Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 363
8 medlemmer og 355 gæster
Brervebrorm, Dargothnulse, OnatasSek, Pedararism, StevenNic, Thomasmum, Vikiebs, Ørskarr 27
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-04-2019, 11:14
CPH1420 CPH1420 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Christianshavn
Indlæg: 34
Værdi af Yamaha F60 EFI 2011 ved køb af ny motor?

Jeg har en Yamarin 56HT fra 2008 med en Yamaha F60 EFI fra 2011, hvilket er den mindste motor, Yamarin anbefaler til en 56HT.

Når jeg sejler alene er F60eren ok men jeg savner ofte lidt større kraftoverskud i hårdt vejr eller især hvis jeg har gæster og/eller oppakning med.

Jeg overvejer at skifte til en F100F eller F115F (de nye modeller fra 2017). Jeg vil gerne blive hos Yamaha da jeg min F60 har været helt utrolig driftsikker.

Min båd er fra Yamarin’s side i 2008 godkendt til maks 100 HK. Skal jeg holde mig til en F100F eller kan jeg gå op i 115hk (for at have max kraftoverskud, fremtidssikret ift. skift til lidt støtte båd osv)? Så vidt jeg forstår er 2017-modellerne noget lettere end ældre serier.

Hvad vil i tro min F60’er vil være værd, hvis den indgår i handel ved køb af ny motor hos en Yamaha forhandler? Den er serviceret professionelt og har pga. udlandsophold stået opmagasineret indendørs siden efteråret 2015, hvorfor timetallet er lavt (vil skyde på under 100).

Jeg er som udgangspunkt helt ok med en brugt “ny” motor men det virker ikke til, at det vil blive nemt allerede nu at finde en brugt fra 2017-serien? Jeg har løbende ledt på dba.dk.

Mange tak for svar på et eller flere af spørgsmålene!
Reply With Quote
Svar

Tags
f100f, f60, yamaha, yamarin

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,394
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, OnatasSek
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:00.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden