse e-mailen, beder vi dig venligst informere
afsender om fejlen ved at bruge svar-funktionen samt slette e-mailen i dit system uden at videresende eller kopiere den.
Tak

Sidst redigeret af Manorwar; 06-07-2009 kl. 21:57.
Reply With Quote
  #20  
Gammel 06-07-2009, 22:10
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Det var sg* en melding der var til at forstå??!!

Det sidste ord er BESTEMT ikke faldet i den sag, og det bliver spændene at høre hvad JORTON siger til dét??
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,281
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelbaifT
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden