Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 283
9 medlemmer og 274 gæster
Austinalet, KalanInaddynaf, QuadirOxili, Raymondphimi, RonaldLah, rubence60, StevenNic, Thomasmum, Yorikmoupe
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #41  
Gammel 02-05-2014, 23:42
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Suk.....patetisk.
ja ikke -dlof-- Hr. Executive VIP - Kongen af Jylland - Kejser Paulo d. 1.
Reply With Quote
  #42  
Gammel 02-05-2014, 23:43
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Hjææææææææææææælp, admin !!!!!!!!!!!!!!

ja admin kan vi ikke finde en ekstra tread --
specielt til min gode ven tread spammer peter, aka . Executive VIP - Kongen af Jylland - Kejser Paulo d. 1 og flytte sin ynkhyl dernede .

Sidst redigeret af Manorwar; 02-05-2014 kl. 23:55.
Reply With Quote
  #43  
Gammel 02-05-2014, 23:55
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Er der nogen herinde, som vil være med til at sponsere en enkelt-billet til Manorwar til Der Vaterland - uden returret eller nogen anden form for mulighed til at komme ind i Kongeriet Danmark igen... ?

Og dette indlæg hører heller ikke til her, så admin må gerne slette det...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #44  
Gammel 02-05-2014, 23:59
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Er der nogen herinde, som vil være med til at sponsere en enkelt-billet til Manorwar til Der Vaterland - uden returret eller nogen anden form for mulighed til at komme ind i Kongeriet Danmark igen... ?

Og dette indlæg hører heller ikke til her, så admin må gerne slette det...
GGG** ikke so en god ide --jeg komme tilbage med invasions tropperne lige som i de gode gamle dage og give en god omgang røvfuld.. ...
Og dette indlæg hører heller ikke til her er kun venlig hygge medem brolfchen og mig , BESTEMMT ikke serøst ment, så admin må gerne slette det
Reply With Quote
  #45  
Gammel 04-05-2014, 20:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Nu har vi haft denne tråd oppe og vende internt, og kan kun at hvis man ikke formår at opretholde en sober og moden tone i diverse tråde/indlæg, så er man ikke ønsket på Fenderen.dk. Endvidere, hvis man ikke kan lade være med at komme med spydige onde bemærkninger, stikpiller som ikke er direkte ironiske, bør man holde sig væk. Denne spydige opførsel har nu stået på over en længere periode, i sågar andre tråde, men nu er vi nået der til hvor vi simpelthen ikke gider det længere.

Jeg har igår og idag fået flere private beskeder fra brugere, som nu pga at jeres opførsel vender Fenderen.dk ryggen, og ikke længere ønsker at være en del af fællesskabet. Noget som indholdet af denne tråd har smadret.! Det kan I sgu ikke være bekendt. Jeg kan sagtens forstå at brugere ikke længere ønsker at stille sprøgsmål, hjælpe hinanden på det her forum, når tonen er så udmoden. Meningen er at vi skal hjælpe hinanden ikke bekrige hinanden, hverken personer eller virksomheder.

En anden ting er at det simplthen ikke kan være meningen at der bliver oprettet indlæg, hvori man efter man har hældt galde ud, direkte skriver at Admin skal slette det, fordi man åbenbart ikke kan stå inde for det skrevne indhold? Vi sletter gerne indlæg som har været af forkert karakter, indeholder forkerte informationer til en løsning mm. Men vi sletter ikke indhold fordi en bruger syntes det er "sjovt" at pisse territorium af, pisse på en anden bruger osv. Det er brugerens egen ansvar at stå inde for det skrevne indhold, og iøvrigt kan det give andre brugere et lille indblik i hvordan, brugeren opfører sig og er som menneske.

Fenderen er et vidensdelingssite som er til for brugerne, administeret af brugere. Det bliver aldrig meningen at admins og modereatorer skal overvåge brugernes adfærd på forummet 24/7, det må brugerne være modne nok til selv at klare.

Det her er absolut sidste advarsel - sker det her engang til, forbeholder vi os retten til eksklusion, jf Fenderen.dk's Grundlov.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #46  
Gammel 07-05-2014, 12:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har d.d. fået et forsikringstilbud fra Bavaria Yachtforsikring på min kære båd Miss Mancini. Reggio de Calibria ( Italia ).

Prisen er oplyst med ansvar og kaskodækning og en årlig præmie på kr. 2730,-excl. statsafgift på 1.34%, hvor den årlige forsikringspræmie er billigere end VELOS samt en tilsyneladende bedre forsikringsdækning.

Årsagen til at jeg skriver "tilsyneladende bedre forsikringsdækning end VELOS" er, at deres forsikringsbetingelser og undtagelser virker forvirrende sammenlignet med gældende betingelser fra Bavaria Yachtforsikring.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #47  
Gammel 07-05-2014, 15:04
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Jeg har d.d. fået et forsikringstilbud fra Bavaria Yachtforsikring på min kære båd Miss Mancini. Reggio de Calibria ( Italia ).

Prisen er oplyst med ansvar og kaskodækning og en årlig præmie på kr. 2730,-excl. statsafgift på 1.34%.
Hvilken forsikringssum er dit tilbud regnet ud fra?
Jeg mener at kunne huske, at forsikringssum min. skal være 100K
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #48  
Gammel 07-05-2014, 17:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Ja, forsikringssummen er sat til 130.000,- kr. incl. trailer mv.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #49  
Gammel 13-05-2014, 12:55
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
velos brydder loven

vedl lidt lovgivning som velos ikke overholde ..


§ 3. Afgiften svares af de forsikringsselskaber, der tegner de i § 1 nævnte forsikringer. Udenlandske forsikringsselskaber, der ikke er etableret her i landet, skal over for told- og skatteforvaltningen udpege en herboende repræsentant. Forsikringsselskaber, der er etableret i Danmark, betegnes i det følgende selskaberne.

Stk. 2. Selskaberne og repræsentanterne skal anmelde sig til registrering hos told- og skatteforvaltningen, der udsteder et bevis for registreringen.

Stk. 3. Skatteministeren kan fastsætte regler, hvorefter der skal svares afgift af den, der uden for De Europæiske Fællesskabers område forsikrer et her i landet hjemmehørende lystfartøj.


§ 4. Afgiften udgør 1,34 pct. årligt af forsikringssummen for lystfartøjer.

Stk. 2. Der svares kun afgift for perioder, hvor lystfartøjet er dækket af en forsikring efter § 1, jf. § 2.


§ 5. Størrelsen af forsikringssummerne for de afgiftspligtige forsikringer med oplysning om præmiernes dækningsperiode skal fremgå af selskabernes og repræsentanternes regnskaber.

§ 6. Selskaberne og repræsentanterne skal efter udløbet af hver afregningsperiode til told- og skatteforvaltningen angive størrelsen af de forsikringssummer og afgiften heraf for de forsikringer, hvis præmie forfalder til betaling i den pågældende måned. Angivelsen skal indeholde oplysning om præmiernes dækningsperiode. Afgiften af forsikringssummen beregnes forholdsmæssigt for den samme periode, som den forfaldne forsikringspræmie vedrører. Angivelsen skal være underskrevet af repræsentanten eller selskabets ansvarlige ledelse.

Stk. 2. Såfremt forsikringspræmien eller en del heraf godtgøres forsikringstageren eller afskrives som uerholdelig, nedsættes afgiften forholdsmæssigt og fradrages i angivelsen i den måned, hvor tilbagebetalingen eller afskrivningen finder sted.


§ 7. (Ophævet).


§ 8. 2) Told- og skatteforvaltningen har, hvis det skønnes nødvendigt, til enhver tid mod behørig legitimation uden retskendelse adgang til at foretage eftersyn hos selskaberne eller repræsentanterne og til at efterse selskabernes eller repræsentanternes forretningsbøger, øvrige regnskabsmateriale samt korrespondance m.v. I det omfang oplysninger som nævnt i 1. pkt. er registreret elektronisk, omfatter myndighedernes adgang til disse oplysninger også en elektronisk adgang hertil.
Stk. 2. Repræsentanterne eller de i selskaberne beskæftigede personer skal yde told- og skatteforvaltningen fornøden vejledning og hjælp ved foretagelsen af de i stk. 1 omhandlede eftersyn.

Stk. 3. Politiet yder told- og skatteforvaltningen bistand til gennemførelsen af kontrollen efter stk. 1. Justitsministeren kan efter forhandling med skatteministeren fastsætte nærmere regler herom.



§ 9. 2) Offentlige myndigheder skal på begæring meddele told- og skatteforvaltningen enhver oplysning til brug ved forvaltningens registrering af selskaberne eller repræsentanterne og kontrollen med afgiftens betaling.


§ 10. Såfremt det konstateres, at et selskab eller en repræsentant har afgivet urigtig angivelse efter § 6, således at selskabet eller repræsentanten har betalt for lidt i afgift, afkræves selskabet eller repræsentanten det skyldige beløb til betaling senest 14 dage efter påkrav.

Stk. 2. Kan størrelsen af det afgiftsbeløb, som påhviler selskabet eller repræsentanten, ikke opgøres på grundlag af selskabets eller repræsentantens regnskaber, kan told- og skatteforvaltningen foretage en skønsmæssig ansættelse af afgiftsbeløbet.


§ 11. Med bøde straffes den, der forsætligt eller groft uagtsomt:

a. Afgiver urigtige eller vildledende oplysninger eller fortier oplysninger til brug for afgiftskontrollen.

b. Overtræder § 3, stk. 2, § 5, § 6, stk. 1, § 8, stk. 2, eller § 16, stk. 2.

Stk. 2. I forskrifter, der udstedes i medfør af loven, kan der fastsættes straf af bøde for den, der forsætligt eller groft uagtsomt overtræder bestemmelser i forskrifterne.

Stk. 3. 1) // Den, der begår en af de nævnte overtrædelser med forsæt til at unddrage statskassen afgift, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år og 6 måneder, medmindre højere straf er forskyldt efter straffelovens § 289.

Stk. 4. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.

Stk. 5. §§ 18 og 19 i lov om opkrævning af skatter og afgifter m.v. finder tilsvarende anvendelse på sager om overtrædelse af denne lov
Reply With Quote
  #50  
Gammel 22-05-2014, 17:04
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
slut med afgifts snyd fra velos ....

nu er der slut - velos SKAL afkæve afgiften fra kunderne -PUNKTUM--
SKAT er nu endeligt kommed i gang - den næste er at de gå efter kunderen som ikke har betalt afgifte nsidne 2012 ..

Her mailen fra VELOS til en kunde

**Derudover vil vi oplyse dig om, at siden vores sidste dialog med dig, har vi fået ændret vores procedure i virksomheden. Som en service er vi netop begyndt at opkræve den danske statsafgift, i stedet for at den enkelte selv skulle sørge for indberette det til SKAT.

Derfor skal du huske at lægge afgiften til præmien, som vil være det totale beløb som skal indbetales, hvis du ønsker at gå videre med tilbuddet ****



service min røv -nu få kunderen ballade og torskegilde fordi Velos ikke har overh.. lovgivningen i 2 år -nu kommer regningen til kunden .. --VELOS har heller ikke ændret procedure - men har få påbud fra fra SKAT ..
piraten har haft ret , igen ....
Reply With Quote
  #51  
Gammel 23-05-2014, 11:00
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
husk at betale afgiften

jeg kan kun anbefale at alle velos kunder som har **glemt** at betale afgiften ---gør dette omgående--- før SKAT få fat i VELOS kundelister og bøder rassler nede ..
Reply With Quote
  #52  
Gammel 23-05-2014, 11:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg kender ikke juraen på dette område mht. manglende indbetaling af statsafgift, som VELOS tidligere har pålagt deres kunder at sørge for.

Man kan vel forestille sig, at de kunder som selv har skulle sørge for indbetaling af statsafgiften, men ikke har gjort, vel næppe har nogen forsikringsdækning selvom de har betalt præmien til VELOS.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #53  
Gammel 23-05-2014, 13:26
ufio ufio er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
Jeg tror næppe at der er en bilateral aftale mellem Danmark og England, der giver skat mulighed for at få nogen kunde liste fra et Engelsk selskab.
Reply With Quote
  #54  
Gammel 23-05-2014, 19:57
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Rolf T Se indlæg
Man kan vel forestille sig, at de kunder som selv har skulle sørge for indbetaling af statsafgiften, men ikke har gjort, vel næppe har nogen forsikringsdækning selvom de har betalt præmien til VELOS.....
Jeg er ikke jurist, så det kan være at det er derfor jeg ikke kan overskue ovenstående.

Hvorfor skulle der være en sammenhæng mellem forsikringsdækning og manglende indbetaling af statsafgift ?
Reply With Quote
  #55  
Gammel 23-05-2014, 20:13
gimse gimse er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 11
Hysteri

Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
Reply With Quote
  #56  
Gammel 26-05-2014, 18:29
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ufio Se indlæg
Jeg tror næppe at der er en bilateral aftale mellem Danmark og England, der giver skat mulighed for at få nogen kunde liste fra et Engelsk selskab.
ikke noget næppe ---Jeps de har de .
Skattefar HAR RET TIL AT FÅ ALLE OPLYSNINGER OM DANSKE KUNDER fra alle forsikringselskaber idenfor EU ,eks. vores tyske rykforsikrer har flere gange fåed kontrol fra skat og de har checket danske kundelister ,so hvis der gå i Tyskland so bestemt også i England ...
Reply With Quote
  #57  
Gammel 26-05-2014, 18:33
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Jeg er ikke jurist, så det kan være at det er derfor jeg ikke kan overskue ovenstående.

Hvorfor skulle der være en sammenhæng mellem forsikringsdækning og manglende indbetaling af statsafgift ?
i velos policer stå KLART at gældende dansk lovgivning skal overholdes og dette er grundlag af policen og er en fast del af policen -overholde du ikke dansk lovgivning (her afgift ) reskere du forsikringsdækningen .
Reply With Quote
  #58  
Gammel 26-05-2014, 18:44
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by gimse Se indlæg
Fordi det skal blæses mest muligt op når man skal oplyse nedsættende om andre forsikrings selskaber.
nej --velos --er ja ikke en forsikringsselskab men kun en meget lille formidler som er fuld med snyd og falsk marketsføring
,og at de tilbyder før - ulovligt- at ikke opkræver afgift for at få max. kunder i bixen , er dybt useriøst for en forsikrer
som også kan koste en straffesag mod velos pga. skattesvigt
jeg nedsætte ikke velos-- dette klare de fint nok selv- uden min hjelp--jeg afventer lige historier om deres dækning-
see vedl.. forsikringsbetingelser i denne tråd ..


-- JEG ADVARE kun alle danske bådejer at ikke betale eller *glemme * afgift som kan koste RIGTIGT dyrt i sidste ende ..
husk CT assurance , LEMA mm.


Nb . jeg hader den idiotiske afgift fra Holger k og co..
men lovgivning skal overholdes---
husk din stemmeret til næste valg .. ..

Sidst redigeret af Manorwar; 26-05-2014 kl. 18:49.
Reply With Quote
  #59  
Gammel 26-05-2014, 19:35
dolphin dolphin er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: _Ringsted
Indlæg: 75
http://np.netpublicator.com/netpublication/n83169264

gå ind og læs på side 28

og pas så din egen biks manorwar
__________________
jeanneau 40.3 2006
yanmar 4jh4e 55 hk
Reply With Quote
  #60  
Gammel 26-05-2014, 19:47
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Punkt 2 fortæller IMØ klart, at det er det udenlandske forsikringsselskab, som skal svare afgiften til den danske stat - og ikke bådejeren, som VELOS anmoder deres kunder om at gøre....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,234
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KalanInaddynaf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden