Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer

Værksteds-, webshops- og marinebutikserfaringer Her kan du skrive om dine erfaring med diverse værksteder, marinebutikker og webshoper.

» Online brugere: 451
5 medlemmer og 446 gæster
Anthonylot, Charlesenece, Houstonelone, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #41  
Gammel 16-03-2013, 19:10
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg forstår dig simpelthen ikke her Rolf...

Jeg forstår ikke dit forsvar af Kaleche smeden.

Hvis tingene forholder sig som beskrevet ( og det lyder på ingen måde forkert ), så har kaleche smeden da et ansvar at overholde. Han får overladt en vare i hans varetægt, og da han afleverer den vare tilbage, har varen taget skade.

Selvfølgelig skal han som leverandør være sig sit ansvar bevidst, alt andet er da helt sort...

Jeg forstår heller ikke kaleche smeden, jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de ikke får den kaleche imprægneret, og yder den service alle i detail handelen mere eller mindre er afhængige af.

Alle de potentielle kunder der nu hører dårligt om ham....jeg forstår det simpelthen ikke.

Medmindre selvfølgelig at der er ting i denne sag, som vi ikke har hørt om...
Jeg fatter heller ikke at han kan leve med al den dårlige omtale dette giver - advarede ham endda om at konsekvensen af hans beslutning blev at jeg ville fortælle vidt og bredt om denne sag...og jeg er kun lige begyndt! Tør slet ikke tænke på hvor mange der ser det når jeg begynder at dele på fb og skrive læserbrev i den lokale og i øvrigt bare fortælle/vise alle som vil høre på mig...
Reply With Quote
  #42  
Gammel 16-03-2013, 19:13
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Jeg fatter heller ikke at han kan leve med al den dårlige omtale dette giver - advarede ham endda om at konsekvensen af hans beslutning blev at jeg ville fortælle vidt og bredt om denne sag...og jeg er kun lige begyndt! Tør slet ikke tænke på hvor mange der ser det når jeg begynder at dele på fb og skrive læserbrev i den lokale og i øvrigt bare fortælle/vise alle som vil høre på mig...

Løser det dit "problem" med kalechen ?

Er det ikke at gå efter manden og ikke bolden....?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #43  
Gammel 16-03-2013, 19:21
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Løser det dit "problem" med kalechen ?

Er det ikke at gå efter manden og ikke bolden....?
Altså mit problem bliver kun løst af mig selv - har Kalechesmeden oplyst mig jo.

Så nu har jeg kun manden at gå efter....
Tro mig jeg ville gerne være fri for at bruge al den tid jeg foreløbigt har brugt på dette og også den tid jeg fortsat kommer til at bruge...jeg kan/vil ikke leve med at sådanne forretningsdrivende bare slipper udenom...
Reply With Quote
  #44  
Gammel 18-03-2013, 13:22
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Hej

Jeg synes jeg er nødt til på det kraftigste at advare mod Kalechesmeden i Helsingør.

Min oplevelse med dem er som følger:
Jeg indleverede i starten af november 2012 min 10 år gamle HellyHansen kaleche til reparation af diverse lynlåse, knapper og velcrobånd. Herudover blev det aftalt at kalechen skulle vaskes og pakkes/foldes sammen for vinteren. Umiddelbart ingen problemer.
Da jeg så her den anden dag monterer kalechen på min båd opdager jeg til min store forskrækkelse at kalechen er fyldt med hvide striber. Jeg tror først at det er skjolder og kigger på det sammen med en fra Kalechesmeden, han kan dog hurtigt konstatere at det simpelthen er den blå farve i kalechen som er delvist forsvundet

Det er jo hvad der kan ske og jeg får at vide at de lige vil tale om det og vende tilbage til mig. Efter 9 dages ventetid går jeg selv tilbage til butikken for at få besked på hvad der kan gøres for at redde min kaleche.
Beskeden er at hvis jeg er heldig udligner det sig lidt i løbet af sæsonen og det er i hvert fald mit eget problem, da det kan ske en sjælden gang uden at man kan sige det på forhånd. De påstår at det er anden gang de oplever det overhovedet - jeg kan ikke se at det kan blive mit ansvar

Jeg står nu fuldstændigt uforstående tilbage, med en væsentligt forringet kaleche og undrer mig over at et firma på den måde bare fralægger sig alt ansvar. De mener på alle måder at det er mit og kun mit problem? Kalechesmeden er på ingen måder ansvarlige for dette problem? Manden sig sgu endda til mig at han synes min kaleche er blevet meget bedre end før - ja de ting jeg bad om og betalte for at få repareret er jo lavet, så det er jo bedre, men at farven er ødelagt var jo ikke en del af aftalen

Så pas på derude - jeg kan på ingen måde anbefale andre at få vasket kaleche hos Kalechesmeden og jeg kan heller ikke anbefale Kalechesmeden pga. deres manglende kundeservice og evne til at tage ansvar for deres arbejde.

Mvh. Niels Lynge
Hej Niels,
Det er bare dårlig kundeservice hvis du spørger mig.!
Den bør ligge lige til højrebenet for Forbrugerombudsmanden som Peter foreslår. Et skridt jeg helt sikkert også ville gå/tage hvis de ikke var indstillet på at hjælpe, eller som et minimum tage ansvar for deres arbejde. Umiddelbart virker de jo ligeglade.!?


Hvis man aflevere et jakkesæt til rens, forventer man vil heller ikke at farven vaskes af?! Eller forestil jer en brudekjole til små 20k, der lige skla presses og renses til den storedag, og pludselig er den blevet gul i stedet for hvis.! Av

I så fald er renseriet også ansvarlig for det ødelagte stykke tøj med mindre man er gjort opmærksom på risikoen..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #45  
Gammel 18-03-2013, 14:34
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Du kan evt. prøve ACAPELLA, et produkt som både farver og impregnere din kaleche. Det kan købes hos flere marineudstyrsforetninger, ACAPELLA fås i 5 farver - bla. blå.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #46  
Gammel 18-03-2013, 23:42
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hej Niels,
Det er bare dårlig kundeservice hvis du spørger mig.!
Den bør ligge lige til højrebenet for Forbrugerombudsmanden som Peter foreslår. Et skridt jeg helt sikkert også ville gå/tage hvis de ikke var indstillet på at hjælpe, eller som et minimum tage ansvar for deres arbejde. Umiddelbart virker de jo ligeglade.!?


Hvis man aflevere et jakkesæt til rens, forventer man vil heller ikke at farven vaskes af?! Eller forestil jer en brudekjole til små 20k, der lige skla presses og renses til den storedag, og pludselig er den blevet gul i stedet for hvis.! Av

I så fald er renseriet også ansvarlig for det ødelagte stykke tøj med mindre man er gjort opmærksom på risikoen..
Helt enig Lars. Hvis Kalechesmeden dog bare havde advaret mig - så ville jeg jo heller ikke have brugt et par tusind kr. på rep af kalechen inden vask, men vasket først....
Reply With Quote
  #47  
Gammel 18-03-2013, 23:43
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Skibsbyggeren. Se indlæg
Du kan evt. prøve ACAPELLA, et produkt som både farver og impregnere din kaleche. Det kan købes hos flere marineudstyrsforetninger, ACAPELLA fås i 5 farver - bla. blå.
Ja tak for rådet. Tror jeg venter lidt med at gøre noget ved kalechen - mener Kalechesmeden skal have en chance for at skifte mening og sørge for at jeg igen har en ensfarvet kaleche og dermed jo også få stoppet den dårlige omtale...
Reply With Quote
  #48  
Gammel 19-03-2013, 21:32
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Hvad så med bilen man kører i vaskehal - med tiden kommer der også vaskestriber i lakken. Skal man så også have kompensation for det på tankstationen eller hos producenten af vaskemaskinen fordi det ikke står nævnt på et skilt ved vaskehallen eller bag på bon´en....?

Mange ting mister farveglansen med tidens slid, sol og i dette tilfælde også, når havvandet rammer kalechen.

Imellem linierne kan jeg fornemme, at du måske inderst havde en forestilling om, at kalechen blev som ny, hvis den fik en vask.
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.

I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.

Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?

Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??

Sidst redigeret af Hugoianer; 19-03-2013 kl. 21:37.
Reply With Quote
  #49  
Gammel 20-03-2013, 10:15
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!

Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
Reply With Quote
  #50  
Gammel 20-03-2013, 10:58
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Må iøvrigt gøre opmærksom på at Forbrugerstyrelsen ikke modtager klagesager på både og tilbehør! Ja det lyder fuldkommen ondsvagt, men sådan er det! De henviser istedet til advokatvagten eller domstolene!

Jeg lavede sidste år en online klagesag via www.forbrug.dk på en TrackMate gps-tracker jeg havde købt som var under al kritik. Når man opretter en sag skal man vælge kategori hvor jeg valgte "Både og tilbehør" og derefter får man beskeden om at de ikke kan behandle min klagesag! Jeg valgte istedet at oprette min sag under en anden kategori, da min tracker jo fint kan bruges til mange andre ting end en båd! I første omgang kiggede de på sagen og sendte forhandleren af trackeren et brev med en senest svar dato. Forhandleren reagerede ikke og de sendte en rykker med en ny dato. Forhandleren reagerede stadig ikke og Forbrugerstyrelsen konkluderede nu at det jo var bådtilbehør og at de derfor ikke kunne hjælpe mig! Jeg skrev så tilbage at det kunne jeg ikke forstå, for de havde jo netop selv godtaget sagen og kontaktet forhandleren og iøvrigt var det jo et produkt som også kunne bruges til alt muligt andet end på en båd, så bare fordi jeg havde brugt den på en båd, så ville de samme problemer med produktet jo være der selvom jeg havde brugt den til andre ting!
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?
Reply With Quote
  #51  
Gammel 20-03-2013, 10:59
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Hugoianer Se indlæg
Nu er det jo sådan at hvis man renser noget man ikke er sikker på er farveægte, så skal man lave en lille renseprøve et diskret sted, inden man går igang.

I bedste fald har de jo så totalt fejlbedømt stoffets evne til at blive renset på den måde det er blevet gjort og det må de da med respekt for sig selv tage på deres kappe.

Du skriver et par gange at han skal prøve at give det en gang imprægnering, formoder at du er vidende om at alle muligheder for at køre en klagesag forsvinder hvis man gør dette ?

Syntes da det er helt fint at man lige vil lufte sin harme og frustration,hvilket de fleste af os vel syntes er ok , men syntes da absolut at det herfra skal køre via forbrugerstyrelsen så det ikke bare ender i sure opstød, dette her er jo en sag der må køre lige efter bogen som det gør med renserier der har hærget dit jakkesæt og lign, for der er vel ingen der er itvivl om at renserier har ansvar for om de bruger det rette rensemiddel til produktet, eller takker nej til opgaven. De er jo de profesionelle ??
Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved kalechen lige nu - giver lige Kalechesmeden en chance for at komme på banen først...
Reply With Quote
  #52  
Gammel 20-03-2013, 11:07
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Vil det sige at du ikke fik noget ud af din klage overhovedet?

Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
Reply With Quote
  #53  
Gammel 20-03-2013, 11:31
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Ja intet! Fik mine 100 kr. igen som det koster at oprette en sag!
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
Reply With Quote
  #54  
Gammel 20-03-2013, 13:40
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Hvor er det langt ude ikke at tage sig af sager med både.
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx


My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx


Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
Reply With Quote
  #55  
Gammel 20-03-2013, 13:46
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Hugoianer Se indlæg
Virker altså mystiskt, for både er jo på som førstevalg i rubrik med både og cykler, når man kigger på deres side, så tror at jeg ville prøve alligevel da den her sag jo er at sidestille med et renseri, hvilket er et område hvor de har haft mange sager. Kan forestille mig at de pga manglede ekspertise har meldt pas til det elektroniske grej

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx


My bad, søger man herfra på feks sejl, kommer man til en ny menu hvor man støder på denne:

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Che...aintStart.aspx


Noget siger mig at de trænger til at få lidt styr på deres side :-(
Ser ikke ud til at jeg kan klage ad den vej
Jeg må jo så prøve at rette henvendelse til Advokatvagten eller domstolene som der foreslås...
Reply With Quote
  #56  
Gammel 20-03-2013, 19:45
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Citér:
Originally Posted by dhnmdst Se indlæg
Ser ikke ud til at jeg kan klage ad den vej
Jeg må jo så prøve at rette henvendelse til Advokatvagten eller domstolene som der foreslås...
Jeg ville prøve at ringe til forbrugerstyrelsen på deres hotline.

Selvom de ikke rører både er det her jo et stykke tekstil der er at sidestille med ting de behandler i forvejen, det kunne jo f.eks havde været forteltet til en campingvogn, så tror du skal glemme at det er til en båd og ringe og få en snak med dem, for der må da være undtagelser.



orbrugerhotlinen - telefon 7013 1330
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Forbrugerhotline, kan du få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen har tlf: 7013 1330 og er åben for både forbrugere og virksomheder.

Forbrugerhotlinen er åben mandag – fredag fra kl. 9-12.
Reply With Quote
  #57  
Gammel 22-03-2013, 11:51
dhnmdst dhnmdst er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2012
Bopæl: Helsingør
Indlæg: 28
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Hugoianer Se indlæg
Jeg ville prøve at ringe til forbrugerstyrelsen på deres hotline.

Selvom de ikke rører både er det her jo et stykke tekstil der er at sidestille med ting de behandler i forvejen, det kunne jo f.eks havde været forteltet til en campingvogn, så tror du skal glemme at det er til en båd og ringe og få en snak med dem, for der må da være undtagelser.



orbrugerhotlinen - telefon 7013 1330
I Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Forbrugerhotline, kan du få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen har tlf: 7013 1330 og er åben for både forbrugere og virksomheder.

Forbrugerhotlinen er åben mandag – fredag fra kl. 9-12.
Det vil jeg prøve at gøre på mandag så - tak for info
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,484
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, nzkvzkeclcj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden