Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 358
8 medlemmer og 350 gæster
Brervebrorm, BuffordIodit, Charlesenece, EinarUntoncuro, HernandoAffigue, ShawnTes, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-08-2015, 21:11
MichaelW MichaelW er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2015
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 2
Evinrude 200 hk kan ikke tage fulde omdrejninger

Hej.

Jeg håber nogen har en idé til hvor jeg kan fejlsøge... Her kommer lige en (længere) forklaring :-)

Jeg har lige købt en Bayliner med udenbords Evinrude Ficht 200 hk motor.

Første gang vi var ude at sejle opførte den sig lidt underligt. Den starter fint og kører fint i tomgang. Men den ville ikke tage gas. Når jeg gassede op var det som om den ikke fik brændstof nok, og kunne ikke komme over omkring 2.000 omdrejninger. Efter at have sejlet lidt slukkede vi motoren i 15 mins tid. Herefter kunne den pludselig godt komme op til 4.000 RPM, men ikke længere op. Og prøvede man at give mere gas, så tændte "check engine" lampen.
Vi løb så tør for benzin på hjemvejen, og da vi havde fyldt nyt på så kunne den slet ikke tage omdrejninger.... Så kunne vi jo regne ud at det var benzin-tilførslen den nok er gal med, måske vand i benzinen.

Så jeg skiftede begge benzinfiltre - den kører fra en ekstra dunk, og ikke den rigtige, så ingen vand her.
Vi prøvede så at sejle igen, men den vil stadig ikke komme over 4.000 RPM!! og motorlampen tænder engang imellem.

Jeg har købt mig Evinrude Diagnocstics og checket fejlkoder. Den eneste nye er "Water in fuel".
Jeg prøvede også at starte motoren med computeren til. Der ser alt fint ud, alle tests melder ok. Eneste mærkelige er, at "Oil press fault" lyser på "Monitor"-fanen.

Er der nogen som har en idé til hvad problemet kan være? For jeg kan læse mig til, at den sagtens kan tage 6.000 RPM...
Jeg har tænkt på at prøve at hive alle benzinslanger af og puste alt igennem, så der ikke kan sidde vand....

Men er der andre gode idéer? Alle er velkomne ;-)
Reply With Quote
  #2  
Gammel 08-08-2015, 21:40
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Ved du om der er fornuftig kompression på alle cylindre ?

Hvis der er et problem med en eller flere indsprøjtningsdysser og den får for mager blanding på en eller flere cylindre, så skal du passe på med at den ikke brænder hul i et stempel. Kun en advarsel om at det potentielt kan være "farligt" at sejle med et sådant problem.

Jeg har aldrig haft en Ficht motor (kun en Optimax), så kender ikke nærmere til dem. Ellers må du prøve at hente hjælp på et udenlandsk forrúm såsom: http://www.screamandfly.com/forum.php Der er sikkert mange som har gode ideer til hvad der kan være galt.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 09-08-2015, 19:58
MichaelW MichaelW er offline
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2015
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 2
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Ved du om der er fornuftig kompression på alle cylindre ?

Hvis der er et problem med en eller flere indsprøjtningsdysser og den får for mager blanding på en eller flere cylindre, så skal du passe på med at den ikke brænder hul i et stempel. Kun en advarsel om at det potentielt kan være "farligt" at sejle med et sådant problem.

Jeg har aldrig haft en Ficht motor (kun en Optimax), så kender ikke nærmere til dem. Ellers må du prøve at hente hjælp på et udenlandsk forrúm såsom: http://www.screamandfly.com/forum.php Der er sikkert mange som har gode ideer til hvad der kan være galt.
Ved ikke andet, nej. Men det virker umiddelbart som om den kører som den skal op til de 4.000 RPM...
Men tak for svaret. Jeg må prøve at spørge dem du nævner :-)
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-08-2015, 21:44
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Michael når du har fundet fejlen kunne det være sjovt at høre hvad som var galt.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,448
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, HernandoAffigue
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden