Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 353
7 medlemmer og 346 gæster
BerryNep, KentPriorse, mealeSedRah, PeerErroliBox, RasarusAntewmelt, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-03-2013, 00:15
Brøndum Brøndum er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2013
Bopæl: Odsherred Kommune
Indlæg: 1
Question Ny båd med defekt motor

Goddag jeg har kigget lidt på en båd som jeg fandt hvor der var en defekt motor på.
Det er denne båd: http://www.dba.dk/ukent-speedbaad-aa...6/id-90486990/
Her i sidste sommer var jeg ude på stranden med nogle venner/veninder da jeg kom til at snakke om at vi gerne ville have en lille billig båd hvor vi kunne have en gummi-ring bagved og så sejle rundt og have noget sjov med det. Men da vi ikke rigtigt vidste hvad vi skulle gøre ved vores lille ide glemte vi det lidt. Men så fandt jeg denne hjemmeside og tænkte på om i kunne komme med nogle gode råd til hvad vi skulle gå efter
Der må godt være lidt gang i motoren så det kan gå lidt stærk men behøves heller ikke at gå fuldstændigt hurtigt
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-03-2013, 06:27
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Båden ser fin ud, og prisen er nok OK, MEN;

- I skal ud og finde en motor der kan erstatte den nuværende, eller få den defekte repareret.

- Det må forventes, at bådejere af ældre både og motorer kan lave langt detmeste selv. Skal tingene på værksted kan budgettet løbe løbsk. I vil blive overrasket over prisniveauet på reservedele til ældre motorer.

- Der bør lægges et rentabelt driftsbudget inden I går videre med bådkøbet bl.a er der udgifter til forsikring, drift, vedligeholdelse, trailer, evt. havneplads osv.

- Hvordan deles i om omkostningerne, hvis motor eller båd går i stykker ?

Du kan evt. kigge på dba.dk eller guloggratis.dk efter brugte påhængsmotorer og få en fornemmelse af prisniveauet. En 2-takter vil nok være det foretrukkende til jeres brug grundet vandsport, service og vedligeholdelse.

Husk på, at en brugt påhængsmotor ikke nødvendigvis lever op til det sælger lover og fortæller - der er som ofte en årsag til, at en brugt motor ønskes solgt.


Send evt. links til de motorer du finder, så er jeg sikker på de vil blive kommenteret af brugerne herinde.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-03-2013, 10:03
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at hør sælgerne om hvad motoren fejler, det er ellers en fin motor, så det kan sagtens gå at reparere lidt på den.
Den er fra midt i 90'erne
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-03-2013, 11:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by je__ns Se indlæg
Prøv at hør sælgerne om hvad motoren fejler, det er ellers en fin motor, så det kan sagtens gå at reparere lidt på den.
Den er fra midt i 90'erne
Ja, det er rigtigt, men som udgangspunkt kan sælger jo blot sige, at det nok er tændingsmodulet der er stået af selvom problemet kendt af sælger kan være meget værre f.eks. at der ikke er kompression på cylindrene...

Kan man ikke konkludere, at motoren reelt er uden værdi, når den ikke fungerer - måske, den skal sælges til skrotprisen 2.51,- kr. / pr. kg
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-03-2013, 11:38
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kunne jo være mere håndgribelige ting, såsom et smadret gear, eller plejlstang ud gennem blokken.
Der sker jo ikke noget ved at spørge.

Men ja det sker da sælger ikke er ærlig, bla. den med motor bare lige skal justeres, ses jo ofte.

Men sætter man motor til 0 kr., så kan man jo næsten kun blive positivt overrasket:-)
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-03-2013, 11:49
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by je__ns Se indlæg
Det kunne jo være mere håndgribelige ting, såsom et smadret gear, eller plejlstang ud gennem blokken.
Der sker jo ikke noget ved at spørge.

Men ja det sker da sælger ikke er ærlig, bla. den med motor bare lige skal justeres, ses jo ofte.

Men sætter man motor til 0 kr., så kan man jo næsten kun blive positivt overrasket:-)
Ja, det er rigtigt.

Mine kommentarer er baseret på, at skribenten til indlægget ønsker en billig båd, og det kan hurtigt blive en negativ oplevelse, hvis sælger til køber noget i udsigt der ikke holder...

En fagmand ved hånden må være at anbefale i dette første-gangs-bådkøb.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-03-2013, 15:53
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Mit råd er, at det bare skal virke ved handlens indgåelse. Det er helt utroligt, så mange defekter, der kan være i sådan en motor, kabler og hydraulik. Jeg har haft andre både, hvor problemerne har været endeløse og bekostelige - og aldrig blev godt. Find en flot, velholdt og billig båd, der bare virker - og gerne med potentiel kraftig motor på, så den ikke altid går for fuld gas - som en 40 HK vil gøre. Det er jo reelt bare on/off med spjældene helt åbnet.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-03-2013, 15:55
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Mit råd er endvidere, at man desværre må frygte det værste, hvis sælger står med en ellers interessant båd og trailer, der "bare" lige mangler nye tændrør eller en bortkommen kvittering eller registreringsattest. Der er i virkeligheden tale om knækkede stempelringe og en trailer, der er stjålet fra en motorcykelklub, hvis medlemmer du absolut helt vil undgå monolog med.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 18-03-2013, 02:04
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Mit råd er, at det bare skal virke ved handlens indgåelse. Det er helt utroligt, så mange defekter, der kan være i sådan en motor, kabler og hydraulik. Jeg har haft andre både, hvor problemerne har været endeløse og bekostelige - og aldrig blev godt. Find en flot, velholdt og billig båd, der bare virker - og gerne med potentiel kraftig motor på, så den ikke altid går for fuld gas - som en 40 HK vil gøre. Det er jo reelt bare on/off med spjældene helt åbnet.
Enig !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #10  
Gammel 18-03-2013, 14:04
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Brøndum,
Og velkommen til.

Den skude du linker til er sikkert et udemærket starter sæt - men det er kalrt at man skal se sig om, som også de andre brugere skriver før mig

Har du kikket vores "Købsguide" igennem?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #11  
Gammel 18-03-2013, 17:35
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sælgeren har svaret at motoren har sat sig, men der er jo også reelt nok, at den så var beskrevet som defekt.
Så en reparation er nok urantabel, med mindre man finder en doner motor.

Men er båden og traileren ok, og traileren indregistreret, er det jo stadigvæk en ok pris for sættet.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,284
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KentPriorse
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:54.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden