Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 596
3 medlemmer og 593 gæster
Bogdanqoh, Marinavrz, TerryTY
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #81  
Gammel 20-12-2011, 19:47
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #82  
Gammel 20-12-2011, 19:48
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Mit problem at at andre vil have en del mere for at forsikre min båd end Bavaria og væsentlig højere selvrisiko...

Til det vil jeg sådan helt generelt sige, "at ingen kender sit forsikringsselskab, før man har haft brug for det"....

Og også helt generelt....så kan ting købes for billigt....
peter jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?
Reply With Quote
  #83  
Gammel 20-12-2011, 19:52
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Men vil hertil også sige at jeg har snakket med Ralph fredag, fik mail lørdag, snakket med Ralph 2 gange mandag, og det virker som om han prøver at skubbe til den tyskeafdeling!
Så det er ikke første gang bakker mig op omkring de 750 euro er for mystisk!
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?
Reply With Quote
  #84  
Gammel 20-12-2011, 19:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
peter jeg har massevis af finste anbefalinger fra mine kunder om min servicenivå og selføligt har jeg også som ALLE andere selskaber nogen med dårlige erfaringer ....

andere standart dansk selskaber dækker ikke mer end os men langt minderer og generel med en højere selvrisiko og størere afskrivninger og en MEGET hørere forsikringspræmie ..
Med BAVARIA spar du min. 35% i Årlige præmie ..Vi plejer og arbejte YDDERST hurtig og effektiv i skadesager ..

Forsikringspræmien er en stort del af bådens bugettet..
en skift fra en standart dansk forsikring bringer often flere tusende retur til bådens buget.
folk skal spare i krisetiden-- specielt med de nu møg dyre bensinpriser ..IKK?

Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Hvad er planen? Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?

Sidst redigeret af thg; 20-12-2011 kl. 20:04.
Reply With Quote
  #85  
Gammel 20-12-2011, 20:14
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ralph nu skrev jeg jo helt generelt, netop fordi jeg ikke orkede at diskutere med dig

Om jeg betaler 35% mere ved søassurancen end jeg skulle gøre ved Bavaria, det aner jeg ikke noget om. Da det aldrig har været en option at tegne en forsikring igennem dig.

Til gengæld vil jeg gerne slå helt fast, at jeg gerne betaler 35% mere, hvilket for mig er mindre end 2000 kr om året, for at være så sikker som overhovedet muligt, på at jeg er sejlende når vejret er til det....

Udover det betaler jeg også gerne, for ikke at skulle spekulere over om jeg nu er ordentligt forsikret, og ivrigt får en hurtig professionel behandling såfremt uheldet skulle være ude.

Og som tidligere skrevet så har jeg på egen båd erfaringer i den retning.
Reply With Quote
  #86  
Gammel 20-12-2011, 20:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?
Reply With Quote
  #87  
Gammel 20-12-2011, 20:17
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skal lige høre: Forsikringsselsskabet (uanset hvilket) skal vel bare sørge for at bringe båden tilbage i minimum samme stand som før skaden[/B]
NEJ , forsikringselskabet skal KUN erstatter kundens økonomiske tab og ikke sørge for reperatur .....

Den omtl båd er 20 år gammel og forsikred til
HANDELSVÆRDI
Med totalforlis få kunden den aktuelle handelsværdi minus selvrisiko
Mener hvad en tilsvarende båd lige so gammel og brugt koster på market ...
Med BAVARIA uden yderligt standartfradrag pga ælde ,som danske selskaber gør .....

MEDMINDERE båden er forsikred til NYVÆRDI
So bliver nyt for gammel betalt.
Mener NYE reservedele med deleskade ,nyt båd (købspris )med totalforlis idenfor bådens første 5 år og berefter HANDELSVÆRDI.
BAVARIA dækker nytværdi i bådens første 5 ÅR, dette gælder ikke med UB motoren og er afh. fra bådens nypris og bådstype )
Jeg har bed kunden i interesse af en HURTIGT skadebearbjdning at tage direkt kontakt med vores skadeafdeling og der var ingen problem med at han skla skive dette på engelsk .. problemen er at vi har først fåed sine skade anmeldese komplet med underskrift retur for 2 uger ..ikke før..
Reply With Quote
  #88  
Gammel 20-12-2011, 20:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Også lige lidt udenfor tråden.....

Rolf har du også værksted, jeg var af den opfattelse at du udelukkende havde reservedele....

Hvis du har værksted, kører du så også ud ?
Nej, jeg har ikke udkørende service, men lejer mig ind i perioder på et værksted i Nordsjælland...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #89  
Gammel 20-12-2011, 20:20
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
du har ringet til mig fredag mens jeg har haft travlt med en stort bjergnings aktion ,send mails til i weeenden og jeg har snakket med dig på mandag . idag er tirstag ...
der er vores tyske skadeafdeling de afgøre skaden -ikke mig ..dette har jeg forklaret dig flere gange .jeg har fortællt dig mandag at jeg prøver at få dig en bedere erstatning og at jeg er ikke enig med vores skadeafdelings afgørelse . Er der ikke god nok?
Skriver også du bakker mig op, det ros Ralph
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #90  
Gammel 20-12-2011, 20:21
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.

En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.

http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28

Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.

Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer (www.bavaria-yacht.dk).
Reply With Quote
  #91  
Gammel 20-12-2011, 20:22
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Argh træls Rolf ellers har jeg da en Grand Banks der med mellemrum har brug for en pålidelig mekker.....
Reply With Quote
  #92  
Gammel 20-12-2011, 20:23
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Men hvad er Bavaria's plan i denne sag? Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?

I såfald hvad ville du selv syntes om dette hvis det var f.eks. din bil der var skadet og du fik 8000 kr. til at reparere den for, men de værksteder du selv har taget kontakt til vil have f.ek. 10000 kr. for at lave din bil - hvad ville du selv syntes om dette?
Reply With Quote
  #93  
Gammel 20-12-2011, 20:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Argh træls Rolf ellers har jeg da en Grand Banks der med mellemrum har brug for en pålidelig mekker.....
Jeg værdsætter din loyalitet.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #94  
Gammel 20-12-2011, 20:40
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Jo hvis man ender med at ens båd ikke er sejlklar efter over 4 mdr. så kan det jo være lige meget at man har sparet 35% eller mere...

Men Ralph: Forstår ikke helt hvad du mener med 50% fradrag og afskrivninger - hvad er det på? - det er vel kun hvis man skal have båden erstattet (altså ved tyveri, totalskade eller lign.) at der skal beregnes fradrag/afskrivninger i forhold til bådens alder, stand mv.? Skal båden her ikke bare laves, kunden opkræves sin selvrisiko han har aftalt med Jer og slut punktum? Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

Og så skal jeg lige høre: Skal en Bavaria kunde indlevere sin båd på bestemte værksteder ved forsikringsskader eller hvordan fungerer det?
nej valget af verftet er fri men kunden er forpligtet at begrænse skaden og evtl inhente flere tilbud med flere verfter hvis den første lydder for dyrt ..

ang .Hvad er planen?
Kan ikke forstå at kunden skal ende som en bold imellem den danske og tyske afdeling og da slet ikke i over 4 mdr...

IGEN- der er ikke BAVARIAS eller min fejl at sagen er kørt i 4 mdr. ,vi har afgørt skaden idenfor 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra dig ..PUNKTUM:
ventediden er opståed pga peter JR marine har haft en ulykke med sin ben og kun ikke arbeide i flere uger
..jeg har sagt til dig flere gange find dig en anderen mekker hvis du ikke gilder at vente på peter ..korrekt?

selffølligt hjelpe jeg dig i sagen -jeg plejer og gør hvad jeg sige ..

nu har vi 2 ja snakket igår om at jeg har send sagen til revudering ..
giv mig og vores skadeafdeling lige en chance ..TAK
jeg har flere storskade efter stormen på skriveborden og er kommet først tilbage tilbage i går morgens kl 10 efter en 38 timers bjergningsaktion i weekenden - jeg kann ikke dele mig ..
HUSK NU
At du har først send mig dine skadeanmeldese retur for 2 uger pga dine ferie efter jeg har rykket dig flere gange ??
Passer dette ikke ??

Selfføligt få du fradrag med reservedele OGSÅ med deleskade på din 20 år gammel båd .arbejdsløn bliver betalt i fuld..
MED alle selskaber -ikke kun BAVARIA
Din båd og motor er ja ikke nyt ..
NB.check §6 i dine forsikringsbetingelser ..da stå dette sort på hvid..

Hvad skal alt den bøvl her har jeg ikke gørt alt for at hjelpe dig ?? jeg er faktisk lidt skuffet....
Reply With Quote
  #95  
Gammel 20-12-2011, 20:46
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --

Sidst redigeret af MartinN; 20-12-2011 kl. 21:53. Begrundelse: Citat rettet
Reply With Quote
  #96  
Gammel 20-12-2011, 20:46
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ralph du er nok nødt til at læse tråden ordentligt inden du svarer.

Ham du svarer er ikke ham der har en skade på sin båd......

Alene dit dårlige dansk gør at jeg ikke vil forsikre ved dig....

Som tydeliggjort her i tråden er muligheden for misforståelser alt for stor.....
Reply With Quote
  #97  
Gammel 20-12-2011, 20:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
[QUOTE=Manorwar;36010]
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Er planen at udbetale et beløb til kunden og så må han selv stå for at udbedre skaden - sådan tolker jeg det når du skriver at forsikringsselsskabet kun skal erstatte kundens økonomiske tab og ikke sørge for reparatør?
QUOTE]
ja dette er fuldstændigt korrekt ..forsikringselskaber erstatte kun økonomiske tab efter reperationstilbud eller taxator.
der er ikke forsikringselskabets ansvar men kundens at få båden reparet i en værksted .han kan også vælge at ikke rep og beholder erstatningen eller rep selv .. -Dette gelder for ALLE selskaber -ikke kun bavaria --


Men selsskabet må jo så henvise kunden til en reparatør som kan lave skaden til den pris som kunden får til det... Der duer jo ikke at kunden får et mindre beløb til reparation af skaden end hvad det rent faktisk koster - så er kundeste økonomiske tab jo netop ikke erstattet...
Reply With Quote
  #98  
Gammel 20-12-2011, 20:54
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg er forsikret ved Bavaria med Sea Ray'en. Ved handlen opstod der pludselig tvivl om CE godkendelsen, og her var Ralph's tysk-kundskaber en stor hjælp i udredningen af sagen med den tyske importør og tyske sælger.

Jeg har ikke haft brug for forsikringen endnu, så den side af Bavaria kan jeg ikke udtale mig om.

Men er da meget tiltrukket af Ærø som forsikringsselskab, de har ihvertfald nogle usædvanligt søde piger i det selskab
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #99  
Gammel 20-12-2011, 20:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Det er simpelthen så godt skrevet, thg.

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage.

En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik.

http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28

Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.

Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer (www.bavaria-yacht.dk).
klage efter klage.????
antal af rasende kunder du henviser til ??
jeg kan finder på nettet er hele 3 klager siden 09 og ud af 9000 kunder i DK
Ikke dårligt
dette gør mig faktisk stolt.. og bekræfter faktisk at vores servicenivå er i top ..
søg lige på andere bådforsikringer på nettet eller specielt forsikringsklagenavnet ..
andere selskaber har flere 100 sager afgørt der OG normalt med forsikringstager som "looser" .ingen erstattning .

til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt.
???????
Den sjøve pikhistorie er blived obdigtet af den person "Linda Pedersen" - TEAM LIMA - som poster inlaget på ssk -
Har ikke haft en skade med os ,han er heller er ikke kunde hos BAVARIA -men hos TRYG ...o
læs lige den hele inlag før du kommer med so en nonsense her ..
team lima henviser også som du til en historie på nettet.

So du tro på alt på nettet ??Lidt naiv ikke ??
Og min ven -jeg er fafaden IKKE uprofessional eller snyde jeg eller BAVARIA folk .
Udtalerser som dette fra dig om mig og BAVARIA uden beviser er YDERST uprofessionel fra dine side..

Sidst redigeret af Manorwar; 20-12-2011 kl. 21:07.
Reply With Quote
  #100  
Gammel 20-12-2011, 20:56
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hmmmm jeg ved sgu ikke rigtigt Ralph.....

Altså da jeg havde min skade og ringede til forsikringen, spurgte de om de skulle finde en mekaniker, eller om jeg selv ville. Da jeg var i en fremmed havn, sagde jeg at jeg ikke kendte nogen, men at der tilfældigt holdt en bådservice bil på havnen. Det var så en de samarbejdede med, og som de kunne anbefale. Jeg gik over til manden med forsikringen i røret, og de talte med ham.

Han gik indenfor 2 timer igang med vores båd, og der havde der ikke været en taksator ude endnu. Hun kom senere samme dag.

Efterfølgende så jeg aldrig en regning, det eneste økonomiske jeg talte med forsikringen om, var selvrisikoen og prisen for min skrue. Det endte iøvrigt med at jeg fik omkring ( husker det ikke 100% ) 3500 kr udbetalt, også var selv risikoen modregnet.

Den skadede skrue har jeg efterfølgende fået repareret, det kostede 1200 kr, så alt i alt en god oplevelse og oveni en lille skilling til mig.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,519
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanqoh
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:53.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden