Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 322
7 medlemmer og 315 gæster
Anthonylot, Irhabarslogy, Marinacxf, Michailyjr, StevenNic, Svetlzop, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #41  
Gammel 08-01-2011, 10:30
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg betaler også gerne min skat, men jeg forstår bare ikke at serviceydelserne (skolerne, sundhedssektoren, vejnet osv) er så relativt ringe i forhold til de andre lande vi normalt sammeligner os med? Folk ville jo ikke bede om skattenedsættelse hvis de kunne se at samfundet og dets service fungerede optimalt.

Det vores politkere gør, er konstante lappeløsninger. De er så opsatte på at blive siddende på deres taburetter de næste 4 år, at ingen af dem tør at hive fat i omfattende reformer. Det nu det skal ske, samfundet kan ikke blive ved med at køre i den samme rille.

Jeg syntes ikke vi bør skære på militærets opgaver nede i afghanistan, vi kan ikke først delvist invadere et andet land og så fordi opgaven trækker noget længere ud en forventer, trække vores styrker ud og efterlade landet i næsten kaos. Vi står i suppedasen nå og bør i min optik gennemfører opgaven.

Der bør kikkes på kommunernes forvaltninger, på skolesystemet, postvæsenet, DSB, Bane.dk, og hele sundhedssektoren. Hele skattesystemet, fradragskonceptet og i høj grad registreringsafgiften på køretøjer bør reformeres.

Faldt lige over denne indtægtsoversigt som staten får ind i afgifter. http://www.skm.dk/tal_statistik/prov...igter/672.html

PS - jeg blev også logget af med loggede med på, på midten af siden, i stedet for boksen oppe i højre hjørne, og systemet havde gemt (cached) mit indlæg
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 08-01-2011 kl. 10:43.
Reply With Quote
  #42  
Gammel 08-01-2011, 10:40
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ulman

Men Peter508: det at vi gør nogle ting for dårligt i vores samfund, er jo ikke det samme som at vi har valgt en forkert overordnet model. Det er vores performance indenfor den model der halter, og DEN skal vi gøre noget ved.

nej nej nej nej det har jeg vist heller ikke skrevet.

Sammenlignet med et kæmpe fodboldtalent....manden har evnerne, han har kompetencerne, desværre har han ikke indstillingen og derfor bliver han aldrig andet end en middelmådig fodboldspiller.

Det samme med vores samfund, sålænge vi ikke udnytter de rammer der ren faktisk eksisterer, sålænge bliver vi ikke andet end middelmådige....
Reply With Quote
  #43  
Gammel 08-01-2011, 11:18
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Faldt lige over denne indtægtsoversigt som staten får ind i afgifter. http://www.skm.dk/tal_statistik/prov...igter/672.html
Godt link LarsT

Det var så indtægterne. Kender du også et link til udgifterne? Jeg kunne faktisk godt tænke mig at se sådan en oversigt på et nogenlunde detaljeret niveau. Altså over hvad vi bruger pengene på.
For DK's høje lønninger og høje skattetryk hænger jo i høj grad også sammen med at vi gerne VIL bruge mange penge. Både i det offentlige men også i vores privatøkonomi. Hvorfor går du og jeg f.eks. ikke ind til vores chef og siger :"Jeg synes det er frås med en PS3 til min søn når han nu har en Xbox, og jeg kan godt nøjes med én udlandsrejse i år. Så derfor vil jeg gerne have 2.000,- mindre i løn om måneden." Det samme med statens udgifter. Lad os se på hvad pengene går til.
Er det en velfærdsforringelse at fjerne børnechekken for en der tjener 500.000,- om året?
Og den slags... !!!

Mht. diskussionen omkring det offentlige system og de offentlige ansatte, vil jeg give CLASG helt ret i at hetzen mod de offentlig ansatte som gruppe må høre op. Offentligt ansatte er jo ikke en speciel race, der arbejder og tænker på helt andre måder end os andre. Det er vores medborgere som vi fælles har ansat i stillinger der tjener os alle. Basta. Men jeg er helt med på at mange af de offentlige systemer funger helt forfærdelig tungt, bureaukratisk og jeg ved ikke hvad. LarsT: Du kender sagen med havneudvidelsen i Roskilde. At ting tager så lang tid for en kommune at beslutte og handle er jo en katastrofe. Og det fatter jeg simpelthen ikke. Jo, når jeg læser nogle af de ting der bliver skrevet og de stive procedurer man skal igennem. Sådan noget ville jeg gerne gøre noget ved. Men tro ikke at løsningen altid ligger i at kigge på den privat sektor. Jeg er konsulent i IT-branchen og har gennem de seneste 20 år bevæget mig rundt til rigtig mange virksomheder. Både privat og offentlige. Og m.h.t. træghed og bureaukrati er der større sammenhæng mellem virksomheden størrelse end om det er privat/offentlig. Næsten alle store virksomheder jeg har været i, arbejder ufattelig trægt. Det kan tage 3 måneder at få godkendelse til at anskaffe en papirkurv til sin arbejdsplads. I mindre virksomheder, går al ting typisk meget hurtigere og meget mere effektivt. For tiden laver jeg noget for et statsejet selskab, og de kører da for vildt med klatten. Super kvikke hoveder, super hurtige beslutninger og det er en fornøjelse at være med til. Så min pointe er at man ikke kan lave generaliseringen:
Privat=effektiv
Offentlig=ineffektiv

Nå har vi jo ikke i vores fællesskab den samme interesse i hvordan et privat selskab performer, som for et offentligt. For det offentlige selskab er jo vores alles fælleseje. Og derfor har vi også en forpligtelse til at diskutere om de kører godt nok. Det må man ikke tage ilde op som offentlig ansat. Vi er alle aktionærer og aktionærerne har lov til den slags diskussioner.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #44  
Gammel 08-01-2011, 11:22
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Ulman

Men Peter508: det at vi gør nogle ting for dårligt i vores samfund, er jo ikke det samme som at vi har valgt en forkert overordnet model. Det er vores performance indenfor den model der halter, og DEN skal vi gøre noget ved.

nej nej nej nej det har jeg vist heller ikke skrevet.

Sammenlignet med et kæmpe fodboldtalent....manden har evnerne, han har kompetencerne, desværre har han ikke indstillingen og derfor bliver han aldrig andet end en middelmådig fodboldspiller.

Det samme med vores samfund, sålænge vi ikke udnytter de rammer der ren faktisk eksisterer, sålænge bliver vi ikke andet end middelmådige....
Det er jeg meget ENIG i

Indenfor sundhedssektoren har mantraet hos lægerne altid været at:
"En rask patient er en patient, der bare ikke er undersøgt godt nok"
Med andre ord, så har det været op til den enkelte læge subjektive skøn at behandle og udskrive patienter.
Det har været en guldgrube for denne profession, både den private del men også den offentlige.
Modsat hvad mange tror, så er der stort set ingen regler og love indenfor sundhedsvæsenet. De har "kun" et ministerium at forholde sig til, nemlig sundhedsministeriet.
Så i princippet er der ingen der sætter mål for, hvad sygehusene skal lave. De presses hårdt af de ressoucestærke patientforeninger og patienter til at lave de populære og spektakulære behandlinger.
Heldigvis har vi fået behandlingsgaranti for kræft, det var bare også på tide. men såvel psykiatrien som den medicinske patienter (primært de ældre) mangler nogen, der taler deres sag. Her er der ingen ventetidsgaranti endsige prestige i. Og for politikerne er det et uinteressant område, da der ikke er valgstemmer i det. Kedeligt at det er sådan, men et faktum
Og sundhedsvæsenet er bare følsomt et område på anden vis.
Borgerne skriger op om at politikerne endelig ikke må lukke det lokale sygehus. Men når de samme borgere så bliver syge, ja så søger de til de store hospitaler flere 100 km væk, for der er ekspertisen jo samlet.
Det er et stort problem når der skal diskuteres real-politik.

Jeg ved fra mine børns egen skole, at de største problemer med indlæring skyldes at forældrene ikke tager deres rolle alvorligt. Der er tilstrækkeligt med ressourcer i folkeskolen, men enkelte børn løber med hele opmærksomheden fordi deres forældre ikke sætter grænserne hjemmefra for god opførsel. Så jeg mener vi skal starte hjemme hos os selv hvis vi vil forbedre folkeskolen.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #45  
Gammel 10-01-2011, 10:16
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Puha der er godt nok rigtig mange, rigtig lange indlæg i denne tråd, så jeg vil gøre det kort:

Jeg stemmer på en hvilken som helst regering som vil holde DF (Debilt Fascistparti) udenfor indflydelse. De har åbenbart ikke fattet konceptet Globalisering.....
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #46  
Gammel 10-01-2011, 17:11
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Puha der er godt nok rigtig mange, rigtig lange indlæg i denne tråd, så jeg vil gøre det kort:

Jeg stemmer på en hvilken som helst regering som vil holde DF (Debilt Fascistparti) udenfor indflydelse. De har åbenbart ikke fattet konceptet Globalisering.....
Hvis globalisering betyder at vi skal have Tyrkiet med i Eu og endnu flere uintegrerbare muslimer i Europa og Danmark er jeg helst personlig fri for den globalisering, så kan alle dem der ønsker den så brændende bare rejse ud i Verden og opleve den på nærmeste hold ...

Hvis vi skal til at bruge partiernes forbogstaver til bogstavleg kan jeg da komme med DF = Dygtige Folk eller Danske Frænder... SF = Selvfede Fjolser osv. osv. Det indikerer jo kun ens personlige standpunkt til det parti . . .

Selvom vi har globalisering inde på livet, og ikke kan undgå den, så er alt ikke af det gode, det betyder jo også at alle dem der vil os det ondt, også kommer helt ind på livet af os rent bogstavligt.

Og tro mig, der er masser af Nationer og utallige millioner mennesker rundt omkring i verden der vil udslette os og hele den vestlige verden, hvis de får magt som agt.

For at omskrive et gammel mundheld, "Kun en tåbe frygter ikke Islam"
Reply With Quote
  #47  
Gammel 10-01-2011, 17:29
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Selvom vi har globalisering inde på livet, og ikke kan undgå den, så er alt ikke af det gode, det betyder jo også at alle dem der vil os det ondt, også kommer helt ind på livet af os rent bogstavligt.
Definér lige "os"
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #48  
Gammel 10-01-2011, 17:43
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Os er både dig og mig samt alle andre i verden, selv om du vist prøver at ligge afstand til mig og mit indlæg, og nok beder om at du ikke bliver en del af OS, kan igen af os undgå hverken de gode eller dårlige ting der følger med globaliseringen, det er nagelfast.

Så er det lige meget på hvad side af hegnet man står, der bliver ingen der kan holde sig fri at de forskellige ting globaliseringen betyder og vil betyde for de forskellige lande, det vil være rent utopi at tro det, men man kan begrænse skadevirkningen der hvor den vil opstå, men ikke helt undgå den.

Se bare på feks. Schengen, det har givet os rigtig mange fordele og rigtigt mange ulemper, og alle er berørte af dem på den ene eller anden måde....
Reply With Quote
  #49  
Gammel 10-01-2011, 19:41
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Puha der er godt nok rigtig mange, rigtig lange indlæg i denne tråd, så jeg vil gøre det kort:

Jeg stemmer på en hvilken som helst regering som vil holde DF (Debilt Fascistparti) udenfor indflydelse. De har åbenbart ikke fattet konceptet Globalisering.....
Jeg kan faktisk også godt skrive kort, hvis det skal være.........

"KORT"..
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #50  
Gammel 15-01-2011, 17:42
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Så blev Lars Barfoed ny formand for Konservative.
Jeg synes, han mangler "kant" og charme.

Gad vide, hvor længe han kan holde Connie Hedegaard væk fra posten?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #51  
Gammel 15-01-2011, 17:52
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Så blev Lars Barfoed ny formand for Konservative.
Jeg synes, han mangler "kant" og charme.

Gad vide, hvor længe han kan holde Connie Hedegaard væk fra posten?
Connie Hedegaard er en perle i den sammenhæng, men jeg ved ikke om hun har lyst til at være formand. Man kunne frygte at hun vil miste alt det gode hun har gang i nu. Nasar Khadar var et forrygende input til dansk politik lige indtil han skulle være formand. Så gik al damp af den mand, og det samme kunne jeg frygte med Connie Hedegaard. Måske blomstrer de bedste politikere når de står lige bag ved frontfiguren.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,464
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Michailyjr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:04.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden