Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 272
4 medlemmer og 268 gæster
Julitbv, jzfzwcxxeww, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #61  
Gammel 24-05-2012, 06:19
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
så kom skuden i vandet..
endelig muligt at checke det hele under sejlads til pladsen..

som før, lyste lade lampen endnu efter start af motor, men ligeså snart den fik bare lidt gas slukkede den igen.. det må være et problem løst (tils videre)

lagde mærke til en ting.. mine batterimålere er de analoge typer (med viser) og der står de lige omkring 13, 13,2 v.. men på min GPS som også viser volt, vsiger den 13,78 v så det må vel siges at være ok..

med hensyn til alarmen, så viser min køletemp 60- 65 grader, så det må simpelthen være kontakten den er gal med... hmmm ned og skrue..

så skal jeg bare lige finde ud af hvor mange bar mit olietryk skal vise.. i tomgang står de fint omkring 2, ved sejlads siger den ene 3-3,5 bar, den anden 3,5 - 4 bar.. hvilket stiger i takt med at den får gas..
Så er du jo klar til pinse turen med kanon vejr.

Generatoren: Det ser ud til at det virker.
Analog voltmeter er vel ikke så nøjagtige. det bedste resultat får du vel ved at måle direkte på batterierne.det lyder normalt.

Alarmen: Ja det må være kontakten. Fik du byttet rundt? Er det kølevandsalarm? Nogle alarmer har flere funktioner såsom temp, tryk og har set nogle indlæg med lav olie i drev.

Ang. olietrykket kan du vel finde i din manual hvad den bør ligge inden for.

Held og lykke. Nyd det gode vejr.
Jeg vil ikke sejle de næste 4 uger da jeg skal/er på vej på arbejde. Pt sider jeg i Paris fordi Air France for engang skyld gik i strejke med deres ground crew så de ikke kunne få losset bagage da vi landede med det resultat jeg ikke nåede min flyver sydpå.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #62  
Gammel 24-05-2012, 09:11
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Så er du jo klar til pinse turen med kanon vejr.

Generatoren: Det ser ud til at det virker.
Analog voltmeter er vel ikke så nøjagtige. det bedste resultat får du vel ved at måle direkte på batterierne.det lyder normalt.

Alarmen: Ja det må være kontakten. Fik du byttet rundt? Er det kølevandsalarm? Nogle alarmer har flere funktioner såsom temp, tryk og har set nogle indlæg med lav olie i drev.

Ang. olietrykket kan du vel finde i din manual hvad den bør ligge inden for.

Held og lykke. Nyd det gode vejr.
Jeg vil ikke sejle de næste 4 uger da jeg skal/er på vej på arbejde. Pt sider jeg i Paris fordi Air France for engang skyld gik i strejke med deres ground crew så de ikke kunne få losset bagage da vi landede med det resultat jeg ikke nåede min flyver sydpå.
Hej Softice

Det kunne ligeså godt ha sket hos S.A.S min ven, siger jeg, der har arbejdet dér som steward i 17 år inden en arbejdsskade, der er skyld i mine rygproblemer. .
Det er altid irriterende for passagererne.. sorry.. håber du kan fordrive tiden med et og andet i den ellers udemærkede lufthavn, ikke den bedste, Singapore slår med adgang til at svømme sig en tur i det fri med udsigt til startog landinger he he

Fandt olietrykket og det ligger inden for det det skal, hvilket vil sige at det hjalp at få skiftet min olitryksmåler..
Nu mangler jeg bare at få testet det ved de høje omdrejninger ude på søen..
i frigear går den også inden for rammen ved 3800 rpm.

Altså der hvor kontakten sidder, der kommer den retur fra varmtvands beholderen.
Den går fra motor, for, til varmtvandsbeholder, dernæst retur til motor, bag, og lige hvor den går ind sidder denne kontakt...

nej har ikke fået byttet rundt endnu, den sidder så uhandy at jeg ikke rigtig kunne komme til med ryggen den anden dag, nu har jeg restituerert mig så forsøger igen..

Ifølge manualen er der kun 3 muligheder for alarm på mine typer af motorer.. (standard)

1. olietryk (oil pressure is too low)

2. Kølevands temp er for høj (cooling system temp too high)

3. Gearolie temp er overdreven ? (transmission fluid temp is excessive)

da alarmen kommer selv ved stilleståenden, blot ved at sætte nøglen i, så hælder jeg til at det er selve kontakten det er galt med, meeeen, man ved sgu aldrig.
og som sagt fik den lov at køre godt og vel 45 min uden temp på køl steg til mere end 60-65 grader uden den store belastning dog...

god arbejdslyst, med hvad end du nu laver, god pinse og så håber jeg du snart kommer afsted.

Claus
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #63  
Gammel 24-05-2012, 09:23
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Hej Softice

Det kunne ligeså godt ha sket hos S.A.S min ven, siger jeg, der har arbejdet dér som steward i 17 år inden en arbejdsskade, der er skyld i mine rygproblemer. .
Det er altid irriterende for passagererne.. sorry.. håber du kan fordrive tiden med et og andet i den ellers udemærkede lufthavn, ikke den bedste, Singapore slår med adgang til at svømme sig en tur i det fri med udsigt til startog landinger he he

Fandt olietrykket og det ligger inden for det det skal, hvilket vil sige at det hjalp at få skiftet min olitryksmåler..
Nu mangler jeg bare at få testet det ved de høje omdrejninger ude på søen..
i frigear går den også inden for rammen ved 3800 rpm.

Altså der hvor kontakten sidder, der kommer den retur fra varmtvands beholderen.
Den går fra motor, for, til varmtvandsbeholder, dernæst retur til motor, bag, og lige hvor den går ind sidder denne kontakt...

nej har ikke fået byttet rundt endnu, den sidder så uhandy at jeg ikke rigtig kunne komme til med ryggen den anden dag, nu har jeg restituerert mig så forsøger igen..

Ifølge manualen er der kun 3 muligheder for alarm på mine typer af motorer.. (standard)

1. olietryk (oil pressure is too low)

2. Kølevands temp er for høj (cooling system temp too high)

3. Gearolie temp er overdreven ? (transmission fluid temp is excessive)

da alarmen kommer selv ved stilleståenden, blot ved at sætte nøglen i, så hælder jeg til at det er selve kontakten det er galt med, meeeen, man ved sgu aldrig.
og som sagt fik den lov at køre godt og vel 45 min uden temp på køl steg til mere end 60-65 grader uden den store belastning dog...

god arbejdslyst, med hvad end du nu laver, god pinse og så håber jeg du snart kommer afsted.

Claus
Takker så er / var vi i samme branche. Jeg er helikoptermekaniker ved Bristow Helicopters i Afrika.
Held og lykke de næste par ture er helt sikker på du får løst problemerne.
Mvh Jan
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #64  
Gammel 24-05-2012, 09:37
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Takker så er / var vi i samme branche. Jeg er helikoptermekaniker ved Bristow Helicopters i Afrika.
Held og lykke de næste par ture er helt sikker på du får løst problemerne.
Mvh Jan
Det er da rigtigt, det har du vist sagt på et tidligere tidspunkt, da jeg i starten kiggede efter båd i england...

Rigtig god pinse..

Mvh

claus
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
  #65  
Gammel 24-05-2012, 21:51
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
Det er da rigtigt, det har du vist sagt på et tidligere tidspunkt, da jeg i starten kiggede efter båd i england...

Rigtig god pinse..

Mvh

claus
Jeps. God pinse til dig også.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #66  
Gammel 27-05-2012, 01:09
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
Så blev de 2 kontakter byttet rundt...

Det viste sig at den konatkt der også sad på blokken, men ingen forbindelser havde, også dækkede over kølevand.. altså da jeg skruede den ud var det kølevand der kom ud af hullet...

De er nu byttet, og jeg har ikke længere alarm.. stikket passede direkte på, kontakterne har eksakt samme inskribtion, bortset fra at den har 2192 stemplet, og den anden 2297.
alle andre tal osv. er det samme. Aner ikke hvad de ovenstående numre står for, men det er ikke partsnumeret, som er 89EL007...

Et andet prob er nu opstået..

glødelampen går ikke ud... valgte at tælle til 10 og så starte, sprang igang, og nu gik glødelampen ud ... mystisk...

fandt frøvrigt en engelsk side, hvor en gut havde samme problem, altså med kontakten.
de kan ikke længere fremskaffes, da leverandøren for længst er gået ned, men det er vist noget med at man fra mercruiser side længe har praktiseret en anden løsning med noget short wirering af forbindelserne, netop til gløderørene, men forstår sgu ikke lige hvad de mener..

er der nogen der har et bud på dette:

You have to cut the glow plug wiring out of the circuit.

So you connect the 2 wires for the water temp only.

The way the circuitry works is it cuts the glow plug circuit off when the engine is hot. It just means now you will have the glow circuit operating a short time on warm start up.

We have had to do this for several years now. We searched hi and low for a 4 pin and you just cant get one.

Using the 2 wire sender i previously mentioned is the offical Mercruiser rework.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,480
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Julitbv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:48.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden