Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 480
2 medlemmer og 478 gæster
StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #41  
Gammel 17-01-2011, 13:52
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Nu vil jeg ikke male fanden på væggen, men var det ikke Audi der lavede motoren til den i begyndelsen - mener at kunne huske noget om det??
Alene dét må give et STORT plus

Jo, op til 1985 er det en Audi 100 motor som ligger i den. Dog er den ikke taget direkte ud af en Audi 100. Den er forsynet med den tids rumteknologi, K-jetronic indsprøjtning, som faktisk virker temmelig godt.

Med tiden udvikler den problemer med at starte når den er varm, men det kan løses ved at lave en knap inde i kahytten som kan aktivere koldstartsdysen. Det har jeg lavet og det funker super.

Audi motoren er en rigtig slider, ingen vrøvl og nem at arbejde på. Sidste år installerede jeg elektronisk tænding på den og den har nu fået en formidabel tomgang.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #42  
Gammel 17-01-2011, 13:52
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Haha, vi fynboer kan det meste... ikke Nico??
En fugemand og bananplukker - jo, I kunne være en kønt par...

Glemmer aldrig Nico´s opgave med at fylde et bagtøj på en Previa med bananer for at reducere støjen...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #43  
Gammel 17-01-2011, 14:25
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Angående Benzin snyd, der er der flere måder, bla. den måde en Fynsk forhandler snød med afgifterne på. Han undlod ganske simplet blot at registrere alt det benzin han købte, så eksistrede det ikke, og kunne sælges uden afgift til købere der var med på den, det vidste sig af gå godt i flere år, der er tilsyneladende ikke meget kontrol alle steder, denne sag har også været meget fremme i dagspressen.... Jeg mener snydet var omkring 30 mill, men er ikke sikker...

Det er så ikke helt korrekt....Han hentede brændstoffet syd for grænsen i tankvogne, og solgte det via hans egne stationer. Kunderne betalte næsten fuld pris for det...

Man kan ikke købe ikke registreret brændstof i DK. Det er uden undtagelse de større selskaber, der sidder på al raffinering af brændstof i DK ( Statoil, Shell, Q8, OK og Uno-X ). De mindre selskaber der eksisterer på markedet køber alle ved samtank, som er en sammenslutning af nogle af ovennævnte selskaber.

Campion jeg er chef for Uno-X i DK....ikke adm. dir. endnu ;-)

LarsT JET !!!! sagde du JET.... man må ikke bande i kirken unge mand...
Jeg har dog været 8 år ved Jet, men de sidste 3+ år har jeg været ved Uno-X og YX....

Nico... Var det egentlig dig Peter som var i radioen sidste fredag med de stigende brændstof priser? Det var en højt stående medlem der hed Peter hos et brændstof selskab
Nu hedder jeg jo faktisk ikke Peter, men mit navn er lidt specielt, og jeg er lidt forsigtig med at smide mit navn rundt i offentlige fora'er. Mest fordi jeg har den stilling jeg har, og i den forbindelse prøver jeg at værne om mit privatliv, så ikke ansatte, konkurrenter m.fl. så nemt kan google mig, og finde ud af hvad jeg bedriver tiden med i min fritid...
Reply With Quote
  #44  
Gammel 17-01-2011, 14:30
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu hedder jeg jo faktisk ikke Peter, men mit navn er lidt specielt, og jeg er lidt forsigtig med at smide mit navn rundt i offentlige fora'er. Mest fordi jeg har den stilling jeg har, og i den forbindelse prøver jeg at værne om mit privatliv, så ikke ansatte, konkurrenter m.fl. så nemt kan google mig, og finde ud af hvad jeg bedriver tiden med i min fritid...
he he , jeg kender dit navn og jeg smider det op på sitet, hvis ikke du øjeblikkeligt sørger for lave priser på brændstof......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #45  
Gammel 17-01-2011, 14:49
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Rolf du sku bare hva SEB ja gu kan vi det hele okay Peter, ville bare høre tænkte bare lige på dig da jeg hørte det i radioen
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #46  
Gammel 17-01-2011, 17:25
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Angående Benzin

Campion jeg er chef for Uno-X i DK....ikke adm. dir. endnu ;-)

...
Nå, men du siger bare hvad du har brug for af din medarbejder - så tager jeg et 'crash and burn' kursus i et snuptag.
Men nu vi har emnet oppe, så kan jeg ikke acceptere mindre end en Audi at trille rundt i som firmabil - wink,wink

PS: ...og dén med bananerne griner jeg også til tider stadig af !
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury

Sidst redigeret af Campion 165(seb); 17-01-2011 kl. 17:31.
Reply With Quote
  #47  
Gammel 17-01-2011, 17:41
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Men nu vi har emnet oppe, så kan jeg ikke acceptere mindre end en Audi at trille rundt i som firmabil - wink,wink
Det sku' vel ikke være noget problem. Der findes ikke mindre
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #48  
Gammel 17-01-2011, 18:12
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
Lige en kommentar til denne. Bla. personer som Erik Skov Pedersen, hvis du ved hvem der er ?
Ham her?

http://www.bt.dk/politik/erik-skov-v...ge-sag-mod-b.t
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #49  
Gammel 17-01-2011, 19:34
jensjakob jensjakob er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Kbh
Indlæg: 169
Billeder: 4
Jeg kører i en VW T3 fra 1983. En vidunderbil. Er noget så glad for den. Den slæber os alle 7 land og Europa rundt i god stil og med oceaner af plads.

Og sætter jollen i vandet om foråret.

Og den var til rette pris, og betalt kontant.

Apropos Jante - når jeg ser en person som har en drømmebil, tænker jeg "Wow - der er en som er dygtig til det han/hun laver. Jeg må huske at spørge om 3 gode råd :-) " - men sådan er vi så forskellige :-)

Drop jante, se det som mulighed for at lære af de dygtigste når der kommer nogen forbi som har gjort det godt, og vil dele ud af deres viden.
Reply With Quote
  #50  
Gammel 17-01-2011, 20:09
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg kender ikke de aktuelle sager, og at sætte folk i dyrere biler i samme bås som plattenslagere er vel lige godt grov´n...

Der findes plattenslagere mange steder, men heldigvis også det modsatte.
Folk med firmabil benytter næppe snyd og bedrag, for enhver omkostning på firmabilen kan trækkes fra.

De eksempler jeg nævnte med erhvervelse af en dyrere bil er baseret på de accepterede løsninger som den danske stat godkender.

Hvis folk bevist spekulerer i at unddrage statskassen for et betragteligt beløb, så må de også tage den lussing dette kan give. Spekulanter kommer vi sjældent til livs uanset hvad der gøres fra myndighedernes side af.
Du skrev der ikke kunne snydes med afgifter og bad om eksempler, så det var blot dem jeg gav dig...

Du følger dig måske truffet Rolf . . . he he he

Jeg falder ikke på halen over folk med dyre biler, eller store armbevægelser og flotte ord, jeg har en lidt mere fornuftig måde at vurdere om folk er værd at tage hatten af for

Erik Damsgård fik bla. andet konfiskeret en Jaguar der var købt af den omtalte afdragssnyder.

Skat oplyste i den forbindelse at de havde over 200 sådanne biler stående opmagesineret rundt omkring på hemmelige adresser, der ventede på retsagen eller betaling af den resterende afgift og bøde...

Det største problem generelt er nok dem der har kører rundt i store biler på Svenske nummerplader, uagtet de bor i Danmark, det er Skat meget opmærksom på ....
Reply With Quote
  #51  
Gammel 17-01-2011, 20:13
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Yes, han har et alenlangt register med tilranelse af midler der ikke tilkom ham, samt svindel og bedrag af de der har været letsindige nok til at lave forretninger med ham, sælge ting til ham eller udføre arbejde for ham uden at have fået betalingen på forhånd...
Reply With Quote
  #52  
Gammel 17-01-2011, 20:13
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg trækker mig fra denne debat.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #53  
Gammel 17-01-2011, 20:28
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
944, det er kongebilen
1986 model, så er den med det nye instrumentbræt, det bliver ikke bedre.

Jeg skal da lige love for at bilsnak kunne få folk op ad stolen, der er meget religion indblandet i dette. Folk er noget mere afdæmpede når der snakkes om både.

Jeg kører VW, en gammel hund, Golf 3 årg 1992, med 330.000 på klokken. (rent faktisk står der kun 30.000 på tælleren, da Golf 3 nulstiller når den runder 300.000). VW er mit mærke. Jeg føler mig hjemme, når der står VW på rattet. Jeg synes at den kører fint, langt på literen, nem/billig at reparere.

Nu når den er lidt ældre, er man ikke så øm over for den, og det er fint når man roder så meget med både som jeg gør. Har tit en masse skrammel med i bagagerummet.

Kunne slet ikke forestille mig at have en ny flot Audi eller Mercedes. Det er en brugsgenstand.

Dog har jeg en bil som kun er til pænt brug. En Porsche 924 årg 1976 i meget god stand. Den har jeg også hørt nogle bemærkninger for og ikke positive allesammen. Det dummeste jeg har hørt, var en tidligere arbejdskollega der kørte i en næsten ny VW Vento 1,8 dengang, som sagde "jeg kan da lige sætte turbo på Vento'en, så skal jeg tage livet af sådan en 924'er"

Aldrig har jeg da hørt noget så torskedumt, tsk tsk.

Igennem tiden har 924'eren fået diverse "skønne" ord med på vejen, de fleste stammer fra folk som aldrig har haft en. Den er ofte blevet kaldet fattigmands-Porsche. Da den var ny i 1976, kostede den 150.000, det var der næppe nogle fattigrøve der havde råd til dengang. At den er blevet billigere at købe, har jo ikke noget med sagen at gøre. Det er en godt brugt BMW 750 jo også.

Kunne måske godt tænke mig at bytte den til en 944. Men har haft den siden starten af 1990'erne, så den er jo blevet et familiemedlem.
924 er bare den smukkeste bil Porsche nogensinde har lavet, den har totalt rene linier, og den Porsche tilvirkede Audi maskine var en sand genistreg som passede perfekt i størrelse og ydelse til modellen, især med gearkassens placering, det var den bedste sportsbil der blev lavet uden undtagelse i halvfjerserne, især til pengene.

Derimod er jeg ikke så vild med Golf i det hele taget, jeg har solgt rigtigt mange af dem, og altid syntes den var alt for dyr i forhold til hvad man fik, og ufortjent popular...

Men det er Bare min opfattelse af Golf, den har masser af fans overalt i verden....

Jeg elsker modsat Golf de gamle VW bobler fra før de fik buet forrude og store kofangere, de er bare så sjove at køre i, og så er lyden fra den 4 cylindrede luftkølede motor suveræn . . . .
Reply With Quote
  #54  
Gammel 17-01-2011, 20:36
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Angående Benzin snyd, der er der flere måder, bla. den måde en Fynsk forhandler snød med afgifterne på. Han undlod ganske simplet blot at registrere alt det benzin han købte, så eksistrede det ikke, og kunne sælges uden afgift til købere der var med på den, det vidste sig af gå godt i flere år, der er tilsyneladende ikke meget kontrol alle steder, denne sag har også været meget fremme i dagspressen.... Jeg mener snydet var omkring 30 mill, men er ikke sikker...

Det er så ikke helt korrekt....Han hentede brændstoffet syd for grænsen i tankvogne, og solgte det via hans egne stationer. Kunderne betalte næsten fuld pris for det...

Man kan ikke købe ikke registreret brændstof i DK. Det er uden undtagelse de større selskaber, der sidder på al raffinering af brændstof i DK ( Statoil, Shell, Q8, OK og Uno-X ). De mindre selskaber der eksisterer på markedet køber alle ved samtank, som er en sammenslutning af nogle af ovennævnte selskaber.

Campion jeg er chef for Uno-X i DK....ikke adm. dir. endnu ;-)

LarsT JET !!!! sagde du JET.... man må ikke bande i kirken unge mand...
Jeg har dog været 8 år ved Jet, men de sidste 3+ år har jeg været ved Uno-X og YX....

Nico... Var det egentlig dig Peter som var i radioen sidste fredag med de stigende brændstof priser? Det var en højt stående medlem der hed Peter hos et brændstof selskab
Nu hedder jeg jo faktisk ikke Peter, men mit navn er lidt specielt, og jeg er lidt forsigtig med at smide mit navn rundt i offentlige fora'er. Mest fordi jeg har den stilling jeg har, og i den forbindelse prøver jeg at værne om mit privatliv, så ikke ansatte, konkurrenter m.fl. så nemt kan google mig, og finde ud af hvad jeg bedriver tiden med i min fritid...
Beklager Peter. Jeg kom i tanke om sagen fra pressen, og refererede blot sagen som jeg huskede den .....
Reply With Quote
  #55  
Gammel 17-01-2011, 20:46
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg trækker mig fra denne debat.
Jeg håber da ikke det er på grund af min joke som svar på din joke ...

Hvis det er den grund, beklager jeg meget, jeg er ikke i tvivl overhovedet om, at du driver en ærlig forretning med kunden i højsædet, det kan man jo læse i alle de anbefalinger du får på de forskellige sites....
Reply With Quote
  #56  
Gammel 17-01-2011, 22:05
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Chribs Se indlæg
924 er bare den smukkeste bil Porsche nogensinde har lavet, den har totalt rene linier, og den Porsche tilvirkede Audi maskine var en sand genistreg som passede perfekt i størrelse og ydelse til modellen, især med gearkassens placering, det var den bedste sportsbil der blev lavet uden undtagelse i halvfjerserne, især til pengene.

Derimod er jeg ikke så vild med Golf i det hele taget, jeg har solgt rigtigt mange af dem, og altid syntes den var alt for dyr i forhold til hvad man fik, og ufortjent popular...

Men det er Bare min opfattelse af Golf, den har masser af fans overalt i verden....

Jeg elsker modsat Golf de gamle VW bobler fra før de fik buet forrude og store kofangere, de er bare så sjove at køre i, og så er lyden fra den 4 cylindrede luftkølede motor suveræn . . . .
Når man især sammenligner 924'eren med andre mindre sportsvogne, ja biler generelt, fra 1970'erne, så er den lysår foran. Ikke alle biler fra 1970'erne er lige gode.

Tjaeh, Golf er ikke nødvendigvis veludstyret til prisen, synes dog at det blev lidt bedre med tiden. Man skulle noget op i årgangene i Golf 2 før der kom noget udstyr og 5 gear.

Jeg havde en 1988 Golf 2 1,6 Tour i 12 år, kørte 300.000 i den(bilen rundede 440.000 inden den blev stjålet og brændt af)
Små reparationer, motoren havde aldrig været lukket op, kobling aldrig skiftet.

Til min hverdagsbil stiller jeg egentlig ikke så store krav, selvom jeg kører knap 120 km om dagen, Golf 3 opfylder fint mit behov og kører (selvfølgelig) bedre end 2'eren.

Jeg vil hellere smide penge efter bådene og 924'eren.

Men som sagt, jeg føler mig hjemme i VW og gider egentlig ikke alt muligt ekstraudstyr i hverdagsbilen, elruder/soltag, aircon, fartpilot, "røvvarmer". Det er bare noget skrammel der kan gå i stykker

Min far har i øvrigt haft masser af VW bobler og et enkelt rugbrød med lad, da han byggede hus.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #57  
Gammel 17-01-2011, 23:05
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bare lige et par link. for at bevise min påstand om Mercedes problemer med rust og deres dårlige kundeservice for de der har væres så uheldige at konstatere rust på deres få år gamle Mercedes´er...

Alle biler er forgænglige og de ruster alle, men man forventer sig mere af en meget dyr bil, der oven i købet er lavet i den nordlige del af Europa, det gør jeg i hvert til fald....

http://www.business.dk/business-brea...ne-i-frit-fald

http://fpn.dk/motor/bil/article1890060.ece

http://www.fuckmercedes.dk/medierne.html

Som jeg har givet udtryk for tidligere, jeg har selv haft flere af dem, men det var på trods af deres rustproblemer, for år tilbage var det ikke nemt at finde biler der havde den komfort og de mange km i deres motorer som Mercedes.

Men i dag er det jo heldigvis noget anderledes, de fleste mærker har en lækker rejsevogn på deres program til halve og kvarte priser af Mercedes, og de fleste mærker´s motorer klarer nemt over 300.000 km uden at skulle åbnes...

Var pengene intet problem, kørte jeg i dag i en flyder topmodel fra Jaguar eller Lexus, men min økonomi er ikke til biler hvor der står halvanden mill. eller mere på pris-lappen, så jeg nøjes ....
Reply With Quote
  #58  
Gammel 18-01-2011, 08:57
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
NÅr jeg læser de websites så kan jeg godt forstå folks fustration, men absolut ikk at du poster dem siden vores snak i sidste debat, lig mærke til årstal på diverse biler, det er jo som Peter så smukt sagde " long gone " , og nogle af dem er simpelthen tåber, Torben fra Herlev beskriver at hans væltePeter har for meget plastikpræ og det med de små fejl gør at han nok ikk skal ha mb igen, undskyld mig mon den dumpede lige ned i hovedet på ham og han var tvunget til at købe den, som jeg os tit ser på Virksomheden så bliver en bliver syg i organisationen så smitter det meget let psykisk.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #59  
Gammel 18-01-2011, 10:12
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Det er sjovt som folk generelt altid holder på at de SKAL have ret??

Jeg mener at rust er et problem som folk ser meget forskelligt på.
Vores tidligere bil var en Opel Vectra fra 99' der mildest talt smuldrede væk mellem fingrene på os, og vi besluttede at skille os af med den, mens den stadig repræsenterede en vis værdi.
Jeg har senere erfaret at netop den model havde en svaghed ved inderskærmene ved baghjulene, men det er ikke dét det drejer sig om.
Køberen - der kom fra Esbjerg - kom i en endnu mere rusten Vectra, og han var oven ud lykkelig for der 'stort' set ikke var noget rust i min. Han havde bare andre kriterier han kiggede efter når han købte bil.

Det jeg mener er, folk ser forskelligt på rustproblemer. Chrisp synes åbenbart at Mercedes er en værre rustbunke, og det er hans valg han ikke vil have sådan en bil igen, mens andre anser det som deres 'drømmebil' - rust eller ej.
At folk så ikke lave deres hjemmearbejde ordenligt, og tjekker op på bilmærket og dets 'problemer' når de køber bil, ja de ender med at sidde med sorteper når problemerne melder sig.

NB: Min far har været tidligere pladesmed i 35 år, så han har været flittig til at påpege hvilke modeller der holder, og hvilke modeller der ikke holder rent karrosserimæssigt.
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #60  
Gammel 18-01-2011, 12:25
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Måske vi bare skal konkludere at samtlige bilmærker har deres fejl/udfordringer/særheder gode og knap så gode modeller osv

Nogle se bilen som være en livsstil, en genstand med en form for signalværdi, et måde at komme fra A-B osv. Der er forskellige behov til selve bilen, udstyr, antal sæder, rumfang osv samt behov til brugstiden (kørselsbehov). Folk stiller spørgsmål til driftsomkostningerne, afskrivninger osv. Derfor vil der altid være forskellige løsninger til forskellige behov. Og som en sidst krølle på halen er der jo loyalitet overfor et bilmærke som også sagetns kan spille ind.

En ting er vel næsen 100 % sikkert, en båd er en bedre investering end en bil

PS - min mors Merc fra 2002 ruster i førerdøren - og da det er overfalde rust dækker gennemtærringsgarantien ikke jrf. forhandleren?!
PPS - Mine 2 Alfa'er fra 1999 og 2002 har ikke en snert af rust (endnu)
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,485
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, javiernz11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden