Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 374
7 medlemmer og 367 gæster
angelafb11, KabOraseDer, pemapeent, Sanfordadorourdy, StevenNic, Thomasmum, Williammub
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 24-09-2013, 21:26
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Renovering af Kahyt

Hejsa,

Jeg har idag indgået mundlig aftale om køb af ny(anden) båd. Så i løbet af de næste par dage skal de sidste praktiske ting lige falde på plads inden jeg bliver bådejer igen.

Båden trænger til en kærlig hånd i kahytten. Dvs. primært den "filtbeklædning" der er fra bænkene og op til vinduerne. Først og fremmest fordi det er slidt og grimt, og fordi det er begyndt at hænge hist og pist.

Men hvordan udskiftes det bedst. Jeg tænker at det at fjerne det gamle filt er rimelig lige til. Nuvel - det kan tage noget tid, men det ser jeg ikke som noget problem.

Det er primært opklæbning af den nye filt jeg er lidt usikker på. Hvilken lim skal man bruge. Jeg tænker umiddelbart at kontaktlim vil være et godt valg. Man da kontaktlim skal påføres begge emner, og jeg frygter at skulle bakse rundt med 3-4 kvm filt indsmurt i kontaktlim og med kun ét forsøg for at filten sidder korrekt i første hug. Det anser jeg derfor ikke som at være en god løsning. Så er der en anden lim der er bedre at foretrække

Jeg har også været ude i om man burde købe noget 4/6 mm krydsfinér, og så påklæbe filten på disse, og så efterfølgende finde en måde hvorpå disse finér plader kan monteres i båden.

Nogen der har erfaringer med sådan et projekt?

På forhånd tak...
Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-09-2013, 13:33
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Tillykke med nyerhvervelsen !

Når du siger filt, hvad er det så helt præcist?
Mon det er den type "kaninuld" jeg har i min Sea Ray. Jeg er overbevist om, at det er sat op med kontaktlim, og forstår absolut godt din bekymring. Jeg kan se at på loftet i kahytten er det delvist skruet på og delvist limet. Jeg forestiller mig at du kan skrue/stifte det fast i etaper og så lime efterfølgende for at det slutter tæt til skot/loft. Det vil gøre at du har styr på det store stykke og kan lime i fred og ro.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 25-09-2013, 19:25
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: _Ringsted
Indlæg: 75
du skal bruge det her
http://tempobaadudstyr.dk/product/ri...-lim-1-kg-378/
__________________
jeanneau 40.3 2006
yanmar 4jh4e 55 hk
Reply With Quote
  #4  
Gammel 25-09-2013, 19:51
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hej igen,

Jeg har ikke endelig lagt mig fast på typen - Men det bliver noget nålefilt af en art. Formentligt af denne type http://www.dintaeppekaede.dk/shop/na...-i-18144p.html

Har i mellemtiden fundet et indlæg med én der fraråder brug af kontaktlim idet det slap da det blev sommer(varmt). Men om det er forkert brug af kontaktlimen ved jeg ikke.

Jeg har også selv overvejet noget gulvlim - Men den rilacol der henvises til beskrives jo også som en type der kan bruges...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,460
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Sanfordadorourdy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden