Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 600
4 medlemmer og 596 gæster
EinarAlcorce, GnarNak, JoyceLal, Miguelglagued
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 27-08-2011, 20:20
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Anmeldelse af Bavaria ved skade

Hej allesammen

Så skete det sørgelige, min sejlsæson sluttede måske her for 10 dage siden!

Jeg blev ringet op kl. 13 fra Roskilde Sejlklub, om at de syntes jeg skulle tilse min båd!
Jeg skynder mig ned til båden og kan godt se hun ligger lavt, meget lavt og kun agter! Stævnen står så højt så den næsten stikker over badebroen!
Jeg havde ellers tilset båden dagen før pga. "rygter" om endnu lidt vind og vand i den danske sommer!

Pga. Højvande og kraftig blæst havde min båd simpelthen hevet den ene pæl op, så båden er fortøjret til, pælen var drevet ind under båden og havde gjort at båden lå skævt i vandet og taget vand ind hvor den ellers skal spytte det ud
Da den så har tømt batteriet kan den ikk flytte vandet ud og tager derfor mere og mere vand ind

Da jeg kommer ned til båden ringer jeg som det første til Ralph fra Bavaria, som næsten smider mig ud af røret før end jeg har fortalt hvad der er sket, han nåede dog at sige " få tømt båden, og ring så til mig!!", men inden jeg er færdig med at tømme har Ralph ringet 2-3 gange, for at høre hvordan det går, jeg havde dog hænderne i vandet og svarede derfor ikke! Men da jeg ringer tilbage er Ralphs lokale mekaniker allerede på vej imod mig for at få startet båden op! Det må godt nok kaldes hurtigt service!!!

Desværre er både starter og generator gået i stykker og båden vil derfor ikke starte, så der bestilles reservedele.
Da Peter fra js marine kommer retur for at starte båden finder vi ud af at tanken er fyldt, og desværre med vand, så Peter skal til at tømme den for vand, så vi kan få den testet!

Indtil nu har alt kørt gnidningsfrit, og jeg lover at melde retur når sagen er overstået! Jeg smider også lidt billeder på fenderen, når jeg kommer til en computer, hvis ikke Piraten Ralph vil smide den på!

Mere info følger

Med venlig hilsen
Allan
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,500
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GnarNak
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden