Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 574
1 medlemmer og 573 gæster
Charlesenece
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #161  
Gammel 22-12-2011, 09:15
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by PROSECCO Se indlæg
Halløj

Tja så tog tråden en drejning fra det det drejer sig om.....

Håber at KS1 får skibet på rette køl igen og får dækket sine udgifter så yachten kan komme i havet og sejle.... Det er vist det det drejer sig om.

Jeg har heler ikke nærlæst forsikringspapirene igennem til at kunne vide alt om vi er dækket korrekt, vedr alle de her detajler der nu er omdiskuteret, men det bliver da en god aftenlæsning de næste par måneder indtil forsikringen skal fornyes til den nye sæsong!


Jeg tror at der må være tre kategorier:

1: Os som (forsikrings)kunde der hvert år betaler vores præmie, vil jeg betegne som vi er vel hverken glade eller utilfredse. Vi betaler vores præmie. (For vi SKAL ha en forsikring....)

2: Glade kunder er dem der har betalt deres præmie (og sevrisiko) og får dækket deres tab/skade så de mindst er tilbage til status quo.

3: Utilfredse kunder er dem der har betalt deres præmie (og selvrisiko) og at resultatet er ringere end før skaden skete.

" et exempel kunne være at man fik dækket 8000 og skaden reelt koster
10000......."

Jeg vil da som minimun forlange af min forsikring at den skade jeg er dækket af ikke skal forringe min "værdi" enten om det er båd/bil/ejendom og uanset alder. Hun skal da ud og sejle som før...

Og Ja vi er også dækket af/under Bavari, hører under # 1 og er altså kunde................. dvs at vi betaler vores forsikring og har ikke haft brug for den.

MHT til besvarelse af emails fra Bavaria er det forståeligt det kan være tidskrævende at besvarer mails, specielt sådan som sommersæsongen har været her i år!.
Jeg vil også lige nævne at undertegnede har endnu ikke fået besvaret en email sent den 31jul11 til bavaria dk. Vi må vel vente til stormen har lagt sig.....

J
Hej Jimmi
Nej selfølig skal du ikke vente ,stormvejr er vores speciale
Jeg kan desværre ikke finde din mail i vores system .
Hvis du er so sød at sende den mail fra den 31 juli igen til
info@bavaria-yacht.dk so skal jeg besvare den asap..



Jeg beklager fejlen ..

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 09:28.
Reply With Quote
  #162  
Gammel 22-12-2011, 09:29
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg kan lige meddele at allans sag er nu efter kun 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge .
normalt har vi ja tavshedspligt i skadesager MEN jeg har aftalt med allan at poste den afgørelse her på siden so folk kan se at vi erstatte yderst fair og hurtig ..
beklager den engelske text afgørelsen kunden få self. også den afgørelse på dansk fra mig ..

""with reference to your boat damage from 10.08.2011 we can make the payment,
including carburetor and without prejudice on the legal and factual situation as follows:



Material without tax

1700 DKK Starter

+ 2500 DKK Generator

+ 712 DKK div dele

+ 3805 DKK carburetor

= 8717 DKK

./. deduction new for old 50 % here 4358,50 DKK (bemærk kun 50% fradrag for 20 år gammel dele !!)

+ 6000 DKK work arbejdsløn (betalt i fuld)

Damage excl. tax (uden moms) 10.358,50 DKK

= EUR 1.393,49 €

+ 25 % tax (moms) 348,37 €

./. deductible / own risk /selvrisiko - 500,00 €

Compensation 1241,86 €


Jeg henviser venligst at vi har STRAKS reagert efter telefoniske skadeanmeldes og kunden har fåed en erstattningsafgørelse i under 2 uger efter vi har fåed den siste dokumentation fra ham ,
sagen er blived re-vudert med en postive resultat til kunden efter kun 2 dgn..
At sagen er ikke blived afgørt hurtiger er IKKE BAVARIAs skyd
Vi afregner straks efter vi har fåed alt i dokumention ..
Hvis kunden yderlig kan dokumentere at starter ,generator eller caburator er ynger end 20 år
so få kunden selfølligt en mindere fradrag på resevedele ..

At vi har kun trukket 50 % fra reservedele med en 20 år gammel motor er YDDERST fair ,
og tro mig at den skade her med andere selskaber er ikke blived betalt inf. deres forsiringsbetingelser ,pga defekt lensepumpe,mfl.
eller kun med en meget stør fradrag ..ca 70%

jeg besvare gerne evtl spørgsmål i en fair diskusion..

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 10:36.
Reply With Quote
  #163  
Gammel 22-12-2011, 09:37
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
jeg kan lige meddele at allan sag er nu efter 2 dgn retur fra revudering og han få flere penge .

Fint, men hvor mange penge? Kan der så findes et værksted som vil lave båden for det han har fået, så er det jo helt perfekt?
Reply With Quote
  #164  
Gammel 22-12-2011, 11:08
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?

Vi har i dette efterår haft særdels hårdt brug for vores forsikring med en vandskade, hvor regn har løbet ind under et vindue i 5-10 år og en motorhjelm der sprang op ved 130 på motorvejen. Ingen af gangene har jeg fået af vide hvad det kom til at koste - jeg har blot betalt 2 x selvrisiko ved kasse 1, når skaderne var udbedret. Jeg har, i forbindelse med vandskaden, kvitteret for fuldført arbejde når håndværkerene var færdige med hvert enkelte rum, og i sidste ende har jeg bedt om at få papirene udleveret hvilket i begge tilfælde så er sket.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 22-12-2011 kl. 11:19.
Reply With Quote
  #165  
Gammel 22-12-2011, 11:18
ufio ufio er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 88
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
dette passer ikke helt
husk nu at beregner den rene nettopræmie uden statsafgift .
afgiften er er ja den sammen . ..
Jeg håber sagen bliver løst til forsikredes fulde tilfredshed, og det eneste jeg reagere på i denne tråd er at opdatere med hvad min erfaring siger er forkert.

Jeg regner med det jeg skal betale, hvad ellers??
Nuværende Bavria 6350kr. Nye tilbud Søassurancen 6500kr. First Marine 6741Kr. PT 7500kr. Med personlig ulykkeforsikring, 7100Kr. Uden personlig ulykkeforsikring.
Båden er sat til samme værdi alle steder.

Sidst redigeret af ufio; 22-12-2011 kl. 11:34.
Reply With Quote
  #166  
Gammel 22-12-2011, 11:22
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?


Det handler om det samme for mig! Men eftersom det iflg. Bavaria ikke er deres (eller andre forsikringsselsskabers) ansvar at lave båden eller anvise et værksted, så må det interessante jo være om han kan få lavet båden for det udbetalte beløb.

Og jeg er helt enig I at det ikke er en løsning bare at give kunden en kontant erstatning, men hvis lovgivningen er sådan, kan vi jo ikke gøre meget ved det...
Reply With Quote
  #167  
Gammel 22-12-2011, 11:30
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Nøj der er gang i den - men ellers en noget ærgerlig tråd - som jeg syntes endnu engang røget af sporet.

I min optik handler det vel ikke om at Allan skal have flere penge eller ej, men at hans båd, med Bavaria hjælp og hans egen selvrisiko, skal kunne sejle og starte til april måned. Det er vel derfor man tegner en forskring?

At der er fokus på erstatningen og ikke løsningen forstår jeg ikke? En kontant erstatning hjælper jo ikke Allan - det får jo ikke båden ud og sejle. Hvordan skal en kunde iøvrigt kunne acceptere erstatningen ikke når han ikke ved hvad mekanikeren vurderede skadens omfang til at koste?
Verden er ikke perfekt ...
Der er ikke forsikringselskabs ansvar at få båden reparet MEN kundens .
INGEN båd forsikring reparere skadete både på ejgen regning .
Vi og andere selskaber henviser gerne til kompetente mekker , men der er kunden der bestemmer hvilen mekker han bruge , han kan ja også vælge at selv reparer skaden ..

En forsikringsselskab betaler kontant erstattning for kundens dokumenterte økonomiske tab , hjelpe i nødtilfælder ,med hensvisninger til mekker mfl .

Der ja heller ikke BAVARIA de bjerge både med vores YACHTASSISTANCE - men min ejen bjergningsfirma som underleverandør.

IGEN der er kundens ansvar at STRAKS anmelde skaden, at dokumentere sine tab , følger forsikringselskabeds anvisninger ,inhente rep. tilbud ,begrense skaden og sørge for at båden blived reparet .

Forsikringselskaber beregner erstatning med evt fradrag ,efter deres forsikringsbetingelser og betaler regningen ..
og kun HVIS skaden er dækket efter selskabeds forsikringsbetingelser .
So er der med ALLE selskaber inf lovgivning.

Forsikringsbetingelser er en rigtigt djungel , jeg anbefaler alle at tegne en ALL-RISK kaskodækning med eks pantaenius eller BAVARIA uden de mærklige dypte huller i forsikringsdækning som de fleste danske selskaber med deres enkelt risikodækning tilbydder .

Jeg prøver at forklare dette ..

Enkeltrisikodækning mener at kun skader er dækket HVIS dette stå klart som dækket i selskabeds betingelser , HVIS ikke -INGEN erstatning ..
Jeg henviser venligts igen til forsikringsnævnens hjemmeside med rigtig mange negative sager og afviste erstattninger pga enkeltrisiko dækning..

eks . i enkeltrisiko betingelser stå often at stormskader er dækket , hvad kunden ikke kænder til ,er at "STORM" infølge selskabet starter først med 26s/m .
So synker båden eller blæser kundens kælsche væg i 22-25 s/m - få kunden ingen erstattning .
Klager kunden til ankenavnet so skal kunden beviser at skaden er dækket , ikke forsikringselskabet at skaden er ikke dækket ,og kunden bliver nød til at selv betale for evt omkostninger til sagkyndige etc ..

All riskdækning dækker generel næsten alle nautiske risikoer (med minder is eller frostskader) -so der er ligemal om der blæser 10 -20 eller 30 S/M.
Eller om lensepumpen er stukket af eller om båden er på skadetidspunkt er sødygtigt eller ikke ..
Og der er selskabet de skal beviser at skaden er ikke dækket i en evtl klagesag.(Omvend bevisbyrde) og betaler for omkostninger dermed .

I Allans sag her hville de fleste selskaber med enkeltrisikodækning IKKE dække denne slags langsame synkning pga bådens mangelde lense evne eller fordi båden på skadetidspunkt er ikke sødygtigt ,pga tomt batteri ..

Han er heldig at han har ALL-Risk dækning med BAVARIA og har fåed en FAIR erstattning ..
BAVARIA ALL risk dækker ja generell alle skader ogsa med Konstruktions- og materialefejl
Skade opstået som følge af konstruktions- eller materialefejl samt skade omfattet af garanti
eller andet produktansvar." som de fleste andere andere selskaber ikke gør.

En rigtig vigtigt punkt med bådforsikringer er at bjergningsomkostninger er dækket med 100% -og udover forsikringsum eller kan kunden hurtig hænge på en regning fra flere ti-tusende kr.

All dette her kommer i øvrigt fram i bådnyts uafh. forsikringstest i forår 2012 .

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 12:34.
Reply With Quote
  #168  
Gammel 22-12-2011, 11:31
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
her lidt UHYGELIGT læsning til en hyggeaften- lots af FACTS ikke rumors..

http://www.ankeforsikring.dk/search.aspx?path=%2fAnkenaevn%2ffind_kendelser&lay out={028B8BF8-4369-4631-8D27-2B708F1CE24E}

vælge produkttype -både-
.good fornøjelse-

Ralph, hvorfor er Bavaria forsikring ikke med? Er det fordi det er Tysk?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #169  
Gammel 22-12-2011, 12:16
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
Forsikringselskaber beregner erstatning med evt fradrag efter deres forsikringsbetingelser og betaler regningen ...
So er der med ALLE selskaber inf lovgivning.
Fint nok, det er jo så til at forholde sig til hvis/når lovgivning inden for bådforsikring er således (det ved jeg intet om). Men når det så viser sig at ens forsikring reelt ikke dækker de omkostninger det måtte være forbundet med at komme ud og sejle igen hvad er forsikringen så værd - ud over ansvar?

Lad os for sjov skyld tage fiktivt udgangspunkt:
Forsikring koster 20.000 om året med en selvrisiko på 5.000,- Båden er en 10 år gammle Cobalt Forsikring er gladeligt betalt i 10 år total 200.000 (præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør).

Drevet sejles af med ingen andre skader end at drevet skal skiftes. En mekaniker vurderer skaden til et komplet nyt drev til 50.000 plus 5000 for montering. Forsikringsselskabet afskriver så værdien af drevet med 50% - det bliver til omkring 25.000,- og derfra trækkes så selvrisikoen på 5.000,- Det betyder så at kunden får et tilbud på 25.00,- (25.000 plus arbejdsløn 5.000 minus selvrisiko) men står rellet med en udgift på 55.000, altså en mango på 30.000,-

Det giver bare ikke mening i min verden da ejer netop ikke bliver stillet som tidligere, men tværtimod har en kæmpe mango for at komme på vandet. Ligesom det heller ikke giver mening at det er op til kunden at vurderer om det tilbud mekanikeren har givet er fyldestgørende og tilfredstillende.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 22-12-2011 kl. 12:40.
Reply With Quote
  #170  
Gammel 22-12-2011, 12:50
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
her lige nogen typiske afviste skadesager fra klagenævnet ligenede allans sag selskabes navne findes på klagenævnens hjemmeside..so at jeg ikke at blived anklaget igen von peter at rose min firma og nedgøre andere ..

sag 1.

I klageskemaet har klageren anført, at hans båd af uforklarlige årsager sank i dagene
fra
Selskabet afviser i øvrigt at dække skaderne
på båden med henvisning til, at selskabet på baggrund af de foretagne undersøgelser
af båden må lægge til grund, at båden sank som følge af langsom indsivning af
vand i fartøjets dobbeltskrog, hvilket er undtaget forsikringsdækning i medfør af forsikringsbetingelsernes

selskabet har fåed medhold ..kunden ingen erstattning ..

sag 2

Flybridgepresenning samt plexiglas afskærmning blæst af i stormen . Plexiglas afskærmning er splintret
og har revet flere store huller i presenning. Alubøjler til presenning er blevet bøjet presenning
er revet ud af syninger ved alubøjler, lynlåse er ligeledes revet i stykker.
selskabeds svar -
Som tidligere drøftet kan vi ikke finde dækning for beskadigelserne nævnt i punkterne 1 - 7,
idet årsagen til disse beskadigelser, kuling med vindstød af stormstyrke, ikke nævnes i forsikringsbetingelsernes
pkt. 6, 7 og 8, hhv. 'Hændelser dækket hele året', 'Andre hændelser'
og 'I sejladstiden dækkes endvidere'.

selskabet har fåed medhold ..kunden ingen erstattning ..
og lige en til .

sag 3
Forsikringstageren,
klager over selskabets afvisning af at yde forsikringsdækning for en anmeldt vandskade på den forsikrede båds skot og dørk m.v.
Selskabet har afvist at udbetale erstatning under henvisning til, at fartøjet ikke har været forsvarligt lænset og regelmæssigt tilset.

selskabet har fåed medhold ..kunden ingen erstattning ..

BAVARIAS ALL RISK dækning har dækket den sammen slags skader UDEN problemer ..
so Allan er heldig at han har valgt BAVARIA ..

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 14:41.
Reply With Quote
  #171  
Gammel 22-12-2011, 13:37
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Ralph, hvorfor er Bavaria forsikring ikke med? Er det fordi det er Tysk?
Ne- vi er via vores rykforsikringselskaber tilknyttet nævn
MEN du finder os ikke på nævns side - fordi vi har pt. INGEN klagesager ,
Vi har ja All-risk ..og er yderst kulant ..

Generel vælger vi med vores meget få klagersager at revuder sagerne til bunds og often finde en fair løsnig akzeptabel til begge partner ..
Selfølig koster en klage forsikringselskabet ekstra penge i advokatsalær og med all risk skal VI ja betale alle sagens omkostninger ..
Med enkeltrisikodækninger er der ja kunden som stå for ALLE omkostninger ang bevisbyrden .
so selskaber afventer bar en lang klagesag og at kunden løber tør for penge..

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 13:48.
Reply With Quote
  #172  
Gammel 22-12-2011, 14:01
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE=Lars T;36130]

Lad os for sjov skyld tage fiktivt udgangspunkt:
Forsikring koster 20.000 om året med en selvrisiko på 5.000,- Båden er en 10 år gammle Cobalt Forsikring er gladeligt betalt i 10 år total 200.000 (præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør).
Haj lars ,fint idee med en lille regneksempel..
Den beregning fra dig ang præmie passer desværre ikke .

Husk nu at præmien er inkl. statsafgiften , du betaler med os ca 1% af bådsværdi i præmie ,hvis du er clever nedskrive du båden værdi til den aktuelle handelsværdi HVERT år ,so falle præmien OG afgiften yderliger .


ang præmien falder jo ikke selvom værdien af båden gør
Der er ja din interesse at båden er forsikred til den aktuelle handelsværdi fordi du få ja KUN handelsværdi med totalforlis ellers betaler du ja ALT for menget i præmie og afgift -so husk at nedskrive bådens værdi regulårt hvert år. Husk også at pt brugte både er falled i væredi ekstremt pga krise en akktuelle opdatering af din police hville spare dig flere tusende kroner hvert år.


Drevet sejles af med ingen andre skader end at drevet skal skiftes. En mekaniker vurderer skaden til et komplet nyt drev til 50.000 plus 5000 for montering. Forsikringsselskabet afskriver så værdien af drevet med 50% - det bliver til omkring 25.000,- og derfra trækkes så selvrisikoen på 5.000,- Det betyder så at kunden får et tilbud på 25.00,- (25.000 plus arbejdsløn 5.000 minus selvrisiko) men står rellet med en udgift på 55.000, altså en mango på 30.000,-
BAVARIA nedskriver vi dreven (10 år gammel ) til den aktuelle handelsværdi (dagspris af en brugt drev i sammen tilstand) (ca 50% ) plus de første 5 år har du fuld nytværdierstatning , denne skade erstatte vi med 25000 plus løn -minus selsrisiko 5000 - -giver 20.000 (plus 100% løn )

Med danske selsaber få du max 30% af nyprisen pga deres standartafskrivninger ,efter den første år
, so 30 % fra 50.000 - du få 15.000 minus selvrisiko typisk 10.000dkr so du få her kun 5000 plus arbejdsløn
Lidt forskeld ,ikke ..
Og husk du betaler ca 40% mer i årlige præmie med de danske selskaber ..



Lars husk nu at din drev er ja ikke ny og har misted i værdi ..find dig en good brugt drev og so passer sagen ja ..
forstille dig at en 10 år gammel udenbordsmotor blive stjålen .skal kunden også få en helt nyt motor fra forsikring??? som sagt verden er ufair og vis du ønsker denne slags dækning skal du betale en masse i ekstrapræmie ..


Ligesom det heller ikke giver mening at det er op til kunden at vurderer om det tilbud mekanikeren har givet er fyldestgørende og tilfredstillende.
der er ikke kunde der skal vudere om den rep tilbud er ok -men dette gør selskabet .

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 14:54.
Reply With Quote
  #173  
Gammel 22-12-2011, 14:46
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.

Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.

Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.

Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.

Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.

Sidst redigeret af Fletcher14; 22-12-2011 kl. 15:13.
Reply With Quote
  #174  
Gammel 22-12-2011, 14:47
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
AutoBranchen....

Ved ikke om reglerne er de samme men....

Da jeg var på et autoværksted der behandlede vi mange skadet biler.

En bil der f.eks var kørt ind i en lysmast og fået pakket en god del af hjørnet væk skulle laves.

Bilen blev rettet og følgene nye dele skulle bruges :

FrontKlap
Kofanger
Bærearm
Bærekugler
Lygte
Bremseskive
Styrekugle
Trækaksel
Fjeder
Støddæmper
Skærm

Nedenfor ses hvad der blev købt nyt og hvad der blev købt brugt, dele med "kort" leve tid nyt, andet brugt.


FrontKlap ( brugt + lakering )
Kofanger ( brugt + lakering )
Bærearm ( brugt )
Bærekugler ( Ny )
Lygte ( Brugt )
Bremseskive ( Ny )
Styrekugle ( Ny )
Trækaksel ( brugt )
Fjeder ( Brugt )
Støddæmper ( Brugt )
Skærm ( brugt + lakering )

Kort fortalt så blev bilen bragt til præcis samme stand som den var i, der er selvf. garanti på de stumper der blev monteret.
----

I sagen om et drev vil jeg nok syntes er meget svært, Cobolt'en har et 10 år gammelt drev med afskrevet værdi osv. får man vel ikke ret mange penge ? Med så få penge kan man vel knap nok købe et brugt drev?

Iøvrigt med biler er det ikke kundens ansvar og få den lavet, det klare forsikringen, sådan troede jeg også det var med både...
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #175  
Gammel 22-12-2011, 15:05
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #176  
Gammel 22-12-2011, 15:09
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by ufio Se indlæg
Jeg håber sagen bliver løst til forsikredes fulde tilfredshed, og det eneste jeg reagere på i denne tråd er at opdatere med hvad min erfaring siger er forkert.

Jeg regner med det jeg skal betale, hvad ellers??

Nuværende Bavria 6350kr. Nye tilbud Søassurancen 6500kr. First Marine 6741Kr. PT 7500kr. Med personlig ulykkeforsikring, 7100Kr. Uden personlig ulykkeforsikring.
Båden er sat til samme værdi alle steder.
Jeg hjelpe dig gerne med en korrekt beregning men har brug for lidt info .
Hvad er bådens forsikringsværdi ??
byggeår -bådstype- antal HK ?
Er der den samme selvrisiko med alle selskaber ?
Er der ansvar og afgift inkl med de andere selskaber ?
Mange "glemmer "afgiften i deres tilbud .

evtl send mig de tilbud fra vores konkurenter via email.
og jeg gemengå dette til afklaring ..

Husk ogsa at kun BAVARIA og PT har ALL risk kasko ,nyværdi eller handelsværdi
dækning uden standart nedskrivning ,og kun BAVARIA har yachassistance.


So dæning er IKKE den samme.

og en lille ekstra plus med os ..
Her hos BAVARIA har vi en aftalt forsikrings præmie som du betaler fast hvert år -
Ingen præmienstigning og ingen indexregulering eller yderlige gebyrer .

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 15:16.
Reply With Quote
  #177  
Gammel 22-12-2011, 15:25
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Manorwar, jeg må desværre skuffe dig. Jeg har ikke skrevet noget som helst, der bare tilnærmelsesvis er injurierende overfor dig eller din virksomhed. Jeg er endvidere ikke modtagelig overfor trusler af den karakter.

Vi risikerer alle straffe- og injuriesager her i livet. Det er en del af det, at være en del af et samfund, hvor mennesker mødes, handler og kommunikerer. Det er der ikke noget interessant i. Det interessante er dem, der anlægger dem.

Trusler om injuriesager og anlæggelse af injuriesager for retsvæsenet kommer almindeligvis fra mennesketyper som dig. Mennesketyper, der som følge af deres specielle personlighed og offensive væremåde rager sig uklar med andre mennesker.

Injuriesager tager lang tid i retsprocessen - og ender i langt, langt de fleste sager med frifindelse - og en påligning af sagsomkostninger til sagsøger. Sagsøgte har ret til advokat, evt. som selvvalgt og beskikket. Sagsomkostningerne vil derfor være ganske betragtelige.

Jeg synes, du skal bruge din tid på, at pleje dine kunder. Det ser ud som om, det er påkrævet. Vi er mange, der har mistet enhver respekt for din virksomhed - og nu også for dig som person som følge af dine trusler om injurier, der altid er personlige.
Jeg pleje mine kunder ...
Læs din første tread .DRENG. og tænke igen ...at du tage stilling til min høj servicenivå og nedgør min virksomhed med en fuldstændig unbegrundet øffentlig varsel -at vi er svindler eller ligende
er typisk for dig og andere her med ond i røv .. .. speciel fra dig flecherdreng ..
du skal ikke hver bange at jeg sender min advokat efter dig ,da er ja heller ikke noget til hente hos dig..
mærkligt er at du er ja ikke kunde hos mig ...
so hvorfor udtale du dig negativ om ting du har ikke har forstand på ?? ??

jeg er klart til en faglig diskusion i en sober tone som vi plejer her på fendern .
men gilder ikke at blive nedgørt fra dig her pa bagrund af nogen "rygter".
So hold dig lige ude ,TAK

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 16:42.
Reply With Quote
  #178  
Gammel 22-12-2011, 16:38
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.

Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....
Reply With Quote
  #179  
Gammel 22-12-2011, 16:57
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg mangler sådan en thumbs up knap til indlæg lidt ligesom på fjæset.

Bl.a. Kunne jeg have brugt den til Fletchers sidste indlæg.....
hahaha peter skal du ikke læse de mangen grusome historier om din forsikringselskab på nævnens hjemeside .eller finde en anderet fora .
har du faktisk en reel input til tråden her ?? NE? so holde dig ude og sælge din dyrt besin..

poste lige flecherns første inlag her igen ..og venter at han kommer med faktiske beviser og ikke BLABLA fra nogen tomhjerne ..

Bavaria forekommer, at være et vrag med kraftig slagside, bugnende fyldt med rod og uprofessionalisme, med et kølvand af grov, ansvarsløs og hensynsløs omgang med bådejere og tillid - og deraf følgende spor af klage efter klage efter klage efter klage. ja lige derfor er vi ja en af europa største selskaber med omsatsstigninger fra 300% per år..hm jeg kan stændigvæk kun finde 3 klager på nettet ,som er alle afgørt positiv fra mig .
En hurtig søgning på Google viser et usædvanligt og uforholdsmæssigt højt antal af rasende, utilfredse og snydte kunder, der går meget langt for, at advare andre. Bruger du en andert googel end mig ?? I en af de utallige advarsler var endda citeret et brev fra Ralph, der håner en kundes lille pik..HMM jeg har ikke hænet nogen af MINE kundens pik, kun komentert en anden dum idiot som dig fenderdreng som tro på røverhistrier jeg kænder kun til en med en lille pik og der er brolfchen HAHA
igen-igen team lima er ikke kunde hos mig .men han har læst røverhistorier lige som dig ...han har heller ikke en liv..eller måskeen lille pik..
læs træden rigtig ..

http://www.smaabaadsklub1.dk/forum/f...=14802&GBID=28

mærklig nog linker den her til HTTP Error 404.0 - Not Found

The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.


Jeg er normalt ikke sart, hvad angår kønsdele eller virksomhedsdrift, men, at svare så frækt - til en presset person, der står med en skadet båd og en forsikring, der viser sig, at være virkningsløs, er for galt." HVAD for en presset person ?HVAD SKADE???team lima er ikke kunde hos os,og virkningsløs??? spørge lige allan her ..

Her er et bidrag til søgemaskinerne - og de mange ulykkeliges sager - og en hjælp til nye bådejere, der søger forsikring: Sejl langt uden om Bavaria Yachtforsikringer (www.bavaria-yacht.dk).
ja tak ,negativ omtale er beder end ingen omtale .med hvert inlag plasere jeg mig højer i søgemaskinen ..get a live flecherboy..---------------------------
so flecher boy jeg tro faktisk at du kommer med den slags beskyldninger liiiiige lidt for langt ude..en slagtfest til en god advokat ..synes fantisk du skal lieeeeege tænker dig om og mååååååske revuder din pivende dum inlag ??
eller holder du faktisk fast dine dine beskyldninger ??so dum tro jeg ikke du er ,men måske er du ja ?


har rigtigt savnet vores lille fenderfora .. men er ikke sikkert på at jeg gilder længer at komenter dene BØLV fra peter og flecherdrengen ..få jer dog ENDELIGT en liv og stop med jeres lorte jentelov..INGEN flere pirate øl til jer drenge ...

fender bruger med faglige spørgsmål om bådforsikringer hjelpe jeg gerne her ,som jeg pleje ...
__________________

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 17:29.
Reply With Quote
  #180  
Gammel 22-12-2011, 18:06
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Omkring det med brugte drev f.eks. BRAVO, så tror jeg at mange sælgere ved, hvad et forsikringsselskab udbetaler ved drevskade eller drevtyveri - det afspejler sig ofte i brugt priserne omkring 15 - 20K afhængig af standen.
so passer ja vores erstattingsystem perfekt og med fuld dækning til dagsværdi i vores fiktive sag fra lars .
men desværre IKKE med danske selvskaber pga standartnedskrivninger .
her mangler kunden 15.000 i erstatning
tak for input ,brolfchen

Sidst redigeret af Manorwar; 22-12-2011 kl. 18:12.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,523
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdancuj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden