Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 550
2 medlemmer og 548 gæster
KorazTat, TreslottHoils
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 16-01-2010, 16:23
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by manorwar Se indlæg
oki ... Jeg holder kæft nu ..
tak
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #22  
Gammel 16-01-2010, 18:04
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det er ikke dig, men du er med til at folk her på fenderen gøres opmærksom på de udfordringer der er på BS

Det kan du jo postulere, det mener jeg bestemt ikke at jeg er.

Jeg svarer ene og alene på de indlæg der er her, jeg refererer ikke til BS i de indlæg, men svarer på det skrevne på denne side.

At jeg har viden om hvad der foregår på BS, bringes naturligvis med i mine svar, præcis som viden omkring både andre steder fra også gør.

At jeg ren personlig er træt af faconen omkring den omtalte person, er nok ikke den store hemmelighed, men det har intet med BS at gøre, det er ene og alene mig som person.
Reply With Quote
  #23  
Gammel 16-01-2010, 18:07
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
peter her på fendern må du ja skrive hvad du har lyst til ...
men gerne fair og kompetent
OG du må give modparten i den diskusion mulighet til at forsvare sine holdning ..

Sidst redigeret af Manorwar; 16-01-2010 kl. 18:18.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 16-01-2010, 18:27
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
men gerne fair og kompetent

Det der skriver du ganske ofte Ralph, men jeg må indrømme at jeg ind imellem oplever, at du har rimelig svært ved at selv at leve op til det.

Jeg har som tidligere skrevet intet imod dig, det jeg opponerer imod herinde er din facon omkring dit professionelle virke, udover det mener jeg helt bestemt at du er et festligt indslag.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 16-01-2010, 18:31
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
piraten takker for komplimentet men nu mener jeg ikke at min virksomheds virke har noget til at gøre i sagen .
der er RENT persønligt ..SMF*
Reply With Quote
  #26  
Gammel 16-01-2010, 18:43
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu refererer jeg ikke til nogen specifik sag, men sådan helt generelt...
Reply With Quote
  #27  
Gammel 16-01-2010, 19:07
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
jo den har jeg foreståed ..
Reply With Quote
  #28  
Gammel 17-01-2010, 02:46
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Ralph -

Du er i dag bag roret for et utal af forsikringer til rigtig mange både. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Vores selskab har ikke brug for at vi skamroser os selv ,køber os til positive postings og vi begrenser ikke ydringsfriheden .
Bavaria er en god forsikring, og det er ingen hemmelighed, at dit tidligere forsikringsselskab ikke fungerede - dit bagland var ikke iorden! Ikke desto mindre, har du formået at komme bag roret på et forsikringsselskab som faktisk FUNGERER. Som du selv så fint siger, så har du ikke BEHOV for at skamrose dig selv, men det er altså det du gør. Drop det, og lad negative ting prale af på dig. Og vis istedet hvad du kan udrette når skaderne indtræffer. Det vil du opnå langt større respekt med! Tro mig!

Det der er galt lige nu, er ikke den kritik som folk udretter til Bavaria. Det er dig selv. Hvis du ikke formår at holde dine personlige følelser, meninger og tanker ude af alt dette, så tror jeg helt ærligt at folk blot finder andre veje til Bavaria - uden om dig. De findes, og det ved du jo. Så det er ikke umuligt eller svært, at komme uden om dig og få en god forsikring alligevel.

Men hvis du istedet fokuserede på dét du er god til - at sælge forsikringer og behandle skader på lystyachter, så kunne du opnå langt mere end det du opnår med dine kontroverser her på fenderen.dk og Baadsnak.dk.

Brug nu dit krudt fornuftigt, fremfor på alverdens uendelige debatter - og kom så ud og sælg nogle forsikringer istedetfor!
Reply With Quote
  #29  
Gammel 17-01-2010, 02:51
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
.... og så er jeg ikke nogen landkrabbe, eller hvad helved der står under mit navn herinde!! Jeg er kok, og kendt for god mad i mit område!!
Reply With Quote
  #30  
Gammel 17-01-2010, 08:52
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for dine søde ord mark b
nu er du ja den siste ,jeg har forventet at få en fint og kompetente udtale fra ..pga vores "heftige" diskusioner i fortiden ..du få min respekt ..


Jeg har opbygget mine virksomhed og min omtale i den maritime Danmark
som yderst kompetent og ekstrem servicemidet forsikringspirate
-ikke med en masse penge men med mangen timer hård arbejte .
Jeg hantere mange kunder daglig , hjelper mine kunder i nød 24/7
og op til dag er der ikke en dårlig posting på nettet ang mine skadebehandling og servicenivå med min nye samarbejdpartner .som du siger nu
Citér:
_at vores Forsikring faktisk FUNGERER-
Skift til bavaria har klart bevist at man kan kun lever op til produktet hvis baglandet er i orden .
Vores produkt er klart en mærkevare for en fair og yderst kompetent forsikringsløsning ..
Vi behander ALLE vores kunder fair og dette spejler sig i den rigtigt høje antalet af nye kunder.
og tegening af rigtigt fine forhandlerkontrakter efter etablering af min servicekontor ..
So jeg har ikke brug for at "skamroser "mig eller min virksomhed eller mine sammarbejdsparter.



Jeg beder om forståelse -at jeg er pissesur pga. vi ikke har haft muligthed at rette klare fejlinformationer om vores virksomhed postet fra "eliten"
i en privat ejet fora med mindere vi tegener en dyrt reklameaftale ..der er afpressning ..og der er jeg ikke med til.
Og rent private problemer med mig eller vores personale må IKKE give grund til dårligt reklame om vores virksomhed . næsten alle her er bekent med problemen med omt. fora -Alle indlæg, som ikke var helt enige med eliten, blev straks massivt nedgjort.

Og jeg lover dig en ting ,-ingen i verden kan afpresse mig ,nægte at ydre mig frit,brydde min copyright eller omtåle mig eller min virksomhed dårligt uden begrundelse mfl .


Jeg er heldig at mig bagland er nu i orden og folk har haft forståelse for at funkproblemer har haft ingen ting med min person at gøre ..
Hovedkontoret har nu valgt at ignorere sagen ..
Nu prøve jeg de samme ..

Sidst redigeret af Manorwar; 17-01-2010 kl. 09:34.
Reply With Quote
  #31  
Gammel 17-01-2010, 09:34
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
Jeg beder om forståelse -at jeg er pissesur pga. vi ikke har haft muligthed at rette klare fejlinformationer om vores virksomhed postet fra "eliten"
i en privat ejet fora med mindere vi tegener en dyrt reklameaftale ..der er afpressning ..og der er jeg ikke med til.
Rapl - jeg kan slet ikke forsåt at du har svært ved at forstå det. Sådan er konditionerne når man har med et privatejet forum. Det er ejerne som enerådigt bestemmer hvad for en information de vil have på deres site.

Tag f.eks. Mandagsbil, Lorte-Volkswagen,Lorte-BWM, Lorte-alfa - på alle de site bliver forhandlere, værksteder og producenter hængt ud til tørre - og der er intet de kan gør ved det. Det er iøvrigt i miin optik en af de gode facetter ved internettet. At man skal tage de informationer med et gram salt er så en helt anden sag - og persoonligt mener jeg at virksomhederne bør have en chance for at forsvarer sig selv, da ellers informationsstrøme går hen og bliver for ensformigt.

At nogle ejere dikatorisk vælger (i deres fuld ret) at slette, redigere, tilføje i indlæg, nægte at slette indlæg, nægte at slette upladet materiale mm. er jo et spørgsmål om etik, empati og morale - og bør vel egentlig stille brugerne spørgsmålstegn over hvorfor man bruge et site/forum som krænker brugernes yteringsfrihed. Men det er jo en hel anden sag.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #32  
Gammel 17-01-2010, 09:59
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Rapl - jeg kan slet ikke forsåt at du har svært ved at forstå det. Sådan er konditionerne når man har med et privatejet forum. Det er ejerne som enerådigt bestemmer hvad for en information de vil have på deres site.

Tag f.eks. Mandagsbil, Lorte-Volkswagen,Lorte-BWM, Lorte-alfa - på alle de site bliver forhandlere, værksteder og producenter hængt ud til tørre - og der er intet de kan gør ved det. Det er iøvrigt i miin optik en af de gode facetter ved internettet. At man skal tage de informationer med et gram salt er så en helt anden sag - og persoonligt mener jeg at virksomhederne bør have en chance for at forsvarer sig selv, da ellers informationsstrøme går hen og bliver for ensformigt.

At nogle ejere dikatorisk vælger (i deres fuld ret) at slette, redigere, tilføje i indlæg, nægte at slette indlæg, nægte at slette upladet materiale mm. er jo et spørgsmål om etik, empati og morale - og bør vel egentlig stille brugerne spørgsmålstegn over hvorfor man bruge et site/forum som krænker brugernes yteringsfrihed. Men det er jo en hel anden sag.
Jeg synes du er dobbeltmoralsk Lars T. Du har i en stribe tråde på en tilsyneladende sober og voksen facon fortalt Manorwar at han ikke skal bringe sine BS-problemer over på fenderen.dk.
Med dit sidste afsnit, gør du jo præcis det samme. Det er DIT personlige problem med BS, er det ikke korrekt?

Som jeg ser det, er det helt utroligt at der er behov for 2 fora. Der bruges samme software og det er vel 90-95% de samme mennesker der er medlem på de fora. Så er der tilsyneladende en lille håndfuld medlemmer, som ikke kan lide hinanden, hvilket så berettiger flere fora. Men for alle os der egentlig bare gerne vil snakke båd, er det dybt underligt at det skal være sådan. Spi D er supermanden på BS. Nogle kan lide ham, andre kan ikke. Lars T og et par stykker mere er supermænd her på fenderen. Lynæs er selv supermand på lav-det-selv.dk. Og jeg oplever at når alpha-hannerne mødes, går det galt, og så må man hellere oprette et nyt forum.

Personligt ser jeg INGEN type-mæssige forskelle på BS og fenderen.
Reply With Quote
  #33  
Gammel 17-01-2010, 10:01
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
At nogle ejere dikatorisk vælger (i deres fuld ret) at slette, redigere, tilføje i indlæg, nægte at slette indlæg, nægte at slette upladet materiale mm. er jo et spørgsmål om etik, empati og morale - og bør vel egentlig stille brugerne spørgsmålstegn over hvorfor man bruge et site/forum som krænker brugernes yteringsfrihed. Men det er jo en hel anden sag
Fint udtalese og lige min mening ..Fint at fenderen har so en høj morale og ikke begrenser brugerens ydringsfrihed ..
Der er helt io med mig at "alphaen" lars henviser mig PÅNT til etiken på fenderen.
Jeg har ikke erfaring med at enlag her blive ændert/slettet fra ledesen og at dette ikke er afh. fra evt dyre reklameaftaler ..
Jeg sponsore fenderen ikke for at jeg SKAL KØBE mig positive udtaleser om min virksomhed ..
ALLE må gerne poste evl problemer med min firma i alle fora -HVIS jeg eller mine ansatte få muliged at tage stilling dertil ...

Derimod har jeg og mange andere har haft problemer med den andere side ..der er ingen hemligthed og ingen mudderkastning men en FACT..

At spi d er en superman på siden er ingen dårligt tale om -han er meget kompetent i sin fag
og sine utaleser om os er yderst fair ..jeg har slet ingen problemer med ham .....

Problematiken er at ejern på siden sletter /rette enlag efter sin vilje ..specielt problematisk hvis der er afh. fra en evtl rekalmeaftale..jeg har klart afvist denne slags "afpressing"..
Der er dermed ikke muligt at føre en fair og kompetente diskusion med sidens ejer /bruger om vores produkter.
Derfor kan jeg ikke tilade at min virksomhed bliver omtalt på siden .. uden mulighed for forsvar.


At sidens ejer ikke kan hantere at få åben kritik ang ydringsfrihed og sin diktatoriske ledelse stil ,er.måske en spørsmål om ejerns alder og livserfaring ??

Dermed har fenderen en kæmpe fordel ang. ydringsfrihed og fair play mellem alle partner,sponsor eller ikke .
og i forhold til de andere omt.fora er omgangstoner her på siden er ja heldivis på en helt højere nivå......
..

Sidst redigeret af Manorwar; 17-01-2010 kl. 11:11.
Reply With Quote
  #34  
Gammel 17-01-2010, 10:17
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg synes du er dobbeltmoralsk Lars T. Du har i en stribe tråde på en tilsyneladende sober og voksen facon fortalt Manorwar at han ikke skal bringe sine BS-problemer over på fenderen.dk.
Med dit sidste afsnit, gør du jo præcis det samme. Det er DIT personlige problem med BS, er det ikke korrekt?

Som jeg ser det, er det helt utroligt at der er behov for 2 fora. Der bruges samme software og det er vel 90-95% de samme mennesker der er medlem på de fora. Så er der tilsyneladende en lille håndfuld medlemmer, som ikke kan lide hinanden, hvilket så berettiger flere fora. Men for alle os der egentlig bare gerne vil snakke båd, er det dybt underligt at det skal være sådan. Spi D er supermanden på BS. Nogle kan lide ham, andre kan ikke. Lars T og et par stykker mere er supermænd her på fenderen. Lynæs er selv supermand på lav-det-selv.dk. Og jeg oplever at når alpha-hannerne mødes, går det galt, og så må man hellere oprette et nyt forum.

Personligt ser jeg INGEN type-mæssige forskelle på BS og fenderen.
Hej Ulman,

Jeg nævner ikke BS og bruger ikke BS som sammenligningsgrundlag i mit sidste indlæg tværtimod.? Hvordan kommer du frem til det.? De sitet jeg nævner bruger netop den praksis at slette, redigere indlæg som medarbejdere fra de virksomheder (der bliver hængt ud) forsøger at give som svar. Jeg syntes på ingen måde jeg er dobbeltmoralsk. Jeg har intet problem med Søren (SpiD) som supermand på BS - Det ville du vide hvis du kendte til historien bagved behovet for et nyt site, og sågar også hvis du spurge Søren. Men for mit vedkommen er det "vand under broen" - Det gavner intet at blive ved med at hive diverse uoverensstemmelser frem igen og igen.

Supermand på fenderen - er jeg langt fra, men tak for titlen Jeg indrømmer gerne at jeg (+ nogle flere) stiller nogle rammer til rådighed for brugerne som er de reelle supermænd i det de vidensdele og erfaringsudveksler - præcist det som er formålet ved fenderen.dk. Det er sjældent at jeg kan konkret kan give assisatance/hjælpe i en given situation - det vil du også kunne se ved en del af mine knap så relevante indlæg
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #35  
Gammel 17-01-2010, 10:23
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Som jeg ser det, er det helt utroligt at der er behov for 2 fora. Der bruges samme software og det er vel 90-95% de samme mennesker der er medlem på de fora. Så er der tilsyneladende en lille håndfuld medlemmer, som ikke kan lide hinanden, hvilket så berettiger flere fora. Men for alle os der egentlig bare gerne vil snakke båd, er det dybt underligt at det skal være sådan. Spi D er supermanden på BS. Nogle kan lide ham, andre kan ikke. Lars T og et par stykker mere er supermænd her på fenderen. Lynæs er selv supermand på lav-det-selv.dk. Og jeg oplever at når alpha-hannerne mødes, går det galt, og så må man hellere oprette et nyt forum.

Personligt ser jeg INGEN type-mæssige forskelle på BS og fenderen.
Skide godt skrevet, helt enig

Meeeen det mudderkastning her, det har altså også god underholdningsværdi
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #36  
Gammel 17-01-2010, 10:35
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hej Ulman,

Jeg nævner ikke BS og bruger ikke BS som sammenligningsgrundlag i mit sidste indlæg tværtimod.? Hvordan kommer du frem til det.? De sitet jeg nævner bruger netop den praksis at slette, redigere indlæg som medarbejdere fra de virksomheder (der bliver hængt ud) forsøger at give som svar. Jeg syntes på ingen måde jeg er dobbeltmoralsk. Jeg har intet problem med Søren (SpiD) som supermand på BS - Det ville du vide hvis du kendte til historien bagved behovet for et nyt site, og sågar også hvis du spurge Søren. Men for mit vedkommen er det "vand under broen" - Det gavner intet at blive ved med at hive diverse uoverensstemmelser frem igen og igen.

Supermand på fenderen - er jeg langt fra, men tak for titlen Jeg indrømmer gerne at jeg (+ nogle flere) stiller nogle rammer til rådighed for brugerne som er de reelle supermænd i det de vidensdele og erfaringsudveksler - præcist det som er formålet ved fenderen.dk. Det er sjældent at jeg kan konkret kan give assisatance/hjælpe i en given situation - det vil du også kunne se ved en del af mine knap så relevante indlæg
Jeg prøver blot at være modvægt til den der med at "her på fenderen er vi jo alle enige om at vi hader BS's ejer og den såkaldte elite, men til gengæld støtter vi Manorwar selvom vi ikke skriver det direkte". Og jeg mener stadig at dit sidste afsnit var dit eget sure opstød over BS-ejeren, også selvom du ikke nævner det ved navn.

Men lad nu det ligge. Ud over den kommentar, synes jeg du gør det fint som forum-leder.
Reply With Quote
  #37  
Gammel 17-01-2010, 10:53
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Ulman - jeg tager det ikke ilde op, men er da glad for dit skulderklap - jeg er ikke ene om arbejdet

Det var ikke et surt opstød mod Lasse og Carsten eller BS for den sags skyld, glem ikke at jeg selv har været med til at starte BS op, så beslutningen om det alternativt forum var desværre et nødvendigt onde for at vi kunne følge vores ideer til et forum.

Det jeg/vi ønsker på Fenderen er debatten, og den skaber du jo ved at være modvægt, hvilket er supert. Der er sgu da ingen som gider at læse indlæg hvor der er som bræger løs om hvor god det der osv osv.

Det er vigtig for os bag fenderen at pointeret at vi/brugerne skal ikke være enige om alt, men vi bør kunne være enige om at holde debatten på et sobert niveau. Der skal også være plads til at være uenige om hvordan man gør tingene, og man skal endelig ikke glemme at folk har forskellige syn på tingene og det er præcis denne forskellighed som gør at forumverden er så spændende med diverse indfaldsvinkler/holdning til tingene osv.

Min pointen er bare at hvis man har et problem må man tage det op med "probleme-skaberen" - og længere er den vel egentlig ikke. Fenderen.dk må ikke blive en platform hvor man udstiller diverse virksomheder/butikker uden mulighed for forsvar. Vi gider ikke mudderkastningen, men den konstruktiv dialog - hvor man ikke nødvendigvis bliver enig, men så blot bliver enige om at være ueinge og at man ikke nogensinde bliver enig.


Kan vi snart komme tilbage til det faktum at sæsonen venter lige rundt om hjørnet
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #38  
Gammel 17-01-2010, 13:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pisse godt skrevet ULMAN...

Og nu har Ralph efterhånden mange gange skrevet at dette ikke bliver kommenteret mere fra hans side, gad vide om han altid er så dårlig, til at holde det han selv skriver....
Reply With Quote
  #39  
Gammel 17-01-2010, 13:47
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Pisse godt skrevet ULMAN...

Og nu har Ralph efterhånden mange gange skrevet at dette ikke bliver kommenteret mere fra hans side, gad vide om han altid er så dårlig, til at holde det han selv skriver....
det kunne jo også være fordi der er nogle der bliver ved med at stikke til ham !!!
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #40  
Gammel 17-01-2010, 13:53
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja det er der da, men der kommer dælme også indlæg uden der er nogen der har startet det op igen...

Og derefter kører rumlen så igen !!!!!! se jeg kan også lave udråbstegn
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,505
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KorazTat
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:49.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden