Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 376
2 medlemmer og 374 gæster
DoctorOxymn, JamesGom
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-12-2010, 16:34
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Politisk forum

Jeg har netop modtaget dette fra Mark B som en privat besked.

Mark B Hej Chribs

Jeg ved nok at du ikke er den skarpeste kniv i skuffen, men jeg kan fortælle dig, at mindst 3 mand ud over mig, synes dine indlæg afspejler at du i perioder sidder med lidt for meget tid, som du ikke aner hvordan du skal slå ihjel.
Fri mig/os for dine dumsmarte kommentarer, og kom med noget konstruktivt. Verden har vitterligt større problemer. Det er ok at du vil foretage dig nogle ting i din konkrete sag - men behøver du blæse det op på et forum som om der skal køres 4 politimænd i stilling til at løse denne gåde?
Når du skriver indlæg, er alle enige om, at du lyder som en lille hjemmegående "politimand" - Jeg giver det blot videre, som lidt stof til eftertanke måske..
Jeg er ikke sur, blot træt af at der ikke kommer lidt tungere indlæg, med mere fagligt stof i..
Mange hilsner fra det jyske,
Mark


Først laver han indlæg i min tråd, derpå tilkendegiver han at han ikke giver læse mine svar på han´s indlægs fordi Danmark har så mange problemer han er nødt til at tage sig af, og dernæst at mine indlæg ikke er gode og vigtige nok til at finde nåde for hans øje, og det forstår jeg da på en måde godt når han skal tage sig af de store problemer der er ikke kun i Danmark men også ude i verden....¨

Jeg ved skam godt der er nogle herinde der syntes jeg er en idiot, det kan jeg godt leve med, man kan ikke være venner med alle hvis man har menninger og tør fremkomme med dem.

Måske vi alle skulle stoppe med at skrive om problemer med tyveri, defekte påhængsmotorer og renovering af både, og lave et delvis politisk forum, hvor der kun oprettes tråde med indhold som Mark B kan godtage som en slags overdommer, så ingen uvedkommende stupide tråde eller indlæg bliver oprettet.

Jeg forstår ikke at personer som Mark B mener at have ret til at afgøre hvad der er vigtigt derfor må skrives om herinde, og at han mener at have ret til at nedgøre de tråde og indlæg han ikke bryder sig om.. Ville det ikke blot være lettere at undlade at læse og kommentere dem, og så selv lave tråde om de store problemer der er i samfundet og hvordan man løser dem.

Er Mark B undercover moderator, eller er der en skjult dagsorden herinde om at indlæg helst skal skrives af Personer som Mark B og hans støtter for at være god latin ? ...

Er sådanne forsøg på at overtage et forum og bestemme indholdet, og moppe dem man ikke syntes hører til inderkredsen ikke netop grunden til at dette forum blev oprettet . . .

Og nu er historien ved at gentage sig, i dig mig, i morgen dig . . .

Mark B trækker også kortet med at beskylde mig for lav intelligens for at retfærdigøre ham selv. Det siger mere om ham en mig.

Så her er et åben spørgsmål til moderatorene, er Mark B smagsdommer herinde, og skal indlæg godkendes af ham og hans støtter før det medregnes som et lødig og godt indlæg, eller er det plads til folk som mig med lav intelligens, dårlig uddannelse og permanent på offentlig forsørgelse siden fødslen (det jo giver mig alt for god tid til at lave underlødige stupide indlæg der ikke omhandler eller tager højde for de problemer Danmark har)

Hvad med i andre brugere herinde, syntes i også at der skal være selvbestaltede smagsdommere herinde som dømmer tråde og indlæg enten inde eller ude ? , eller har brugere som mig også ret til at skrive om det jeg finder værd at slrive om. Og så kan dem der ikke kan lide en, ens tråde eller indlæg blot undlade at læse dem ....

Sidst redigeret af Chribs; 17-12-2010 kl. 17:02.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-12-2010, 16:56
frk yde frk yde er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: 8940
Indlæg: 80
Jeg må sgu nok holde lidt med Mark B.

Troels
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-12-2010, 17:04
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by frk yde Se indlæg
Jeg må sgu nok holde lidt med Mark B.

Troels
Helt fint, så får vi navnene på smagsdommerne frem og hvem der ønsker et frit forum....

I stedet for at gøre det til et spørgsmål om man kan lide enten Mark B, eller mig, kan i så ikke blot svare klart på spørgsmålet jeg stiller i indlægget.

Skal vi have smagsdommere herinde der afgør hvad der er gode og hvad der er dårlige indlæg ? og som så irettesætter de brugere der laver tråde eller indlæg de ikke syntes er gode ?

Jeg personligst syntes klart nej, men at alle har ret til at lave de tråde og de indlæg de ønsker.

Det er muligt at jeg laver mange indlæg, og at de er uintressant læsning for de intellektuelle eller andre, men kan i da for pokker bare ikke lade være med at læse dem. Jeg går da ikke personlig ind i folk´s tråde og gør mig til dommer over tråden eller indlæggets vigtighed, jeg stopper blot med at læse tråden hvis jeg finder den uintressant.

Sidst redigeret af Chribs; 17-12-2010 kl. 17:54.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-12-2010, 18:41
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er det jo ekstremt svært ikke at gøre dette til et spørgsmål om enten dig eller Mark, simpelt fordi du vælger at poste hans brev herinde, hvilket jeg iøvrigt synes er rigtig dårlig stil at gøre....

Et langt stykke hen ad vejen er jeg helt enig med Mark, jeg vil dog ikke udtale mig om hvor skarp du er, dertil kender jeg dig ikke godt nok.

Som jeg læser Mark's brev, så er hans agenda ikke at genere dig, men snarere at fortælle dig at du er rigtig svær at debattere med, da du tager alt ualmindelig personligt, og ryger i det røde felt med det samme, og det får dig ind imellem til at blive ganske personlig i din stil....

Efter vores sammenstød har jeg ignoreret dine tråde, da jeg personligt finder dem ganske uinteressante, og ikke orker at skrive i dem, da jeg sjældent er enig med dig, og jeg har for ofte set hvordan du reagerer, overfor folk du ikke er enig med...Sidst set i denne tråd hvor Frk. Yde er enig med Mark, og straks skal han kaldes for smagsdommer.

Men jeg synes dog at dine tråde har samme berettigelse som alle andre's tråde, det er jeg enig med dig i, og gider man ikke dine, mine eller andres tråde, så står det enhver frit for at ignorere dem.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-12-2010, 18:46
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Personligt er jeg meget tilfreds med dette forum og synes der er meget højt til loftet.
Jeg læser de fleste indlæg, men er ikke altid lige enig i det, der står.

Hvis det er faktuelle fejl, så kommenterer jeg gerne på det, men hvis det er subjektive opfattelser der udtrykkes og som går i retning af holdninger, så skriver jeg bare om min egen opfattelse, hvis jeg er engageret i emnet. Og hvis jeg er uenig i holdningerne, så er det bare med at finde de gode argumenter for egen sag frem.
Der skal være plads til os alle.

Jeg kan godt irriteres lidt over indlæg, der forsøger at stjæler opmærksomheden væk fra starttråden, men så er det jo bare at lave et nyt indlæg og få den tilbage på sporet.
Jeg kom jo selv til at skrive et indlæg i forgårs som MOD flyttede over i en ny tråd, så jeg er jo ikke bedre end andre
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-12-2010, 18:55
Abjo's Avatar
Abjo Abjo er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
Billeder: 12
Selvfølgelig er der ikke nogen der skal bestemme hvad man ytrer sig om på et forum som dette, så længe det ikke bliver til mudderkastning eller personlig hetz. Det syntes jeg nogen gange jeg kan fornemme lidt i dine indlæg, i hvert fald kan tonen være lidt skarp fra din side. Men at du opretter mange tråde, er da bare dejligt – jeg syntes det er en fornøjelse at følge med (måske lidt for passivt) i diverse debatter. Jeg er ikke altid enig med dig, men sådan er det jo. Bare hold en god tone og accepter lidt kritik ind imellem ….
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III

Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-12-2010, 20:04
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Christian,

Jeg har forsøgt for så vidt muligt at besvare dine spørgsmål på vegne af team'et bag Fenderen.dk.

Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Er Mark B undercover moderator, eller er der en skjult dagsorden herinde om at indlæg helst skal skrives af Personer som Mark B og hans støtter for at være god latin ? ...
Nej, det er Mark B ikke. Og nej der er på ingen måde en skjult dagsorden. Jeg kan ikke forstå du kan tro det? Vi mener at vi bestræber os på at levere et forum med så højt til loftet som muligt. Bl.a. en af grundene til at fenderen.dk opstod.

Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Så her er et åben spørgsmål til moderatorene, er Mark B smagsdommer herinde, og skal indlæg godkendes af ham og hans støtter før det medregnes som et lødig og godt indlæg, eller er det plads til folk som mig med lav intelligens, dårlig uddannelse og permanent på offentlig forsørgelse siden fødslen (det jo giver mig alt for god tid til at lave underlødige stupide indlæg der ikke omhandler eller tager højde for de problemer Danmark har)
Mark B er ligeså meget smagsdommer som han selv ønsker at være, i øvrigt på lige fod med dig selv når du kommentere om en båd er et vrag, for dyr/billig osv . Hans kommentarer og indlæg står for egen regning (ligesom dine) og har intet med Fenderen.dk at gøre, ligesom dine heller ikke har.

Der er ingen indlæg som skal godkendes inden de offentliggøres, ligesom brugerne har rådighed over alle deres indlæg og uploads som de ønsker, jfr. fenderen.dk's grundlov. Naturligvis tolereres personlige angreb, racistiske bemærkning samt trusler på ingen måde! Men vi føler på ingen måde at vi er nået der til.

Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hvad med i andre brugere herinde, syntes i også at der skal være selvbestaltede smagsdommere herinde som dømmer tråde og indlæg enten inde eller ude ? , eller har brugere som mig også ret til at skrive om det jeg finder værd at slrive om. Og så kan dem der ikke kan lide en, ens tråde eller indlæg blot undlade at læse dem ....
Der kommer ikke til at være nogle selvbestaltede diktatorer herinde, som modererer på må og få efter deres behov eller personlige mening. At hvad der modereres herinde, godkendes pr. pm med brugeren der modereres, og hvis det ikke godkendes returneres indlægget/upload til dets oprindelige stand, jfr. fenderen.dk's grundlov.

Vi understreger at alle brugere har lov til at kritiserer indlæg ligeså meget de har lyst(indenfor Fenderen.dks grundlov), ligesom man helt kan undlade at kommenterer på dem Fenderen.dk er et debatforum = DEBAT Mening og holding udveksel og det skal der bare være plads til.

Fenderen.dk er til for brugerne.! Aktive brugere som har lyst til bidrag med emne, indlæg osv., om løst og fast er vi utrolige glade for, ligesom vi bestemt også sætte pris på de passive. Moral, etik og politik er store emner som kan få folk sinde i kog, og alle har en mening til hvordan politiets ressource, eller mangel på samme, bør anvendes. Om vi så kan blive enige er en helt andet sag. Alle har ret til deres mening, og har ret til at blive hørt her på fenderen.dk, så har det altid været og sådan vil det blive ved med.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 17-12-2010 kl. 20:18.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-12-2010, 21:08
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Lars T. Mine spørgsmål var blot en slags retoriske spørgsmål, fordi jeg ser det mønster er ved at gentage sig som udspandt sig på Bådsnak, hvor en lille elite tog kontrollen over hvad der skulle skrives om og ikke, og hvem der måtte skrive, og at de slettede de indlæg de ikke kunne lide.

Mit indlæg er et åben forsvar på det personlige angreb fra Mark B, om at jeg har lav intelligens, og at mine indlæg er mindreværdige og ikke burde være lavet, og at der er flere der støtter om den påstand.

Så vi ved med sikkerhed at der er mindst en person herinde der ønsker cencur, en cencur de selvføgelig kontrollerer

Jeg finder det betænklig at en person går ind i tråd og erklærer den mindre værd end andre tråde, det er i mine øjne et angreb på retten til at vi alle må oprette tråde og skrive indlæg uden at de indlæg skulle være af en vis kvallitet. ( hvem skulle i øvrigt kontrollere indlæggene og bestemme hvad der er et godt og et dårligt indlæg )

Mark B der gjorde sig til dommer over mit indlæg ? og han sendte mig en meget personlig perfid besked, men det ser flere brugere bort fra, det kan kun se splinten i mit øje.

I samme tråd bliver jeg af en anden bruger beskyldt for at blot at ville have mine penge igen, og at jeg har piratkopieret den omtalte cd. Det er da extrem personligt eller hvad ?

Hvis det ikke var fordi man var nogenlunde anonym herinde under sit brugernavn, ville en sådan beskylding resultere i at jeg have kontaktet min advokat og bedt ham stævne vedkommende, så han enten kunne bevise sin påstand eller bringe en dementi

Og jeg er nu engang sådan indrettet at jeg ikke blot ligger mig ned og bliver tavs når jeg bliver angrebet eller udfordret, jeg giver tilbage, og kan folk ikke acceptere det, så skal de bare lade være mig være i fred.

Det er da ikke mig der går uprovokeret ind og beskylder folk for de ene og andet, syntes jeg en tråd er uintressant lader jeg blot være med at læse dem, og syntes jeg et indlæg er dumt, ignorer jeg det blot.

Så til alle dem der syntes at deres indlæg er bedre og har mere ret en andre til at blive læst herinde, kan i for pokker da ikke bare lade være med at læse de tråde.

Vi er alle forskellige, og med forskellig tilgang til stoffet herinde, jeg har flere gange givet udtryk for at mine evner og viden er begrænset om meget af stoffet herinde, men noget ved jeg da, og det kan da ikke være rigtigt at jeg derfor ikke må oprette tråde og indlæg uden at jeg skal have at vide jeg er uintelligent og at mine indlæg ikke burde være oprettet.

Og at du Peter508 syntes det er dårlig stil at offentligøre et perfid personligt angreb på mig. ja selvføgelig gør du det, vi er jo ikke ligefrem venner, vel. Og du ville nok påstå at jorden var flad, hvis jeg skrev den var rund.

Hele sagen er simpel i mine øjne, enten godtager vi/i at nogle personer og deres indlæg ikke er velkommne herinde, eller så går man ind for at alle har lige ret til at skrive herinde, selvom de måske ikke er så dygtige skribenter som andre, og også laver kedlige og tåblige indlæg.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 17-12-2010, 21:24
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Christian - Du beskriver essensen i vores holdning ganske fint her..

Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hele sagen er simpel i mine øjne, enten godtager vi/i at nogle personer og deres indlæg ikke er velkommne herinde, eller så går man ind for at alle har lige ret til at skrive herinde, selvom de måske ikke er så dygtige skribenter som andre, og også laver kedlige og tåblige indlæg.
Det handler lige præcis ikke om at være god til retorik, formulering osv osv - Det handler om at ytre sig, spørge for at få svar, søge svar på ens udfordring osv.!


Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
I samme tråd bliver jeg af en anden bruger beskyldt for at blot at ville have mine penge igen, og at jeg har piratkopieret den omtalte cd. Det er da extrem personligt eller hvad ?
Nej det syntes vi ikke.


Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Hvis det ikke var fordi man var nogenlunde anonym herinde under sit brugernavn, ville en sådan beskylding resultere i at jeg have kontaktet min advokat og bedt ham stævne vedkommende, så han enten kunne bevise sin påstand eller bringe en dementi
Det er din måde at reagere på - Ikke nødvendigvis andre. At nogle som måske syntes det er at overreagere, er vel deres valg.


Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Vi er alle forskellige, og med forskellig tilgang til stoffet herinde, jeg har flere gange givet udtryk for at mine evner og viden er begrænset om meget af stoffet herinde, men noget ved jeg da, og det kan da ikke være rigtigt at jeg derfor ikke må oprette tråde og indlæg uden at jeg skal have at vide jeg er uintelligent og at mine indlæg ikke burde være oprettet.
Nej det kan ikke være rigtigt, men er det ikke lige præcis det jeg skriver? Netop at der skal være plads til alle, og at der er netop er plads?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 17-12-2010 kl. 21:29.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 17-12-2010, 21:44
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lige for en god orden skyld. Mark B og jeg har før har en kontrovers om retten til at lave indlæg uden at spørge om lov først, han skrev til mig at man herinde først skulle lodde stemmeningen før man lavede en tråd eller indlæg. altså kun lave tråde og indlæg herinde som hovedparten af brugere syntes var ok at skrive om.....

Og det bragte også dengang mit blod i kog,

Indlægget kan læses herunder i sin fulde længde.

.........Chribs
Jeg må tilslutte mig Peter508 og goffy, det er ikke iorden at gøre grin med fremmede folks ting, uanset om du måtte kunne lide det eller ej. I dét er tilfælde skulle du have stukket fingeren i jorden, og grint af det indvendig i dig selv.

Nu har jeg selv været en "varm kartoffel" i en debat tidligere, og der er to ting der er kedelige ved det - 1. at man midt i debatten ikke altid kan få luft. - 2. At man et par dage efter måske godt kan se, at det man har skrevet kontra gjort, ikke var helt passende i henhold til ens egen person.

Endnu engang - Fingeren i jorden, imorgen vil du nok bedre kunne se at det du skriver ikke kke helt er iorden .......



Til Lars. At du eller andre ikke syntes det er personligt at blive beskyldt for at være en bedrager der piratkopierer og blot ønsker at svindle sig til nogle penge er jeres sag, i mine øjne er det meget personligt...

Men du har ret i at nogle ville vælge blot at ignorere sådanne beskyldninger, men jeg er ret ærekær, så det ville jeg desværre ikke kunne, især fordi jeg syntes det er en grov og ondskabsful påstand uden hold i virkligheden.

Og, jo, der er plads herinde Lars, og det skulle der gerne blive ved med at være, det er grunden til at jeg skriver herinde og ikke på et censurreret forum som Bådsnak.

Sidst redigeret af Chribs; 17-12-2010 kl. 21:55.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 17-12-2010, 22:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og at du Peter508 syntes det er dårlig stil at offentligøre et perfid personligt angreb på mig. ja selvføgelig gør du det, vi er jo ikke ligefrem venner, vel. Og du ville nok påstå at jorden var flad, hvis jeg skrev den var rund.

ind imellem er det mig fuldstændig uforståeligt med hvilke briller du læser mine indlæg....

Hvis ikke min hukommelse svigter mig, så har du tidligere postet et brev herinde, hvor jeg ved den lejlighed ligeledes gjorde opmærksom på, at jeg synes det er dårlig stil...

Og nej...jeg vil ikke sige jorden er flad, bare fordi du påstår den er rund, lad venligst være med at ligge dit handle mønster over på mig...

Men jeg synes dog at dine tråde har samme berettigelse som alle andre's tråde, det er jeg enig med dig i, og gider man ikke dine, mine eller andres tråde, så står det enhver frit for at ignorere dem.

For hvis ellers du læste hele indlægget, og ikke kun plukkede de ting ud du kan blive pigesur over, så kan du jo se ovenfor, at jeg ren faktisk giver dig ret....
Reply With Quote
  #12  
Gammel 17-12-2010, 22:27
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg understreger igen at Mark har intet med fenderen.dk at gøre - at du så fejlagtigt har fået den opfattelse er desværre Marks "fortjeneste". Jeg ikke se at vi fra Fenderen.dk har gjort noget som skulle give dig troen på at Mark har noget med sitet at gøre.


Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Til Lars. At du eller andre ikke syntes det er personligt at blive beskyldt for at være en bedrager der piratkopierer og blot ønsker at svindle sig til nogle penge er jeres sag, i mine øjne er det meget personligt...

Men du har ret i at nogle ville vælge blot at ignorere sådanne beskyldninger, men jeg er ret ærekær, så det ville jeg desværre ikke kunne, især fordi jeg syntes det er en grov og ondskabsful påstand uden hold i virkligheden.
Vi kan sagtens se at det er personligt at blive beskyldt for bedrageri samt være en plattenslager, men vi vurderer at det på ingen måde er at overskride fenderen.dk's grundlov, hvorfor der ikke skrides ind. Brugerne herinde må være voksne nok til at kunne klare skærene uden indblanding fra "pædagogerne".

At folk tiltider ryger i totterne på hinanden skyldes jo forskelligheder og mangfoldighed - Det har intet med fenderen.dk at gøre. Det må være op til brugerne selv om de vil offentliggøre private meddelelser og dets lige.

Debat er meget velkommen, men vi skal vel også overveje hvornår vi har koget nok suppe på hønen

PS - jeg kender rigeligt til BS, jeg var startede det med Lasse og Carsten, men det er en helt anden historie
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #13  
Gammel 17-12-2010, 22:45
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Lars T. Jeg ved da godt Mark B ikke har noget med Fenderen at gøre udover at han er bruger, som jeg skrev var det blot retoriske spørgsmål, fordi han opførte sig som om han havde en speciel ret til at nedgøre mit indlæg osv.

Jeg beder dig ikke at gribe ind pga. den grove injurie der blev fremsat mod mig, jeg kan klare mig selv, tro mig, og som jeg skrev, man er jo ret anonym herinde trods alt.

Så længe der bliver skudt mod mig besvarer jeg ilden, jeg kan ikke det der med at stikke halen mellem benene selvom det betyder mindre skrammer.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 17-12-2010, 23:04
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu er det jo ekstremt svært ikke at gøre dette til et spørgsmål om enten dig eller Mark, simpelt fordi du vælger at poste hans brev herinde, hvilket jeg iøvrigt synes er rigtig dårlig stil at gøre....

Et langt stykke hen ad vejen er jeg helt enig med Mark, jeg vil dog ikke udtale mig om hvor skarp du er, dertil kender jeg dig ikke godt nok.

Som jeg læser Mark's brev, så er hans agenda ikke at genere dig, men snarere at fortælle dig at du er rigtig svær at debattere med, da du tager alt ualmindelig personligt, og ryger i det røde felt med det samme, og det får dig ind imellem til at blive ganske personlig i din stil....

Efter vores sammenstød har jeg ignoreret dine tråde, da jeg personligt finder dem ganske uinteressante, og ikke orker at skrive i dem, da jeg sjældent er enig med dig, og jeg har for ofte set hvordan du reagerer, overfor folk du ikke er enig med...Sidst set i denne tråd hvor Frk. Yde er enig med Mark, og straks skal han kaldes for smagsdommer.

Men jeg synes dog at dine tråde har samme berettigelse som alle andre's tråde, det er jeg enig med dig i, og gider man ikke dine, mine eller andres tråde, så står det enhver frit for at ignorere dem.
Ja, jeg bliver også nød til at bekende kulør på dén her, og sige jeg er ening med 'Peter508' i den her sag.
Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv, og jeg vil våge den påstand at sige du til tider er temmelig tung at danse med, og aaaalt for seriøs på visse punkter.

Jeg blir' sgu altid så træt når jeg læser dine indlæg!

...og for en god ordens skyld, så er mit navn Sebastian Riber og jeg kommer fra Odense. (Google gerne mit navn hvis du vil vide mere)
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #15  
Gammel 17-12-2010, 23:10
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jamen Christian, så er vi jo enige

Du skal da "besvare ilden", du skal da ikke stikke hale mellem benen, du skal da holde fast på din mening/holdning/"din måde at gøre det på", indtil man er/bliver overbevist om det modsatte det er min egen personlige holdning. Jeg holder fast på mine værdier/holdninger, indtil jeg møder en som kan overbevise mig om at hans/en anden holdning er mere korrekt en min
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #16  
Gammel 17-12-2010, 23:33
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Og at du Peter508 syntes det er dårlig stil at offentligøre et perfid personligt angreb på mig. ja selvføgelig gør du det, vi er jo ikke ligefrem venner, vel. Og du ville nok påstå at jorden var flad, hvis jeg skrev den var rund.

ind imellem er det mig fuldstændig uforståeligt med hvilke briller du læser mine indlæg....

Hvis ikke min hukommelse svigter mig, så har du tidligere postet et brev herinde, hvor jeg ved den lejlighed ligeledes gjorde opmærksom på, at jeg synes det er dårlig stil...

Og nej...jeg vil ikke sige jorden er flad, bare fordi du påstår den er rund, lad venligst være med at ligge dit handle mønster over på mig...

Men jeg synes dog at dine tråde har samme berettigelse som alle andre's tråde, det er jeg enig med dig i, og gider man ikke dine, mine eller andres tråde, så står det enhver frit for at ignorere dem.

For hvis ellers du læste hele indlægget, og ikke kun plukkede de ting ud du kan blive pigesur over, så kan du jo se ovenfor, at jeg ren faktisk giver dig ret....
For at være helt ærlig, jeg har intet personligt mod dig Peter 508, jeg har mødt dig en gang i virkligheden, og der var du en utrolig flink og venlig mand.

Jeg har bare rigtigt meget temperament, når jeg føler mig angrebet personligt, jeg kommer fra et miljø hvor eftergivelse øjebliklig ville blive regnet som overgivelse og svaghed, og medføre meget mere af slagsen.

Som du sikkert kan huske fra i sommers, så var der en masse sjov og drillerier imellem os 4 fra Silkeborg, det er bare sjovt og binder os endnu tættere sammen, sådan har vi det i hele min omgangskreds, men kommer det fra folk jeg enten ikke eller dårligt kender, bringer det mit blod i kog, og jeg giver tilbage med alt jeg har.

Til gengæld ruger jeg ikke over det i særligt lang tid, det ligger ikke specielt dybt i mig...

Du har ret til dine holdninger og tanker omkring mig, og også offentligøre dem, men hvis du ikke giver skændtes med mig, så skal du blot undlade at skrive eller sige noget til mig jeg opfatter som et angreb, det vil altid resultere i at jeg giver tilbage med alt jeg har, det er ikke noget jeg kan kontrollere, selvom jeg er blevet meget bedre til det med årene, sådan er jeg nok bare.

Til gengæld kunne jeg aldrig finde på at angribe eller tale ned til de mennesker herinde der ikke har gjort noget som jeg opfatter som et angreb på mig.

Brugerene kan lave alle de tråde og indlæg de ønsker for min skyld, også selvom de ikke har stor viden om tingene herinde eller formulerer sig dårligt, jeg kunne aldrig finde på at beskylde dem for lav intelligens eller erklære deres indlæg for uønskede.

Og jeg ved godt det ikke er dig der har ytret dig negativ om min mentale habitus og formåen, men det har et anden.

Jeg er i øvrigt ikke den første der har fået på puklen over hvad nogle opfatter som underlødige indslag. jeg har fået en mail fra en herinde fra der har prøvet det, og han undskylder at han ikke stikker næsen frem og støtter mig, men han ønsker ikke igen at blive skydeskive.

Så jeg er åbenbart ikke er alene om at have et ubehjælpsom sprog og formulering herinde, som gør at visse brugere herinde bliver bliver så ophidsede så de ikke kan ignorere det, men absolut må fortælle den formastlige det og bede vedkommende om bedre og mere konstruktive indslag i fremtiden.
Reply With Quote
  #17  
Gammel 17-12-2010, 23:35
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Ja, jeg bliver også nød til at bekende kulør på dén her, og sige jeg er ening med 'Peter508' i den her sag.
Jeg kunne ikke have formuleret det bedre selv, og jeg vil våge den påstand at sige du til tider er temmelig tung at danse med, og aaaalt for seriøs på visse punkter.

Jeg blir' sgu altid så træt når jeg læser dine indlæg!

...og for en god ordens skyld, så er mit navn Sebastian Riber og jeg kommer fra Odense. (Google gerne mit navn hvis du vil vide mere)
Hvorfor skulle jeg spilde tiden på at goggle dit navn, du er mig totalt ligegyldig, bild dig ikke selv noget ind. Og stop dog med at læse mine indlæg når de udfordrer din hjerne så meget at du bliver træt.
Reply With Quote
  #18  
Gammel 18-12-2010, 00:44
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cool

Ja og nu er Kl 1.39,og nu vil mine gæster have gin-tonic ,og vi har ikke tonic vand tror i det det går med 7up light .....denne oplysning er lige så relavant som resten af indlægene i tråden....slet det og hold jule-ferie
Reply With Quote
  #19  
Gammel 18-12-2010, 01:01
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hov Ja ......jeg har købt dåserne af en vognmand ,der læssede vare af på min arbejdsplads er det snyd....de smager ikke af kopier, tror de er gode nokder er også øl imellem dem

Sidst redigeret af Casper T; 18-12-2010 kl. 01:01. Begrundelse: ,
Reply With Quote
  #20  
Gammel 18-12-2010, 08:13
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Det er lidt trist at læse denne tråd, som i princippet kan køre uendeligt. Det tyder på at forum har en del smagsdommere, som så selvfølgelig ikke er enige. Det er slet ikke i det oprindelige forums ånd. Da jeg i sin tid blev spurgt, om jeg havde forslag til regler, var mit svar " jeg ville gerne ha' en knap, som muliggjorde, at udelukke et eller flere medlemer fra ens egne tråde " ENN og Lars svarede " NEJ , det skal være 100% demokratisk, og kun i yderste konskvens, ved personangreb el. lign, vil der blive grebet ind. ". Problemet, som jeg ser det er trættekærhed, og rethaveri, hvor man hellere skulle ignorere. Gider man ikke andres indlæg, så spring over. Evt. meddele en person at man ikke svarer på hans indlæg, og man helst ikke ser indlæg fra ham i ens tråd. Det er vel oså en demokratisk ret.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,197
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DoctorOxymn
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden