Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Import af båd fra udlandet samt CE

Import af båd fra udlandet samt CE Her kan du stille spørgsmål til import af båd fra udlandet, samt spørgsmål til CE-mærkning

» Online brugere: 116
2 medlemmer og 114 gæster
agrohimqmo, StevenNic
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-08-2010, 22:06
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Har fundet denne

Birchwood i York.. http://www.boatshop24.co.uk/MjE3Njc3...wood_TS37.html
Den ser bare velholdt ud, nye tæpper og delvist nyt pantry.. og en fornuftig pris 590,000 Kr men hvordan kommer jeg igang med en sådan handel?? er det nok at finde en brooker i England, og hvordan ved man om det er en der gør sit arbejde godt nok?? checker båden ordentligt osv, for fejl og mangler... man bør vel selv ta' derover og se den eller va'?? har hørt folk ta noget hjem fra USA uden at ha set det andet end på billeder.. er der slet ikke nogen der har en ide...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #2  
Gammel 29-08-2010, 22:57
HansNielsen
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Lindegaard.
Ved ikke noget om prisen er okay, men en anbefaling fra min side er at tage derover selv og undersøge båden. Jeg taler af erfaring med handel af USA bil. Kender en del som har købt via nettet og haft en "ekspert" ind over. I 95% tilfælde blev de meget skuffede ved ankomst af bilen. Jeg tog selv turen til USA da jeg købte min amerikanerbil, og med en flybillet, billeje, hotel samt diverse, kostede det mig under kr. 10.000,-. Diverse "hovsa-var-det-ikke-som-jeg-troede" fra sælgeren, blev turen rigeligt betalt :-)

Bare et lille bidrag fra min side af.

Sidst redigeret af HansNielsen; 29-08-2010 kl. 23:57.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 29-08-2010, 23:54
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Ja regnede også med at det var metoden Hans.. tænkte også mere på at når man så har set båden, og ikke selv har forstand på alt det med om motoren går som den skal osv så er det vel smart at hyre en derovre til at efterse båden, eller skal man ha en med hjemmefra?? prisen den er sgu ok og ca 300 K sparet og det kan man jo sikkert købe meget hjælp for, har aldrig sejlet før... så en prøvetur ville ikke gi mig det mindste clue til om den opfører sig anstændigt.. he he
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #4  
Gammel 30-08-2010, 06:02
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Nu håber jeg ikke du misforstår mig, men det lyder lidt vandvittigt i mine øre at du vil smide over en halv million efter en båd, når du aldrig har sejlet før??
Du har vel forhåbenligt været ude i sådan en str. båd og oplevet på egen krop hvad det vil sige at have vand under fødderne, ikke?

(bare lige en tanke der faldt mig ind )
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #5  
Gammel 30-08-2010, 07:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Som førstegangskøber af båd ( det er sådan jeg har opfattet profilen Lindegaard ), må det afgjort anbefales, at have en fagmand med ved siden, når båden skal inspiceres, prøvesejles, vurderes mv.

590.000,- kr. er mange penge for en båd der har 22 år på etiketten. Tænk på en bil der er 22 år gammel, hvad den ikke kan bidrage med af gode og dårlige oplevelser ?

Jeg ville bl.a gøre følgende vedr. den ønskede båd:

- Besigtige båden med en fagmand enten fra Danmark eller England

- Båden skal på land, så skroget, propellerakslerne, propellerne mv. kan vurderes for evt. skader.

- Prøvesejles

- Gennemgang og test af de forskellige funktioner i båden herunder toilet, instrumentering, køl/frys mv.

- Både og biler handler jeg aldrig samme dag som jeg ser dem - jeg sover på det, så jeg får vendt og drejet de forskellige indtryk som jeg har fået.

Vælger du en båd fra England, så skal du også overveje, hvordan båden transporteres hjem. Enten sejles eller på lastbil.

Men afgjort et spændende projekt. Tiden for køb af større både er aftagende, og sæsonen kunne måske byde på en reduktion i prisen. Jeg vil tro at handelsprisen kan rundbarberes 20 - 25% alt efter evt. fejl og mangler på båden.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 30-08-2010, 11:16
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Campion: vanvittig er vores mellemnavn.. he he.. nej lyder måske sådan men jo har haft vand under fødderne, bare ikke i ejen båd.. livstilen, luften og friheden frister, om det så er i havn eller ude.. og ja det er mange penge, investering hmmm nej nok ikke, et sommerhus ville i så fald ha været bedre.. med tanke på gensalgs værdien.. en båd af den slags er nok ikke der man skal regne med at få pengene tilbage i fuld valuta på, men så længe man har det i baghovedet, så må man jo tage det som det er, en gave for livet.. retter lige.. en udgift for livet hi hi, lidt som at forsøge at grave et hul i vandet ik'.. fruen her er sejler, men sejl er ikke lige mig, grundet en rygoperation, så ikke noget tove og trisser her.

Nytdrev: alder er ikke altid lig forringelse, men forstårhvad du mener, selvfølgelig skal alt efterses.. (vi købte et stykke legetøj for 3 år siden, Toyota Supra targa fra 1993, og den har der aldrig været noget som helst med, ok kun 60,000 km på smækken, og den bliver passet og plejet). Lækkert med de punkter du der nævner, det var lige noget sådan jeg eftersøgte.. som jeg også har skrevet andetsteds i en tråd, har vi jo også fundet en lignende båd herhjemme, og det ville være noget nemmere, den er nu beset 4 gange af 1- 2 timers varighed, har endevendt den fra a-z, og er yderst velholdt, den står bare til 850,000 Kr hvilket jeg syntes er helt i overkanten, uden at ha' forstand på det, men har hørt fra båd folk at det er for meget.. http://www.tempobaadsalg.dk/boat.php?id=147797 hvis det du skriver: Tiden for køb af større både er aftagende, og sæsonen kunne måske byde på en reduktion i prisen. Jeg vil tro at handelsprisen kan rundbarberes 20 - 25% alt efter evt. fejl og mangler på båden.
også er gældende herhjemme så kan den jo komme ned i et fornuftigt leje... båden er i kommision, har talt med ejer flere gange, en ældre pensionist, og han påpeger hver gang at han har investeret 250,000 Kr i båden de 5-6 år han har haft den, vi har set regninger på det hele, så den er god nok, ny kaleche, navigation for 37 K, nyt oliefyr osv, alt sammen 5 år tilbage.. jeg er nu bare af den mening at man ikke altid skal regne med at få hele sin udgift tilbage, og specielt elektronik er vel kun et godt salgs argument det første år, der er jo kommet meget andet på markedet siden da, og en del af udgifterne de ca 90 K er på normal vedligehold, servicering af motor, rens og bundmaling, men kan ikke lige gennemskue hvad der måtte være fair pris for en sådan. Et europæisk gennemsnit på disse både ligger omkring 650 K, men nu er det ikke sådan at han ligefrem skilter med et "bud ønskes" selv om den nu har været til salg i 2 år... men måske jeg kan finde en kvalificeret bådmand der kan gi et fair bud på en pris på den.. må ud og lede..
Grunden til vi faldt over den i England er netop prisen, den virker mere reel i betragtning af aldereren...
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #7  
Gammel 30-08-2010, 12:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Du må ikke tro, at selvom du har købt en Supra årgang 1993 der fungerer problemfrit, at det så også gælder ved et bådkøb, hvor båden i dette tilfælde er årgang 1988 - du kan blive slemt overrasket.

Ved køb af brugt i den årgang og prisklasse du søger, så må det forventes, at der kan forekomme større eller mindre omkostninger forbundet med reparation-og vedligeholdelse indenfor den nærmeste fremtid.

En anden ting du skal have i erindring er drift og vedligeholdelse af båden.
Her tænker jeg på:

- Havneplads
- Brændstof
- Forsikring
- Drift- og vedligeholdelse
- Udskiftning af evt. defekte komponenter
- Investering af nødvendigt udstyr

Til inspiration:
Familiens motorbåd ( 40 fod ) har årlige omkostninger for 25000,- kr. I dette beløb, er der kun medregnet havneplads, landstrøm og forsikring.

En båd fra 1988 har måske haft flere ejere og udokumenterbar historik, hvilket kan sætte sit præg på bådens stand.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #8  
Gammel 30-08-2010, 12:15
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Du skal også kikke godt efter BMW motorer ,da de har et dårligt ry mht. til køling. Da jeg købte min båd her i foråret fik jeg at vide af konsulenten at, hvis det havde været en BMW motor vil han ikke anbefale købet.
Motorene kan modificeres så de køler bedre.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 30-08-2010, 12:27
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Du skal også kikke godt efter BMW motorer ,da de har et dårligt ry mht. til køling. Da jeg købte min båd her i foråret fik jeg at vide af konsulenten at, hvis det havde været en BMW motor vil han ikke anbefale købet.
Motorene kan modificeres så de køler bedre.
Den her har modifeceret køl.. talte med en helt neutral båd motor mand, og han havde så absolut ikke noget imod BMW motorer, hvis de var modificeret, og ellers passet med service havde han ingen problem med disse. Spurgte også ham om hvad han ville anbefale.. han var uvildig og kunne være helt ligeglad, men sagde det nok mest var et holdningspunkt, nogen var til Volvo, andre perkins og han ville ikke ha nogen tvivl på BMW hvis der forelå papirer fra mekaniker på servicering og vedligehold.. og det er der på den jeg har set herhjemme.. han sagde også at der sagtens kunne fåes reservedele, ikke lige rundt hjørnet, men det var ikke noget problem da den passede lige over med Mercruiser.. og han havde serviceret adskillelige af slagsen
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #10  
Gammel 30-08-2010, 12:30
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
skal bare lige finde en der kan se den og fortælle mig hvad en sådan burde koste, for det er da ikke den pris den står til he he.. men en vurderingsmand checker velbare bådens tilstand og kan vel som sådan ikke gi et bud på pris eller va'??
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #11  
Gammel 30-08-2010, 13:12
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Med hensyn til årlig drift og vedligehold, var der en som gav mig følgende tommelfingerregel: regn med 10% af bådens værdi i årlige omskostninger/vedligehold og læg så eventuelle reparationer til.....
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #12  
Gammel 30-08-2010, 13:31
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Omkostninger/vedligehold må være lig med : havneplads, forsikring, service og diesel og så evt reps.. god tommelfingerregel... dvs for vores vedkommende: 7000 + 15000+2x 2500+ca 10000, + evt. reps, lidt under regelen, men hvis man tager den så bliver man ikke overrasket..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #13  
Gammel 30-08-2010, 19:15
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Der ligger en Birchwood 37 TS til salg i Frankrig til 535.000DKR.
søg på www.boatshop24.com
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #14  
Gammel 30-08-2010, 19:34
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg skal ikke give mig klog på, hvad der virker for andre, men jeg vil gerne fortælle om mine egne erfaringer, og hvad jeg ville gøre i den konkrete situation.

Jeg vil
- ALDRIG nedgøre sælgers båd....tværtimod. Det er hans øjesten og det skærer ham sikkert i hjertet at skille sig af med den.
- fortælle ham om hvilken fortræffelig båd han har (uden at lyve selvf.).
- fortælle ham at der er forhandlinger i gang med sælgere i UK og Tyskland. Men pga. den flotte stand hans båd er i , er jeg villig til at byde lidt over hvad tilsvarende både i samme stand og alder er set til i EU.
Og så vil jeg byde f. eks. 575.000 og gøre tilbuddet gældende i 14 dage samt (ved accept) betinget af en tilfredsstillende inspektionsrapport (hvor du bestemmer hvad der er tilfredsstillende.-).
Det vil give sælger stof til eftertanke, og hvis der er overhovedet er lidt omtanke i sælgers hoved, så får man også en reaktion.

Næste step vil selvfølgelig afhænge af, hvad sælger gør.

Jeg handlede hus for ca. 2 år siden, dengang da priserne raslede ned.
1. gang jeg bød var det 300.000 under udbudsprisen. Og de sagde nej.
4 måneder efter kom de tilbage og tilbød huset til min tilbudspris.
Jeg sagde nej under henvisning til at mit tilbud kun gjaldt i 14 dage.
Så bød jeg dem 600.000 under udbudsprisen.
13 dage efter handlede vi!
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #15  
Gammel 30-08-2010, 20:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Nej, måske ikke nedgøre sælgers båd, men alligevel gøre vedkommende begribeligt, at der også findes andre både i samme genre til gunstige priser....

IMØ er det altid en god ide, at holde tingene op imod hinanden - ergo, hvad er fordele og ulemperne ved de ønskede både.

Måske det var en ide, at kigge efter andre både i samme klasse fremfor at fokusere kun på Birchwood TS37 ? Bevares, TS37 giver tilsyneladende meget for pengene, men det er også både der snart fylder 25 år.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #16  
Gammel 30-08-2010, 20:28
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Wink

Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren. Se indlæg
Der ligger en Birchwood 37 TS til salg i Frankrig til 535.000DKR.
søg på www.boatshop24.com
har set de 4 stk i frankrig, men desværre er det supersport modellen, uden agterkahyt, tak for linket, tror dog jeg har checket over det meste.. ;-)
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #17  
Gammel 30-08-2010, 20:38
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Jeg skal ikke give mig klog på, hvad der virker for andre, men jeg vil gerne fortælle om mine egne erfaringer, og hvad jeg ville gøre i den konkrete situation.

Jeg vil
- ALDRIG nedgøre sælgers båd....tværtimod. Det er hans øjesten og det skærer ham sikkert i hjertet at skille sig af med den.
- fortælle ham om hvilken fortræffelig båd han har (uden at lyve selvf.).
- fortælle ham at der er forhandlinger i gang med sælgere i UK og Tyskland. Men pga. den flotte stand hans båd er i , er jeg villig til at byde lidt over hvad tilsvarende både i samme stand og alder er set til i EU.
Og så vil jeg byde f. eks. 575.000 og gøre tilbuddet gældende i 14 dage samt (ved accept) betinget af en tilfredsstillende inspektionsrapport (hvor du bestemmer hvad der er tilfredsstillende.-).
Det vil give sælger stof til eftertanke, og hvis der er overhovedet er lidt omtanke i sælgers hoved, så får man også en reaktion.

Næste step vil selvfølgelig afhænge af, hvad sælger gør.

Jeg handlede hus for ca. 2 år siden, dengang da priserne raslede ned.
1. gang jeg bød var det 300.000 under udbudsprisen. Og de sagde nej.
4 måneder efter kom de tilbage og tilbød huset til min tilbudspris.
Jeg sagde nej under henvisning til at mit tilbud kun gjaldt i 14 dage.
Så bød jeg dem 600.000 under udbudsprisen.
13 dage efter handlede vi!
Det var faktisk lige så noget jeg kunne bruge.. har tænkt lidt i de baner.. har talt med sælger et par gange og rost hans skib, men samtidig også gjort opmærksom på at jeg skulle se et par andre... det resulterede i han ringede den anden dag og spurgte om det var den og den båd jeg skulle tage i øjesyn, det kunne jeg kun bekræfte. Dem havde han selv set og sagde de jo var helt uden sammenligning med hans grundet det meget han havde brugt på sin båd.. he he. Jeg sagde at det kunne jeg udemærket se men elektronisk udstyr er i mine øjne ikke et salgsargument andet end første år, og da de var mellem 4-5 år gamle er de ligesom bare et tilbehør der er der... Han har givet 37K for en plotter osv. men det er de jo ligesom ikke værd. Tror godt han fangede den, men sagde at der jo også var kaleche til nogen og 40K osv.
Jeg har lovet at ringe denne uge.. så får han et bud jeg syntes lyder fornuftigt 660K med forbehold, og så slår jeg den ellers ud af hovedet til der bliver reageret... sæsonen er alligevelsnart slut så kan sagtens vente. Har set flere både der har ligget 2 - 3 år, og hver vinter daler prisen 200 - 250 K, og stiger med samme beløb ved sæson start, det var 2 Bayliner 3587, og sådan har det været med disse 2 eksemplarer de seneste 2 vintre ;-)

Tak for et kanon fif
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #18  
Gammel 30-08-2010, 20:49
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Nej, måske ikke nedgøre sælgers båd, men alligevel gøre vedkommende begribeligt, at der også findes andre både i samme genre til gunstige priser....

IMØ er det altid en god ide, at holde tingene op imod hinanden - ergo, hvad er fordele og ulemperne ved de ønskede både.

Måske det var en ide, at kigge efter andre både i samme klasse fremfor at fokusere kun på Birchwood TS37 ? Bevares, TS37 giver tilsyneladende meget for pengene, men det er også både der snart fylder 25 år.....
Har set efter andre både, tro mig, men kan simpelthen ikke finde nogen med den agterkahyt og samtidig et dinette, en rimelig salon osv. de findes med garanti.. tættest er fairline 36 turbo, men jeg ved ikke hvilke mærker der har producered noget lignende så hvis du har et bud så lytter jeg gerne.. ;-) har forsøgt at finde en yacht database hvor man kan søge på agterkahyt osv, ligesom man kan specificere helt specielt på fx bilbasen, men uden held... please.......... kom med et bud...... ;-)
Er ikke i panik..
Selv både på 25 år kan være i orden specielt hvis de er passet og nyt interiør, el osv... refurbished hedder det vist.. så det skræmmer mig sgu ik... regner aldrig med at skulle ha en anden, den bliver hængende på mig, eller omvendt he he...
Fordelen ved køb i eu er bestemt en billigere pris, men den skal også lige transporteres og mon ikke det koster 30 - 40 K, med mindre man kan finde en billig skipper..

Hvad ville menig mand tænke som budspris, når blot man ser på billeder og bådens stand og udstyr??
Min første indskydelse før jeg så den live var at den ikke skulle koste mere end 650K..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #19  
Gammel 30-08-2010, 23:05
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
hej Lindegaard,
har du prøvet:www.boatshed.com her er der mange både til salg. der er altid en god beskrivelse af båd og udstyr, samt optil 60-65 billeder at bådene taget af en efter sigende prof. fotograf.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #20  
Gammel 30-08-2010, 23:48
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Hej Skibsbyggeren... har også prøvet boatshed... og det er rent faktisk en kanon side da der er så rigeligt med billeder på næsten alle både.. nok er papir taknemmeligt, men man får da en ordentligt indtryk af båden, istedet for mange sider herhjemme med et billede af et toilet, et udefra et af salon, som ex hos tempo... har selv taget nok 70 billeder af den båd vi er interesserede i, under de 4 besøg vi har gjort, bare sådan for at kunne erindre de forskellige ting, når man kom hjem og det hele lige var sunket på plads..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 108,955
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, StevenNic
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden