Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 567
2 medlemmer og 565 gæster
GeorgeLiait, RasarusCreergo
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #41  
Gammel 15-01-2011, 17:29
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad kører du/i selv i Campion 165 og Peter 508, det må være lækkerier ud fra jeres indlæg angående Huyndai biler ....

Sidst redigeret af Chribs; 15-01-2011 kl. 18:13.
Reply With Quote
  #42  
Gammel 15-01-2011, 17:40
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Der hvor jeg bliver irriteret, det er når andre vil nedgøre mine interesser eller valg af produkter.
OK, fair nok.
Det der tricker mig er såmand bare "rigtig mand" klicheerne.
Men så trøster jeg mig med at når rigtige mænd bliver rigtig meget rigtige mænd, kommer Lisbeth Salander og nakker dem
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #43  
Gammel 15-01-2011, 18:09
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Er det en 3.3 eller 3.8 V6
Det er 3.3 motoren, den udborede motor blev først brugt i I50 Genesis modellerne, da Genesis blev til sin egen model, specielt udviklet til det nord Amerikanske marked og med lidt ændret udseende, min er ved at være gammel bil, den er fra November måned 2007, det er blot en almindelig 3.3 Sonata med lidt mere udstyr samt lidt flere heste . . . .
Reply With Quote
  #44  
Gammel 15-01-2011, 18:23
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har den nye Mondeo titanium...

Overvejer pt om jeg skal bestille en Audi eller Mercedes som min næste bil, jeg har iøvrigt lavet en tråd om det....

Hyundai, Kia, Suzuki o.l. biler er for mig sammenlignelige med Baylinere fra før årtusindeskiftet....

Ganske udmærkede biler, men kvaliteten i samlinger er lidt under standard, der er lidt for meget plastic fantastic over helheds indtrykket, også synes jeg at designet er ca. 10 år bagefter, specielt i kabinerne....

Jeg har aldrig siddet bag rattet i en, men jeg har både familie og venner med de bil mærker, og jeg har siddet på passager sædet en del gange, og det er bare ikke liiiiiige mig....Selvom den nye Kia Sportage faktisk ser ganske godt ud.
Reply With Quote
  #45  
Gammel 15-01-2011, 18:42
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tvivler på at Ford har bedre samlekvallitet end de biler du nævner, eller kører bedre generalt, de har aldig kunnet fange min intressere når jeg har prøvet dem de gange jeg har været på udkig efter en ny bil, men vi har jo alle forskellig krav og tilgang til biler.

Jeg vægter at mine biler er pålidelige, har masser af udstyr, automat gear, masser af kræfter og lydsvag kørsel, og specielt pålideligheden har jeg ikke haft i hverken Audi. Bmw og specielt ikke i Mercedes, hverken de jeg selv har ejet eller brugt som firmabil...

Jeg kunne godt finde på at købe en ny Audi eller Bmw engang, men aldrig igen en Mercedes uanset modellen, dem har jeg for dårlige erfaringer med . . . . .
Reply With Quote
  #46  
Gammel 15-01-2011, 19:10
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Jeg kunne godt finde på at købe en ny Audi eller Bmw engang, men aldrig igen en Mercedes uanset modellen, dem har jeg for dårlige erfaringer med . . . . .
mercer er til pizzabudene..og drevpusher


rigtige man kør defender

http://www.youtube.com/watch?v=1depD...58B1&index=53"

Sidst redigeret af Manorwar; 15-01-2011 kl. 19:24.
Reply With Quote
  #47  
Gammel 15-01-2011, 19:20
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Mercedes er da noget af det mest pålidelige du kan få uanset hvor du spørger i verden haha
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #48  
Gammel 15-01-2011, 19:31
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Mercedes er da noget af det mest pålidelige du kan få uanset hvor du spørger i verden haha
Der er også rigtig meget jeg kan lide ved Mercedes, men kunne vi ikke snart få nogle andre Taxa'er. Altså nogen med benplads på bagsædet. Der er Mercedes altså ikke de fedeste.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #49  
Gammel 15-01-2011, 19:37
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
prøv dette med en mercer

http://www.youtube.com/watch?v=WZBbxsB0a30&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=cZrhuSE_ivA


http://www.youtube.com/watch?v=G9C1-...eature=related


http://www.youtube.com/watch?v=FOlF2GicvKE&NR=1


eller dette SMF--bemærk venligst mercern ca ½ vej i videoen han få bølgene fra defendern ..lige som i rigtigt liv i DK ,ik brolfchen
http://www.youtube.com/watch?v=K8dRTgqzfZo


men denne her siger alt...
http://www.youtube.com/watch?v=YTlIL8--r0U

Sidst redigeret af Manorwar; 15-01-2011 kl. 20:30.
Reply With Quote
  #50  
Gammel 15-01-2011, 19:41
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Enig ulman, bagsæde komforten i til voksne i alt mindre end e500 er ikke for god, men deres teknik er 200%. Min forældre har Kia på 5 år og den har kørt 330.000km på 5 år, den køre uden problemer! Men efter 12 timer i den idag er båden min far og jeg enige om vi savnede lydsvagheden o komforten i min 22år gamle w124 diesel stort set alle biler har plus og minus men der er bare biler i ligaer over andre dertil høre tyske og svenske i den høje ende, efter min mening
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #51  
Gammel 16-01-2011, 07:12
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Har man en BMW så er der jo gratis parkering overalt i byen.
De tror jo bare man er standset for at aflevere en pizza.

Merceren hopper tilfældige mennesker jo ind på bagsædet og råber: Lufthavnen. HURTIGT.

Nej BMW er da en fin slæde det er Merceren og Audierne da også. det er religion som med meget andet, der er gode og dårlige erfaringer med alle mærker.
Men jeg vil aldrig binde mange penge i en bil, Så hellere i en båd.
Jeg har selv en gammel Mondeo 2,5 V6 fra 2000 med +300K på klokken, den går sgu godt til prisen, og jeg elsker lyden.
Mine biler har aldrig været altertavler, de bliver måske vasket hvis jeg gider.
Men de skal være mekanisk OK.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #52  
Gammel 16-01-2011, 11:02
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dette er min 3. Ford vogn, den 1. ( Sierra cosworth ) var en superfed bil, som jeg virkelig var glad for. Det var samtidig min sidste "privat" vogn...

Den 2. havde jeg i 6 måneder, da jeg skiftede job for ca. 3 år siden. Jeg kom fra den nye Passat og var alt andet end begejstret for den Mondeo.

Dårlig samlet, kedelig kabine i det hele taget en kedelig bil....Lige bortset fra motoren som jeg ret hurtig blev meget begejstret for. På daværende tidspunkt havde jeg stadig speedbåd på trailer, og Mondeo'en løb bare afsted med den....

Da den nye Mondeo så kom, var jeg ikke et sekund i tvivl. Designet var langt om længe blevet flot, kabinen er lækker og behagelig at sidde i, udstyrs niveauet er helt perfekt, ja og motoren er stadig fantastisk. Jeg har haft 5 biler fra ny af, og denne er absolut den bedste jeg har haft.

Med hensyn til de der koreanere kontra om tyskerne er bedre kvalitetsmæssigt....Så må jeg bare sige, at jeg kører ca. 65 - 70.000 km om året, og jeg ser dagligt 10 - 15 - 20 år gamle Audi'er / Mercedes'er - Fordvogne osv....Men det er dælme et særsyn at se en 10 år gammel Hyundai....

Jeg har en kammerat som har en Sonata, købt fra ny for 1 1/2 år siden og han er godt nok ked af den. Den larmer, den rasler og han føler ingen køreglæde når han kører i den....

Han købte den grundet prisen, også at han er en stor mand, og der er en del plads i den....

Men som med så meget andet så er biler også et spørgsmål om religion, og man kan finde dårlige eksempler ved alle bil mærker....
Reply With Quote
  #53  
Gammel 16-01-2011, 11:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har også en Hyundai Santa Fe CRDI, årg. november 2003 med små 450000km på samvittigheden.

Bilen har virkelig knoklet rundt på det europæiske vejnet både med og uden trailer. Det er den bedste bil jeg nogensinde har haft.

Måske med tiden lidt "slap" i ophængene, men fantastisk bil at sidde i.

Motoren brød sammen i februar 2009 ( 387000 km ) og jeg købte en brugt motor fra en defekt bil og monterede i bilen sammen med en ny converter til gearkassen - trailerkørsel med tunge emner er hårdt for gearkassen, så converteren var en udskiftning værdig.

Okey, ikke just en gazelle, men formidabel kørekomfort med lækre polstrede sæder og fuldautomatisk klimaanlæg. Dem savner jeg i ML´eren....

Jeg valgte bilen udelukkende pga. garantien, der blev sat til 3 års 100% garanti uden kilometerbegrænsning. Der har været et par reklamationssager, men Hyundai har løst dette uden at skæve til kilometerantallet. Det sidste der blev skiftet på garantien var turboen og højtrykspumpen efter små 225000 km....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #54  
Gammel 16-01-2011, 14:20
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Thumbs up Hyundai

Har haft min Hyundai galloper i 10år og er stadig glad for den,købte den 1år 47000km gammel.nu står der ca200000.
også er den Ekstrem benzinbesparende da den kører på disel mellem 9 & 10,5 Km per Liter
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #55  
Gammel 16-01-2011, 17:04
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hvad kører du/i selv i Campion 165 og Peter 508, det må være lækkerier ud fra jeres indlæg angående Huyndai biler ....
Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #56  
Gammel 16-01-2011, 17:46
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv.

Ja de ser godt ud.
Jeg ser dem ofte i mit bakspejl..
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 16-01-2011 kl. 18:09.
Reply With Quote
  #57  
Gammel 16-01-2011, 17:51
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Hmm, jeg køre i en ældre Audi A4 avant (stationcar) fra 2004.
dejlig vogn, der føles rigtig behagelig at køre i.
Og JA, jeg kan godt li' "snob" effekten de fire ringe på fronten gir' - man er vel lidt af en drengerøv, trods alt, og jeg føler ikke en Huyndai ville kunne give mig det samme 'kick' som min egen bil gør nu.
(Det på trods af jeg/vi snart har haft den i 4 år nu.)
Hvilken snobeffekt er der i en A4 Avant ? der er 25 af dem på hver en villavej her i Danmark, det må vist være noget ejerne selv føler

Før den Huyndai jeg har nu, havde jeg en brugt Audi A6 Fsi fra 2006, den var jeg den ulykkelige ejer af i 4 mdr, før jeg fik handlen annulleret pga. gentagne problemer med motoren, da den havde været på værksted 5 gang for den/de samme fejl.

Det skal lige tilføjes, at forhandleren hjalp mig alt det der var muligt og lidt til, og at jeg havde en ny bil til rådighed de gange min egen var på værksted, og annulleringen var en ting vi blev enige om, og ikke et ultimativ krav fra min side. Når den virkede som den skulle kørte den bare lækkert....

Og kigger du på de forskellige tal for biler med flest mekaniske nedbrud som man kan læse en gang imellem i aviser, på nettet og i magasiner, står Audi langt oppe på listerne, hvor biler i den prisklasse slet ikke burde befinde sig... Og inden nogle beder mig om at skaffe alle de tal, tag mit ord for det, eller find dem selv på nettet . . .

Angående Mercedes, de lavede kvallitets biler engang, de kan man ikke beskylde dem for at have gjort de sidste 20 år, bare tag alle de rust problemer der er med dem, og de har da også en af de ringeste garantier på markedet, det er nok klogt nok....

Jeg har haft 5 stk Mercer. 2 helt nye og 3 brugte, de har alle haft problemer med rust på trods af extra sikring. At jeg har haft flere skyldtes deres motorer som der er utrolig mange kilometer i, samt komforten som er super, og det var vigtigt, da jeg ernærede mig som kørende konsulent i mange år for et Finaniseringsselskab, hovedsaligt med kredit-vurdering af biler.

Den bedste bil jeg har haft til dato set i forhold til prisen, var en Xantia 2, den havde ikke alle de fejl Xantia 1 kæmpede med i årevis, den savner jeg sommetider, men da alternativet til den i dag er en C5, har jeg valgt Citroen fra....

Ellers har jeg haft de fleste biler lige fra Porsche, Corvette LT1 og til 2CV for at tage yderposterne.....
Reply With Quote
  #58  
Gammel 16-01-2011, 18:18
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500 jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #59  
Gammel 16-01-2011, 18:38
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den med rust og Mercedes er et long gone problem...og trods det problem så ser jeg stadig flere Mercedes fra 90'erne, hvor problemet var, end jeg ser koreanske mærker....

Trods det at antalsmæssigt er der solgt flere koreanere....

Da jeg i sin tid skulle have min Passat, var det tankevækkende at den i leasingsydelse kostede præcis det samme som en Mazda6, trods det at den var 125.000,- dyrere i indkøb.

Men det var udelukkende grundet at Mazda'en havde et væsentligt højere værditab pr kørte kilomet end VW'en havde....

Og iøvrigt også en tanke værd at Kia, Hyundai bilerne ( uanset model ) ligger væsentligt højere i leasingsydelse end biler der er noget dyrere. Det er igen et udtryk for værditab pr kørt km....
Reply With Quote
  #60  
Gammel 16-01-2011, 18:38
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Da jeg i 3år arbejdede på et auto værksted der lavede alle biler, der var vores største kunder , citroen, nissan, Renault, og alfa. Men de franske har mange el problemer så mange at jeg aldrig ville råde nogle eller købe en. Jeg har selv haft en Laguna V6 og efter de første 14 dage hvor farten var fed! Tog fejlene over og jeg blev sindsyg! Franske biler har fed komfort lige ud, men i sving kan msn lige så godt sidde i en te kop så meget som de gynger. A4 har høj status trods de mange på vejene, ligeledes den nyere Passat. Den viser jeg køre bil og jeg kan lide og se godt ud i min bil. Mercedes og rust sygdomme er rigtigt men problemerne er ovre så den duer ikke, der største problem var i sprinter, vito. Der er jo en grund til de fleste pendler biler og ikke mindst hyppigst valgt leasing biler er : Passat, A4, golf, althea, Octavia. Alle vw Audi technic! På biler der ruller over 40.000km om året er drift sikkerhed en høj factor! Store maskiner er altid fedt uanset om de sidder i en genesis eller i en e500 jeg kan virkelg ikk forstå det du skriver når du netop skriver du har/laver kredit vurderinger af biler og konsulent bistand m.m og læser diverse test, jeg forstår det altså ikke, det ved siden a hinanden
Det er flere år siden jeg var konsulent, jeg har også handlet med biler i flere år, så jeg ved altså en del om biler... Hvad har det med at aviser sommetider laver en karakterlister over biler i deres biltillæg osv. og at jeg læser dem at gøre ? Jeg forstår ikke koblingen ? Min interresse for biler er da ikke væk eller svækket fordi jeg har arbejdet med dem i mange år tværtimod....

At Mercedes måske har løst deres rustproblem de sidste par år, fritager dem ikke for at have haft urimeligt mange problemer på den front, jeg er medlem af FDM og før bladet motor, og der er jævnligt medlemmer der klager over deres nyere Mercer har rust i dørene osv...

Sidst redigeret af Chribs; 16-01-2011 kl. 19:03.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,544
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, RasarusCreergo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden