Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 161
2 medlemmer og 159 gæster
Andreasxym, DarrylHix
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-01-2011, 13:32
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sæde-indretning af nye både

En ting der under mig, er at man tilsyneladende er gået bort fra den geniale pladsgivende idé med at lave både med back2back sæder samt sæder på hver side af motorbrønden, og det gælder både ind og outboards samt bowrider og cuddy-cabin modellerne.

Siden starten af det nye århundrede laver alle fabrikanter nu kun modeller hvor pladsen mellem motor og vindspejl er blevet mindre, fordi bagsædet er trukket ind foran motorbrønden så der forsvinder en massse plads inde i båden, så er der 1 bredt bagsæde og 2 pilotsæder i stedet for, som giver ca. 5 siddepladser eller 6 hvis man gider sidde 4 og gnubbe skuldre på bagsædet og meget mindre plads i båden, modsat de 6 sæder og bedre plads i båden som back2back systemet giver...

Er det en modedille eller er der en fornuftigt forklaring på galskaben ?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-01-2011, 14:45
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har haft trailerbåde med begge løsninger...

Personligt var jeg forholdsvis ligeglad med den ene alle anden løsning, men konen derimod, hun havde som eneste krav at der skulle være en god bred solbænk bagerst....

Så er bud vil være at det er for at tilfredsstille, de østrogen styrede, således at mulighederne for salg bliver større, da kvinderne så bedre kan tilslutte sig tanken om en båd....
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-01-2011, 15:37
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
b2b er en kedelig og hurtig løsning af indretningen i mine øjne, en sejltur skal forgå med synet fremad for alle efter min mening. Pladsen ved at der kommer sofa og 2 rigtige styrestole er klart at fortrække.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 06-01-2011, 20:01
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
b2b er en kedelig og hurtig løsning af indretningen i mine øjne, en sejltur skal forgå med synet fremad for alle efter min mening. Pladsen ved at der kommer sofa og 2 rigtige styrestole er klart at fortrække.
Det beviser blot at der er kunder til begge løsninger, jeg syntes at B2B er genial rent pladsmæssigt, og jeg har haft megen glæde af det i de 2 både jeg har haft det i, specielt pigerne elsker at sidde og sludre men de sidder face to face mens man sejler...

Peter har dog en pointe med solsengen, den kan til tider være rar at have, speciel hvis båden ikke er en bowrider hvor man kan lave en sådan foran...

Jeg syntes dog stadigvæk det er sært man ikke laver både med begge løsninger mere ?
Reply With Quote
  #5  
Gammel 06-01-2011, 20:47
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg er helt klart mest til 2 relle sæder, en bænk med solseng - men jeg er overbevist over at back-to-back sæder med jump seat på hver siden af motoren giver mere plads.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 06-01-2011, 21:21
Abjo's Avatar
Abjo Abjo er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
Billeder: 12
Foretrækker altså også B2B sæder - anvendelig når man har nogen på ski efter båden og udnytter pladsen godt. De 2 sæder ved siden af motoren kan vel på de fleste både hæves så man får en stor solseng (det kan de på Maxum). At B2B sæderne så også kan lægges ned så man kan ligge på dem, giver jo endnu flere muligheder ....



__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III

Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 115,293
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, AsafNryTib
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden