Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 336
4 medlemmer og 332 gæster
JarollOblibre, StevenNic, Thomasmum, Tuwasmok
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-06-2014, 13:58
morris1970 morris1970 er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2014
Bopæl: kastrup
Indlæg: 1
Unhappy draco 1700 hvilken motor skal jeg vælge

Hej alle i dette super forum , jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en draco 1700 projekt uden motor men prisen var okay tror jeg 12000kr så nu skal der smides lidt maskine og drev i den så vi kan komme lidt på vandet her i sommer , og så bliver båden renoveret fra bunden til vinter .
jeg har også fået købt en gammel tysk båd fra omkring 1970 som jeg nok skal vende tilbage til med billeder når draco er klar.
nå men fakta er at der er monteret et q100 drev i min draco men ser temmelig brugt ud og med lidt defekter på Tranum , så jeg vil også udskifte drevet.

kisten med guld er lidt tom siger min kone så jeg må bruge hvad jeg har på lager :-)

1 jeg har en aq150 3,7l v6 saltvandskølet monteret med q200 drev som er komplet og renoveret sad i den tyske båd men er blevet lidt i tvivl om den måske er for tung til draco 1700

2 har en Volvo penta B21 ferskvandskølet monteret med et q 270 drev men kan ikke helt finde ud af om det er en bil motor der er sat marine dele over på ,kan ikke finde nogen type skilte eller motor nummer så ved ikke lige hvor mange hk den giver men vil tro det max er 100 for der er kun en karburator på den så måske for lidt effekt til at få draco ud af vandet .

så tænker på om der er en der har en ide til hvad jeg skal satse på og komme i gang .
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-06-2014, 22:05
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Glem V6'eren, det er en gammel motor som er vanskelig at finde reservedele til. Og så er den saltvandskølet.........

Desuden har jeg min tvivl om at den kan være i motorrummet. Det er muligt at manifoldene sidder så lavt, at de kan gå under sæderne. Men det vil blive et helvede at komme til den, når der skal skrues.

Jeg vil vælge B21'eren. Selvom den nok ikke har for mange hk, så skal den nok kunne sætte båden af sted med en nogenlunde fart. Senere kan du jo finde et sæt dobbelt marine karburatorer. Den er ferskvandskølet og stumper kan fås i massevis. Desuden passer den bedre i motorkassen, selvom der også nok skal komme stunder hvor der skal gøres noget, hvor det ikke er nemt at komme til.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,343
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JarollOblibre
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:35.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden