Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 294
9 medlemmer og 285 gæster
Asamdug, DarylDonCruino, Donaldken, Gornimpumma, KabOraseDer, Masilhawaype, StevenNic, Thomasmum, VolkarOscigap
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-07-2010, 22:29
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
bærbar pc

Jeg skal have fundet en ny bærbar pc og kikker lidt på Toshiba og vil høre om
i har dårlige erfaringer med mærket. Min Acer som der jo var en anden der kunne bruge, var jeg egentlig godt tilfreds med bortset fra batteritiden som var max 1 time.
det er denne jeg kikker på.http://www.elgiganten.dk/product/pc-...satellite-15-6
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-07-2010, 22:50
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har en Thoshiba magen til den vidste, også købt i Elefanten, blot med 17" skærm, og den har jeg fortrudt jeg har købt af disse 2 grunde. (1) Bogstaverne på tastaturet er svære at se hvis man feks sidder med laptoppen på skødet er er lidt tilbagelænet. (2) Den har disse irriterende Thosiba programmer der r op konstant mens man feks skriver og fryser computeren total mens den opfordrer en til forskellige ting.... utrolig irriterende med et styresystem der er gennemvædet af deres egne programmer...

Ud over det er den lækkert sat sammen og kører stabilt og hurtigt, og prisen er jo også god.

Held og lykke med din nye computer...

Mvh Christian

Sidst redigeret af Chribs; 13-07-2010 kl. 23:27.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-07-2010, 22:57
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
min acer var også fyldt med deres styreprogrammer, men dem fik jeg nogenlunde styr på (sat ud af funktion).
den Toshiba har bedre data end aceren som var 3 år gammel og dobbelt så dyr.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-07-2010, 23:25
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Hvad er budgettet, og hvad skal du bruge den til? - Officeprogrammer og internet?
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-07-2010, 23:31
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
kun til at surfe lidt på nettet og læse lidt nyheder + at holde øje med jer her på fenderen og selvfølgelig nok også netbank og mail.
aceren brugte jeg som tv i båden, men det skal den ny ikke bruges til og heller ikke store spil der kræver supermaskiner.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-07-2010, 00:32
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo Pro med 1.6 dual core processer, det kører bare kanon godt, den har bare en fejl, og det er at harddisken er for lille, men det kan man jo gøre noget ved. Desuden har jeg en SHG Note også med en 1.6 processer godt nok en ældre maskine, men den kører godt og sikkert, selv med windows 7 Ultimate, og det tunge 2007 office program i prof version.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-07-2010, 06:02
klinse klinse er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Marstal
Indlæg: 63
Har en asus med næsten de samme specifikationer ,og den kører rigtig godt ,tror roligt du kan købe den model ,ligegyldigt vad mærke du køber ,er de fyldt med deres egne skrammel programmer
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-07-2010, 08:21
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Det passer nu ikke helt. Har lige købt en MSI til knægten med Windows 7. Det kører bare problemfrit, selv om han spiller "tunge" spil.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #9  
Gammel 14-07-2010, 08:34
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Den Toshiba du linker til har helt ok specs til dit behov, i3 processoren tilhører den nye famillie af processorer fra Intel. Med dit behov er maskinen næsten overkill i.fht. performance Toshiba laver ganske udemærkede maskiner til prisen.

I dag kan man sidestille mange mærker hvad angår kvalitet og performance, så det skal man ikke tænke så meget over. Dog syntes jeg at man skal være opmærksom på skærmen, de opleves meget forskelligt på de enkelte mærker/modeller, hvad f.eks angår refleks og lysstyrke. Pas på med at vælge en model med en meget blank skærm, selvom billedet kan syntes skarpere. Du vil blive træt af det i længden pga. refleksen fra udenomslyset.

Parametre som f.eks service/garanti både hvad angår købssted og mærke, mængden af bundle software (alle de præ-installerede småprogrammer og prøveversioner som man aldrig kan bruge til noget alligevel), looks & feels mht. tastatur bør også indgå i overvejelserne.
Har man f.eks prøvet et tastatur på en Lenovo/IBM Thinkpad vil man opleve mange andre tastaturer som dårligere IMHO.

Held og lykke med den nye maskine
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #10  
Gammel 14-07-2010, 09:33
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg er helt enig med Martin.

Preben - Tag ned til Elgiganten og nus lidt med den
De specifikationer den har, er rigeligt til at dække dit behov x 2
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #11  
Gammel 19-07-2010, 16:56
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
den blev bestilt i torsdags og modtaget i dag mandag.
da jeg tændte for den, kom der en stor farvestrålende stjerne på skærmen og en masse streger tværs over skærmen.
der var et hul i kassen/indpakningen så skærmen har fået et ordentlig tryk. utroligt de ikke pakker den bedre ind. original tynd papkasse fra fabrikken og et stykke skum i hver ende, intet midt på og så sende med post Danmark.
Elgiganten sagde at de ville sende en label, så jeg kan sende den retur og der kommer straks en ny.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #12  
Gammel 19-07-2010, 22:02
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by MartinN Se indlæg
Den Toshiba du linker til har helt ok specs til dit behov, i3 processoren tilhører den nye famillie af processorer fra Intel. Med dit behov er maskinen næsten overkill i.fht. performance Toshiba laver ganske udemærkede maskiner til prisen.

I dag kan man sidestille mange mærker hvad angår kvalitet og performance, så det skal man ikke tænke så meget over. Dog syntes jeg at man skal være opmærksom på skærmen, de opleves meget forskelligt på de enkelte mærker/modeller, hvad f.eks angår refleks og lysstyrke. Pas på med at vælge en model med en meget blank skærm, selvom billedet kan syntes skarpere. Du vil blive træt af det i længden pga. refleksen fra udenomslyset.

Parametre som f.eks service/garanti både hvad angår købssted og mærke, mængden af bundle software (alle de præ-installerede småprogrammer og prøveversioner som man aldrig kan bruge til noget alligevel), looks & feels mht. tastatur bør også indgå i overvejelserne.
Har man f.eks prøvet et tastatur på en Lenovo/IBM Thinkpad vil man opleve mange andre tastaturer som dårligere IMHO.

Held og lykke med den nye maskine
Nu har Goffy købt sin Toshiba, men vil dog lige knytte en enkelt tilføjelse til MartinN's ellers glimrende indlæg. BATTERI'ET !
Det synes jeg er super vigtigt. På arbejde har jeg Dell's profserie og derhjemme Dell's amatørserie. Kæmpe forskel, også på batteriet.

Derudover har jeg ikke indtryk af alle mærker er bygget af lige gode komponenter. IBM/Lenovo er meget meget stabile og jeg er næsten sikker på det skyldes god kvalitet hele vejen igennem. Samme oplevelse har jeg ikke med min Dell amatørmodel.

Det er dog et emne der konstant ændrer sig og det er svært at sige noget generelt om mærkerne fra generation til generation (på nær Lenovo).
Reply With Quote
  #13  
Gammel 20-07-2010, 00:07
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Nu har Goffy købt sin Toshiba, men vil dog lige knytte en enkelt tilføjelse til MartinN's ellers glimrende indlæg. BATTERI'ET !
Det synes jeg er super vigtigt. På arbejde har jeg Dell's profserie og derhjemme Dell's amatørserie. Kæmpe forskel, også på batteriet.

Derudover har jeg ikke indtryk af alle mærker er bygget af lige gode komponenter. IBM/Lenovo er meget meget stabile og jeg er næsten sikker på det skyldes god kvalitet hele vejen igennem. Samme oplevelse har jeg ikke med min Dell amatørmodel.

Det er dog et emne der konstant ændrer sig og det er svært at sige noget generelt om mærkerne fra generation til generation (på nær Lenovo).
Det med at man kan sammenligne mange mærker hvad angår kvalitet forudsætter også at man befinder sig i samme prisklasse, eller med andre ord, man må ikke sammenligne prof serier med detail serierne. Det kunne jeg godt have forklaret lidt bedre. Men i den prisklasse Goffy kigger vil jeg stadig påstå man kan gøre det.
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #14  
Gammel 30-07-2010, 13:56
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
den blev bestilt i torsdags og modtaget i dag mandag.
da jeg tændte for den, kom der en stor farvestrålende stjerne på skærmen og en masse streger tværs over skærmen.
der var et hul i kassen/indpakningen så skærmen har fået et ordentlig tryk. utroligt de ikke pakker den bedre ind. original tynd papkasse fra fabrikken og et stykke skum i hver ende, intet midt på og så sende med post Danmark.
Elgiganten sagde at de ville sende en label, så jeg kan sende den retur og der kommer straks en ny.
det blev så ikke en Toshiba Elgiganten har sådan en rod på lageret at de skulle bruge 4-5 dage fra de fik den retur til det var registreret i deres system. det kalder de for straks .
da jeg så ringer og rykker for den, da ferien jo står for døren kan de ikke finde ud af at få fingeren ud. Efter flere opringninger finder de ud af at de sørme slet ikke har flere før om 2 uger
jeg udtrykte min mening om at handle ved dem og bad dem om at annulere handlen og returnere pengene, hvad de modstræbende gik med til.

Valget blev en Packard Bell easy note. samme data dog kun med 250GB HD
min Acer fra 2008 kunne kun klare 1 time på batteriet mens bell nu har kørt 3 1/2 time det er dælme da noget andet.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #15  
Gammel 30-07-2010, 14:52
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
3½ time på batteriet. Det er bedre end mange.
Kører du med højt eller lavt lysniveau?
Det har alt at sige på de bærbare jeg har haft.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 30-07-2010, 15:59
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
3½ time på batteriet. Det er bedre end mange.
Kører du med højt eller lavt lysniveau?
Det har alt at sige på de bærbare jeg har haft.
den kørte også på det sidste det blev til ca 3 timer og 45 min

den har variabelt indstilling og jeg har den til at stå i midten. Jeg kunne se da jeg satte strøm til blev skærmen lidt lysere
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,322
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Gornimpumma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden